rek
rek
Często komentowane 40 Komentarze

Wydajność kolejnych generacji kart Nvidii ? są wykresy!

Wydajność kolejnych generacji kart Nvidii ? są wykresy!
Obecna generacja GeForce’ów debiutowała prawie dwa lata temu, w modelach GTX 750 (pozostałe z serii 700 należą do wcześniejszej generacji). Chipy o kodowej nazwie Maxell stały się też podstawą notebookowych GPU serii 800M i 900M oraz desktopowej 900. W przyszłym roku pojawią się jednak nowe układy, póki co znane pod kodową nazwą Pascal, a Nvidia właśnie pochwaliła się ich wydajnością.

Nie jest to wprawdzie wydajność w grach, a w obliczeniach zmiennoprzecinkowych, ale dwukrotny wzrost FLOPS-ów sprawia, że liczba fpsów także musi wzrosnąć. Co nie mniej intrygujące, zaledwie rok później, w 2017, ma się pojawić kolejna generacja kart, nazwana Volta – i ponownie możemy się spodziewać niemal dwukrotnego wzrostu wydajności.

nvidia_pascal_tesla_www_bzwpj.gif

W obu wypadkach nastąpi również bardzo duży wzrost szybkości dostępu do pamięci. a to również ma wpływ na liczbę fpsów, zwłaszcza w wyższych rozdzielczościach. Ilość pamięci ma zresztą wzrosnąć do 16 GB, w każdym razie w najmocniejszych modelach.

rek

40 odpowiedzi do “Wydajność kolejnych generacji kart Nvidii ? są wykresy!”

  1. Brawo NV – kup kartę w 2016 za 1500zł, aby w tej samej kwocie, rok później dostać dwa razy wydajniejszą. Śmiech na sali i dojenie klienta. -.-

  2. NieJestemzPolskiPL 27 listopada 2015 o 16:39

    Kolego niżej przeczytaj artykuł jeszcze raz. 'Double precision’…

  3. @DarthKoza Czyli uważasz, że nowa karta powinna kosztować np 3000zł, skoro jest 2 razy wydajniejsza? Czy może jesteś za tym aby skończyć z postępem technologicznym? Ja się bardzo cieszę, że co roku są w stanie wyprodukować 2 razy wydajniejszą kartę nie podnosząc przy tym cen.

  4. Nie no fajne te wykresy. Chyba każdy się mógł domyślić że wydajność kartek green power’a będzie wzrastać pytanie tylko ile ludzi w polsce będzie stać na takie coś bo oczywiście jak wiadomo na pewno będzie wydajność/jakoś=kosmiczna cena przynajmniej na nasze realia w USA albo UK to co innego.

  5. 2 razy wydajniejsza karta graficzna oznacza 2 razy większe wymagania sprzętowe gier. A to wszystko będzie się działo cały czas równolegle z tą generacją konsol…

  6. Mialem kupic pascala albo pascala ti ale teraz widze ze to wszystko niema sensu. Kupie sobie super kompa i takiego Batmana, F4, AC niepotrzebne skreslic i ludzie na konsolkach beda mieli 60fps i piekna grafike a ja wlacze ultra i bedzie mi cielo albo w ogole nie ruszy. Skonczylem dawac robic sie w konia specom od marketingu. Kupie cos pokroju 970 za pare lat i tez bedzie dobrze a nie wydam kilku pensji na karte ktora po 3 latach tylko z nazwy bedzie TYTANEM.

  7. @Michal9208 – rozumiem, ze śpisz na pieniądzach tak? Że stać Cię, aby co rok wydawać 1500zł – wystarczy spojrzeć na GTX970 – karta droższa od konsoli, a już niedomaga, a ma raptem rok. |@NieJestemzPolskiPL – „zaledwie rok później, w 2017, ma się pojawić kolejna generacja kart, nazwana Volta – i ponownie możemy się spodziewać niemal dwukrotnego wzrostu wydajności.”

  8. @DarthKoza – co proszę? GTX970 nie domaga? Sorki, ale mam i nie zauważyłem. A mam ograną większość tegorocznych tytułów.

