
Forza Horizon 3: Porównanie różnych poziomów detali na PC [WIDEO]
![Forza Horizon 3: Porównanie różnych poziomów detali na PC [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/4193a03c-1c1f-4079-b169-f99d9b6ed6eb.jpeg)
Najpierw porównanie różnych poziomów detali przygotowane przez Candyland:
Różnice są widoczne gołym okiem tylko w przypadku Low, który cierpi na pop-upy, ale poza tym nie wygląda źle.
No dobrze, a co z 4K?
Otóż 4K w Forza Horizon 3 wygląda tak (wideo przygotowane przez DigitalFoundry):
Super?
Problem jest niestety taki, że na razie gra ma – przynajmniej według pierwszych testów przedpremierowych i wypowiedzi na forach producenta – problemy z liczbą fps-ów na PC. Obecnie nawet w Full HD 60 klatek (o ile mówimy o ich minimalnej, a nie średniej liczbie) zapewniają w zasadzie tylko trzy karty: GeForce GTX 980 Ti, GeForce GTX 1070 oraz 1080. I to na średnich detalach!
Pozostaje mieć nadzieję, że do czasu premiery zostanie to rozwiązane, bo gra nie wykorzystuje w pełni ani procesora (już przy 2 rdzeniach obciążenie CPU nie dobija nawet do 50%…), ani kart graficznych (wspomniane GPU w Full HD dają z siebie tylko ok. 50% mocy obliczeniowej). Nie jest to więc problem ze sprzętem, a z kodem…
Pozytywne jest to, że pecetowy port Forzy Motorsport 6: Apex też miał na początku problemy, z którymi sobie poradzono, więc trzymamy kciuki.

Czytaj dalej
36 odpowiedzi do “Forza Horizon 3: Porównanie różnych poziomów detali na PC [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
A jako bonus wygląd w 4K. I to takim prawdziwym, a nie udawanym jak na konsolach.
Według pewnego ytbera u którego oglądam forze horizon na yt nie widać prawdziwej różnicy między pc a xone. Podobno jest to wina konwersji youtuba
wyglada bardzo ladnie, szkoda ze nie dziala na Windowsie 7…
Różowo to nie działa. Na R9 270 działa na niskich detalach w FHD osiągając od ~25 do ~50 klatek. Zresztą nawet w HD nie udało mi się osiągnąć stałych 60 klatek.
I trzeba pamiętać, żeby systemowo wyłączyć mikrofon dla aplikacji w Ustawienia -> Prywatność -> Mikrofon. Inaczej gra crashuje.
Wygląda na kolejny port Pc zrobiony na szybko żeby pokryć niską sprzedaż na Xone, jeszcze na dodatek problemy z aktualizacjami inaczej Forza Horizon 3 łapie crashe Microsoft sam sobie markę psuje.
@Cyjanek zmień youtubera bo plecie głupoty. U mnie gra na 4K w Ultra 60FPS wygląda niesamowicie i nie ma porównania z wersją xboxową którą też ogrywałem.
Od tej podniety 4k już się rzygać chce. Dawno nie widziałem tak na siłę lansowanego „ficzera”, chyba od czasów boomu na 3D.
Najlepszy przykład gry, która w ustawieniach „ultra” nie daje prawie żadnej różnicy w odbiorze wizualnym w porównaniu z ustawieniami „medium”. Ten filmik to najlepszy materiał poglądowy dla poparcia tez przeciwników upgrade-ów komputerów. Zamiast mydlenia oczu „pseudo ultra” grafiką niech lepiej wezmą się za optymalizacje tego „dzieła”.
GGrzebyk przeczytaj jego zdanie raz jeszcze:)… Opanowanie i spokój, przeczytaj, zrozum, zinterpretuj. Dantes podziel się wynikami sprzedażowymi:), zabawne dałbym głowę, że gra ma premiere w wtorek.
No chyba nikt się nie spodziewał, że gra wygląda lepiej na PC za 4-5 tysięcy niż na konsoli za 1-1,2 tysiące. Proszę CD-Action przestańcie wrzucać tak kretyńskie porównania z jeszcze durniejszymi tekstami.
śmich na sali że nie wyrabia w fullhd ale czy test był robiony z włączonym HDR, bo ten ficzer potrafi nieźle doić moc karty,,,
@Manioss hej, hej, to sarkazm, czy jesteś głupi, bo ciężko wychwycić… 😛 |@le_Fey Częściowo się z tobą zgadzam. Powoli wchodzimy w okres gdzie różnica pomiędzy ustawieniami ultra a medium będzie coraz mniej zauważalna. Coraz więcej gier tak ma. Za to coraz częściej jest tak, że gry z konsolek nie wyglądają już jak medium na PC. I też uważam, że powinni się bardziej postarać z optymalizacją.|Jednakże, gra wygląda naprawdę niesamowicie na Ultra i w 4K. Miałem okazję pokręcić się trochę po Australii… 😉
Takie porównania nie mają sensu. Wiadomo już wszystko na temat sprzętu. Nie raz już rozkręcano konsole. Kilka lat na rynku konsol. Wiadomo wszystko. 1. PC 2. PS4 3. XBO Jak gra prezentuje się lepiej niż ta kolejność to niemoc twórców lub wykorzystanie lepszej fizyki.
