
Guild Wars 2: Gracze korzystający z błędu w grze zbanowani „na zawsze”. Co o tym myślicie?

Dodatek/event Wintersday w pierwszych dniach swojego działania obciążony był błędem nazwanym „Snowflake exploit”, który graczom pozwalał uzyskać nieskończoną liczbę ektoplazmy, stanowiącej podstawę ekonomii obowiązującej w grze. Wystarczyło stworzyć specjalny przedmiot, a potem rozmontować go przy użyciu zestawu Black Lion – w efekcie otrzymywaliśmy dwie kulki ektoplazmy. Proceder można było powtarzać w nieskończoność, „rozmnażając” w ten sposób cenny surowiec.
Arena.net stosunkowo szybko znalazła błąd, ale wielu graczy zdążyło już z niego skorzystać, co zachwiało ekonomią gry. Po zakończeniu eventu (co miało miejsce wczoraj) dużą grupę graczy zbanowano na zawsze i według przedstawicieli studia nie ma odwołania od tej decyzji.
Gaile Gray, rzecznik zespołu odpowiedzialnego za support gry w ten sposób odpowiedział na forum Guild Wars 2 graczom, którzy tłumaczą, że nie wiedzieli, iż jest to błąd:
„Za każdym razem gdy bierzesz jedną rzecz, a potem robisz z niej dwie, a potem cztery, a potem szesnaście – musisz wiedzieć, że to po prostu coś niewłaściwego”
Bany na zawsze za błąd developerów? Co o tym myślicie?

Czytaj dalej
120 odpowiedzi do “Guild Wars 2: Gracze korzystający z błędu w grze zbanowani „na zawsze”. Co o tym myślicie?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Grudniowy event Wintersday w grze Guild Wars 2 dodał do niej nie tylko worek magicznych zabawek stworzonych przez Tixxa ale i pewien błąd, który gracze zaczęli wykorzystywać by zwiększyć swój stan posiadania. Choć bug był wynikiem pomyłki po stronie Arena.net szereg kont zostało zbanowanych na zawsze.
Prosta sprawa – w umowie licencyjnej, którą się zatwierdza w czasie instalacji gry jest pkt. mówiący o nie wykorzystywaniu ewentualnych błędów w grze oraz o zgłoszeniu takich błędów u developera – o ile za niezgłoszenie błędu nic nie grozi o tyle za wykorzystywanie go można spodziewać się kary – więc w czym problem? |to że większość developerów traktowała to dotychczas z pewnym pobłażaniem nie znaczy, że nie trzeba umowy licencyjnej przestrzegać – cwaniaki dostają bany i tak trzymać!
Oszukał raz to oszuka drugi są sobie winni i tyle .
„Bany na zawsze za błąd developerów?”|-Bany zostały rozdane jak sam Hucie napisałeś za pomnażanie ecto, fora pękały w szwach od ludzi którzy chwalili się na lewo i prawo że z 5 Ecto zrobili 500. Jeśli ktoś prymitywnie wykorzystuje błąd o którym u kogoś zasłyszał czy odkrył niech go zgłosi ANet, nikomu niepotrzebni są milionerzy z przypadku wykorzystujący drobne błędy gry.
Łatwiej zbanować niż naprawić błąd typowe. Kara jakaś musi być oczywiście blokada na powiedzmy miesiąc. Ludzie to tylko gra! Dojdzie do tego, że growych oszustów będą zamykać na dożywocie w więzieniu.
A gdzie ban dla ANet za robienie bugów?
A ja o tym błędzie nie wiedziałem i dobrze że go nie wykorzystałem. Ale i tak warto grać w GW2 😀
Dodatkowo Arena nie dawno, bo zaraz po premierze pokazała jaki będzie mieć stosunek do tego typu oszustów. Więc ludzie są sami sobie winni. Regulamin to regulamin trzeba go przestrzegać, bo wszędzie będzie bezprawie. Dzieci, młodzież, a nawet dorosłych trzeba wychowywać w grach, bany jak najbardziej słuszne ( Permy nie dostaną jacyś gracze, którzy przez przypadek powiększyli swój dorobek o jedna czy dwie sztuki. Tylko osoby, które robiły to setkami.).
Jestem ZA! Świadome wykorzystanie błędów gry powinno być karane w każdej grze mmo banem stałym i usunięciem konta. Co innego nieświadome, ale jak z premedytacją i pełną świadomością mnożyli rzeczy w grze to taki ban stały im się należy a nawet usunięcie konta. I bardzo dobrze że nie ma odwołania od takiego bana. Robisz źle w prawdziwym życiu to idziesz do więzienia, wykorzystujesz błędy gry świadomie, tracisz konto na zawsze. Mam nadzieje że inni producenci też pomyślą i wprowadzą taki ban.
