rek
rek
07.11.2012
Często komentowane 27 Komentarze

DayZ: Zabijaj i zarabiaj w fanowskim modzie [UPDATE – Twórcy DayZ żądają wyłączenia moda]

DayZ: Zabijaj i zarabiaj w fanowskim modzie [UPDATE – Twórcy DayZ żądają wyłączenia moda]
Nie ma nic lepszego niż łączenie przyjemnego z pożytecznym i zarabianie pieniędzy na graniu. Z takiego założenia najwyraźniej wyszli twórcy fanowskiej modyfikacji do moda DayZ (tak, dobrze przeczytaliście – mod moda), która pozwala graczom zarabiać pieniądze na zabijaniu zombie i innych użytkowników. Pomysł na nią narodził się w dość nietypowy sposób…

Bounty to stworzony przez fanów tryb rozgrywki do DayZ, który umożliwia graczom zarabianie pieniędzy w trakcie zabawy. Zadanie jest proste: trzeba robić to, co zazwyczaj, czyli zabijać przeciwników.

Uwaga jednak – przystąpienie do rozgrywki nie jest darmowe. By dostać się na serwer z Bounty użytkownicy muszą wpłacić wpisowe – od 5 do 20 dolarów. Im więcej zapłacimy, tym większą sumę zarobimy. W tej chwili za zabicie innego gracza dostaniemy 5 centów, stawka na zombie to z kolei 10 centów, a na bandytę – 25 centów. Czasem można natknąć się na cele specjalne, warte znacznie więcej – od 3 dolarów wzwyż. Zgromadzone pieniądze są przelewane za pośrednictwem PayPala. Rozgrywka toczy się na zmodyfikowanej wersji mapy Chernorus.

Jak przyznaje w rozmowie z PC Gamerem Jake Stewart, główny projektant trybu Bounty, pomysł na modyfikację pojawił się… w czasie jednej z popijaw spędzonych przy grze w DayZ. Początkowo on i jego koledzy postanowili pomagać innym graczom, ale okazało się to nudnym zajęciem. Postanowili więc zabijać każdego, kogo spotkają – Stewart założył się nawet z innymi o to, czy będą w stanie go wyeliminować. I tak narodził się pomysł na Bounty.

Więcej informacji znajdziecie na stronie projektu znajdujacego się obecnie w fazie alfa – TUTAJ

[UPDATE]:

Twórcy podstawowego DayZ oraz studio Bohemia Interactive skomentowali na łamach serwisu VG247 pojawienie się moda. Stwierdzili, że nie mają nic wspólnego z fanowskim projektem i nie są zadowoleni z jego istnienia. Jak piszą:

Choć w pełni wspieramy modyfikacje tworzone przez społeczność fanów poprawiających doświadczenie graczy DayZ i Army II, nie udzielamy pomocy twórcom, którzy chcą zarobić. Komercyjne wykorzystywanie ich modów podważa pracę wykonaną przez ekipę odpowiedzialną za podstawkę.

Jak dodają:

Wierzymy, że elementy hazardu [zarabianie na zabójstwach]obecne w Bounty kwestionują fundamenty, na których opiera się DayZ. Nacisk rozgrywki zmienia się z kreatywnego i wciągającego doświadczenia na grę opierającą się wyłącznie na chęci finansowego zysku i nie chcemy mieć z tym nic wspólnego. W najbliższych dniach skontaktujemy się z twórcami moda Bounty i poprosimy ich o przerwanie działalności w obecnej formie.

rek

27 odpowiedzi do “DayZ: Zabijaj i zarabiaj w fanowskim modzie [UPDATE – Twórcy DayZ żądają wyłączenia moda]”

  1. Nie ma nic lepszego niż łączenie przyjemnego z pożytecznym i zarabianie pieniędzy na graniu. Z takiego założenia najwyraźniej wyszli twórcy fanowskiej modyfikacji do moda DayZ (tak, dobrze przeczytaliście – mod moda), która pozwala graczom zarabiać pieniądze na zabijaniu zombie i innych użytkowników. Pomysł na nią narodził się w dość nietypowy sposób…

  2. Oni są chyba niepoważni, myślą że ktoś w to wejdzie z taką ilością skrypterów. Albo jeszcze lepiej wezmą sobie wpisowe od paruset osób i narka…słuch po nich zaginie.

  3. No i takie rzeczy niszczą tę gre. Ja rozumiem, że zawsze znajdą się bandyci na serwerach, ale to co się teraz dzieje jest bez sensu. Jak tylko zobaczysz gracza, to najlepiej strzelasz bo prawie nikt nie chce sobie juz pomagać. Mam nadzieję, że w wersji standalone będzie lepiej.

