
Plotka: Przy PlayStation 4, Sony pożegna się z DualShockiem

Jak donosi serwis CVG – dość często dostarczający plotek branżowych, sprawdzających się mniej więcej w 40% – jego anonimowy informator, zatrudniony w jednym ze studiów developerskich pracujących nad grą na nową konsolę Sony, wyjawił, że platforma ta zapewne nie będzie korzystała z kolejnej generacji kontrolera DualShock. Ma go zastąpić zupełnie inny pad, którego wygląd i specyfikacja nie zostały jeszcze ostatecznie określone – podobno trwają przymiarki do kilku różnych rozwiązań.
Jedno z nich bazuje na padzie, w środek którego wbudowany jest dotykowy ekran LCD, inne wykorzystuje patent Sony pozwalający kontrolerom odczytywać szereg danych biometrycznych użytkownika – są i takie wersje, w których obie te technologie występują jednocześnie.
Co ważne pokrywa się to z wcześniejszymi przeciekami na temat PS4 oraz ogólnymi analizami przyszłości gier – np. wyrażanymi przez Gabe’a Newella z Valve.

Czytaj dalej
36 odpowiedzi do “Plotka: Przy PlayStation 4, Sony pożegna się z DualShockiem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jedna pani drugiej pani powiedziała co wiedziała… A że obie siedziały przy Internecie, zaraz cały świat zaczął plotkować, że przy PlayStation 4 koncern Sony chce podobno zrezygnować z kultowego kontrolera DualShock. Na rzecz czego?
Dane biometryczne? To chyba by im się zupełnie nie opłaciło. Chyba nie muszę przypominać o tym jak szybko zapomniano o sixaxisie przy DS3.
Abyss, szkoda bo sixaxis to fajna technologia chociaz szalu nie zrobila. Sony o niej nie zapomnialo, tylko m.in EA Acti i Ubi sie w to nie pakowało, bo musieli swoje tytuly rownac do tzw „multiplatformy” 😉
No, to jeszcze niech spier*olą Xboxa i już całkiem te syfy (czyt. konsole) padną 😀
Ekran LCD, czyżby jak zwykle konkurencja szła śladem wielkiego N?
To już nie będzie to samo bez poczciwego DS.
Niech kupią pad od xboxa i logo zmienią 🙂
Mogą zmieniać, ewolucja to nie tylko grafika, ale ważne, żeby pad był wygodny i wytrzymały (jak na przykład Dualshock z pierwszego Playstation). Nie twierdzę, że kontrolery takie jak ten z WiiU są złe (choć nie miałem go w rękach), ale wyobraża sobie ktoś granie choćby w tekkena na czymś takim? Ja bałbym się, że zaraz mi się połamie. Pewnie wystarczy spojrzeć na cenę takiego tabletopada, żeby zacząć o obawiać się zagrać w jakieś bardziej dynamiczne produkcje.
Adam0o @ Sony już chyba przy premierze PSP wspominało że chciałoby by w przyszłości kontrolery były podobne do ich małej konsolki. By otwierając ekwipunek wyświetlał się on na ekranie pada, by opcje rozmowy pokazywały sie bliżej oczu i nie zasłaniały właściwej rozgrywki. Pożyjemy zobaczymy, osobiście pomysł podoba mi się ale mam nadzieję że będize zrobiony lepiej niż w Wii U o czym cda pisało w recenzji swojej.
Co do sixaxisa to jednak nie była to technologia przesadnie eksploatowana nawet w exclusievach. W killzone miałem odkręcanie zaworów dzięki temu, a w uncharted pierwszym przechodząc po wąskich kładkach balansowaliśmy za pomocą pada bohaterem by nie spadł. Oprócz tego sixaxisem można w u1 i u2 rzucać granatami (ale nawet domyślnie opcja ta jest wyłączona i rzuca się w tradycyjny sposób). W god of war i little big planet nie pamiętam by sixaxis był potrzebny, tak samo w heavy rain.
W Heavenly sword chyba sixaxisem kierowało się wystrzelonymi pociskami czy coś takiego i tyle. Aczkolwiek są gry które korzystają wyłącznie z siaxisa (np flowers jesli się nie mylę)
No i ciekawe czy da się jeszcze dużo wymyślić nowego, jeżeli chodzi o pady. Sterowanie w grach jest teraz zazwyczaj proste i te obecne radzą sobie z tym dobrze. Jedyne co mi przychodzi do głowy to kulka przypominająca tą w starych myszkach, która jest w miejscu prawej gałki. Przekłada się to na lepszą precyzję np w fps’ach, ale oczywiście nie jest to poziom myszki. Pamiętam ten projekt chyba z kickstartera. A ekran na padzie może być ciekawy, ale to chyba tylko bajer.