Odkąd Anet zbanowało masę botów, materiały na crafting kosztują fortunę. Kolejne ciosy w wirtualną ekonomię to już trochę za dużo. Swoją drogą, w każdej jednej grze za uparte wykorzystanie bugów na taką skalę („wyprodukowanie” 500-1000 ecto a wcześniej, w pierwszym tygodniu, pomnożenie gotówki do kilku tysięcy złota, kiedy kwoty w rodzaju kilku g uchodzą za spore?) MUSI spotkać się z ostrą reakcją. Ludzi jęczących, że „złe anet banuje” proszę o odrobinę rozsądku. To jak oznajmianie…
…”Panie władzo, co z tego, że temu obywatelowi zabrałem wszystko z domu? Moja wina, że drzwi przez zapomnienie zostawił otwarte? Że trzeba było mu powiedzieć? A po kiego? Co za państwo, nawet oszukiwać nie wolno, swobodę mi ograniczają!”. Bo mniej więcej tak to brzmi.
Developerzy zapomnieli o ukaraniu siebie. Jeśli gracze zrobili błąd , a ludzie go wykorzystali, to komu należy się kara? Człowiek bierze co dają :3. Developerzy powinni przeprosić wszystkich zbanowanych i następnie informować o błędach których używanie jest karane, a nie od tak sobie bez ostrzeżenia permy dawać. Perm to nie przelewki, wystarczył by ban na tydzień bądź dzień
Dziki meksyk. Tyle mam do powiedzenia na temat polityki gier i odziwo zamiast z roku na roku być coraz lepiej to się wszystko cofa i gmatwa na niekorzyść konsumenta oczywiście.
Sabi chyba Ci się życie realne z grami pomyliło. Wtedy to raczej brzmiałoby – No pan Bożek zbugował mu trochę samochód i jak najeżdżałem na trawnik i wychodziłem zostawiając otwarte drzwi to w garażu pojawiał się następny po restarcie mapy. Grozi mi lagolandia?
osidiablo. Każde wykorzystywanie buga w grze wiąże się w banem, o ile go nie zgłosimy. Co innego bug np: pozwoli nam przejść misje szybciej, a co innego jawne okradanie. Wszystkie dobra z gry należą do dewelopera, a jeśli ty je powiększasz w sposób nie przepisowy, to ich okradasz! Ciężko naprawić błędy w grze gdy nikt ich nie zgłosi. Dodatkowo nawet jak wykryją takiego buga, to nie mogą zamknąć serwerów, by ich nikt nie wykorzystał.
Musieli być recydywistami dla tego ich zbanowali… Większości i tak pewnie się upiekło.
@Airoder Cały dowcip polega na tym, że dokładnie tak to wygląda. Masy ludu jęczące, że dostali ruzgą po tyłkach za łamanie regulaminu i perfidne wykorzystywanie znalezionych otwartych drzwi, zamiast o nich powiadomić. Nie oberwało się normalnym graczom, którzy akurat zauważyli, skorzystali na próbę, nabili sobie z 10 sztuk i zostawili w cholerę. Trafiło w baranów, którzy natrzepali sobie po kilkaset (i niekiedy byli przy okazji na tyle „ynteligentni”, by się tym chwalić). To nie SP, gdzie takie akcje…
… nie mają znaczenia. To olbrzymi, wirtualny rynek a takie wyskoki potrafią go zrujnować do tego stopnia, że nie będzie można go już naprawić. I co, wszystko dlatego, że „mi się należy i mi wolno”? Zachowanie bardziej na poziomie przedszkolaka, któremu nie dali cukierka, bo kantował w zawodach.
ANet działa rygorystycznie, ale wg. mnie to bardzo dobrze. W momencie gdy (ktoś tam niżej nadmienił) kary były okresowe na mniej więcej miesiąc nie zmieniłoby to sytuacji w grze. Ecto tych ludzi by zostało, ich Gold by do nich wrócił wraz z postaciami. Przy kolejnym Exploicie kierowali by się zasadą „no to teraz wezmę co dają, najwyżej miesiąc sobie na dwór powychodzę” a gra dalej by cierpiała. |”Człowiek bierze co dają :3″ no proszę Was, zanim napiszecie takie idiotyzmy w internecie zastanówcie się 😀
Hihi. Najbardziej mnie śmieszą chamskie odzywki „Ja nie wiedziałem, że to błąd, więc to ich wina” 😛 Trzeba być pajacem, żeby nie zdawać sobie sprawy, że takie rzeczy to błędy. W umowie, którą „podpisujemy” kliknięciem po instalacji stoi jasno, że „exploiting” będzie karany surowo. Zresztą w pierwszym GW też karali podobnie. Więc każdy oszust wie czym ryzykuje.
