rek
rek
20.11.2012
Często komentowane 14 Komentarze

Star Citizen: Zbiórka na następcę Wing Commandera już zamknięta. Jest rekord!

Star Citizen: Zbiórka na następcę Wing Commandera już zamknięta. Jest rekord!
Dziś w nocy zakończyło się zbieranie funduszy na produkcję gry Star Citizen, nowy projekt Chrisa Robertsa, twórcy znanego przede wszystkim z serii Wing Commander. Jest rekord!

Studio Roberts Space Industries, powołane specjalnie do prac nad Star Citizen, poinformowało, że łącznie udało się zebrać 6 milionów 306 tysięcy 415 dolarów (tak zapisane wydaje się jeszcze większą kwotą, prawda?), z czego nieco ponad 2 miliony za pośrednictwem Kickstartera, reszta zaś trafiła do studia poprzez zbiórkę na jego stronie.

To rekord – dawno zresztą nie było gry, na którą datki wpływały tak szybko, że developerzy nie byli w stanie nadążyć z wymyślaniem kolejnych tzw. stretch goals, czyli kolejnych funkcji dodawanych po przekroczeniu kolejnych sum datków. W efekcie – miejmy nadzieje – powstanie „najbardziej ambitna kosmiczna symulacja w historii PC”, jak o Star Citizen mówią twórcy gry.

Gratulacje!

Poniżej – najnowszy materiał wideo z gry Star Citizen:

Star Citizen – Early Spaceport concept art to 3D environment test from Roberts Space Industries on Vimeo.

rek

14 odpowiedzi do “Star Citizen: Zbiórka na następcę Wing Commandera już zamknięta. Jest rekord!”

  1. Dziś w nocy zakończyło się zbieranie funduszy na produkcję gry Star Citizen, nowy projekt Chrisa Robertsa, twórcy znanego przede wszystkim z serii Wing Commander. Jest rekord!

  2. Już od jakiegoś czasu obserwuję Star Citizen’a. Trzymam mocno kciuki!

  3. Ultimate stretch goal – niechaj wypuszczą grę wraz z kodem za free na licencji GNU GPL. Skoro tyle kasy zebrali to jest mega skąpstwem jeszcze potem to sprzedawać w celach zarobkowych.

  4. CyberKiller40 – nie mogą. Gra powstaje na komercyjnej licencji Cry Engine 3.

  5. @CyberKiller40 – cała zebrana kasa idzie na stworzenie gry, także nie wiem z jakiej okazji mieliby ją wypuścić jeszcze potem za darmo, zwłaszcza że kto przekazał twórcom sumę powyżej minimalnych stawek (czyli od 30$ w górę) w dniu premiery za free grę dostanie.

  6. Zawsze mogą content dać na wolnej licencji. Engine ma osobną licencję i nie jest ich własnością, więc to jest zrozumiałe, że jego upublicznić by nie mogli, ale sam content gry jest ich własny i licencja engine’u nie ma na niego wpływu.Anyway, to takie marzenia 🙂 . Niemniej fajnie by było gdyby crowdfunding był pojmowany na tej zasadzie – tłum finansuje to tłum jest właścicielem. Bo to co jest teraz to się po prostu „wyjątkowo wredny preorder” powinno nazywać.

  7. @CyberKiller40 – w pewnym sensie tłum jest właścicielem – oczywiście ten tłum co zapłacił 🙂 . Acz w przypadku crowdfundingu na taką skalę jednak przydałoby się danie owemu tłumowi jakiegoś procentu z zysków ze sprzedaży gry (oczywiście względnie do wpłaconej sumy), szczególnie dla tych którzy wpłacili na prawdę wielkie pieniądze (choć podejrzewam, że ci którzy przekazują twórcom po te 1000$ i więcej to na niedobór pieniędzy nie cierpią 😛 ).

  8. Ten tytuł jest dla mnie niewyobrażalnie genialny. Gdy wyjdzie mogę śmiało sprzedać moje konto steam bo już nic więcej nie potrzebuje. Oczywiście jeśli stworzą to wszystko o czym mówili ale prawdę mówiąc jestem tego pewien. Warto poświęcić trochę czasu i poczytać czym tak naprawdę będzie ta gra i jakie będą w niej możliwości. Samo myślenie o tym sprawia że chcę zasnąć i obudzić się w 2014 roku.

  9. W news-ie zamieszczonego przez Berlina 10 października wynika, że Chris Roberts szacuje koszt przedsięwzięcia na 12-14 mln $, a w tym news-ie czytam, że uzbierało się nieco ponad połowę minimalnej kwoty. Coś mi mówi, że pomimo rekordu wielkości zebranych funduszy, droga do gotowego produktu jest jeszcze długa, kręta i wyboista.

  10. Na stronie Chris’a można się doczytać że zebrał już pewną sumę na projekt ze swoich prywatnych środków oraz środków jego współpracowników. Myślę że to owe brakujące 6 mil.

  11. Już chciałem pochwalić piotrka za naprawdę ładnie napisany news który dobrze się czyta, a tu taki ch

  12. @Chronos Potrzeba było 2m, żeby pokazać inwestorom, że są ludzie zainteresowani takim projektem i to owi inwestorzy dają resztę potrzebnej kwoty.

  13. To będzie mój 'Freelancer 2′!|Może wreszcie teraz inni 'więksi’ producenci zauważą, że space-simy nie są gatunkiem na wymarciu i opłaca się w nie inwestować pieniądze – ludzie CHCĄ w nie grać.|Czekam z wielkim zniecierpliwieniem na pierwszą alphę!

  14. @Nortic|Haha, stary mialem ta sama reakcje.|Czytam i mysle ze Piotrek w koncu wypocil porzadnego newsa, a tu Hut ;D

Dodaj komentarz