rek
rek

Bayonetta: Testy wydajności wersji PC i porównanie do konsolowych [WIDEO]

Bayonetta: Testy wydajności wersji PC i porównanie do konsolowych [WIDEO]
Na PS3 Bayonetta miała problemy z doczołganiem się do 30 fps-ów (i to w 720p), na X360 i XBO w tychże 720p schodzi do ok. 40 fps-ów. Czy na PC da się grać w 60 klatkach? W 4K?

Da się! Jak wynika z testów przeprowadzonych przez Digital Foundry, GTX 980 Ti bez problemu sobie z tym radzi, a do tego obciążenie GPU nie przekracza 70%, co oznacza, że da sobie z tym radę także GTX 980. Ba, nawet GTX-owi 970 niewiele brakuje – a przecież mówimy o 4K! Oczywiście to dość stara gra, ale porty z konsol nie zawsze są dobrze przygotowane – a tutaj mamy do czynienia z wręcz idealnym.

Ale dość już gadania, oto obiecane wideo:

I jeszcze jedno – choć pecetowa Bayonetta umożliwia grę przy pomocy myszy i klawiatury, lepiej podłączyć jakiegokolwiek pada.

rek

15 odpowiedzi do “Bayonetta: Testy wydajności wersji PC i porównanie do konsolowych [WIDEO]”

  1. No bez jaj. Ta gra to powinna śmigać na 3 razy słabszym sprzęcie.

  2. @tomashi|Tak na twojej pralce też powinna odpalić… Super niskie wymagania, gra działa w 60FPS w FHD na 7-letniej mid-endowej karcie i 5-letnim też mid-endowym procesorze ale ludzie i tak narzekają na wymagania, na steamie widziałem nawet narzekanie że na 9500GT gra nie działa a powinna. Tak właściwie każdy kto w ciągu ostatnich 5-7 lat zmieniał/modyfikował komputer (biorąc pod uwagę że będzie to komputer do gier) i nie kupił złomu bez problemu uruchomi Bayonette.

  3. Widzę, że postarali się z portem 😛 Może kiedyś ogram na PC, chociaż przechodziłem już i na Xboxie 360 i na PS3.

  4. Szkoda że Automatę skopali :/

  5. @Sakaki|Z Automatą znaczna większosć graczy nie miała żadnego problemu (oprócz rozdzielczości w pełnym ekranie), problemy zgłaszają głównie użytkownicy topowych kart Nvidii z serii 10xx, wcale nie zdziwiłbym się jakby za część problemów byłby winny jakiś błąd w architekturze nowych kart. Ja na przykład automatę skończyłem na karcie która nawet minimalnych wymagań nie spełnia.|W sumie Bayonetta też ma problemy, tutaj głównie na procesorach AMD, po prologu gra działa w ~20FPS.

  6. Gra ma straszne problemy z GTX 960m i nie potrafi na medium utrzymać 20 FPS 🙁

  7. @Scytian Sam gram na 1050ti i choć z użyciem FAR gra trzyma w miarę stabilne 60 FPS, to w otwartym świecie zdarza się jej chrupnąć, a bez tego było dużo gorzej. Nie, żeby był to doszczętnie skopany port, ale najgorszy pecetowy od Platinum jak najbardziej.

  8. +Kopah jak się chcę to można zrobić dobry port na blaszaki o ile wydawca nie celuje tylko w jedną platformę grową.

  9. Mam za stary komputer by zagrać w pecetowy port starej gry z PS3? Chyba tak. Szkoda, że od dawna nikt już nie podaje najniższej grywalnej konfiguracji sprzętowej dla danej gry (nie chodzi o konfigurację zalecaną przez producenta). Wszyscy skupiają się tylko na liczbie fps w 4K na najnowszym CPU i GPU. A dla portfela zdrowiej będzie kupić używaną konsolę z grą niż nowy komputer.

  10. @pc1971 – widzę, że nie masz pojęcia o PC. Uważasz, że port, starej gry, ze starego sprzętu, wymaga najwydajniejszych komponentów? Od lat konwersje z konsol, chodzą praktycznie na wszystkim, z drobnymi wyjątkami.

  11. @linfanusr Nie należy mylić portu gry z emulatorem. Źle zrobiony port gry zawsze wymaga najwydajniejszego dostępnego na rynku sprzętu i gamepada Microsoftu. Z filmu wynika, że pecetowy port Bayonetty jest wyjątkiem, bo jest dobrze zoptymalizowany i ma wyjątkowo dużo możliwości konfiguracji gry. Z drugiej strony w CD-Action była kiedyś pełna wersja Devil May Cry, port z PS2 na PC: gra działała w okienku w rozdzielczości telewizyjnej i rzeczywiście działała na każdym sprzęcie.

  12. I dlatego nie warto inwestować w konsole sony/microsoftu….

  13. @Scytian|No przecież o to mi chodzi. Cieszę się że jest dobrze zoptymalizowana pod starsze sprzęty.

  14. Właśnie sam sprawdziłem optymalizację: jest bardzo dobrze. Dla mnie to wygląda że te minimalne wymagania to są podane do gry w Wysokich ustawieniach@1080p@60FPS, na moim R9 270 gra śmiga w max ustawieniach w stałych 60FPS w 2k (nie sprawdzałem 4k bo nie mogę zmusić VSR do odblokowania tej rozdzieloczości)

  15. pięknie bayonnetta zostanie wydana na blaszaki , może w przyszłości wydadzą przygody dreka i inne gry |które się nie ukazały

Dodaj komentarz