Banowanie wg mnie to za dużo – powinni zabrać tą namnożoną walutę graczom, oraz dać im karę w postaci np długu (np w wysokości proporcjonalnej do wykorzystania exploita) oraz zabrać wszystkie itemy, które zostały kupione za pomocą tej trefnej waluty. A tak to najłatwiej, walnąć bana i tyle, pewnie wychodzą z założenia, że jak ktoś będzie chciał dalej w GW2 grać, to kupi sobie nową kopię…
A co do tego ich rzecznika, skoro on tak dobrze wie, który robisz coś właściwego a kiedy niewłaściwego, to czemu on nie betatestował tego eventu i nie wyłapał wszystkich niewłaściwych rzeczy? 😛
Banowanie idzie im najlepiej, ja dostałem perma za to że poprosiłem support o zmiane emaila którym logowałem się do gry…
Troszkę beztrosko sypią tymi banami
Sabi tylko weź pod uwagę, że oni za tą grę zapłacili a to firma jest odpowiedzialna za dostarczenie nam odpowiedniego produktu z odpowiednimi zabezpieczniami na taką okazję a takie akcje tylko mi udowadaniają, że to czysty marketing. Trzymają takich gracz aż wpadną w maly nałóg a potem ich banują bo wiedzą, że pewien procent znów kupi ich tytuł i dzięki temu wpadnie kasa do mieszka. Może moje narzekania pojawią się z powodu „gracza starej daty”
Błąd był w miarę oczywisty, w każdej innej sytuacji tworzenie przedmiotów tego typu wymaga odrazu 5 ecto z czego można odzyskać może 2. Jeżeli coś prawie zawsze podwaja bądź potraja swoje koszty to nie jest normalne. Bany dostały w większości osoby które stworzyły sobie po kilkaset a nawet kilka tysięcy ecto. Jedyna ciemna strona sytuacji to taka że są screeny gdzie osoba z ANet przyznaje się do używania exploita.|BTW.Gaile to kobieta,dość znana i lubiana przez społeczność graczy kiedyś community menager GW
A według mnie słusznie. Wykorzystywanie takich exploitów szkodzi głównie innym, uczciwym graczom. Uzasadnienie stanowiska Arena.net jest przekonujące: ludzie MUSIELI wiedzieć, że to był błąd. Nie byli nieświadomymi ofiarami omyłki developera. Jak się nie umiesz bawić z innymi to won z piaskownicy. I dobrze, że ban. Kara musi odstraszać.
Kurcze, myślę że usunięcie surowca zbanowanym oraz jakiś tam ban na tydzień czy dwa to wystarczajaca kara. Pamiętam jak ensidia bodajże zabiła Lich Kinga bo też im się coś zugowało to wlepili im tylko bana na 3 dni (no i delete first killa). No ale każdy podchodzi inaczej do tego.
Ergo załóżmy sytuację gdzie powiedzmy 5 bogatych graczy kupuje sobie matsy w sklepie czy też golda o wartości 1000$ każdy. A następnie kompletnie niszczy i kontroluję rynek poprzez TP. Czy wtedy anet by ich zbanowała? Czy też jest to raczej „zapłacili anet więc niech sobie robia co chcą”? Btw lepiej by było skasować itemy tym graczom i zabrac golda + tygodniowy ban na grę. Ale to byłoby trudniejsze 😛
Warto wspomnieć że nie banowano wszystkich, o czym news nie wspomina. Jak ktoś walnął sobie kilka ektoplazm to nie zwracano na to uwagi. Banowano tych, którzy tworzyli setki, jak nie tysiące przedmiotów, i hurtowo sprzedawali je w Markecie. IMO dobrze, bo średnio rozwinięta ameba zdałaby sobie sprawę że to jest błąd. Banować cwaniaków i tyle.
ta niema jak to kogos banowac za swoja niekompetencje … fajnie dozywotni ban za uzywanie zasobow gry a za bota daja tylko kilka dni bana Taka sama ackja miala miejsce na poczatku premiery slawni streamerzy dostali nawet po perm banie … niema co kupowac gry kretynskiego developera
dostac bana za granie w gre i ze wykorzystuejsz zasoby dostepne w grze to ze jest blad to jest wylacznie ich wina wiec niech sie martwa i sobie naprawiaja …..najsmieszniejsze ze to juz drugi taki przypadek takze jawnie pluja w twarz konsumenta
a za boting w grze perm sie niedostaje takze cos jest nietak kolejny developer ktory tylko dba o napchanie sobie kieszeni i o swoj wlasny bizness w diablo 3 takie same walki byly Blizzard szybko fixowal buga i siedzial cicho banow niebylo dobrze wiedzili ze to z ich winy i niedopatrzen problem powstal .. a tu mamy ewidetne zachwanie chama
taki przykladem jest takze runes of magic o bota tam nikt niebra ale jak sie pojawil bug ktory kombinwal tam z itemami z microtransakcjami to odrazu bany no to zagrazalo ich biznesowi … a to ze ktos tam sobie botuje to nic sie niedzieje .. No niestety taka jest polityka
@Aargh|jakby chcieli to by usuneli z dupowana walute i tyle… ale po co koszta dochodzenia kto ile i za co…. lepiej po banie walnac niech jelenie kupia nastepna kopie
dlatego teraz na twitchu tylko 156 osob oglada gw2 sami sobie szczelaja w stope i zainteresowanie gra jest niskie
@Aargh |kara ? ale za co ma ktos by karany ? za to ze gral w gre zgodnie z obowiazujacym system i jak system dziala? to ze byl blad i ich system dzialal zle to ich wina ich problem .a co ma urzad skarobowy do tego …
Jak napisałem, gdy ktoś kupi sobie od arena net golda za 1000$ i wtedy zniszczy rynek (kilka osób) to będzie sicko cacy 😉
@Aargh|to nie jak z urzedem skarbowy .. raczje jak z lekarzem ktory naprzyklad z lekcewarzyl wazna operacje albo przyszedl pijany do pracy i doprowadzil do zgonu… pacjentowi sie umarlo a rodzina niema prawa domagac sie odszkodowania no bo przeciez dzisiaj pacjent mogl nieprzychodzic na operacje no bo lekarz byl pijany wiec to wina operowanego
kotsa: Regulamin jest jasny… Kto używa błędu i nie informuje o tym dostaje bana proste. |I możecie płakać dalej zwłaszcza Ci co nie grają tą grę 😉 |Gra ma pełne serwery a Twitcha nikt nie ogląda 😉
@Aargh|albo jak z nowym samochodem ktory ma byc sprawny i posiadac pelne wyposarzenie a okarze sie ze przy wypadku poduksza sie nieowotrzy bo cos zchrzanili na tasmie i komus sie umrze …
@ Aargh|niebede dyskutowal o polityce i systemie panstwa
BTW aby uzyć tego exploita trzeba było mieć receptę, która anet wprowadziło do gry, uzywać matsów które anet wprowadziło do gry a następnie PŁATNEGO narzędzia do rozkładania tego przedmiotu. Musiałeś to robić SWOIMI matsami. Rzecz była dostępna w okresie świątecznym. To ewidentne niedopatrzenie ze strony anet a nie graczy. Dostali receptę, kltoś rozłozył item i dostał JEDNEGO matsa o 1 więcej niż użył. Brawo, brawo a net.
