
Pierwszy raport o wielkości rynku gamingowych pecetów

I to z podziałem na trzy grupy: entry-level, mid-range oraz high-end (czyli odpowiednio półki niską, średnią i wysoką). Pytanie nie brzmi jednak, która z nich jest największa, a ile warte są w sumie – bo to duuuużo miliardów!
Według danych zebranych przez Jon Peddie Research w zeszłym roku rynek PC wart był bowiem w sumie 30,3 miliarda dolarów. Największa w tym zasługa maszyn high-end, których udział wyniósł aż 43%:

Co ważne, rynek ten ma rosnąć do 2019 o średnio 6% rocznie, co oznacza, że choć pecety jako ogół są w średniej kondycji, to sprzęt dla graczy ma się coraz lepiej. W każdym razie jeśli mówimy o półce średniej i wyższej, które zwiększają swoje udziały kosztem najsłabszych maszyn.

Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Pierwszy raport o wielkości rynku gamingowych pecetów”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mam pytanie. Co to za obudowa?
@MikePawel: In Win S-Frame
Domyslam sie, ze artykul traktuje o gamingowych pecetach-gotowcach sprzedawanych przez zajmujace sie tym marki. Te w fikusnych obudowach i za zwyjke absurdalne ceny. Tu nie dziwie sie, ze kroluje high-end. Jednak po tej drugiej, bardziej popularnej stronie spodziewalbym sie tendencji odwrotnej.|Przydalyby sie widelki, co tworcy badania uznaja np. high end. Np. dla mnie zaczyna sie od i7 czy GTX 1070, a jak sie to ma do wynikow ankiety, trudno powiedziec.
@Aargh W takim razie dziwi mnie to. Choc faktycznie odnosze wrazenie, ze od jakiegos czasu wzmacnia sie tendencja do kupowania drozszego sprzetu. Zastanawia mnie tez, w jaki sposob zgromadzili te wszystkie dane. Orientujesz sie, jakie sa owe widelki dzielace calosc na te 3 segmenty ? Patrzac ns Steam Survey ciezko przelozyc to na tendencje sprzedazowa, ale zaskakujace jest, jak duzy procent graczy zdazyl kupic takie 1060 czy 70.