rek
rek
29.12.2016
Często komentowane 16 Komentarze

Według agencji informacyjnej z Tajwanu za tydzień HTC pokaże Vive 2

Według agencji informacyjnej z Tajwanu za tydzień HTC pokaże Vive 2
Bo za tydzień startują targi CES. A jeśli plotki się potwierdzą, VR dostanie potężnego kopa!

Za plotkami stoi Central News Agency z Taipei na Taiwanie, więc może być w tym sporo prawdy. Zwłaszcza że niedawno obniżono cenę HTC Vive na rynku chińskim o 10%.

No dobrze, ale o jakie zmiany chodzi?

Na razie wiadomo o dwóch. Pierwsza to bezprzewodowe połączenie między goglami a pecetem. Co brzmi wręcz podejrzanie dobrze, zwłaszcza jeśli dołoży się do tego drugą wiadomość – o nowych ekranach. Vive 2 ma być bowiem wyposażone nie w jeden ekran o rozdzielczości 2160 x 1200 (co daje po 1080 x 1200 na oko) i częstotliwości odświeżania obrazu 90 Hz, ale w dwa. I to po 4K przy 120 Hz każdy!

Brzmi to wręcz absurdalnie dobrze, ale… jeśli zastanawiasz się nad kupnem gogli VR, to najlepiej jeszcze kilka dni z decyzją poczekać. Bo choć do ideału (czytaj: takiej jakości, by nie dało się już odróżnić pojedynczych pikseli) potrzebne są dwa ekrany po 8K, to jednak na 4K i tak jest ich czterokrotnie więcej niż na Full HD z obecnego modelu.

Pytanie tylko, ile to będzie kosztować… I czy 2 x Titan X (Pascal) da sobie z tym radę…

rek

16 odpowiedzi do “Według agencji informacyjnej z Tajwanu za tydzień HTC pokaże Vive 2”

  1. HTC zaprzecza tej informacji.

  2. Jeszcze niedawno przedstawiciel HTC mowil, ze na razie nie planuja V2 i skupiaja sie na ulepszeniu latarni, bo komputerom wciaz brakuje mocy do sensownego obsluzenia rozdzialek wyzszych niz ta, ktora aktualnie oferuje HTC Vive. Ciezko mi uwierzyc, zeby w ciagu niecalych dwoch miesiecy zmienili zdanie w kwestii oplacalnosci wypuszczenia wersji z podwojnym 4K…

  3. Nierealne. Ile ta zabawka musiałaby kosztować i na jakim sprzęcie chodzić?

  4. Chciałbym zobaczyć Wormsy w 4k na standardowym PC.

  5. Brzmi idiotycznie.

  6. @Tesu Mysle, ze w kwestii handlowca moglo byc troche przedstawiania rzeczywistosci w sposob aktualnie dla niego przychylny. Tez – co watpliwe – mogl nie wiedziec, moze chcial zachecic potencjalnych „czekajacych na nastepce” do zakupu, a moga to tez byc plotki, co sugeruje @Pioruin. Inna sprawa, ze pare lat minie, zanim pojawia sie grafiki na tyle mocne i przystepne cenowo, by VR bez kompromisow stal sie powszechny. A tym bardziej VR w 4K.

  7. @cali Masz dziwne marzenia. A Fify 2002 bys nie chcial ?

  8. @SolInvictus|Pierwsze egzemplarze HTC Vive zaczely byc wysylane w kwietniu, nie sadze wiec, zeby juz teraz mieli gotowy czy nawet prawie gotowy model V2. Vive i Rift przy ich obecnej mocno zaporowej cenie sprzedaja sie stabilnie, ale powoli. Choc do gry teoretycznie wystarcza GTX 970, to bez GTX 1070 lepiej sie za VR nie zabierac. I mowa tu o 1080×1200 na kazde z oczu, a nie o 4K. Liczba potencjalnych kupcow V2, ktorzy byliby w stanie wykorzystac 4K bylaby sladowa, a to zle rokuje zyskom ze sprzedazy.