I jeszcze jedno Ci co używali tego błędu uderzyli w graczy nie w Areanet 😉 |I wielu się upiekło bo zrobili małe ilości.
@ Shunex|Chodzi o to ze obecnie developerzy niedpaja o zabezpiecznie (boting hacki)gry i o to zeby produkt byl finalny byl wykonczony i wolny od bledow … konsument czesto dostaje crap. Dbaja tylko o wlasna kieszen .Wiem jak to wyglada gralem w ponad 100 gier mmo niemowiac o zwyklych tytolach |moze i regulamin tak mowi ale albo sie zachowaja jak zwykle chamy albo beda w porzadku w stosunku do konsumentow ,|zwlaszcza ze ten bug to niepierwszy raz im sie przytrafia
aliven – to „płatne narzędzie” można samemu wydropić za darmo. A co do sprawy regulamin jest jasny i tyle w temacie.
@ Shunex|naszczesscie mamy takich ludzi jak Aargh i co jak dostana kopa w …. to go przyjma z duma i poleca po nowa kopie no coz tak wyglada obecnie nasze prozne spolecznstwo produkowane przez system ze taki pelikan lyka wszystko co mu sie podsunie ( zero samodzielnego myslenia jedynie nastawione na konsumpcke „dobr” ) ^.^ to tyle ide juz sobie
no wlasnie regulamin regulamine czy prawo ..wszystko po to zeby chornic biznes i wlasnosc bogatego …. to niema nic w stosunku do bycia wporzadzku wobec kogos czy dzialania ktore jest moralne czy sprawiedliwe
Te bany były tylko prewencyjne… Inaczej każdy by łamał zasady ” bo co mi zrobią ? „
ktoś dostał bana
kotsa – naszczęście mamy takich ludzi, którzy mają w pupie prawo i z dumą krzyczą górnolotne hasła i metafory, które nie mają nic wspólnego ze sprawą. Następnie z dumą mówią, że my nie znamy się na swoich prawach konsumenckich, bo pozwalamy twórcą walczyć z oszustami, którzy psują zabawę innym graczom. A na sam koniec z uśmiechem na ustach nazywają nas pelikanami i wyrzutkami społeczeństwa.|CHWAŁA IM ZA TO !!
Oj mały błąd twórcom* ;D. Niestety chorowanie na grype nie jest przyjemne;/.
🙂
@Lekhimor |Ja się zgadzam, że to był exploit i, że powinna byc jakaś kara ale zasłanianie się tym aby uznać, że to tylko wina graczy to jest zwykłe zaślepienie. To anet do tego dopuścił to ICH wina. Gracze wykorzystali ICH błąd. Kotsa dobrze napisał, że powinni zachować się fair, jak tylko wykryli exploita dac newsa na stronie o tym i napisać, że może się to spotkać z karą. A nie, że poblokowali konta a DOPIERO potem wrzucili info
BTW wszyscy boterzy w GW2 jedynie ułatwiają zycie graczom, sprawiają, że rzeczy są tanie i NIC absolutnie NIC nie szkodzą graczom. Nie zabierają Ci ani lootu, ani nodów, po prostu nic. Jedyne co robią to powodują spadek cen w TP. Z punktu widzenia garczy to baaaardzo dobra rzecz. Z punktu widzenia cash shopu niezbyt.
aliven: szkodzą tym że ja muszę zapierdzielać 12h by coś zrobić a oni maja to w 1h…|Ktoś zarobił milion pracą inny ukradł milion który z nich jest tym uczciwym ?
