rek
rek
23.01.2013
Często komentowane 38 Komentarze

PlayStation 4/Orbis: Kolejne plotki. Specyfikacja techniczna i nowy pad

PlayStation 4/Orbis: Kolejne plotki. Specyfikacja techniczna i nowy pad
Plotki, plotki, plotki… w ostatnim czasie nieoficjalnych doniesień o next-genach pojawiło się całkiem sporo. Gdyby jednak komuś było mało, oto kolejna porcja — do sieci wyciekł 90-stronnicowy dokument opisujący developerski model PS4. Znalazły się w nim informacje o specyfikacji konsoli i zupełnie nowym padzie, mającym co nieco wspólnego z Vitą.

Serwis Kotaku dotarł do 90-stronnicowego dokumentu opisującego developerski egzemplarz PlayStation 4/Orbis pochodzący z tego miesiąca. Redakcja portalu otrzymała go od niejakiego SuperDae – człowieka, który w ubiegłym roku sprzedawał na eBayu model Xboksa 720 przeznaczony dla twórców gier

Z informacji pozyskanych przez serwis wynika, że PS4 ma składać się z czterech dwurdzeniowych procesorów od AMD znanych pod nazwą kodową Bulldozer (w rzeczywistości konsola wyposażona będzie więc w osiem rdzeni) oraz z chipu R10xx tej samej firmy. Do tego dojdzie 8 GB RAM-u, dysk twardy o pojemności 160 GB, cztery porty USB 3.0., dwa Ethernet, a także napęd Blu-Ray. Nie zabraknie oczywiście wejść HDMI.

Kilka dni temu pojawiła się plotka, według której wraz z Orbisem miałby pojawić się nowy pad. Informacja o kolejnym kontrolerze znalazła się też w omawianym dokumencie. W dużej mierze miałby on przypominać znanego nam DualShocka 3, aczkolwiek ma zostać rzekomo wyposażony w dodatkową funkcję budzącą skojarzenia… z Vitą.

Okazuje się bowiem, że nowy pad wyposażony miałby być w „gładzik”, rozpoznający dotyk. Można byłoby go też wykorzystać jako dodatkowy przycisk, „wciskając” obszar panelu dotykowego. Sprzęt wyposażony ma zostać również w ulepszony czujnik ruchu i wibracje. Ciekawostką jest nowy guzik Share. Co prawda do końca nie wiadomo, do czego miałby służyć, ale niewykluczone, że za jego pomocą użytkownicy mogliby dzielić się screenami, filmami lub swoimi osiągnięciami z innymi graczami. Podobny patent miałby pojawić się w nowym Xboksie – zdaje się, że producenci konsol docenili siłę sieci społecznościowych.

Z dokumentów pozyskanych przez redakcję Kotaku wynika, że w wraz z Orbisem Sony chce zmienić podejście do dostępności do contentu i umożliwi graczom logowanie się na kilka profili jednocześnie. Dane konto połączone byłoby z konkretnym padem — gdy konsola wykryje nowy kontroler, jego posiadacz będzie mógł zalogować się na swój profil. Będzie też rzekomo można się pomiędzy nimi przełączać.

Ułatwi to znacznie wspólną rozgrywkę w gronie znajomych — dokument opisuje sytuację, w której czterech graczy walczy z bossem w co-opie. Po wygranej każdy z nich otrzymuje osobne trofeum, które trafia na ich konta.

Standardowo przypominamy – to tylko plotki. Czy prawdziwe?

rek

38 odpowiedzi do “PlayStation 4/Orbis: Kolejne plotki. Specyfikacja techniczna i nowy pad”

  1. Kotaku…tfu… Jeżeli nowy PS będzie miał Bulldozera (szczerze wątpię – producenci bardzo dbają o pobór energii a cztery takie krowy to małej elektrowni by potrzebowały) na pokładzie to albo czeka nas renesans AMD albo (co bardziej prawdopodobne) głośny upadek Sony.

  2. Niedługo zapewne oficjalna prezentacja którejś z konsol. Tak samo było z Vitą, nagły wzrost liczby plotek, potem przez jakiś czas prawdziwa nawałnica plotek i oficjalna zapowiedź. Z next genami powoli zbliżamy się do drugiej fazy moim zdaniem bo nie ma dnia aby nie pisano o nowych konsolach.

  3. A mnie zastanawia co innego. 3 porty USB to super, ale na co komu 2x Ethernet o_O

  4. @mateinho32 – Możesz podłączyć dwa internety.

  5. aMermanIshouldTurnToBE 23 stycznia 2013 o 21:15

    Stawiałem na 16GB RAM, pewnie te całe plotki rozsiewa same Sony. Wystarczy wiedzieć co nieco o marketingu i takie akcje śmierdzą na kilometr, jak ktoś napisał pewnie niedługo prezentacja konsoli więc hajp muszą nakręcić.

