
Prey: Wyniki testów wydajności wersji PC

Testy wydajności wersji pecetowej przeprowadził serwis GameGPU, a wnioski są bardzo pozytywne. Zanim jednak przejdziemy do omówienia wyników, parę słów o wykorzystanej platformie. Otóż testy kart graficznych przeprowadzane są teraz przez GameGPU na bardzo wielu procesorach: od dwurdzeniowego Core i3 po ośmiordzeniowego Ryzena 7. Tutaj zamieścimy jednak tylko dwa z nich: uzyskane na Core i7-6700 oraz Ryzenie 7 1800X (oba na standardowym taktowaniu). Domyślnie wykresy pokazują wyniki Intela, ale kliknięcie na nich pozwoli zobaczyć osiągi Ryzena.
Na początek Full HD:

Jak widać, konsolowe 30 fps-ów zapewni w Full HD (i to przy bardzo wysokim poziomie detali) dowolna w miarę nowa karta graficzna. Ba, GeForce GTX 960 wystarcza, by cieszyć się Preyem w 60 klatkach (nowszy GTX 1050 Ti zalicza od czasu do czasu spadki do 54 fps-ów, choć średnią ma powyżej 60). W przypadku Radeonów rozsądnym minimum jest Radeon R7 370, choć lepszy będzie nieco szybszy R7 570, bo 470 – mimo iż średnio przekracza 60 klatek – zalicza spadki do 47 fps-ów.
W QHD sytuacja nadal nie wygląda źle, a nawet przeciwnie:

Granie przy 30 fps-ach nadal nie sprawia problemów, bo radzą sobie z tym nawet Radeon R7 370 i GeForce GTX 1050 Ti (oraz wcześniejszy GTX 960 w wersji 4 GB). Ba, GeForce GTX 1060 (a w zasadzie nawet GTX 970) wystarczy, by w rozdzielczości 2560 x 1440 (czyli 4K w wersji znanej z PlayStation 4 Pro) osiągnąć 60 fps-ów! Podobnie jak Radeon RX 480!
To zaś oznacza, że warto się przyjrzeć także wydajności Preya w prawdziwym 4K:

Dopiero 4K sprawia, że Prey zaczyna łapac zadyszkę. Nadal jednak GTX 1060 pozwala grać przy 30 fps-ach, a do 60 fps-ów wystarczy GeForce GTX 1080.
Na koniec jeszcze sprawa procesorów. Z powyższych wykresów wynika, że Ryzen w połączeniu z GTX-em 1080 zapewnia równie wysoką wydajność co Core i7-6700 (ze słabszymi kartami jest podobnie). Ale jak wygląda to na Core i5 lub i3? Odpowiedzi przynosi poniższy wykres:

Do 60 fps-ów wystarczy w zasadzie dowolny procesor, co – biorąc po uwagę fakt, że gra musi pójść na konsolach – nie powinno dziwić. Oczywiście przy założeniu, że dany tytuł został w miarę dobrze zoptymalizowany, co w przypadku Preya faktycznie ma miejsce.

Czytaj dalej
11 odpowiedzi do “Prey: Wyniki testów wydajności wersji PC”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Demo przeszedłem wzdłuż i wszerz. Grafika bardzo leciwa jest. Gdybym nie wiedział że to Cry Engine to bym nie uwierzył. Poza grafiką gra świetna. Na początku narzekałem na lag pada (który niby ma zostać wyeliminowany w pełnej wersji) ale z czasem zacząłem używać neuromodów które rekompensowały ten niewygodny fakt np. spowolnienie czasu o 50%, przyśpieszeniem ruchów o 25%. To co na początku wydawało się niewygodne chyba takie miało być dając wrażenie słabości bohatera. Bioshock 3 normalnie 🙂
Kupiłem, sciąga się 20 gb gra….. o 22.00 może zagram.
Hm, niby w ymaganiach winduje i7 XXXX a jak widać procek za ~250zł (amd 4100) starcza aż nadto.
Gram od wczoraj, skusiłem się na VPN. Gra jest świetna, serio. Dawno nic mnie tak nie wciągnęło.
Git. Na GTX 970 da się pograć w 1080p/60 bez rzucania mięsem. I tak kupię pod koniec roku najwcześniej.
Czyli Prey dostaje medal dobrej optymalizacji na PC 😉 Nawet jeśli ta gra była tworzona najpierw pod PC, bo jak wiemy, nawet gry tylko na PC mają ostatnio trudności z tym 🙂
Tak powinna wyglądać optymalizacja każdej gry na PC. Jednak zazwyczaj jest: „Nie działa płynnie? To kup sobie lepszą kartę…”
„dobra optymalizacja”. Często grom obrywa się jako słaba optymalizacja wtedy gdy mają dużo ustawień, często dla high-endowych i przyszłych pc i wtedy gra nie działa na ultra w 60 fps. Ale wystarczy zejść do poziomu ustawień wysokich i nagle problem znika. Tu „świetna optymalizacja” ogranicza się do tego że na maksymalnych detalach gra wygląda tak samo jak na konsolach. I tak 750ti, karta która wcześniej była polecana jako ta z wydajnością podobną do ps4, ma tu 40fps z spadkami do 35. Ps4 działa podobnie.
Brawo Arkane!
@zpox|Jednak bywają takie sytuacje, że gry niemalże nie różnią się od ich konsolowych odpowiedników, a jednak na PC działają koszmarnie, pomimo wielkrotnie większej mocy obliczeniowej…
Ciekawy jestem, czy gdyby istnial jakis prestizowy konkurs z godnymi uwagi nagrodami w temacie optymalizacji to cos by sie zmienilo…