
System Shock: Remake przesiada się na nowy silnik [WIDEO] [GALERIA]
![System Shock: Remake przesiada się na nowy silnik [WIDEO] [GALERIA]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/d664e6fd-534b-4183-b377-8739af7875b3.jpeg)
O zmianie poinformował podczas Game Developer Conference Jason Fader z Night Dive Studios:
Unity nie jest idealnym silnikiem, jeśli chcesz zrobić FPS-a na konsole. Spędziliśmy więc kilka tygodni na zapoznawaniu się z innymi silnikami, zagłebiając się szczególnie w Enreal Engine 4 i Lumberyard [technologia Amazonu oparta na CryEnginie – dop. CormaC], i podjęliśmy decyzję, by pociągnąć za spust i pracować dalej na Unreal Enginie.
Twórcy podzielili się od razu nagraniem z wersji pre-alpha (a więc bardzo, bardzo wczesnej) działającej na UE4:
Fader powiedział też parę słow o grze, którą nazywa „wiernym rebootem”. Remake nie tknie fabuły ani postaci, ale będzie miał bardziej dopieszczone dialogi. Zobaczymy wiekszość obszarów, stworzeń, broni i przedmiotów z oryginału, ale gra dostosowana ma być do współczesnych standardów nie tylko pod względem wizualnym, ale też projektowym. Dużo większa część stacji będzie otwarta, a struktura przypominać ma metroidvanie.
Na koniec mamy dla Was garść screenów, oczywiście z wersji napędzanej UE4 (kliknij, by powiększyć).
Gra zaplanowana jest na 2018 rok, a zagramy w nią na PC, PS4 i XBO.

Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “System Shock: Remake przesiada się na nowy silnik [WIDEO] [GALERIA]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Moim zdaniem dobrze, że przenieśli grę na UE4.
Zmina silnika z Unity na Unreal Engine przyniesie więcej klatek na sekundę niestety ograniczoną ilość platform. System Shock jak nie teraz to na Unity mógłby zostać portowany na większą ilość platform niż docelowe.
W sumie nie widzę różnicy. Chociaż jest chyba mniej plastikowo.
@Aargh – a jak skaluje się Unity w porównaniu do UE na tych platformach co wymieniłeś ?
No i taką decyzję szanuje! Nie mogli zrobić nic lepszego, UE4 wyciera Shitnity podłoge, nie czekam na produkcje jeszcze bardziej, bo to niemożliwe w moim przypadku, ale juz o wiele mniej sie martwie jeżeli chodzi o elementy techniczne.
Ależ Amazon sypie kasą 🙂
Mam nadzieję, że będzie to wyglądało niż Breakaway w becie.
@toyminator Może nie widzisz (póki co), ale na bank odczujesz. Kolejne wersje UE to klasa sama w sobie, a dostępne demo na Unity ma problemy z płynnością nawet na mocnym sprzęcie, a nic się w nie dzieje.
Unity w porównaniu do UE ma mniej klatek na sekundę ale na wydajnych platformach. Skaluje się lepiej tracąc mniej klatek na sekundę niż UE. Tylko że Unity wspiera platformy a UE tylko tech dema robi że zapewnia wsparcie z tym mniej chętnych na sprawdzanie. Tech demo UE 3 na Vite było ale kto skorzystał ?
Dodatkowe info dla ciekawych: BackerKit dla remake’u jest już dostępny na https:system-shock.backerkit.com/hosted_preorders . Przypominam, że twórcy ciągle zbierają pieniądze na osiągnięcie celów dodatkowych, których nie udało się osiągnąć podczas samej zbiórki. Niemniej kwoty te trzeba uzbierać szybko, by owe cele załapały się do wersji ostatecznej. Każdy kto nie brał udziału w zbiórce a chce się jeszcze załapać jest mile widziany! P.S. Tak, jestem takim fanem, że aż robię twórcom reklamę za darmo. 🙂
Ufff! To minidemko na Unity było tragiczne wydajnościowo.
„ale gra dostosowana ma być do współczesnych standardów nie tylko pod względem wizualnym, ale też projektowym” czyli co? Prowadzenie za rączkę i uproszczenia dla debili?