rek
rek

Grand Theft Auto V: 54 miliony sprzedanych egzemplarzy

Grand Theft Auto V: 54 miliony sprzedanych egzemplarzy
Take-Two właśnie pochwaliło się wynikami finansowymi. To znaczy: po prostu podzielono się kwartalnym raportem, ale w przypadku firmy wydającej taką serię jak Grand Theft Auto trudno nie mówić o chwaleniu się. Jest też parę ciekawostek dla fanów Sida Meiera, Mafii i innych.

Najważniejsza informacja dotyczy zresztą samego GTA – „piątka” na wszystkich platformach, na których się ukazała, rozeszła się w liczbie 54 milionów egzemplarzy. Ponadto cała seria liczy sobie teraz 220 miliony sprzedanych kopii.

Jest też trochę statystyki: w 2015 roku zanotowano wśród graczy o 40% większe zainteresowanie GTA Online niż w 2014 (i to nie puste słowa – chodzi o comiesięczną liczbę aktywnych użytkowników). 70% graczy z dostępem do internetu zagrało w tym trybie przynajmniej raz. Produkty związane z GTA to prawie 30% całkowitego przychodu (wynoszącego 275,3 miliona dolarów) Take-Two.

Co oprócz GTA? Gry z nazwiskiem Sida Meiera przekroczyły 31 milionów sprzedanych egzemplarzy, NBA Online zanotowało 27 miliony zarejestrowanych graczy w Chinach (sic!). Mafia 3 ukaże się pomiędzy kwietniem 2016 roku i marcem 2017, a oprócz tego w najbliższych latach możemy spodziewać się jakichś gier z nowych i starych marek. Ponoć w przyszłym roku ukaże się jakaś niezapowiedziana gra AAA.

I na koniec statystyka dla miłośników wojny pomiędzy konsolami i PC: 81% przychodów Take-Two pochodzi z urządzeń dedykowanych grom. Tylko 19% to PC i platformy mobilne. 

rek

14 odpowiedzi do “Grand Theft Auto V: 54 miliony sprzedanych egzemplarzy”

  1. Po końcówce widać, że spikain jak zawsze w formie 😀

  2. czy to takie skomplikowane banować rejestracje po IP?

  3. Dawid „spikain” Bojarski 11 sierpnia 2015 o 11:19

    czy to takie skomplikowane zmieniać IP?

  4. wielki0fan0gier 11 sierpnia 2015 o 11:43

    19 procent to dużo. Na tyle dużo, że mi nie opłacałoby się nie robić łatwej w dzisiejszych czasach konwersji gier na PC. No, ale to, jeżeli chodzi o mnie. A Take-Two podpisuje umowy na miliony z Sony i Microsoftem, które dają wyłączność ich gier na konsole – stąd ta przewaga sił.

  5. @wielki0fan0gier – piractwo to największy problem PC. Poza tym gra tania na PC nie jest dlatego sporo ludzi raczej nie kupic

  6. Co do ostatniego to hmm. Gra ukazaa sie duzo pozniej niz na pozostalych (czterch konsolach) to i zysk mniejszy. Ja tam sie nie dziwie.

  7. Czytałem, ze te 54 mln sztuk trafiło DO SKLEPÓW, a nie do klientów. Zweryfikuje ktoś to info?

  8. „Tylko 19% to PC i platformy mobilne. „Od statystyki wieje manipulacją. Bo niby dlaczego po pierwsze robi się zestawienie ” obie konsole vs. PC + przenosniaki ktore są tu mikrym procentem.Konsole win! 80% lepsze wyniki.Tylko teraz rozbijmy to na poszczególne platformy. Nie wspomnę już nawet o róznicy miedzy datami premier.

  9. Co tam różnica między premierami… ważne, że w statystyce wygrały konsole, które większość gier mają na wyłączność. Ot co…

  10. @richter5: To akurat nieważne, ponieważ ciężko np. w takim empiku dostać GTA V, jeśli odpowiednio wcześniej się go nie zamówiło.

  11. Mogliby zrobic nowego Midnight Cluba :/

  12. Dzień 1908Mineło już sporo czasu od kiedy RDR miało premiere, a ja wciąż czekam na wersje PC :_(

  13. @SantaChief12 Piractwo raczej nie jest duże. Na samym steamie prawie 3 mln osób kupiło grę. Wersji pudełkowych (które nie są na steam i które są tańsze) może być drugie tyle. Więc można założyć że na pc gta v sprzedało się w liczbie od 5 do 6 mln. Oczywiście należy pamiętać że gtav na pc wyszło znacznie później (wynik byłby lepszy gdyby premiera na pc i konsole była w tym samym czasie). No a te 81 % trzeba rozbić na: konsole starej generacji i konsole nowej generacji (lub na: ps4,ps3,xboxone i xbox360).

  14. @richter5 dokładnie. Te 54 mln to egzemplarze wysłane do sklepów. http:www.gry-online.pl/S013.asp?ID=93445

Dodaj komentarz