
Warhorse: Szef studia o prezentacji swojej gry. „To co widzieliście, to nie do końca next-gen”

Okazuje się, że wczorajszy materiał prezentujący silnik tajemniczego RPG-a nie został opublikowany przez jego twórców ze studia Warhorse. Film został udostępniony przez jedną z osób uczestniczącą w pokazie gry podczas konferencji Game Developers Sessions.
We wpisie na oficjalnym blogu czeskiej firmy Daniel Vávra, prezes studia Warhorse, powtórzył to, co wiedzieliśmy już wczoraj — choć developerzy mają już grywalną wersję swojego projektu, film nie pokazuje właściwej gry, a jedynie jej silnik graficzny i kilka elementów produkcji. Jak pisze Vávra:
Nie szukamy funduszy na tworzenie produkcji (przynajmniej na razie), nie byłoby więc mądrze przedwcześnie odsłonić wszystkich kart (i stracić efekt zaskoczenia z prezentacji czegoś zupełnie nowego). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, może będziemy w stanie oficjalnie zapowiedzieć naszą grę w pierwszej połowie następnego roku. Może.
Vavra zaznacza również, że tego, co widzimy na materiale, nie można do końca nazwać „next-genowym”. Wyjaśnia to następująco:
Określanie „next-genowe” jest nieco mylące, biorąc pod uwagę, że pokazywaliśmy grę na dwuletnim laptopie wyposażonym w mobilną kartę GeForce 555M, która nie do końca odpowiada potężnym PC czy Xboksowi nowej generacji. Oczywiście maszyna nie poradziłaby sobie za dobrze z kilkoma kilometrami kwadratowymi terenu, który mamy w grze, zwłaszcza jeśli sprzęt miałby uciągnąć pełną grę z działającym AI i pełną symulacją świata, a nie tylko wersję testową. Produkcja działa jednak w miarę dobrze na dzisiejszych, średnich pecetach, a nie zaczęliśmy jej nawet na poważnie optymalizować.
Prace nad grą rozpoczęły się w sierpniu 2011 roku. Początkowo w zespole studia Warhorse znajdowało się dziewięć osób, teraz jest ich 24. Produkcja oparta jest na silniku CryEngine 3. Poniżej znajdziecie wczorajszy materiał:

Czytaj dalej
23 odpowiedzi do “Warhorse: Szef studia o prezentacji swojej gry. „To co widzieliście, to nie do końca next-gen””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wczoraj mogliście obejrzeć film z prezentacji next-genowego RPG-a czeskiego studia Warhorse założonego przez twórców Mafii. Wielu naszych czytelników stwierdziło, że to, co widać na materiale, nie odstępuje zbytnio od gier obecnych w tej generacji konsol. Czesi przyznają im rację: produkcji dostępnej na filmie nie można nazwać „next-genową”. Dlaczego?
Oparta jest na CE3 – więc chcą nie chcą nie jest to next-gen.
Chcesz powiedzieć, że CryEngine 3 nie jest next-genowy? Ok, inaczej. Spójrz na silnik Call of Duty. Być może nie ma pięknej grafiki już, ale to jest CIĄGLE TEN SAM SILNIK co w Quake 3 przecież! CE3 jak najbardziej ma predyspozycje na next-gen. Wystarczy spojrzeć na dema technologiczne tego silnika. A za rok-dwa jak go dobrze podrasują? Ojoj…. [bo nie spodziewam się, że szybko CE4 zrobią, pewnie dopiero razem z nową generacją konsol]
@k4cz0r ale cryengine 3 to obecna generacja. Nie wmawiajmy sobie że next genem jest coś co działa na obecnym sprzęcie bo to robota dla marketingowców. Silnik w codzie to zupełnie inna sprawa. To tak jakbyś mówił że taki Battlefield 3 ma next genową grafikę porównując go do counterstrike-a 1.6. W tym przykładzie to CS jest grą poprzedniej generacji a nie Battlefield nowej.
Nie zrozumiałeś mnie. Premiera silnika Q3 miała miejsce w ’99 roku. I wszyscy tak czy siak się podniecali grafiką Call of Duty 2 czy 4 a wtedy jeszcze nie była tak zmodernizowana jak obecna wersja w np. Black Ops 2. Nowe silniki jak Frostbite 2 czy własnie CE3 są dużo bardziej zaawansowane i…elastyczne, niż stareńki Q3. Także dam sobie głowe uciąć, że zobaczymy gry na CE3 za 3-4 lata stojące na bardzo wysokim poziomie. A gry za 3-4 lata chyba będą w pełni next-genowe?
To że jest na czymś oparte o niczym nie świadczy. Unreal Engine 4 pewnie będzie „oparty” na trójce, co o niczym nie świadczy, bo wiele rzeczy (większość) się zmienia, ale rdzeń, metoda programowania wciąż jest ta sama.
@MrMpl: Nie, nie możemy porównywać Battlefielda 3 do Counter Strike’a, ale Call Of Duty do BFa już jak najbardziej.|Inna sprawa, że silnik Q3 w wersji COD wygląda lepiej, niż idTech 4 😉
Liczę na ten projekt. Może Czesi dołączą do Polaków i Niemców w tworzeniu porządnych erpegów, a nie tych popłuczyn z USA.