  9. Mam 660 GTX i luz.

  10. AMD słynie ze swoich Mistrzowskich zdolności w wykorzystywaniu Power Pointa ale CD action Postuje akurat slajdy zielonych. BTW Volta nie da dwukrotnej wydajności względem Pascal, a jeśli tak to tylko przy przejściu z 16 nm na 10 nm od razu co oznacza że przy obecnym kursie dolara czekają nas Dwie drogie bardzo drogie generacje kart. Wiec @Allor please get your jimmies together.

  11. @NieJestemzPolskiPL- jeśli tak to dadzą to do grafik profesjonalnych typu Quadro czy Tesla. A w kartach dla graczy wyląduje to tylko w kolejnym nVidia Titan.

  12. Spoko Directx 12 pędzi z pomocą już nie będziesz musiał co roku wymieniać karty wystarczy, że dokupisz kartę z przed roku lub dwóch po teraz obniżonej cenie i nie ważne czy radeon czy nvidia czy intel i tak będą razem działać. http://www.anandtech.com/show/9740/directx-12-geforce-plus-radeon-mgpu-preview/4

  13. @Majek- albo nVidia będzie dyskretnie blokować używanie dx12 w tytułach wpływając na twórców z którymi maja podpisane kontrakty. Oni mają swoje CUDA które jak na razie nie maja niskolevelowego dostępu. Jedyny ratunek to gry mutliplatformowe gdzie Vulkan i DX12 to będzie sposób na tanie programowanie gier na wszystkie trzy(może 4 z NX) platformy.

  14. @Mid|Zależy co przez to rozumiesz. Dzięki tej karcie osiągniesz te 60FPSów w FHD w nowych grach. Natomiast przy wyższy rozdzielczościach jest już gorzej. Co nie zmienia faktu, że to i tak o wieeele lepiej niż to co mogą osiągnąć konsole 😀

  15. @Mid – jasne, ze tak – karta w kwocie 1500zł i nie jest w stanie dzisiejszych gier w 1080p wyciągnąć z 60FPSami – np. taki Wiedźmin. W tej kwocie, oczekiwałbym czegoś konkretnego, a nie – w 2016 odejdzie do lamusa, to samo było z serią GTX7xx – między flagowy 780/ti został całkiem olany – również w kwestii sterowników.

  16. DarthKoza co ty gadasz ? ja mam karte za 1600 i mi wieska 3 uciaga !!! tam nieraz sa lokacje ze spora iloscia ludzi ale i tak nie spada ponizej 50 wienc co ty gadasz /;

  17. @CichyPL- Tu chodzi o maskdetale, z hairworks to nawet gtx 980 nie wypocisz 60 fpsów. A jak wyłączysz to tylko ta karta utrzyma framerate na tym poziomie, a kosztuje 2500zł. |@DarthKoza- niedoświadczenie programistów z CD projekt RED oraz „cud” nVidia Gameworks.

  18. NieJestemzPolskiPL 27 listopada 2015 o 19:52

    @aleksdraven Dokładnie jest tak jak mówisz : ) Tylko kolega DarthKoza nie do końca zrozumiał, że rozchodzi się o segment pro…

  19. @DarthKoza nie, nie śpię na pieniądzach. Nikt nie powiedział, że musisz kupować nową kartę co roku. Ja mam prawie od 2 lat GTX 770 i nie narzekam.

  20. @Aargh- proste, to idzie w formie blibliotek .dll za darmo dla tych co są w programie gameworks, ale nie dostajesz kodu do tych technologii co potrzebne przy optymalizacji gry. Za to musisz już wybulić kasę. A co do Hairworks to on używa silnej tesalacji(x64) co jest trochę przesadą ale nawet mimo tego to testy grafik( gtx960 i r9 285, które są tak samo wydajne i radzą sobie z tak silna tessalacją celująco i praktycznie na takim samym poziomie) pokazują, ze ta technologia jest niezoptymalizowana.

  21. @Aargh- co do HBAO to w normalnej wersji jest lepsze od SSAO nie obciąża tak mocno kompa, a HBAO+ to już przesada bo tylko podciąga nieznacznie ten efekt kosztem dodatkowego czasu na postprocesory. A i tak obie te technologie dają tylko teoretyczny efekt światła ambientowego, w przypadku SSAO tylko podkreśla krawędzie i je zaciemnia. To już lepiej użyć SSDO od cryteka który postprocesem nie jest i bierze pod uwagę wszystkie źródła światła, ich kolor oraz rzeczywisty tor promieni światła.