  9. @Tesu Zgadzam sie z Toba. Tez mi sie to nie widzi, ale teorytycznie jest mozliwe. Trudno oszacowac, ile czasu potrzebowaliby na opracowanie wersji 4K. Ilosc potencjalnych kupcow tez wydaje sie byc znikoma. Jednak gdyby zjechac z ustawieniami grafiki na rzecz podbicia rodzialki, sytuacja wymagan sprzetowych wyglada troszke lepiej. Jedyny wiekszy sens to 4K jako argument do kupna/wymiany sprzetu na kolejna generacje. Co prawda – zdecydowanie wczesnie. Ale tez dobrze byc pierwszym, ktory uderzy z goglami 4K.

  10. Tez na ten moment trzeba przyznac, ze to zabawki skierowane do entuzjastow. Drogi sprzet dla posiadaczy poteznych maszyn. Mysle, ze producenci nie licza na wielkie zyski, a szlifuja swoja technologie, przygotowujac sie do vrowej wojny o masy, ktora prawdopodobnie rozegra sie za pare dobrych lat.

  11. @SolInvictus|Nie przecenialbym przyrostu wydajnosci w 4K po obnizeniu ustawien graficznych. Jako posiadacz Vive powiem tak: Elite Dangerous, ktory mocno stawia na VR i jest optymalizowany w tym kierunku, na GTX 970 osiaga wystarczajaca do komfortowej gry plynnosc dopiero po ustawieniu wiekszosci opcji na niskie szczegoly, z ledwie kilkoma na srednie. Na GTX 1070 prawie wszystko mozna ustawic na high, ale o robiacym najwieksza roznice w ostrosci obrazu Supersamplingu powyzej 50% mozna zapomniec.

  12. Dwa ekrany 4k po 120Hz?! Dobry żart, prędzej świnie zaczną latać, niż HTC pokaże takie gogle za tydzień

  13. I mowa tu o wydajnosci wyswietlania obrazu na pojedynczym ekranie 2K dzielonym na dwoje oczu. Natomiast wedlug plotki V2 mialoby jednoczesnie wyswietlac obraz nie tylko na dwoch osobnych ekranach, ale tez kazdy z nich bylby w 4K. ED odpalonego w takiej rozdzialce w VR nawet na niskich ustawieniach grafiki najmocniejsze GTX-y plynnie by nie uciagnely. Potrzeba jeszcze przynajmniej dwoch generacji GPU, zeby to mialo sens.

  14. @Tesu Dlatego napisalem troszke. To wrecz troszke akt desperacji 😉 Z reszta nie mam gogli, a tematem jestem srednio zainteresowany – moge tylko strzelac. Sam mam 970ke i o wyskakiwaniu ponad FHD nawet nie mysle, a tym bardziej o zakupie zestawu VR. Ale zazdro z posiadania Vive. Sam poczekam z rozdziewiczeniem do czasu zakupu mocniejszego sprzetu, rozwoju owej technologii i gier pod VR. Wydaje mi sie, ze to ma przyszlosc. Bylo w historii pare podejsc do VRu, ale dopiero teraz nadszedl czas, by to sie udalo.

  15. Bylbym w ciezkim szoku gdyby sie okazalo, ze firma majaca nienajlepsza sytuacje finansowa pcha sie w tak przyspieszony rozwoj VR

  16. @Yakito Dlatego ja zdecydowalem sie poczekac, nawet go nie probojac. By dac sobie urwac glowe czyms jeszcze lepszym. Poczekac na dopracowanie technologii i sprzet zdolny ciagnac VR bez kompromisow i w wyzszej rozdzialce. Cena jest wysoka, ale jesli efekt jest jej wart – nie bede sie szczypal.

Dodaj komentarz