rek
rek

Divinity: Original Sin II – Twórcy pokazują tryb mistrza gry [WIDEO]

Divinity: Original Sin II – Twórcy pokazują tryb mistrza gry [WIDEO]
Jego implementacja była jednym z dodatkowych celów zbiórki.

Studio Larian opublikowało filmik, na którym prezentuje założenia trybu mistrza gry. Najprościej mówiąc, będzie to przełożenie mechaniki „papierowych” gier fabularnych na ekrany komputerów. Gracz, który wcieli się w rolę mistrza gry, a więc swego rodzaju narratora bądź reżysera przygody, otrzyma rozbudowany edytor, który pozwoli mu zaprojektować poszczególne mapy, przygotować wyświetlane teksty, zaprojektować przedmioty, rozmieścić przeciwników i nadać im umiejętności.

Dzięki narzędziu możliwe stanie się również wprowadzanie stosownych zmian „w locie”, dzięki czemu łatwiej będzie dostosować scenariusz do zaistniałych wydarzeń. Serwis Polygon donosi, że da się nawet wykonywać wirtualne rzuty kością. Przykładowo jeśli prowadzący postanowi przetestować czyjś współczynnik siły, na ekranie wybranego gracza pojawi się specjalne okienko z kostką, by mógł rzucić nią „osobiście”. System ma dawać ogromne pole do popisu – w teorii w grę wchodzi na przykład przygotowanie kampanii w realiach sci-fi. Jedynym limitem będą podstawowe cechy tytułu, więc nie ma możliwości, by zrezygnować z sytemu turowego i punktów akcji. Tego typu tryby nie są niczym nowym i w mniej lub bardziej rozbudowanej formie pojawiają się od wielu lat, ale jeśli ten koncept do Was przemawia, macie kolejne powód, by dopisać drugą część Orignal Sin do listy życzeń. 

rek

9 odpowiedzi do “Divinity: Original Sin II – Twórcy pokazują tryb mistrza gry [WIDEO]”

  1. Głupi pomysł. Jeśli ktoś chce się zabawić w mistrza gry, to niech sobie po prostu zagra w erpega. I na dodatek Larian reklamuje cukierkowe dedeczki…

  2. Pomysł genialny. Można z tym fantem zrobić miliony rzeczy. DOSII = ideał

  3. @thangrim FPSy to głupi pomysł, jeśli ktoś chce się bawić w strzelanie, to niech po prostu pójdzie na gry ASG… Ah, ta logika. Swoją drogą, jest to genialny pomysł. Wygląda równie obiecująco co Zeus Game Master Mode do Army. Świetna sprawa.

  4. Pomysł ogólnie dobry, zwłaszcza że przekształcając niektóre deweloperskie narzędzia mogą łatwo coś takiego sklecić. Aczkolwiek wątpię, żeby wielu osobom chciało się w coś takiego bawić.

  5. @SerwusX Raczej dużej liczbie fanów gier RPG będzie się chciało w to bawić. Wielu będzie kupowało tą gre tylko dla tej opcji. Myśle że popularnościa przebije wcześniej wspomniany przezemnie Zeus do Army.

  6. bialasmietana 9 maja 2017 o 23:28

    Larian zawsze na plus.

  7. @SerwusX, jeśli jakiejś grupce nerdów znudzi sie granie przez fora, a są zbyt daleko od siebie, żeby spotkać się częściej niż raz/dwa w roku na jakichś konwentach, to jeśli MG ma ochotę, mogą zrobić sobie swojego RPG, żeby raz na czas robić coś innego niż pisać ściany tekstu na forum. :> |Dla mnie jest to całkiem fajna ciekawostka, a na D:OSII czekam i prawdopodobnie kupię w dniu premiery lub jakiś dzień, dwa po. 🙂

  8. a tak na marginesie jest jakas szansa na 1 w cda?

  9. @snigonas|Ale wiesz, że już teraz jest to możliwe? Trzeba się trochę bardziej namęczyć, ale postawienie serwera np. w NWN jest w zasięgu ogarniętego licealisty. Oczywiście zaawansowane opcje to już zabawa ze skryptami, ale da się to zrobić. |Oczywiście czekam na tę funkcję, ale mam co do niej pewne obawy. Cóż, pożyjemy, zobaczymy.

Dodaj komentarz