  22. Tylko pamiętajcie, że 30 fps, a nie 60 to granica płynności w grach. Należy się cieszyć jak gra na najwyższych ustawieniach jakości w rozdzielczości FHD lub QHD osiąga co najmniej 30 fps.

  23. czy ja wiem, HBAO+ w porównaniu to zwykłego HBAO wydaje się być rozsądnym rozwinięciem. http:goo.gl/wx50HX screeny pokazują wyraźnie lepiej zaakcentowane pół cienie i załamania a spadek wydajności nie jest jakiś nadzwyczajny a przynajmniej nie tak duży jak przy nowej metodzie generowania cienia. Między SSAO a HBAO+ 2-4 FPS-y różnicy, największy spadek przy wykorzystaniu wersji ultra (swoją drogę negatyw pokazuje sporą różnicę) spadek rośnie wyraźnie (Assassin’s Creed Syndicate)

  24. @mishiu- Czasem można odłożyć kilka mniej widocznych efektów jeżeli 60 jest zasięgu ręki. Różnicę między teksturami cieniami high a ultra rzadko zauważysz ale różnicę między 30 a 60 FPS w pierwszej sekundzie. To według mnie największa przewaga PC, dobrze zorientowany gracz może w opcjach poświęcić jakieś ustawienie w celu osiągnięcia stabilniejszej, bardziej komfortowej zabawy. Spróbuj na konsoli zadecydować o czymś sam.

  25. @DarthKoza – no to w takim razie moja karta o tym nie wie… bo na ultra w 1080p wyciąga z Wieśka 3 60FPSów, trzyma je stale i nawet nie dymi. Sprawdzane. A za rok? Wtedy się pomyśli.

  26. XDDD uwielbiam te komentarze a moja karta za xxxx zł na ultra w wieska 60fps1080. Bo jakby jego karta była lepsza niż wskazują słupki na wykresach w testach. Biznes się musi kręcić. Karty się sprzedają to i nvdia robi co chce by jak najwięcej zarobić. Nie siedzę długo w tym gamingowym rynku ale czy tak dzieje się od zawsze? Czy to w sprzęcie i w grach? Bo ostatnio twórcy gier sobie lekko mówiąc robią jaja z graczy.

  27. @Aargh- mi chodzi że sens Gameworks jest taki że są to opcje graficzne, które wymagają zero pracy jeśli chodzi o implementację ale też zerowe możliwości dostosowania i zoptymalizowania pod inne układy graficzne oraz możliwość konfiguracji tych opcji. I nie chodzi tylko o AMD ale gameworks olewa nawet Keplery. http:wccftech.com/nvidia-gameworks-amd-both-sides-analysis/ tu poczytaj o tym jak to jest w tej sprawie.

  28. @kamil999666 – ważniejsza jest jak najwyższa jakość grafiki, a nie to czy będzie 30 czy 60 fps. Ważne tylko, żeby nie było poniżej 30 fps.

  29. @mishiu – Widzisz a ja w zupełnie z tobą nie zgadzam, dla mnie najważniejsze jest 60 FPS, oczywiście jeżeli mam grać na low w rozmazanej niewyraźnej grze zdecyduję się na 30 FPS, ale jeżeli wystarczy zejść z jakiś pokracznych bajerów (TressFX w TR) czy jakości cieni/tekstur z ultra nawet do medium zawsze wybiorę 60 FPS. Nad szczegółowością cieni rzadko kiedy podczas gry akcji będziesz się rozwodził. Ale granie w FPS-a 30 klatka to dla mnie męczarnia. Metro Redux, detale high, teselacja off = 60 FPS, miodzio

  30. @Mid – chyba jak się w ziemię patrzysz. Albo na oko te FPSy mierzyłeś, bo na ultra w 1080p GTX970 ledwie wyciąga 50FPSów – co widać na materiałach YT – nie do końca wiem, jak z aktualnym patchem, ale wątpię, aby był to aż taki skok.