Nie wierzę w to, zrobić większą wersję DS i tyle. Pad jako taki musi być.
„środek którego wbudowany jest dotykowy ekran LCD” może chodzi na PS Vita XD . Tyle plotek prawie każdego dania a do czerwca jeszcze tyle czasu :/ .
Pomysł z ekranem jest głupi, ponieważ wymaga od nas podzielności uwagi. Wyobraźcie sobie chociażby grę pokroju RE5, gdzie ekwipunek mamy na padzie, bez pauzowania gry. Albo rozmowy z tekstem wyświetlanym na kontrolerze: albo czytamy, albo oglądamy. Albo trzymamy pada przed sobą na wyciągniętych rękach. IMO spalony pomysł.
Przyznam, że dual shock nigdy mi za dobrze nie leżał. Mimo, że bylem posiadaczem wszystkich konsoli od Sony, to pady były zbyt kościste – znacznie lepiej trzyma się te Xboxowe.
Na pewno padem do PS4 będzie PS Vita 😛
@Moooras|Bardzo dobry pomysl aby sprzedaz Vity skoczyla. Od strony finansowej tez dobrze dla Sony – konsola ~1500zl + „pad” 800zl 😛
Sądzę, że dodatkowy ekran mógłby świetnie się sprawdzać w grach przygodowych. Mając w ręku pada z ekranem, na którym wyświetlana jest mapa czy ekwipunek pozytywnie mogła by wpłynąć na odczuwanie samej przygody, równocześnie czyszcząc zapchany często HUD.
I dobrze, Dualshock jest niewygodny :/
Na bank będzie klawiatura …
Według ludzi, którzy testowali już Wii U, trudno skupić się jednocześnie na dużym i małym ekranie. Wyświetlacz na padzie po prostu się olewa, patrząc tylko na telewizor. A skoro ma z tym problem Nintendo, mistrz cudacznych zabawek, to lepiej nie myśleć, jak wyjdzie to w przypadku Sony. BTW, pamięta ktoś jeszcze prototypowy kontroler do PS3? Ten w kształcie bumerangu? Podobno miał być znacznie wygodniejszy od DS, ale jakoś z niego zrezygnowali. Wie ktoś, czemu?
Brak linku do źródła. A pisali o tym wcześniej i z tego źródła macie te wieści.
droga pani sąsiadko , jojojo.. hm cóż możliwe jest , ze następna generacja , zamiast padów będzie miała czy to tablety , czy ruchy ciałem .. chyba , że nie będzie
NARESZCIE.
Tak się rozchodzą plotki ^^
Eee, nie wierzę żeby Sony zrezygnowało z DualShock’ów. Sam mam X-Box’a, ale do kompa używam DualShock’a 2, bo (może z przyzwyczajenia do PS2) wydaje mi się najwygodniejszy 😉
Może wreszcie w Sony ktoś zauważył, że DS jest świetny, bo jest bardzo popularny, ale jeśli chodzi o przyjemność podczas grania, X-Boxowy pad nie ma sobie równych. Czekamy, czekamy… Japońce są świrami, więc może dostaniemy coś na kształt gumowego dildo z przyciskami.
W końcu dual shock odchodzi na zasłużony odpoczynek sprawdził się w ps1 i ps2 ale do nowych gier potrzeba nowszego kontrolera (według mnie był za mały jak na moje wielkie ręce 🙂 ) Oczywiście zgadzam się ze nie ma lepszego Pada w historii niż ten pochodzący z obecnej generacji Xboxa 360!
@Grimfather|eee, PS Move ^_^
http:www.youtube.com/watch?v=shI6Vrbklds
dobrze że zdecydowałem się na nowy pc, zawsze kochałem pad ps-a – wygodny i prosty, nienawidziłem tego niekształtnego xklockowego, ale teraz już będzie inaczej ;l
Pewnie będzie trzeba machać samą konsolą przed telewizorem 🙂
@DanTheMan|No nie wiem, ja mam ps 3 ale też przez pewien czas miałem xboxa, z którego byłem średnio zadowolony… Ale jedno muszę powiedzieć, że w życiu nie trzymałem wygodniejszego pada niż ten od xkloca. Ten pad jest wręcz jego największą zaletą.
Już widzę te napisy:|”TrioSchock- Feel that pawa!”
I czas najwyższy. Główny design Dual Shocka de facto jest taki sam od kilkunastu lat. Nijak się ma do padów microsoftu.