
Valve prezentuje Steam Audio for VR [WIDEO]
![Valve prezentuje Steam Audio for VR [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/7c2b7244-48f1-4612-9096-5810e24f5c92.jpeg)
W skrócie:
Jak to działa?
Pierwsza sprawa to dokładne pozycjonowanie dźwięku w przestrzeni 3D i taka jego obróbka, by tę przestrzeń dało się usłyszeć, nawet korzystając jedynie z dwóch głośników. To jednak (lepiej lub gorzej) potrafi zrobić większość silników audio – choć Valve chwali się, że jego rozwiązanie radzi sobie na jednym rdzeniu CPU z obróbką setek, a nawet tysięcy źródeł dźwięku.
Ale to dopiero początek. Znacznie ważniejszy jest fakt, że Steam Audio może brać pod uwagę także geometrię pomieszczeń, umieszczone wewnątrz nich przedmioty oraz materiały, z których zostały wykonane. Co dobrze słychać na powyższym wideo – o ile tylko przyjmie się, że ściany zostały wykonane lub pokryte materiałem pochłaniającym dźwięk.
Co ważne, Steam Audio – podobnie jak powyższe wideo – wcale nie wymaga obecności gogli VR, więc może zostać wykorzystane w dowolnym tytule 3D.
Chcę!

Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Valve prezentuje Steam Audio for VR [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
HL3?
Ostatnio próbowali wprowadzić coś takiego w CSGO, wyszło okropnie.
Taki bajer ma seria Titanfall, ale podobno bierze sporo procesora.
@Aztek Okropnie? W CS’a nie wyobrażam sobie grać bez HRTF. Jedynym problemem tego jest niższa jakość dźwięku ale łatwo można się do tego przyzwyczaić.
Wydaje mi się, że nowy silnik dźwięku w Unreal Engine robi jednak większe wrażenie:|youtu.be/h8o2xQcrb_E?t=1138
Zapomniałem dodać, że w streamie stereo jest odwrócone, więc załóżcie słuchawki na odwrót.
Do skyrima od dawna jest taki mod 😀