Bana dostało mniej niż 200 osób z ponad 2 milionów graczy (potwierdzone na forum), z czego wszystkie te osoby PERFIDNIE wykorzystały tego buga (który przez to stał się exploitem) do zarobienia sporej ilości gotówki co dawało przewagę nad innymi graczami bez żadnego wysiłku i ryzyka. ANet przy pierwszej aferze z karmą była pobłażliwa, ale zostawiła ostrzeżenie na przyszłość, a teraz ludzie płaczą, że dostali bany. Z tego miejsca również chciałbym pogratulować kotsa – silna nominacja na trolla roku 2013 🙂
Każdy gracz, który ma chociaż IQ wyższe niż iloraz inteligencji kwiatka, powinien widzieć, że zwykle z 1 rzeczy nie powstają 2 takie same (chyba, że przez klonowanie lub pączkowanie). Gracze zbanowani, więc dobrze wiedzieli, że wykorzystują błąd dla własnej korzyści, miast go zgłosić producentowi, by go naprawił. Moim zdaniem bany, jak najbardziej zasłużone.
@Shunex|czyli szkodza Ci na ego. Na nic więcej. Bo ja muszę coś tam a ktoś ma te coś tam szybciej. I absolutnie nie mają tego szybciej od Ciebie, oni po prostu to robią stale. To jest farmienie, nic więcej. I absolutnie oni NIC nie kradną, nagminne farmienie nodów czy też mobków to kradzież? LoL
Dobre czasy GW1 mi się przypomniały. Wtedy też było parę takich akcji,
Porąbańcy. Jak tworzą błąd to ich wina, a nie graczy. Jak jest możliwość to oczywiste, że ktoś skorzysta. Skur****ny
aliven – wcale nie ułatwiają życia, wręcz je utrudniają. Przez boty dropnięcie materiału określonego jako „very rare” nie pozwala mi na nim sensownie zarobić chociażby na gear t3. Dlaczego? Boty powodują, że cena takiego przedmiotu zamiast wynosić 50s od sztuki, ma się w granicach 5s. Zamiast 1 przedmiotu muszę mieć 10, czyli albo sam stanę się”botem” (farmerem 🙂 ) albo będę męczył się 2 miesiące nad zbieraniem potrzebnej waluty.
A co do samego błędu – zaakceptowałeś regulamin, w którym wszystko jest jasno określone. Nie podobało się? Trzeba było nie akceptować (nie grać).
Ban I basta.|No exceptions.
A ciężko zmniejszyć ich stan posiadania? Lepiej zbanować, tak czy siak pewnie kupią nowe egzemplarze… żałosne
Okazja czyni złodzieja…
I bardzo dobrze. Coś tak poważnego jak zachwianie gospodarki gry powinno być karane tak wysokimi karami. Gram w inną grę – nie jakie Runes of magic i wydawca nie dość, że zwlekał ponad miesiąc z naprawianiem błędów to i kary były żałosne a gra cały czas stara się wyjść z kolejnego już kryzysu, który powstał przez opieszałość wydawcy.
No dobra, ale czemu takie sytuacje w ogóle mają miejsce?
A ja uwazam ze slusznie arena postapila, cieszy mnie to ze nie uginaja sie co do surowosci kar za oszusto. Jak czytam o |te tlumaczenia tego co zrobili ci zbanowani to mnie sciska. Rozumiem ze jesli ktos zostawi otwarte drzwi to ci od razu trzeba sie wbic do czyjegos domu i go okrasc? Nice rozumowanie… |Gj arena
Nie chodzi tutaj tylko o stan ich posiadania. Rzeczy takie jak ta poważnie rozregulowują rynek w grze. W cytowanym w poście z forum było nawet o tym napisane. Jeżeli graczy pozbawiło by się po prostu tego co zarobili zapewne następnym razem spróbowali by jeszcze raz na mniejszą skalę licząc na to że im się uda.|SerwusX: Któryś developer popełnił błąd zamiast 5 wpisał 1 w przepisie na item, zdarza się. Wiedziałem o tym pierwszego dnia i od razu było widać że coś jest nie tak i nie należy tego robić
@Baaq a co , dostałeś bana ? 😀 |Jak dla mnie słusznie zrobili, ktoś wykorzystuje błąd w grze – dostaje bana.
Według mnie to głupota karać graczy za błąd twórców. Ktoś też mógł zrobić to przez przypadek lub z ciekawości. Jak dla mnie powinni przywrócić stan kont sprzed błędu.
Ja rozumiem jakby korzystali z jakiegoś pirackiego oprogramowania ale bez przesady zapłać za grę całe 200 zł dostań bana bo twórcy zrobili błąd ??
„tworzą błąd” no kurcze, to jest całkiem mundre! Developerzy peridnie produkują błędy i exploity, wypuszczają je i pewnie nawet podpowiadają graczom jak je znaleźć, tylko po to żeby ich zbanować i sprzedać im gre jeszcze raz! To jest spisek! Aluminiowe czapki włóż!
Ban bez litości? No ja was proszę- tak to wychodzi, jak się wydaje niedorobiony produkt. Teraz to wszyscy nagle tacy straszni obrońcy moralności, ale prawda jest taka, że to developerzy nie przyłożyli się na testach, oni dali ciała. |Ale wiadomo- przecież nie powiedzą „to nasza wina, przepraszamy”. Gdyby byli uczciwi, to co najwyżej cofnęliby zmiany w kontach do wcześniejszego stanu kasując „postępy” i dając warna i PM z wyjaśnieniem, a tak- „ban dożywotni, frajer kupi nową grę=więcej kasy dla nas”.
