rek
rek

Dishonored 2: Kolejna łatka poprawia wydajność

Dishonored 2: Kolejna łatka poprawia wydajność
Tym razem tak serio-serio ją poprawia.

Raptem w sobotę informowaliśmy o łatce oznaczonej numerkiem 1.1, która miała przeciwdziałać przynajmniej części bolączek pecetowej wersji gry. Ale Bethesda nie próżnuje. Kilka dni po ostatniej aktualizacji, bynajmniej nie rozwiązującej problemu (o czym zaświadczam, bo sam borykam się ze spadkami wydajności na redakcyjnym sprzęcie), pojawił się patch 1.2.

Ponieważ ma on charakter testowy, by go ściągnąć, należy otworzyć swoją steamową bibliotekę, kliknąć prawym przyciskiem myszy na Dishonored 2, wejść we właściwości/beta i wybrać opcję „betapatch – Public”.

Tym razem zakres zmian jest naprawdę spory. Do najważniejszych należą: 

  • lepsza wydajność
  • ograniczenie liczby klatek na sekundę do 120
  • nowy system wykrywania domyślnych ustawień graficznych
  • liczne poprawki związane z obsługą myszy i klawiatury
  • dodanie ogranicznika liczby klatek
  • wsparcie HBAO+ (dla kart AMD)

  • A, ponoć kombinacja Alt + Tab nie robi nam już problemów. Swoją drogą – liczba poprawek jest naprawdę, naprawdę imponująca, o czym zalecam przekonać się samemu, odwiedzając tę stronę.

    Co jednak najważniejsze – pierwsze komentarze są bardzo pozytywne. Niniejszym kończę edytować tego newsa i sam lecę rzecz sprawdzić. Do zobaczenia!

    rek

    9 odpowiedzi do “Dishonored 2: Kolejna łatka poprawia wydajność”

    1. Skoro Bethesda wydala swoja gre AAA, za ktora pomimo oczywistych zaniedban w zakresie beta testow i optymalizacji produkcji wolala pelna premierowa cene jak za ukonczony i dopracowany produkt, to ja bede rownie sprytny i zaplace im za niego dopiero wtedy, gdy bedzie do wyrwania na wyprzedazach. Na rynku jest tyle produkcji, ze nudzic mi sie do tego czasu nie bedzie.

    2. @Tesu, Bethesda robi to samo co Rockstar z jedną różnicą, wydaje zabugowaną grę na PC by ludzie którzy mają to i to po zobaczeniu wersji PC kupili na konsole, natomiast gdy już na PC poprawia to taki człowiek zakupi wersje PC o ile wcześniej tego nie zrobił. Rockstar robi to z tą różnicą że po roku wydaje tą samą grę tylko że na PC, i człek który kupił grę na konsole często kupi też na PC.

    3. W Battlefieldzie najnowsza łatka poprawiająca wydajność zmniejszyła ją prawie o połowę, ale jakoś nikt się tym nie interesuje. Dice nie przedstawiło żadnego stanowiska na ten temat, a mnóstwo ludzi nie może grać przez ogromne spadki fps’ów.

    4. @Hintox Mi gra zdecydowanie lepiej chodzi, więc nie wiem w czym masz problem. Na mapie Blizna Saint Quentin spadki fps miałem strasznie ze względu na procesor (i5 3570k), a teraz śmiga minimalnie 70 klatek. Problem pojawił się po aktualizacji sterowników od Nvidii bo obniżał taktowanie grafiki do 800Mhz, ale wyszła aktualizacja i problemu już nie mam. Felerny sterownik wypuścili w ten sam dzień co patch do B1 więc może tu masz problem.

    5. @TheFrediPL|Pierwsze slysze, zeby nultiplatformowi pecetowcy masowo porzucali zakupione na PC wersje i kupowali konsolowe zamiast czekac na patcha badz refundowac gre. ;)|@Hintox|A u mnie jak BF1 smigal, tak po patchu dalej smiga. Z tym, ze nie instalowalem sobie tych felernych sterownikow od NVIDII, ktore znacznie obnizaly i blokowaly taktowanie pamieci…

    6. Bethesda się pogrąż limit klatek czy wykrywanie kart graficznych powinny być wprowadzone na starcie słabe wsparcie dla myszy oraz klawiatury nie osłabiajcie mnie =/

    7. Bethesda się pogrąża* ups zjadłem literkę

    8. @czorcik696/@Tesu To prawda, że wyszły ostatnio felerne sterowniki, ale nie tu tkwi problem. Przed patch’em miałem 70-80 fps’ów, teraz 25-50 i nie ma znaczenia, czy gram na ustawieniach ultra, czy niskich. Próbowałem różnych rozwiązań, ale nic nie pomaga. Oczywiście tak jak pisałem wcześniej, problem nie dotyczy tylko mnie.

    9. Przy okazji po tej łatce sporo osób się skarży na buga związanego z ustawieniami Very High/Ultra. Tekstury po ustawieniu takiej jakości wyglądają jak z 2005, do tego niskiej jakości. Ja też tak mam.

    Dodaj komentarz