Teraz się zaczeła zabawa z terminologią. POWIADAM WAM, że dziś mocne kompy to uciągną, spójrzcie na obecne exy konsolowe, wyglądają bardzo dobrze, a mają tylko procent mocy obecnych kompów. Takie gry jak TLOU, MGS GZ, DS2 powstają na sprzęt z 256 RAM ! Ludzie, zrozumcie wreszcie, że taka grafa byłaby na PC dawno temu, gdyby tylko gry się sprzedawały na tą platformę jak na konsolach. Życzę wam tego i tego sami sobie życzie, nie ma nic lepszego dla PC, żeby gry schodziły jak woda, a nie krew z nosa.
Nie bójcie się o grafę, procki, bo producenci codziennie pracują nad nowszymi, tylko żeby gry schodziły w milionach, to jest najważniejsze. Mam kolegę co na 3 letnim kompie za 2500 zł gra do dziś w dobrej jakości. Konsole zahamowały technologię, bo twórcy robiąc grę mają z tyłu głowy ,, Pamiętaj Xbox 360 512 a PS3 256 ,,. I od razu was pocieszę, jeśli macie obecnie mocne PC to długo jeszcze na nich pogracie, bo dopiero teraz devsi olali sikiem prostym ograniczenia konsol.
@sebogothic, to amerykanie potrafią jeszcze robić RPG-i? Tylko nie podawaj Skyrima jako przykład…
NEXT-GEN ?? A co to w ogóle znaczy?? Czy chodzi o konsole do gier, które pojawią się za 2 lata i będą miały moc komputerów sprzed 5 lat?? Czy to jest next-gen? Moim zdaniem to kpina. Konsole totalnie zdewastowały rynek gier.
@ KulawyFranek tak bo Xbox 360 w chwili premiery miał moc 5 letniego PC, akurat. Zrozum, że konsole przyhamowały rozwój PC i komputery będą potrzebowały 2-3 żeby nadgonić konsole nowej generacji gdy te już wyjdą.
@k4cz0r „A gry za 3-4 lata chyba będą w pełni next-genowe” za 3-4 lata tak ale obecnie jest to silnik przystosowany do obecnej generacji, grafika może pójść tylko w kierunku jakości z filmów i/lub później voxeli. @Piweca- nie będą tyle potrzebowała bo znów gry na każdą platformę muszą wyglądać tak samo jakość będzie taka samo, a po 1-2 latach znów PC przegoni konsole gdyż ma większą elastyczność.
No zaraz mnie szlag trafi… LUDZIE, TO JEST CRY ENGINE 3, silnik znany od dłuższego czasu, na który wyjdą gry OBECNĄ generację! To nie jest jakaś super tajna technologia z NASA, tylko coś co każdy już widział i o czym każdy już wie. Nazywanie gry działającej na KOMPUTERZE nie można nazwać next-genem!
eee to teraz będzie wielki szok generacyjny jak wypuszczą prawdziwego next-gena…Trzeba będzie się opanować by nie wyrzucić starego sprzętu…a daje dużo radochy…Tak naprawdę to konsole wytrzymują potencjał pc taki BF3-mógł by być lepszy gdyby inni się wyłamali z układu z konsolami i specjalnie nie okrajali by grafiki. Tylko drogo by to wszystkich kosztowało
Ja się tylko zastanawiam czemu ludzie tak szaleją za pojęciem „next-gen”, przecież to tylko nowe konsole. W najlepszym wypadku będą mieć taki poziom sprzętowy, jak obecne topowe pecety. Czyli nowej jakości nie będzie, podniesie się tylko średnia rynkowa.
@ MeSSer – popieram w 100% 🙂 to nie jest tak, że wyjdzie Xbox 720 i będzie min. Matrix… Będzie mieć z 4 GB RAM, gdzie w PC spokojnie za dobre pieniądze wrzuci się 16 GB…
@KoweK |Nie potrafią..
@Urungulu|Zacznijmy od tego, że konsole i komputery mają inne pamięci.
@Execor – zasadniczo to mają wszystko „trochę” inne. I nie oszukujmy się, ale znacznie, znacznie gorsze od obecnego sprzętu desktopowego. I tak samo będzie z next-genem, który będzie skokiem jakościowym dla konsol, ale nie dla PC. Ja liczę tylko na to, że przez jakiś czas nie będzie problemu z ograniczeniami, bo gry przez to ubożeją. Najlepszym przykładem ostatnich lat jest Skyrim, który przez konieczność bycia wepchniętym na konsole nie miał otwartych miast, jak to drzewiej bywało (poza stolicą w TES:IV).
@Urunglu – jak 4GB RAM, to bardzo na bogatości. Ja obstawiam 2 GB. I tak pełne ( czyli z wzorową optymalizacją, bez oszukaństwa i lenistwa devów ) wykorzystanie 2 GB RAM nastąpi za jakieś parę lat. Jak na konsole coś nie działa, to się optymalizuje, a na PC – ,, dodajcie w rekomendowaych jeszcze 1 GB RAM „. Dla developerów 2 GB to będzie szok, jakieś 4 – 6 razy większa moc.
@ MeSSer – heh, no coś w tym jest 😛 może zwiększą tekstury o 1 mb na pliku?