Przecież powyżej 1080p i tak już nikt nie jest w stanie wychwycić różnicy… 4k to kolejny, zbędny hype.
Jeszcze powiedzmy 5 lat temu low ultra to byla roznica dzis juz nie ma takich roznic na kazdych ustawieniach gry sa ladne.
@Dj Ogi – Serio a skąd takie info. Ja czytałem o 16 k parę lat temu linka nie znajdę bo nie na polskim portalu. 4 k to nie widać na małym ekranie więc się nie dziw. 16 k to bariera nie tylko szczegółów ale i ekranów a dokładnie rozmiarów ich. 24″ to proporcja 1:1 dla 1080p.
PC mas…nie tym razem ;(
Bawią mnie wasze durne teksty na temat tego że nie da sie wychwycić róznicy pomiędzy full hd a 4k. To co zamiast zabawy w „po co mi więcej jak 24fps ludzkie oko nie widzi więcej” to teraz „po co mi 4k, ludzkie oko widzi tylko w full hd”? Jesteście śmieszni 😀 Poczytajcie np. o DSR (polecam choćby porównanie na screenach z Dark Souls), a jak nie macie możliwości sprawdzić tego na własne oczy to nie gadajcie głupot.
@GGrzebyk wiesz, peasanty mają genetycznie upośledzony wzrok… 😉
Nawet na średnich detalach gra wygląda całkiem całkiem. Czekam na jakiś rozwój wydarzeń z optymalizacją, bo żeby mieć mniej niż 60 klatek w samochodówce nawet na GTX 1070… No lipa. :/
@Victarion sprawdź jak wyglądają różnice w ustawieniach w Recore.|@mrowczak ja się czasem zastanawiam czy oni trollują czy serio są jacyś upośledzeni. No chyba, że mówią to na bazie tego, że odpalają yt na swoim biednym monitorku w laptopie 1336×768 wchodzą w filmik włączają 4K i wtedy jest OLABOGA NIE MA RÓŻNICY. Podejrzewam, że tak to wygląda.
@DarZ u mnie gtx 1070 trzyma stale 60+fps 4K na Ultra 8xmsaa z vsync
@GGrzebyk: Jak to bywa z PieCami, niby takie same, a i tak inny wynik. Z zabawnych informacji, wyglada na to, ze w wielu przypadkach Forza nie lubi sie z dyskami SSD – ze niby sa dla niej za szybkie, co powoduje ze gra sama siebie przesciguje i przez to jedzie wolniej. |Nie u kazdego, ale sporo osob donosi, ze przeniesienie gry z SSD na HDD pomaga.
@JANEKzPAKOWNI|=nigdy
@GGrzebyk w tej grze akurat roznice sa i to duze, ale w wiekszosci wspolczesnych tak duzych roznic w wygladzie nie ma miedzy low a ultra.
idzie gdzies w to pograc czy tylko kupowanie wchodzi w gre?
@GGrzebyk: Niesamowicie zabawne jest to, jak ludzie z informacji: „…ludzkiemu oku wystarczy 24fps, żeby widziało płynny ruch…” zrobili dogmat: „… oko ludzkie nie widzi więcej niż 24fps.” Głuchy telefon wiecznie żywy. A co do niewidzenia 4K – to odpowiem po inżyniersku: to zależy od wielu czynników. Zaczynając od banalnego parametru jak odległość siedzenia od monitora/telewizora, a kończąc na fizycznej zdolności oka konkretnej osoby do rozróżniania szczegółów i kolorów.
Mit który jest fałszem – Ludzie grający na PC siędzą blisko ekranu i lepiej widzą szczegóły od graczy konsolowych. Przy 2 -3 metrach różnic nie widać. – Odległość ale i wielkość ekranu ma znaczenie jak i rozdzielczość natywna nie upscaling. Na dużym ekranie grając na konsoli z natywną rozdzielczość większą niż gra ma, przy upscalingu widać lepiej gorszy poziom detali niż na PC w natywnym 1080p.
@GGrzebyk – Masz monitor 4 k – jeśli używasz tą rozdzielczość nie tylko w grach ale np w systemie. Możesz podać jaki masz monitor oraz jaką wielkość „. Ja dalej uważam że windows nie jest w stanie poprawnie wyświetlić interfejsu dla takich ekranów, nie którzy nie widzą na 1080. Dotyczy dużych ekranów – ale dalej monitorów nie TV.
@geek – na xboxa demo już chyba jest, na pc ma się pojawić na dniach
A czy ktoś wie, czy będzie wsparcie dla kierownic? Jakoś nie uśmiecha mi się wydać 230zł i grać na klawiaturze…
@Maslakos – elegancko. dzieki ziom
@cali gdybyś poczytał co to jest dsr tak jak pisałem to nie zadawałbyś tak głupiego pytania.
Spadki są powodowane systemem szyfrowania plików, zapobiegającym modyfikacji cache. Dlatego w konfiguracjach ze słabym procesorem gra chwilowo bottleneckuje nawet 30FPS
@GGrzebyk DSR to ustawienie w Panelu sterowania Nvidi nie jest to funkcja Windows. Tak samo jak w AMD VSR. Nie działa w Intela GPU (w starszych wersjach, nie sprawdzałem na nowszych)