  6. 2-rdzeniowe buldożery?? chyba dwu wątkowe albo jedno modułowe buldożery. A tak poza tym czemu nie lepiej wziąć jednego 8 wątkowego buldożera?? A czemu nie Vishera?? Tak czy siak wyjdzie lepiej niż w przypadku Xboxa. Można jedynie powiedzieć ze skoro obie konsole będą korzystały z Procków AMD to zakup takiego do kompa jeszcze bardziej się opłaci:)

  7. CD action- POPRAWKA, nie chip tylko układ graficzny R10xx. Notabene te cyferwki wskazywały by na modyfikacje Radeona z serii hd7xxx z GCN.

  8. @ aMermanIshouldTurnToBE- lepiej dać 8gb szybkiej pamięci niż dwa razy więcej o słabszej. Ja płacę 390 zł za 16 gb CL9 i to przy promocyjnej okazji. Pamiętaj ze to musi być współdzielona pamięć a GPU wymaga by miała one szybkie taktowanie.

  9. Ten ostatni akapit to akurat już na X360 jest, także żadna nowość. 😉 A ogólnie, sprzęt podobnie by wyglądał jak Xboksa, najważniejsze, że wszystko od AMD także porty nie byłby trudne i jakość bardzo podobna.

  10. Kotaku, eh? W takim razie nie marnuje czasu na czytanie tego tekstu. Bzdury na bzdurach poprzedzane bzdurami z dodatkową bzdurą w środku.

  11. 2x Ethernet pewnie będą do połączenia dwóch konsol bez użycia routera albo jedno bedzie zajete przez moduj WiFi

  12. @aleksdraven – nie koniecznie x360 ma zbiorczy RAM dla GPU i CPU, natomiast PS3 ma „na sztywno” ustalone po 256 mb.|@k4cz0r – wyboru dużego nie mają, Intelowi nie spieszy się do montowania swoich procków w konsolach|Jeśli plotki się potwierdzą to zdziwię się bardzo. 4 procesory? Czyżby Sony sięnie nauczyło żeby nie robić potworka technologicznego, bo będą problemy z developingiem?

  13. @ Dives- ja tu nawijam o czym innym. Xklocek jak i Peeska mają ogólnie tyle samo RAMu. a mi chodzi o to że taniej wyjdzie jak dadzą jedną kość 8gb o Cl 7 i 1866 mhz. Bo nawet jak dadzą po dwie kości dla obu procesorów to wyjdzie drożej. A poza tym lepiej żeby pamięć była zbiorcza.

  14. Ciekawie brzmi wiadomość o przypisywaniu pada do konta, gdyby na stałe to to znaczy że nie możliwe będzie kupienie używanego pada.

  15. B Z Durra!

  16. szmery bajery, a i tak najważniejsze są dwie rzeczy:|czy będzie kompatybilność wsteczna? (z tego co słyszałem to nie 🙁 )|czy będzie można grać w używki? (j.w.)|o ile pierwsze można przeboleć, to drugie natychmiast kasuje konsolę z mojej listy zakupów do momentu kiedy ktoś wymyśli jak to ominąć

  17. Nie będzie kompatybilności wstecznej, bo wszystkie reedycje szlak by trafił 😉

  18. @impossible23 – jeśli będzie się przypisywać konta to na pewno będzie istnieć możliwość przenoszenia ich. Sam pomysł nie jest nowy, może nie konta jako takie, ale zapisy stanu gry przywiązywało się do padów już na N64.

  19. trochę to brzmi jak s-f .. hm zterech dwurdzeniowych procesorów od AMD znanych pod nazwą kodową Bulldozer (w rzeczywistości konsola wyposażona będzie więc w osiem rdzeni ( czyżby znów zaawansowany układ utrudniający tworzenia na nią gier?.. oby nie ) , wydaje mi się , ze wystarczyłby sam nowy procesor w serii Bulldozer z integracyjną kartą graficzną ktora by działała w czasie oglądania filmów nieobciążając grafiki .. również chip grafiki jakby jest za nowy , podobnie jak aż 8 giga , oby tylko sam ..

