rek
rek

Mass Effect: Andromeda – Porównanie wyglądu i fps-ów na PS4 i XBO [WIDEO]

Mass Effect: Andromeda – Porównanie wyglądu i fps-ów na PS4 i XBO [WIDEO]
Teoretycznie to konsola Sony powinna wyjść z tego porównania zwycięsko, ale czy różnice faktycznie będą widoczne?

Za dzielenie włosa na czworo zabrał się serwis Candyland, a efektem liczenia pikseli i klatek jest to oto wideo:

Wnioski?

  • PS4 renderuje grafikę w 1080p, ale w przerywnikach rozdzielczość spada do 900p.
  • XBO renderuje grafikę w 900p, ale w przerywnikach rozdzielczość spada do 1440 x 756, czyli nieco lepiej niż 720p.
  • Od czasu do czasu pojawiają się jednak przerywniki, które na obu konsolach wyświetlane są w 1080p, ale najpewniej mamy do czynienia z wcześniej przygotowanymi filmami, które są po prostu odtwarzane z dysku, a nie renderowane w czasie rzeczywistym.
  • W praktyce na obu konsolach gra prezentuje się bardzo podobnie, choć na zbliżeniach widać niestety, że na XBO grafika jest przygotowywana w niższej rozdzielczości.

    A co z liczbą klatek? Na obu konsolach maksimum to 30 fps-ów – i przez większość czasu tyle faktycznie jest. Od czasu do czasu klatki się jednak gubią, a ich liczba spada do 25 na sekundę, co powoduje pewne problemy ze sterowaniem, skutkuje też powstaniem widocznych artefaktów (tak zwany tearing), które bardziej widać na XBO – mimo iż liczba fps-ów jest na obu platformach bardzo podobna, bo różnice sięgają 1 klatki.

    I jeszcze jedno: testy były przeprowadzone już z pierwszym patchem. Nie ma więc co oczekiwać, że w momencie premiery pełnej wersji (bo obecnie działają tylko kopie recenzenckie oraz pierwsze 10 godzin dla posiadaczy EA/Origin Access) sytuacja ulegnie zmianie.

    Wyglądem i wydajnością pecetowej wersji Andromedy zajęliśmy się TUTAJ.

    rek

    9 odpowiedzi do “Mass Effect: Andromeda – Porównanie wyglądu i fps-ów na PS4 i XBO [WIDEO]”

    1. wielki0fan0gier 18 marca 2017 o 17:56

      Nic niespodziewanego. XBO jest znacznie słabszą konsolą od PS4 pod względem mocy obliczeniowej i widać to w każdej grze. A swego czasu (przynajmniej w Polsce) była droższa od PS4…

    2. Jednej osobie odpalił się znacznie ładniejszy model głównej bohaterki. ;P|https:www.youtube.com/watch?v=4qG2T0FUlZU&feature=youtu.be&t=19m35s

    3. CryKillerPL 18 marca 2017 o 19:23

      XBO i PS4 to konsole o identycznej mocy obliczeniowej. wielki0fan0gier podaj mi gry w których to widać?

    4. @CryKillerPL|Że niby co? XBO jest słabsze i to pokazują wszystkie tytuły multiplatformowe.

    5. CryKillerPL 18 marca 2017 o 21:21

      Jeżeli masz na myśli 1-2fps mniej w przerywnikach.. to z tym się zgodzę. Różnicy w grafice i wydajności niema prawie wcale.

    6. tak jak weżmiesz lupę i się przyjrzysz to faktycznie te 100 pikseli robi kolosalną różnicę, gra się automatycznie paskudna robi, xbox taki słaby jest masakra, dobrze że w grach najważniejsza jest rozdzielczość!

    7. Niby rozdzielczość nie ma różnicy ale takie watch dogs 1 na ps4 było w 900p i odrazu rzucało sie w oczy ze coś jest nie tak ja rozumiem ze wpływu na rozgrywkę nie ma ale różnica jest kolosalna zwłaszcza jak ktoś siedzi blisko tv, a te 30% więcej pixeli w 1080p jest widoczne tak jak widoczna jest różnica miedzy 30 a 60fps

    8. Tu macie dobry filmik o tym co jest nie tak z bioware. Mass effect andromeda zaczyna się od 7.20|https:www.youtube.com/watch?v=AriDHk9TB0U

    9. @kiogu1|Gdyby zaś ktoś, dla odmiany, miał ochotę przeczytać coś sensownego, nieskupionego na rozpętywanej od tygodnia burzy w szklance wody, zamiast słuchać bełkotu randomowego Szweda operującego hasełkiem „SJW”, proponuję to: http:www.gram.pl/artykul/2017/03/19/trafienie-krytyczne-10-efekt-niewerbalny.shtml

    Dodaj komentarz