  31. Nowe karty wyjdą, to może poprzednie trochę stanieją i można będzie wymienić, bo ceny nowych pewnie będą przytłaczające 😛 |Co do komentarzy to zgadzam się z @kamil999666, choć nie muszę grać w 60fps i 30 mi wystarcza, to jednak są różnice i lepiej mieć choćby 45, żeby mieć zapas przy jakichś akcjach gdzie fps spadają. A pierdoły jak jakieś ulepszone cienie czy inne, których praktycznie nie zauważam podczas grania, spokojnie mogę wyłączyć 🙂

  32. Moim zdaniem ceny nowych kart raczej nie będą się specjalnie różnić. DX12 jeszcze podciągnie wydajność więc FPSów będzie baaardzo dużo, ale co z tego jak coraz częściej mówi się o 4K i oculusach które właśnie wysokiej rozdziałki wymagają. Do tego każdy chce grać we wszystko w 60FPS na ultra, a wystarczy zwiększyć zakres paru suwaków, żeby podkręcić mocniej grafikę i FPSy zostaną zjedzone. W takim Wieśku gołym okiem widać pojawiające się cienie nawet na ultra więc jest na co moc obliczeniową wywalać.

  33. Nie będzie potrzebna żadna konspiracja od strony zielonych żeby ich karty się sprzedały…

  34. Moja grafika powoli zaczyna sie starzec 🙂 no coz nawet w 2013 roku gtx 760 nie byl demonem ale jeszcze mi starcza na granie w Fhd w wysokich ust graficznych w wiekszosci gier. Poczekam jeszcze cierpliwie rok lub dwa z wymiana karty. Wtedy za 1500 zl kupi sie pewnie GTXa z podobna wydajnoscia do 980 ti… Moim zdaniem kupowanie karty typu GTX 970- 80 nie ma sensu bo za rok lub dwa beda zbyt slabe zeby uciagnac gry na wysokich w FHD w chociaz 50 fpsach a i 4 gb vram to tez bedzie malo 🙂

  35. @Aargh- Ja jestem bardzo czuły na detale ale różnica miedzy x32 a x64 na tych włosach była znikoma, dopiero przy x8 widziałeś już różnice i to jedynie na potworach. A różnica między radeonami a geforce`ami w kwestii tessalacji już zaczęła się zacierać przy premierze architektury GCN wyrównując się przy okazji premiery Tonga(r9 285, GCN1.2). Mam HD797Ghz i jakoś nie widzę drastycznych dropów gdy włączę full tessalację przechadzając się po Storm Coast w Inkwizycji.

  36. @McGrave- no ja nie wiem, Premiera HD5870(40 nm proces) i cena od razu 2 razy większa od poprzednika, premiera HD7970 (28 nm proces) i to samo( 2500zł na premierę). A teraz dodaj sobie to, ze dolar kosztuje teraz 4 zł.

  37. @ Aargh-do zawsze było” użyj ustawień aplikacji”. Niestety to odbijało się na wodzie w wieśku, która wymagała bagatela x32 tessalacji też nie wiem po co.

  38. W końcu odpowiedni sprzęt, żeby zrobić skrót do Wiedźmina 3 na pulpicie.

  39. @ thx1138- karty nVidii będą robione z 16 nm FinFET od TSMC(Tajwan SemiconDuctor Manufacturing Company) co względem obecnych 28 nm daje możliwość 2 krotnie gęstszego upakowania tranzystorów, o 70% większe taktowanie lub o 65% mniejsze zużycie prądu. Radeony oraz procesory AMD Zen będą 14 nm FinFET LPP co daje ciut lepsze efekty. Ale w przypadku nVidii porównuj to do keplerów bo w maxwellach obcięto pobór prądu kosztem funkcjonalności w kartach specjalistycznych i w dx12 poniekąd.

  40. @dami12: No nie wiem. Sam posiadam GTX 970. Cena trzyma, a nawet rośnie m.in. z powodu wysokiego kursu dolara. Z początku 1300 zł, teraz 1600 zł. W przyszlym roku ją może sprzedam, stracę na tym niewiele. A jak na razie mam komfortowe granie w 1080p 😉 .

Dodaj komentarz