  4. Wali ściemą na kilometr

  5. @ Szary96 – Bo gra to gra. Nie masz tam sumienia czy czegoś innego. Zabijesz kilka pikseli i czas poświęcony na zdobycie uzbrojenia przez swoją ofiarę. Nie ma żadnych mechanizmów w DayZ które by „pomagały” być dobrym. Po co się narażać i pomagać innym skoro to nieopłacalne ? Skoro można zabić i mieć z tego ogromne korzyści. Rocket chce żeby to ludzie ustalali zasady.. Ale to głupota. Ludzie robią to co jest łątwe i korzystne. A że to gra to nie mają odruchów typowych dla ludzi w normalnym świecie.

  6. Heheh, nie mają normalnych odruchów? Właśnie mają, te najbardziej pierwotne i naturalne, ja muszę żyć, a inni niech żrą gruz. W naszym świecie może jesteś cywilizowany i wykazujesz się empatią, a w świecie takim, jak w grze szybko zmieniłbyś się w bestię. Albo byś jeszcze szybciej zginął. Masz przykład, jak pod biedronką najedzeni i ubrani ludzie się bili o darmowy makaron. A co by zrobili, gdyby byli głodni? Pewnie wyrwaliby ci wątrobę i zjedli na surowo.:P

  7. Ale jednak, troche słabo że wszyscy sa tymi złymi. Teraz praktycznie nie da się wejsc do miasta, bo dostajesz kulkę od snajpera. Ale w sumie masz racje. Ja gram na serwerach gdzie prawie nikogo nie ma. Spotkania są rzadkie i masz szansę spotkać kogoś normalnego.

  8. @ Szary96 – Poszukaj sobie server’a DayzRP ( google ). Zamknięte community ze stałym nadzorem modów i adminów. A najważniejsze to zasada NO KoS. Nie można zabić od tak. Są określone warunki w których możesz się bronić lub zabić kogoś. Ogólnie ciekawe rozwiązanie dla DayZ Standalone by to było.

  9. @ Coloman – Myślisz że w PostApokaliptycznym świecie wszyscy by się na siebie rzucali za konserwę ? Oczywiście byli by tacy ludzie.. Ale nie wszyscy a nawet nie większość. Ludzie by się starali zorganizować i zapewnić sobie nawzajem bezpieczeństwo. Taka jest nasza natura. Gdyby nie to nasza rasa by NIE PRZEŻYŁA. Nie bylibyśmy tutaj gdzie jesteśmy z tym co mamy gdyby nie takie zachowanie zakorzenione głęboko w nas. Po prostu w grze tego nie ma.. Nie czujemy że to ma na cokolwiek wpływ. Więc się bawimy.

  10. 5 za gracza i 10 za zombie? Za zabicie myślącej istoty którą trudno znaleźć mniej kasy niż za bezmózgiego bota, który potrafi się zbugować w każdym miejscu mniejszym niż 10 hektarów pola i respi się na potęge praktycznie na graczu? A co do rozmowy o samych założeniach. Niestety się mylicie. Brak sumienia w grze nie jest przyczyną zabijania gracza przez gracza. To jest właśnie przetrwanie. Jak się kogoś zna, to się go nie zabije…

  11. No, mała poprawka względem gry jest taka, że zamiast błąkać się sam, zarzynałbyś słabszych razem z większą grupą. Nawet, jeśli w grupie panowałyby przyjazne stosunki, to obcy dostawaliby kule w łeb, zwłaszcza, gdyby było mało pożywienia i niezbędnego sprzętu. Tak działają ludzie.|A sytuacja w grze jest nienaturalna tylko z tego powodu, że w tym momencie już dawno utworzyłyby się takie grupy. Wyobraź sobie, że ten jeden człowiek to grupa, która realizuje ten sam cel. I wszystko się zgadza.

  12. … a w przypadku obcych, to niewystarczającym powodem jest to, że nie masz pojęcia, czy ów osoba pierwsza do ciebie nie strzeli? W DayZ nie ma raczej obecnie możliwości tworzenia społeczeństw. Jakby jakaś grupa oczyściła jakieś miasto i w nim zamieszkała tworząc pewnego rodzaju baze, określiła prawo i pilnowała przestrzegania go, to ludzie by w to weszli, a tak to albo ja albo ty, ewentualnie zombi nas.