W paczce modów do Minecrafta (Feed The Beast- czyli wyłącznie multi) nie tak wcale dawno też był błąd w modzie bodaj IndustrialCraft pozwalający kopiować w nieskończoność rudy przy pomocy crafting table. I co? Były bany? Nope.|Ale cóż- tak to jest, jak kasa do głowy uderzy, razem z nią przeświadczenie, że wszystko można. Żałosne posunięcie, tym bardziej, że nie korzystali z żadnych programów zewnętrznych, a zwalili testerzy. I wali mnie to, że to „zachwianie gospodarki”. Wina twórcy, niech się on martwi…
Ehh według mnie to wina administracji … Zrobić jakiś błąd i zbanować niewinne (no może nie do końca) osoby. Wiadomo było że gracze tak postąpią 😛 . Ja rozumiem bana na miesiąc ale na zawsze?!
@mongol13 Tak samo myślą Grecy protestując przeciwko podwyżką podatków: wina rządu niech on się martwi
W sumie to wstyd że nawet Hut poddaje wątpliwości kto zawinił. To że błąd powstał, owszem, ich wina, tak jak wina właściciela sklepu jeśli go nie zamknął. Błąd ma na tyle oczywiste „złe” skutki że większość ludzi go nie wykorzystuje/nadużywa(ludzie którzy zrobili to raz czy dwa bana nie dostali, ludzie którzy wejdą do pustego sklepu i poinformują właścicela też nie zostaną oskarżeni). Ale ponieważ znaleźli się ludzie którzy perfidnie ten błąd wykorzystali, lepiej ich usunąć. Nastepnego buga juz nie naduzyja
@Piewca- błąd powstał z winy twórcy. I to w jego zamyśle powinno być usunięcie go. Błędu, nie graczy. Bo powiedzmy sobie szczerze- w tak dużej społeczności nie wszyscy są uczciwymi ascetami i jak część z nich błąd wykryje, to go wykorzysta!|Ale wciąż- egzystencja tego buga to tylko i wyłącznie wina niedbalstwa developera! Dlatego powinni wystosować oświadczenie, a tym, którzy używali buga powinni cofnąć zmiany na koncie do dnia jego powstania. Bardzo łatwo walnąć takiego life-bana, wtedy można się wybielić!
Jak u nas. Rząd robi błędy a my dostajemy bany na przyjemności.
Co za nieudacznicy z tych developerów. Nie potrafią pogodzić się z tym, że to ich wina. Szkoda, że coraz więcej twórców tak robi.
Dalej nikt mi nie wyjasnił czemu boty w GW2 to zuo… Sensownie, poza „bo mi nie pozwolą sprzedac czegoś za 50s buuu tylko musze kupić po 1s jak wszyscy łeeee”. A i tak. Ceny w TP maja być JAK NAJNIŻSZE. Powtórzę. JAK NAJNIŻSZE. Ogólnie tak, boty to zło. Tutaj jednak serio nie widzę nic złego w tym, że są. Z punktu widzenia gracza ogólnie to fajnie, ze są bo jest taniej. Łamią umowę i ja rozumiem, że będa banowani, nie bronię ich ale też nie widzę nic złego w tym, że sa. Ba, wrecz widzę plus. 🙂
mongol ma rację, jak developer jest nieudacznikiem to jego wina, a można zrobić tzw. rerolla graczom którzy buga zrobili który spowoduje że stracą postęp w grze za określoną ilość czasu co uważam byłoby sprawiedliwą karą
Miałem na myśli roll-back’a a nie rerolla XD
@iHS|Dziękuję, sensowna argumentacja. |A co gdy ktoś kupi sobie równowartość golda za powiedzmy 1000$ (kilka osób) i wtedy postanowią sobie za cel zniszczenie ekonomi i rynku? Moga to de facto zrobić niskimi dość kosztami (ogólnie, nie osobistymi). W pełni legalnie. Czy wtedy anet by zareagowalo czy nie? I co jak np kilkunastu ludzi założy gildie, czego celem będzie farmienie matsów i sprzedawanie tanio? Dla funu czystego i chaosu. To tez boty? Bo bot to program/farmer farmiący bez przerwy, chyba.
Zrób coś źle,a następnie obarcz winą kogoś innego. Dobra polityka.
@iHS „Wydatek 1000$ to nie są niskie koszty – oczywiście, możnaby, ale zyski z takiego procederu byłyby mniejsze od wkłądu – czyli działanie bezcelowe.” Nie bezcelowe, tylko nieracjonalne. |A swoją drogą, czy gracze którzy tylko raz rozmontowali taki item o którym mowa, też byli banowani?
Bardzo dobrze, że ci ludzie dostali bany. Są konsekwentni !
Bardzo dobrze że ich zbanowali. Wcześniej też była taka akcja i też były perma-bany. Niech gracze uczą się na błędach innych graczy.
Hmm, a nie można tego jakoś inaczej załatwić?