  20. sama konsola nie kosztowałaby za dużo jak na Polskie realia , jedynie nowy pad może być bardziej realny .. przecież już Nintendo pokazało , że można ( choć podobno waga pada N nie jest za lekka ) |Pewnie jest jeszcze nie co czasu na oficjalne potwierdzenia buszujących plotek

  21. Mi się podoba ta specyfikacja.

  22. Lepiej nie wyciągać pochopnych wniosków z tych wszystkich plotek i lepiej poczekać na oficjalne zapowiedzi. Jedyne co mnie zainteresowało to opcja przypisania padów do rożnych kont (przychodzi do ciebie kumple gracie razem i każdy nabija sobie indywidualnie acziwki )

  23. Nie wiem czemu ale guzik mnie obchodza te specyfikacje. Najważniejsze i tak są gry które uruchomię na tej konsoli, bez nich choćby nie wiem jak potężna była konsola, zwyczjanie nie bedzie mi się opłacała.Podoba mi się natomaist pomysł z co-opem. Co do pada… żeby to nie była kolejna martwa technologia jak z sixaxis

  24. Ogólnie wydaje się wszystko ok, ale 8 GB RAM-u to trochę mało. Teraz jest to wystarczająca ilość, ale za 5 lat kiedy to PS4 będzie już na pewno na rynku będzie to niezbędne minimum do gry i znowu konsole będą ograniczać ich rozwój, jak to ma miejsce teraz.

  25. Śledziks – Nie wiesz co piszesz… KONSOLOM te 8GB spokojnie starczy na 10Lat! jestem nawet pewien że 2-4GB by spokojnie stykło a te 8GB to jest jak dla KONSOLI POTWORNIE dużo i zafunduje jej to gry na najwyższym poziomie przez długie-długie LATA.

  26. No fakt, Xbox 360 ma na pokładzie bodaj 512MB Ram, 8GB starczy nowym konsolom na lata

  27. What? Profile przypisane do padów rewolucją? Na Xklocu to już było od zarania dziejów, myślałem, że sony też było na tyle inteligentne, by na to wpaść…

  28. @Maciejus92|Xbox 360 ma 512mb, ale dzielone na RAM i pamięć grafiki. Wychodzi tyle samo co w PS3, 256mb RAM, 256mb VRAM.

  29. ” KONSOLOM te 8GB spokojnie starczy na 10Lat! jestem nawet pewien że 2-4GB by spokojnie stykło a te 8GB to jest jak dla KONSOLI POTWORNIE dużo i zafunduje jej to gry na najwyższym poziomie przez długie-długie LATA.”Błagam, skończcie pisać te brednie udając wielkich techników.NextGenom wystarczy spokojnie 3-4GB RAM na cały cykl generacji.|To nie komputer, gdzie ilość RAMu decyduje o jakości gier. W przyadku konsol to Architektura GPU i CPU.|Powiem wam że newsy typu „Znamy specyfikację Xboxa 720!!!oneone”

  30. Hut i Piotrek66 powinni sobie w końcu darować.APU A10 od AMD to dobry procesor+igpu , ale nie dla konsoli. Nie zobaczycie go na X360 ani PS4.|To samo z 16GB RAMu…|Podpowiedź: 128 Bit|Po prostu koń sie śmieje czytając te żenujące zmyślone plotki.

  31. News to news. Plotki nie są wymysłami Huta ani Petera, oni tylko przekazują informacje. Oryginał pochodzi z Kotaku.

  32. „Oryginał pochodzi z Kotaku.” Tym bardziej powinni dwa razy sprawdzić, co tam jest napisane.

  33. ” PlayStation 4 w 2012?” Trololo?

  34. Poczeka się do premiery.

  35. Mam trochę dość już tych plotek, nie żebym się znał, ale czy poważny serwis internetowy powinien się nimi zajmować?

  36. Nie wiem co się tak ludzie spinają, że za dużo ramu, za mocny procek itp. itd. Xbox 360 miał 3 rdzenie, 512 MB ramu i prawie topowy układ graficzny, kiedy w PC dopiero co zaczęły się rozkręcać dwurdzeniowce + może 256MB ram i karta graficzna pokroju Radeon 9550. Teraz dla gier 4GB ram to minimum, żeby się nie dławiło, więc co to za zdziwienie, że mogą wsadzić nawet 10GB do PS4, to wszystko jest na przyszłość. Ludzie się powinni cieszyć, że mocne podzespoły chcą wsadzić do konsol.

  37. Moim zdaniem nie wykorzystano całego potencjału PS3 a tu mowa już o 4

  38. Revendell – Kiedy wyszedł X360 były już procki 2rdzeniowe(były pogłoski o 4rdzeniowych) do tego 1-2gb ram i grafika jakiś GF 8600 GT-8800 lub Radek X1950Pro.. Ale ja sie nie martwie o to że dadzą za dużo ramu czy za mocny procek do konsoli,jak dla mnie to ok .ale SPOKOJNIE starczył by nawet słabszy troche procek i jak pisałem 2-4GB ramu w Next-Genach 🙂

Dodaj komentarz