
Torment: Tides of Numenera – Rzecz o konfliktach i kryzysach. Czytał Tomasz Knapik [WIDEO]
![Torment: Tides of Numenera – Rzecz o konfliktach i kryzysach. Czytał Tomasz Knapik [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/95587212-34e0-491d-8dcc-71975207b9ab.jpeg)
Świat Torment: Tides of Numenera targany jest ciągłymi konfliktami. Gracz może unikać rozlewu krwi i wychodzić cało z opresji korzystając z podstępu, perswazji bądź skradania. Zdarza się jednak, że w wyniku naszych decyzji lub pechowego rzutu kościmi poleje się krew.
…czytamy w oficjalnym komunikacie dla prasy. Dopowiedzmy, że krew leje się jednak dość rzadko (sam podczas piętnastu godzin z betą natrafiłem na… raptem 3 starcia. I jest to wynik, który jako wyznawca Planescape: Torment przyjmuję z ucałowaniem dłoni oraz innych członków). I że inXile ma pomysł na starcia. Developerzy chcą zbliżyć walki do papierowych rolplejów, sprawić, by starcia dało się przerywać rozmowami, a na ich wynik wpływała choćby kolejność, w jakiej atakujemy przeciwników. No i nie wzbraniają się przed wykorzystywaniem bardzo interaktywnego otoczenia. Zresztą już sprawę sygnalizowaliśmy.
Materiał udostępniony przez Techland Publishing (światowego wydawcę tytułu) zgrabnie tłumaczy mechanikę konfliktów i kryzysów. Zarówno w walkach, jak i podczas konwersacji kluczowe są trzy współczynniki (siła, szybkość, intelekt), jakie gra poddaje nieustannym testom.
Film opowiada także o enigmatach – najpotężniejszych przedmiotach w grze, które tracą swoje właściwości po raptem jednokrotnym użyciu (w dodatku mają potencjał do… eksplodowania w kieszeniach) – sygnalizuje obecność towarzyszy oraz udowadnia, że śmierć to wcale nie koniec.
Warto dodać, że zreferowania tych wszystkich niuansów podjął się sam Tomasz Knapik! (Niejedyny cenny głos, jaki usłyszymy w polskiej obsadzie Tormenta).
Najlepszy rolplej 2017 zamelduje się na półkach już 28.02. Gra zostanie wydana w dwóch wersjach (zawartość obu wydań prezentowaliśmy w tym miejscu). Podstawowa edycja ma w Polsce kosztować 159,90 zł (na PC) lub 199,90 zł (XBO, PS4).

Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Torment: Tides of Numenera – Rzecz o konfliktach i kryzysach. Czytał Tomasz Knapik [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Raczej 28.02 – jakaś mała pomyłka 😀
Nie żebym się czepiał… no dobra czepiam się. Nie „Obsidian ma pomysł na starcia” a inExile Entertainment.
Tomasz Knapik <3
Dobra też się walnąłem 😀
czy jeśli mam na Steamie dodanego preordera, to również załapię się na spolszczenie ?
Papkin? A bo nie znalazłem… Dialogi w grze są w pełni udźwiękowione czy po staroszkolnemu trzeba czytać i sobie wyobrażać, że postacie mówią? Nigdzie info na ten temat nie znalazłem (nie żebym bardzo się starał ;P )
Voice-acting has been added to key characters and conversations.| Cytując ze sklepu steam. Czyli stary dobry NWN: HotU. | Acz polska wersja ma dostać pełny polski dubbing z Fronczewskim w roli narratora 😀
Cóż znaczy jedno życie? Z Bogiem wieczne życie.
@Papkin|”Ależ Techland umie w marketing!” ? Takie czasy, że już sam nie wiem, czy to celowe „dziwnośmieszne” zestawienie, czy po prostu zjadłeś wyraz. Jeżeli to pierwsze (coś w stylu wykopowego: „co się odwaliło to ja nawet nie” ), szkoda, że Twój styl pisania wzbogacił się o takie „perełki”, bo mam wrażenie, że z czasem tego typu zdania ogłupią ludzi na śmierć. Jeżeli to drugie, to, no cóż, ok – jakby zjadane wyrazy przeliczyć na wartość kaloryczną, to robiłbym już jako kula burząca na budowie 🙂
O właśnie, apropo zjadanych wyrazów: to szkoda* 🙂
@Antimasterplan Mysle, ze takiego typu jezyk ma swoj target. Wiesz, tych ludzi, ktorzy lubia wyslawiac sie powtarzaniem tekstow z telewizyjnych reklam, memow czy krzyczec ,,Ale urwal!”. Nie jestem tego zwolennikiem, ale tutaj jest to dla mnie bez znaczenia – jesli sama tresc newsa jest rzetelna. A jest.
A co do samego Tormenta… Wizja artystyczna projektu swiata czy istot w nim spotykanych wydaje sie byc na wyjatkowo wysokim poziomie. To cos na co zwracam wielka uwage i co zwykle mnie rozczarowuje. Do tego podoba mi sie pomysl nieczestych walk, a skupienia na dialogach, wyborach i poznawaniu uniwersum. Jednak jedna na piec godzin wydaje sie byc mocna przesada. Ale moze po prostu Papkin to mistrz dyplomacji :> Jakby nie bylo – kupili mnie skurczybyki. / Ezoteryczne Wiedza – nie przystoi w trailerze…
Mam mieszane uczucia, z jednej strony Torment to TA GRA, z drugiej strony ech ach żeby to nie wyszło zaledwie średnie…Co do pana Knapika- szanuję kunszt, czulem się jakbym sluchał telewizji. Przyzwyczajenia. xxD
Wszystko fanie, tylko trochę obawiam się tych enigmatów… W moim wykonaniu pewnie skończy się tak, że będę je kisił w ekwipunku do końca gry, czekając na odpowiedni moment aby ich użyć.
@HarryCallahan Klasyka gatunku :> Licze, ze od czasu do czasu trafia sie momenty, ktore beda wymuszac ich uzycie i to najlepiej w kreatywny sposob. Dobrze rozwiazali analogiczna kwestie w przeswietnym polskim Gorky 17. Co jakis czas trafiala sie taka walka, ze nie sposob bylo poradzic sobie bez uzycia jednorazowej „super opcji”.Bylo to na tyle madrze rozwiazane, ze wiedziales, ze albo z niej skorzystasz, albo skazesz sie na pyrrusowe zwyciestwo i wystrzelanie wszystkich nielicznych pestek – czyli load game.
Oj. trzeba uważać z tymi enigmatami.