Bardzo dobra decyzja developerów. Banować cwaniaczków bez wyjątku.|Błąd developerów? Każdy exploit w grze jest błędem developerów (bo sam od siebie nie mógł powstać), więc nie rozumiem zdziwienia.|A, jak ktoś jest uczciwy, to będzie grał do końca świata i jeden dzień dłużej.
I dobrze tym [piiiiiiiiip].|Trzeba było grać normalnie nie jak debil.
Zawsze jest szansa, że nauczy to myślenia takiego delikwenta. Jest szansa.
@silvver – nikt nie daje perma za przypadkową reprodukcję buga. Nawet oświadczenie na dole newsa wyraźnie wskazuje że zbanowali ludzi którzy mieli okazję zauważyć że coś tu nie gra ale mimo to nie przestali bugować.
Aha… czyli tworcy wiedzieli o tym exploicie od dawna (bo nawet kumpel na poczatku mowil, ze o tym wiedzial), dlugo nic nie robili ani nie latali dziury… az w koncu pobanowali userow, bo pewnie jej nie potrafia zalatac… Ma to sens.
dobra decyzja ze strony „Areny”. Był już podobny błąd chwile po premierze, że kupując przedmiot u jednego merchanta u drugiego sprzedawało się go drożej o ile się nie mylę. W regulaminie który akceptujemy przy rejestracji konta także jest wzmianka o tym, że wykorzystywanie takich błędów będzie karane.
SuguruMisato: z tego co wiem błąd naprawiono po 4 dniach… |Ludzie go używający z premedytacją serio myśleli że ujdzie im to na sucho ;p ?
Ja przepraszam ale to ma być news czy artykuł mający na celu spowodować iż gracze mają zacząć kwestionować „prawo” wyznaczane przez producenta danej gry? Jawnie właśnie takie publikacje jak powyższa powodują że ludzie częściej kwestionują regulaminy w grach traktując wszystko logiką „skoro błąd wystąpił z winy producenta to nie nasza wina ze z niego korzystamy”, a potem jest żal i płacz że bana mają.
Może i jest tak w regulaminie co nie zmienia faktu, że regulamin ten jest idiotyczny. Nie widzę absolutnie nic złego w tym, że ktoś wykorzystuje błąd zawarty w grze. Co innego jakby jakimś programem modyfikował grę tak aby mieć z tego korzyści. Wtedy ok – ban. Ale w tym przypadku wina leży całkowicie po strinie firmy. I nikt nie powinien być karany. Ewentualnie mogli by co najwyżej skasować graczom zarobione w ten sposób pieniądze.
W grze mmorpg wykorzystywanie błędów, które wpływają źle na ekonomię gry jest bardziej szkodliwe dla gry i producenta niż jakiś dzieciak z speedhack’iem. Nie powinno być tolerowane żadne zachowanie, które wiąże się z szkodzeniem ekonomii gry gdyż to ona w dużej mierze dyktuje czy ludzie będą chcieli zostać w grze lub czy w ogóle będą chcieli w nią grać. W aspekcie błędów w grze nie ma odcieni szarości jest tylko czarne i białe, wpadłeś na błąd to zaraportuj go i zostaw, a deweloper się tym zajmie.
Cwaniactwo zostało ukarane. Mają nauczkę na przysżłość. Brawo, nie ma półśrodków i tłumaczeń, ja nie wiedziałem. Pa cwaniaczki.
Jak ktoś wynajduje w grze „coś” nienaturalnego to jest to bug/glitch/exploit i wykorzystuje to grze to po prostu gra „no-fair” i na własne ryzyko. |Chciałeś być sprytny to cierp za to. Nie gram GW2 ale uważam że bany zasłużone.
Czy wydaje wam się, że AN robi tak, bo im się podoba? Przez takie akcje traci tylko swoich „klientów”, czyli możliwość zarobku. Nie wspominając o burzliwych dyskusjach na forach(^^), które mogą skłonić do niechęci do gry, możliwych, przyszłych graczy. Jak najbardziej popieram takie działanie. Akcje osób korzystających z wszelkiego rodzaju błędów powinny być tłumione już w zarodku. Już nie wspomnę o tym, że widnieje to w regulaminie. Dziwi mnie jednak, dlaczego tak wielu graczy się z tym nie zgadza…
Winni gracze powinni mieć możliwość naprawienia swojego błędu. Jak w życiu: popełniasz błąd, otrzymujesz karę (chwilową, nie na zawsze), a potem starasz się ów błędu znowu nie popełnić.Ale dlaczego Arena.net działa tak ostro? GW2 to gra bez abonamentu. Twórcy już zarobili na tych zbanowanych. Nic nie stracili na ich wyrzuceniu.
@Kirrin|Gdyby w życiu było tak „łatwo” to np: nie zabierali by dożywotnie prawa jazdy za jazdę po pijaku. W grze jeżeli gracze będą traktowani pobłażliwie to tylko się uświadomią w przekonaniu że można będzie się w razie czego wywinąć. Anet już raz ustąpiła i jaki był skutek takie przykładu? Przy pierwszej możliwej okazji gracze z premedytacją wykorzystali błąd gry, a więc wynika z tego prosta konkluzja że trzeba zaostrzyć kary.