  13. @Trizer: byłbym rad gdybyś miał rację ale tak nie jest. Pierwotni ludzie, którzy tworzyli pierwsze społeczności ażeby nie być obiadem byli przyzwyczajni do zagrożenia. Każdy antropolog Ci powie, że dzisiejszy człek pozbawiony stabilności z dnia na dzień zdziczeje. Przykładów szukać nie trzeba daleko – oblężenie Leningradu w trakcie II ws, czy Wielki Głód na Ukrainie.

  14. O, albo izba sejmu jak ktoś rzuci pomysł obniżenia diet poselskich 🙂

  15. Ja cały czas nie ogarniam skąd oni mieliby te pieniądze trzaskać. PayPal? Istotnie – ściema na kilometr.|Rozumiem zastosowanie czegoś takiego do free to pay, z wirtualnymi pieniędzmi. I tylko tam. Jeszcze nie spotkałem się z bankierem, który by rozdawał pieniądze za darmo.

  16. Bardzo dobra postawa Bohemy i twórców podstawowego DayZ

  17. @ DrInfected – Ale strzelanie do kogoś gdy się go tylko zobaczy ? Na pewno wiele aktów brutalności by było ale żeby masowe wybijanie się ? Współpraca i wzajemna pomoc była by w takiej sytuacji bardziej opłacalna niż ryzykowanie życia dla konserwy.. Szczególnie że mowa tu o świecie pełnym zombie gdzie liczebność była by ważną „przewagą”. Myślę że za dużo czynników wpływa na to czy ludzie by współpracowali czy nie żeby zgadywać.

  18. Haha. Nie podoba się modyfikacja, bo jeszcze zwykłe chłopaczki zarobią więcej niż podstawowy DayZ.

  19. Właściwie można spojrzeć chociażby na Japonię po tsunami. Ludzie zamiast korzystać i kraść pomagali sobie nawzajem. Wszystko zależy od ludzi..

  20. ” ryzykowanie życia dla konserwy” ? ryzykowanie to współpraca z innymi ludźmi. A japonia nie jest dobrym przykładem, bo sytuacja jest zupełnie inna. Oni mieli kataklizm który nie obalił rzadów i nie sprowadził anarchii, z resztą cały świat na to patrzył z podziwem, bo nikt by tak się nie zachował w takiej sytuacji.

  21. @Sergeyevich, być może nie pozwala na to licencja modyfikacji DayZ ? @noniewiem, jest napisane w artykule, że trzeba zapłacić wpisowe, chyba jasne skąd mieli by rozdawać kasę… Moim zdaniem powinni zablokować coś takiego. Nie dość, że ktoś pracował wiele godzin nad DayZ, to jeszcze ktoś inny sobie ot tak sobie zarabia (nawet gdyby miało to być na piwo). Jak są tacy cwani, to niech sobie sami stworzą modyfikacje do ARmy.

  22. I jak nie kochać kapitalizmu?

  23. LOL, sobie wymyślili. Szczerze mówiąc ich sprawa. Dlaczego mieliby kończyć działalność, bo dla kogoś to niepoprawne moralnie. To niech się w to nie bawi. Tych co to kręci proszę bardzo. I nie wierzę, że wyrządzają jakąś szkodę autorom gry. Bo w końcu do działania ich moda potrzeba podstawki. Więc napędzają sprzedaż.

  24. tak dzialaja piramidy finansowe, dzien dobry amber gold

  25. Nikt nigdzie nie pisał o zabronieniu tego moda, a jedynie o prośbie o zaprzestaniu działania i braku poparcia dla tego pomysłu. Choć nie wiem co jest zapisane w regulaminie Bohemy, w końcu to ona ma największe prawa do tej gry.

  26. @chronokles|Super. Czyli hołdujesz logice „zapłacę te 20 dolarów bo i tak nie uda mi się zabić od 100 bandytów do 400 graczy by ta kasa się zwróciła”? |- Lubię wydawać pieniądze i finansować innych, a co tam.|Logiki w tym tyle ile w wypowiedziach Romney’a.

  27. hmm nie rozumiem co napisałeś i chyba tutaj jest brak logiki. To że lubisz dawać mnie nie interesuje. Taki pomysł daje wiele możliwości do różnych praktyk niekoniecznie na tzw. „legalu”. JAk już wspomniałem, nie znam licencji DayZ oraz jak się to ma czyli mod do Army i sam mod do tego pomysłu z prawnej strony wg. licencji. Jedynie można spekulować i domyślać się, czy jest to jak najbardziej w świetle prawa czy też nie.

Dodaj komentarz