rek
rek

Forza Horizon 3: Nowa łatka psuje zapisy gry na PC

Forza Horizon 3: Nowa łatka psuje zapisy gry na PC
W sklepie Microsoftu zamiast nowej łatki przypadkiem pojawił się ponad pięćdziesięciogigabajtowy build developerski... który zniszczył sejwy użytkowników.

„Może tym razem osiągnę w końcu 60 klatek”, pomyśleli na start nowego roku właściciele pecetowego Horizona, widząc w windowsowym sklepie nową, gigantyczną łatkę. Jak się jednak okazuje, wersja .37.2 jest wersją stworzoną do wewnętrznego użytku developerów, którą opublikowano w wyniku niefortunnego zbiegu okoliczności. Developerzy zalecają, by każdy, kto ją pobrał, natychmiast ją usunął i zainstalował ponownie grę. W innym wypadku FH3 nie będzie w stanie odczytać dotychczasowego sejwa – i nadpisze go nowym, usuwając cał postęp. Nie wiadomo, jakie przyczyny stoją za takim blamażem. Wyrazy współczucia dla każdego fana Forzy, który ma nieszczególnie szybkie łącze, a teraz musi już po raz kolejny pobierać ponad 50 gigabajtów danych.

rek

14 odpowiedzi do “Forza Horizon 3: Nowa łatka psuje zapisy gry na PC”

  1. Dobrze, że nie mam Forzy (choć jestem fanem, grałem), bo jakbym pobrał przeznaczyłbym cały mój limit miesięczny na SKASOWANIE SEJWA :D.

  2. dlatego trzeba grać na konsoli 🙂

  3. @LimaksokiM|Dlatego trzeba myśleć co się robi. Wtedy platforma nie ma znaczenia.

  4. @yami13 mój komentarz był rzucony pół żartem pół serio. Niemniej jednak konsole wydają mi się bezpieczniejsze pod względem nieudanych patchów, znikających sejwów itd. Przynajmniej ja w swojej już prawie 20 letniej przygodzie z konsolami nie uświadczyłem tego. A na PC i owszem 🙂

  5. @LimaksokiM|Mylisz się. Jeżeli na PC coś się schrzani, to albo ty, albo ktoś inny wpadnie na to jak dany problem rozwiązać jeszcze zanim naprawią go developerzy. Z konsolami jak coś padnie, to czekasz na devów. 🙂

  6. @2real4game – toć mówię, że nie miałem takiego przypadku więc nie musiałem czekać. Może szczęście, może kwestia doboru gier, nie wiem. I gdzie się mylę? W tym, że stwierdzam, że na konsole mniej takich baboli się pojawia? Ty stwierdzasz, że na PC szybciej się rozwiązuje problem. Obaj mamy rację a jedno drugiego nie wyklucza.

  7. +LimaksokiM problemy są obecnie na konsolach jak i pcetach gry są wydawane ze szybko z masą błędów nawet kolejne łatki nie naprawiają wszystkich problemów ale nie mam zamiaru bronić Microsoft’u oni mają wiele celowych aktualizacji żeby popsuć granie na pc chociażby wykończenie wydajnego directx 10 żeby mógł wyjść directx 11 na którym można było łatwiej popsuć optymalizację 😉

  8. @Dantes – i tu się zgodzę, dlatego w gry od MS gram tylko i wyłącznie na ich konsoli. Każda platforma do gier na PC to porażka. I tu wracamy do mojego pierwotnego komentarza: w Forzę najlepiej na konsoli 🙂

  9. edit: miało być „każda ICH platforma do gier to porażka” – żeby nie było Steama uwielbiam 🙂

  10. A więc to prawdopodobnie przez to coś spaprało mi ostatnio pobieranie gry :O Miałem ponad 36 GB, gdy po wznowieniu go pobieranie zaczęło się od nowa… Dzisiaj chciałem to w końcu zacząć pobierać na poważnie, ale zaczęły wyskakiwać dziwne błędy uniemożliwiające nawet rozpoczęcie pobierania… Microsoft takie wspaniałe ;_;

  11. @2real4game – na konsolach nie ma aż takich błędów, gdyż proces autoryzacji jest dużo bardziej zaawansowany. Nawet kilkumegabajtowy patch musi przejść solidną kontrolę jakości – dlatego właśnie aktualizacje pojawiają się do wielu gier nawet kilka tygodni później.

  12. @Kettger – ta”kontrola jakości” to zazwyczaj banalne testy certyfikacyjne które byle gra przejdzie jak tylko wie się co robić i test na crashe. Tyle. Jest szansa, że Microsoft przy testach certyfikacyjnych nie wyłapie niektórych błędów i się robi taki potworek jak 7 Days To Die na PS4 który crashował przy wszystkim – rozwalanie budynków, nabieranie wody itd. itp. Zresztą, Bethesda zawsze znajdzie sposób by ich gra z psującymi się sejwami trafiła na konsole 😉

  13. ostatnio zarówno Sony jak i Microsoftowi bardziej zależy by w grze było ładnie napisane „Xbox” czy „Playstation” gdzie się tylko da.

  14. @Kettger to niby dlaczego np. SAO przeniesione z psv na ps4 ma spadki do 10fps za każdym razem jak jesteś w mieście? Kontrola jakości my ass

Dodaj komentarz