
Ostateczna wersja gogli Oculus Rift CV1 już gotowa

Nowe oficjalne wymagania to:
Zmieniły się zapisy odnośnie systemu operacyjnego, bo CV1 wymaga 64-bitów. A także większej liczby złączy. Wersja DK2 wymagała tylko dwóch złączy USB (oba 3.0), natomiast CV1 – aż czterech, z czego trzy w standardzie 3.0. Powodów nie wyjaśniono, choć spekuluje się o przesyłaniu dźwięku przestrzennego (CV1 ma wbudowane słuchawki), a także podłączeniu odbiornika od bezprzewodowego kontrolera. Na oficjalnych zdjęciach widoczny jest bowiem pad od XBO, więc być może znajdzie się on w zestawie. On, albo Oculus Touch.

„Preordery ruszą krótko po Nowym Roku. Cieszcie się wolnymi od stresu świętami, nie uruchomimy zapisów bez wcześniejszej zapowiedzi”.
Tak w każdym razie obiecał szef Oculus VR. Premiera sklepowa to nadal pierwszy kwartał 2016. I ponoć nie ma już możliwości, by została przełożona (co ostatnio uczynił największy konkurent Oculusa, duet HTC/Valve, zasłaniając się wielkim przełomem technologicznym, który ma zostać zaprezentowany na początku styczniapodczas targów CES).

Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “Ostateczna wersja gogli Oculus Rift CV1 już gotowa”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
kto wie może sie skusze o ile to faktycznie bedzie dobre
I tak czekam na HTC Vive, ktory poki co zdaje sie miec przewage nad OR w kwestii movement trackingu.
No i tak jak chciałem kupić tak [beeep], bo nie mam usb 3.0.
Akurat na styk, bo mam 970 i 8Gb ramu. Trochę boli fakt, że potrzeba aż 3x USB 3.0. Jestem ciekaw ile będzie to w Polsce kosztować.
Brakuje jednego usb i karta słabsza, bo 960… Czyli czekamy na coś innego.
To ja sobie poczekam na wersje bez zbednych sluchawek i kontrolera…
Rozumiem, że ten cały projekt morfeus na ps4 będzie działać w 15 fps.
@Add3k z tego co słyszałem projekt morfeus ma być praktycznie drugą konsolą, wiec…
Ja jednak poczekam na krok konkurencji, który na pewno będzie miał wpływ na cenę, a do valve mam jednak większe zaufanie.
A co to jest „morfeus”? Zdecydujcie sie albo na angielska pisownie „Morpheus” albo na polska „Morfeusz”. 😉 Zreszta Project Morpheus to byla tylko nazwa tymczasowa – jakis czas temu Sony zmienilo nazwe swoich gogli na PlayStation VR.
A drogie to będzie ? Bo zastanawiam się czy kupić lepszą grafę pod te gogle.
Wymagania nie są specjalnie kosmiczne. Tylko trochę przewyższają możliwości konsol 😀
@Rycerz|Dokladna cena nie zostala jeszcze podana, ale w udzielonym wywiadzie jedna z szych pracujacych nad tymi goglami powiedziala, ze Oculus Rift CV1 bedzie kosztowac wiecej niz udostepniona jakis czas temu wersja developerska DK2 (jej cena to $350).
@Tesu|No to jeszcze przeboleje, ale i tak bez porządnej grafiki nie uruchomię niczego 🙁
Czyli zeby pograć w ultra w produkcje nie starsze niż 2014 980Ti to pewnie rozsądne minimum 😀 Do tego muszę wymienić płytę główną bo mam tylko 2 USB 3.0 Najgorsze jest to ze wymiana płyta bez procka wydaje mi się totalnym bezsensem, a jak wymieniać procka to na cos całkowicie nowego ale nic na rynku nie ma…
Zastanawiam się poważnie nad zakupem tego, ale mam obawy że będzie jak z Kinectem też niby przełom ale i tak max grasz na nim raz w tygodniu… No i jak w tym grać w pokoju, samemu ? U mnie na uczeli też był Oculus + gościu który asekurował graczy… Moją głowę zamortyzuje albo dywan albo – kant parapetu :/
Porownywanie VR do Kinecta nie ma sensu. Kinect wymagal projektowania z mysla o nim a gogle VR na upartego to jest po prostu monitor i mozna do niego dostosowac starsze gry (tym bardziej jak wspieraja mody).
@dxh11|Wystarczy siedzieć 😀
No tak, a jak tu zrobić 360 bez zaplątania się w kable 😛 ?|Swoją drogą, uważam że spokojnie by się dało przystosować to pod niemal każdą grę gdzie jest jakakolwiek dostępność do plików konfiguracyjnych, nie rozumiem zaś za bardzo tych wymagań, niby zwykłe ekraniki + mechanika żyroskopowa dla odwzorowania ruchów jak w telefonach z ostatnich 10 lat.
@LEYDER wymagania takie ponieważ cv1 ma rozdzielczość 2160×1200 i gra którą odpalisz ma utrzymywać stale 90 fps
Jeśli same okulary mają w minimalnych wymaganiach „grafika: Nvidia GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290” to jakie wymagania będą żeby jeszcze na nich odpalić jakom grę? XD
To ja podziękuję, nie spełniam wymagań 😛 (tylko dwa złącza USB 3.0). Kupię za jakieś 10 lat dopracowaną wersję, za normalne pieniądze 😉 .