Poza tym regulamin jasno stwierdza że wykorzystywanie błędów w grze jest karane, więc nie rozumiem w ogóle co to za dyskusja w stylu „nie powinno się tak ostro karać”. Przecież gracz jasno czarno na białym ma powiedziane ze nie można, a jednak to robi, więc skoro nie rozumie regulaminu, który zaakceptował to zabiera mu się prawo do korzystania z usługi (gry). Producent gry stawia wszystko w jasnym świetle to gracze są tymi idiotami, którzy nie potrafią się przystosować do prawa, które sami zaakceptowali.
Niby fajnie, tylko co jest „błędem w grze”? Karanie graczy za to, że robią za beta testerów, to jest niewłaściwe.
@noniewiem|Jakaś nowa „filozofia”? Wszystko może być błędem i nic nie jest błędem? lol Błędy w kodzie gry będą występować niezależnie od tego ile czasu będą próbowali się ich pozbyć, to normalna natura każdej gry i jej kodu. Twierdzenie że gracz jest „beta testerem” bo gra w grę, która posiada okazjonalny błąd czy dwa jest tak śmieszne ze nie warto tego komentować.
@KewL czyli wg ciebie, jak grasz sobie rozmontował ten itemek i dostał więcej niż powinien, to od razu powinien być karany? Grasz sobie, zdobywasz zbędny item, który rozmontowujesz, wszystko zgodnie z grą, a tu nagle ban. Bo ktoś się w ArenaNet pomylił i zamiast jednego matsa dostałeś dwa. I kasa na zakupione GW2 oraz czas poleciały przez okno. News też nie podaje, czy bana dostawało się po jednym takim „wybryku”, czy po dwóch, trzech czy piętnastu.
Poza tym jak rozróżnisz bug od ficzera? W jednej grze góry mogą stanowić barierę nie do przejścia, a jak się uda przez nie przejść to jest bug, a w innej góry mogą stanowić znaczy skrót w dostaniu się do jakiegoś miejsca. Czy w regulaminach gier masz opisane, że przeprawy przez góry są błędami? Zapewniam cię, że w każdym mmorpg znajdą się gracze, którzy chcą się gdzieś dostać, gdzie twórcy nie przewidzieli. I jak komuś się uda, to mamy ich banować?
Znowu bany za bugi? ehh…To się robi nudne…|Oczywiście najlepiej wszystko zrzucić na graczy…|Niby racja, że powinni zgłosić tego buga, ale jak tak dalej pójdzie, to do końca 2013 wszystkie konta w GW2 zostaną zbanowane…
Lepsze to niż takie tam bye-o-ware, które za ostre hacki w grze wysyła upomnienia mailem i nic nie robi 😉
Jakiś czas temu była nieco podobna sytuacja, obyło się bez powaznych konsekwencji Arena.net oświadczyła, że to „ostatnia szansa” dla graczy, nie posłuchali i sądze, że nadal będą wykorzystywać bugi, więc jedyne dobre rozwiazanie to wnikliwsze testowanie;)
@silvver|Czemu każdy kto broni graczy używających bugów zawsze gada w taki sposób jak by zbanowani gracze oberwali za darmo albo za to że „raz coś przypadkiem zrobili”. W logach jest zawsze zapisane kto, co i ile razy zrobił, Anet zbanowała tych graczy, którzy z premedytacją wielokrotnie wykorzystywali błąd gry aby się nieuczciwie wzbogacić przy okazji destabilizując całą ekonomię gry co ma negatywny wpływ na każdego gracza. Poza tym explioting terenu, a nielegalne pozyskiwanie dóbr to dwa różne końce kija.
Powinni po prostu odjąć graczom ektoplazmę uzyskaną poprzez użycie tego buga i poinformować ich o tym. Gdyby to dotyczyło mnie, to ban na zawsze w tym przypadku dla mnie byłby absolutnym – „na zawsze” odwróceniem się od tej firmy.
Nie ma to jak karać innych za własne błędy. To takie ludzkie… Na miejscu zbanowanych na zawsze graczy złożyłbym zbiorową skargę do sądu gdyż kara jest zdecydowanie zbyt wielka. Oprócz tego, zawarłbym tam prośbę o zwrot pieniędzy i na wieki odwróciłbym się dupskiem od tej firmy i poszedł grać w dużo lepsze, darmowe produkcje.
ZiZi co ty bredzisz ? Każdy gracz zatwierdzał regulamin więc bany jak najbardziej się należą :]
ban pernamenty z winy developera? To jest niewłaściwe. |Pozbawienie 75% gotówki ewentualnie ban czasowy – jak najbardziej na miejsu.
@KewL gdzie masz podaną informację, że bany dostały się wyłącznie tym co wielokrotnie wykorzystali ten bug? I co to znaczy wielokrotnie? Od dwóch razy? I to nie zmienia faktu, że nawet jednokrotne wykorzystanie tego błędu jest złamaniem regulaminu (i nie ma tu znaczenia kwestia, czy gracz był tego świadomy), czyli można dostać bana. Zarówno kradzież wykałaczki jak i kradzież samochodu jest kradzieżą. Sam mówisz o logach, więcej co to za problem jak @szaman pisze odebrać graczom nielegalnie zdobytą walutę?