
Według agencji informacyjnej z Tajwanu za tydzień HTC pokaże Vive 2

Za plotkami stoi Central News Agency z Taipei na Taiwanie, więc może być w tym sporo prawdy. Zwłaszcza że niedawno obniżono cenę HTC Vive na rynku chińskim o 10%.
No dobrze, ale o jakie zmiany chodzi?
Na razie wiadomo o dwóch. Pierwsza to bezprzewodowe połączenie między goglami a pecetem. Co brzmi wręcz podejrzanie dobrze, zwłaszcza jeśli dołoży się do tego drugą wiadomość – o nowych ekranach. Vive 2 ma być bowiem wyposażone nie w jeden ekran o rozdzielczości 2160 x 1200 (co daje po 1080 x 1200 na oko) i częstotliwości odświeżania obrazu 90 Hz, ale w dwa. I to po 4K przy 120 Hz każdy!
Brzmi to wręcz absurdalnie dobrze, ale… jeśli zastanawiasz się nad kupnem gogli VR, to najlepiej jeszcze kilka dni z decyzją poczekać. Bo choć do ideału (czytaj: takiej jakości, by nie dało się już odróżnić pojedynczych pikseli) potrzebne są dwa ekrany po 8K, to jednak na 4K i tak jest ich czterokrotnie więcej niż na Full HD z obecnego modelu.
Pytanie tylko, ile to będzie kosztować… I czy 2 x Titan X (Pascal) da sobie z tym radę…

Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Według agencji informacyjnej z Tajwanu za tydzień HTC pokaże Vive 2”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
HTC zaprzecza tej informacji.
Jeszcze niedawno przedstawiciel HTC mowil, ze na razie nie planuja V2 i skupiaja sie na ulepszeniu latarni, bo komputerom wciaz brakuje mocy do sensownego obsluzenia rozdzialek wyzszych niz ta, ktora aktualnie oferuje HTC Vive. Ciezko mi uwierzyc, zeby w ciagu niecalych dwoch miesiecy zmienili zdanie w kwestii oplacalnosci wypuszczenia wersji z podwojnym 4K…
Nierealne. Ile ta zabawka musiałaby kosztować i na jakim sprzęcie chodzić?
Chciałbym zobaczyć Wormsy w 4k na standardowym PC.
Brzmi idiotycznie.
@Tesu Mysle, ze w kwestii handlowca moglo byc troche przedstawiania rzeczywistosci w sposob aktualnie dla niego przychylny. Tez – co watpliwe – mogl nie wiedziec, moze chcial zachecic potencjalnych „czekajacych na nastepce” do zakupu, a moga to tez byc plotki, co sugeruje @Pioruin. Inna sprawa, ze pare lat minie, zanim pojawia sie grafiki na tyle mocne i przystepne cenowo, by VR bez kompromisow stal sie powszechny. A tym bardziej VR w 4K.
@cali Masz dziwne marzenia. A Fify 2002 bys nie chcial ?
@SolInvictus|Pierwsze egzemplarze HTC Vive zaczely byc wysylane w kwietniu, nie sadze wiec, zeby juz teraz mieli gotowy czy nawet prawie gotowy model V2. Vive i Rift przy ich obecnej mocno zaporowej cenie sprzedaja sie stabilnie, ale powoli. Choc do gry teoretycznie wystarcza GTX 970, to bez GTX 1070 lepiej sie za VR nie zabierac. I mowa tu o 1080×1200 na kazde z oczu, a nie o 4K. Liczba potencjalnych kupcow V2, ktorzy byliby w stanie wykorzystac 4K bylaby sladowa, a to zle rokuje zyskom ze sprzedazy.
@Tesu Zgadzam sie z Toba. Tez mi sie to nie widzi, ale teorytycznie jest mozliwe. Trudno oszacowac, ile czasu potrzebowaliby na opracowanie wersji 4K. Ilosc potencjalnych kupcow tez wydaje sie byc znikoma. Jednak gdyby zjechac z ustawieniami grafiki na rzecz podbicia rodzialki, sytuacja wymagan sprzetowych wyglada troszke lepiej. Jedyny wiekszy sens to 4K jako argument do kupna/wymiany sprzetu na kolejna generacje. Co prawda – zdecydowanie wczesnie. Ale tez dobrze byc pierwszym, ktory uderzy z goglami 4K.
Tez na ten moment trzeba przyznac, ze to zabawki skierowane do entuzjastow. Drogi sprzet dla posiadaczy poteznych maszyn. Mysle, ze producenci nie licza na wielkie zyski, a szlifuja swoja technologie, przygotowujac sie do vrowej wojny o masy, ktora prawdopodobnie rozegra sie za pare dobrych lat.
@SolInvictus|Nie przecenialbym przyrostu wydajnosci w 4K po obnizeniu ustawien graficznych. Jako posiadacz Vive powiem tak: Elite Dangerous, ktory mocno stawia na VR i jest optymalizowany w tym kierunku, na GTX 970 osiaga wystarczajaca do komfortowej gry plynnosc dopiero po ustawieniu wiekszosci opcji na niskie szczegoly, z ledwie kilkoma na srednie. Na GTX 1070 prawie wszystko mozna ustawic na high, ale o robiacym najwieksza roznice w ostrosci obrazu Supersamplingu powyzej 50% mozna zapomniec.
Dwa ekrany 4k po 120Hz?! Dobry żart, prędzej świnie zaczną latać, niż HTC pokaże takie gogle za tydzień
I mowa tu o wydajnosci wyswietlania obrazu na pojedynczym ekranie 2K dzielonym na dwoje oczu. Natomiast wedlug plotki V2 mialoby jednoczesnie wyswietlac obraz nie tylko na dwoch osobnych ekranach, ale tez kazdy z nich bylby w 4K. ED odpalonego w takiej rozdzialce w VR nawet na niskich ustawieniach grafiki najmocniejsze GTX-y plynnie by nie uciagnely. Potrzeba jeszcze przynajmniej dwoch generacji GPU, zeby to mialo sens.
@Tesu Dlatego napisalem troszke. To wrecz troszke akt desperacji 😉 Z reszta nie mam gogli, a tematem jestem srednio zainteresowany – moge tylko strzelac. Sam mam 970ke i o wyskakiwaniu ponad FHD nawet nie mysle, a tym bardziej o zakupie zestawu VR. Ale zazdro z posiadania Vive. Sam poczekam z rozdziewiczeniem do czasu zakupu mocniejszego sprzetu, rozwoju owej technologii i gier pod VR. Wydaje mi sie, ze to ma przyszlosc. Bylo w historii pare podejsc do VRu, ale dopiero teraz nadszedl czas, by to sie udalo.
Bylbym w ciezkim szoku gdyby sie okazalo, ze firma majaca nienajlepsza sytuacje finansowa pcha sie w tak przyspieszony rozwoj VR
@Yakito Dlatego ja zdecydowalem sie poczekac, nawet go nie probojac. By dac sobie urwac glowe czyms jeszcze lepszym. Poczekac na dopracowanie technologii i sprzet zdolny ciagnac VR bez kompromisow i w wyzszej rozdzialce. Cena jest wysoka, ale jesli efekt jest jej wart – nie bede sie szczypal.