rek
rek

Okej, ktoś przeszedł Fallout 3 w 18 minut i 53 sekundy [WIDEO]

Okej, ktoś przeszedł Fallout 3 w 18 minut i 53 sekundy [WIDEO]
W czerwcu zeszłego roku opisaliśmy sensacyjny rekord świata – Fallout 3 w mniej niż 24 minuty. Już przeczytaliście tytuł, więc nie będzie to dla was żadne zaskoczenie, ale teraz ktoś przeszedł grę w niecałe 19 minut.

Poprzedni rekord należał zresztą do tego samego człowieka i wynosił 18:57, co oznacza, że teraz pobił go o 4 sekundy. Nieźle. Jeżeli wy też przeszliście już grę (niekoniecznie w 19 minut), zapraszam do oglądania. W przeciwnym razie – miejcie na uwadze, że poniżej znajdziecie bombę spoilerową.

rek

25 odpowiedzi do “Okej, ktoś przeszedł Fallout 3 w 18 minut i 53 sekundy [WIDEO]”

  1. Dawid „spikain” Bojarski 26 marca 2015 o 18:02

    W czerwcu zeszłego roku opisaliśmy sensacyjny rekord świata – Fallout 3 w mniej niż 24 minuty. Już przeczytaliście tytuł, więc nie będzie to dla was żadne zaskoczenie, ale teraz ktoś przeszedł grę w niecałe 19 minut.

  2. Jak dla mnie kompletnie bez sensu takie coś, ale jak kto woli 😛

  3. Czy aby na pewno da rade przeskakiwać tak przez teksty ? Tyle razy ile przeszedłem wszystkie części Fallouta, nie przytrafiło mi się wpaść w tekstury.

  4. @sebastor, dlaczego bez sensu? Jak ktoś lubi jakąś grę, a przeszedł ja tyle razy, że mu się znudził taki styl grania, to próbuje ją przejść jak najszybciej. Do speedrunerów mam wielki szacunek, bo potrafią pokazać mi, że ja tu sie męczę z grą x godzin, a oni to przechodzą w x minut. Bardzo fajne pipole 😀

  5. God bless speedrunners.

  6. W modzie są teraz Live Speedruny. Speedrune’rzy przy publiczności przechodzą grę w jak najkrótszym czasie, tam już tak kolorowo nie jest 🙂 , często popełniają błędy i odpowiedni trik wychodzi im za którymś razem co znacznie przedłuża taki speedrun. Niestety zazwyczaj gry z otwartym światem są bardzo krótkie, cała zabawa skupia się na eksploracji i robieniu misji pobocznych, wielokrotnie w takich grach robiłem wszystko co się da a potem misje fabularne. Wracając do spedrunów, np. Gothic 1 ukończono w 6 min.

  7. @sebastor – Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że by tak „przelecieć” grę trzeba ją dogłębnie poznać i przejść kilka razy. Dopiero gdy już wiemy jakie warunki trzeba spełnić by ukończyć grę można brać się za speedrun.@LEYDER – Te 6 min. w Gothicu to raczej bugrun. 😛

  8. Wydaje mi sie że kiedys wspomniano o tym że gość który gra i robi speedrun F3 to jeden z testerów. Jeśli to prawda to nie ma co się dziwić ze zna różne triki i wie jak co zrobić. Ja tam lubie paczeć jak ktoś tak przechodzi gre.

  9. to teraz niech przejdzie wszystkie misje dodatkowe 😛

  10. TheEleazarr 27 marca 2015 o 18:54

    Szkoda, że nie daliście info o najnowszym speedrunie Mirror’s Edge, to dopiero się niesamowicie ogląda! 😀 Jak ktoś chce: https:www.youtube.com/watch?v=3jIr1Z_ilzE

  11. „Any%” znaczy że dozwolone jest wykorzystanie każdego możliwego buga, w tym głównie takich, które pozwalają na przeskoczenie znacznych części gry. Też podziwiam speedrunnerów, a najbardziej za cierpliwość z jaką wyszukują błędy w grach, i w ogóle że im się chce, gdy na rynku jest tyle tytułów że trzeba by mieć kilka żyć żeby w nie wszystkie pograć…

  12. strasznie słabe. nic innego jak zabawy konsolą. jeszcze szybciej by było gdyby zamiast biegu do latarenki użył komendy 'tmm 1′ odkrywającą lokalizacje i się do niej przeniósł. miało by to taki sam sens jak bieganie na skróty przy użyciu „no clip mode”.

  13. @wikking – Podczas robienia speedruna, nie używa się komend (cheatów itp.) za to można używać bugów jakie oferuje gra, częste zapisywanie i wczytywanie gry, wciskanie się w ciasne miejsca i dociskanie się dodatkowo przedmiotami to łatwy sposób aby wypaść poza mapę. Sam przechodząc Fallouta 3 za drugim razem żeby wejść szybko do Bractwa Stali, właziłem po skałach żeby wypaść poza mapę i móc otworzyć od razu drzwi. Taki bugrun dużo zależy od posiadanej wersji gry, czym starsza tym pewniej że więcej błędów.

  14. I dlatego też w starych wersjach Starcrafta niektóre misje można było przejść w mniej niż minutę używając bugów (np teleport zablokowanego Drone’a). Im więcej patchy tym mniej bugów i tym dłuższe speeedruny na patch (zakładając że gra posiada bugi umożliwiające szybsze przejście etapów)

  15. O proszę, druga misja zergów w 9 sekund 🙂 https:www.youtube.com/watch?v=jtNwSLhEego

  16. Jestem w 100% pewien, że news dokładnie o tej samej treści pojawił się już kilka late temu na CDA.

  17. @SerwusX, podobny news był, tyle że gość inaczej przechodził F3, min. skakał po własnych ubraniach żeby dostać się przez mur do Bractwa Stali.

  18. HarryCallahan 28 marca 2015 o 09:54

    Inna sprawa, że speederuny wykorzystujące ewidentne błędy mogą się szybko stać nieaktualne w poprawionych wersjach gry. Wiem, że Fallouta 3 Bethesda już pewnie nie łata od dobrych kilku lat, ale taka sytaucja miała miejsce chociażby w pierwzy Dark Souls, gdzie dzięki glitchowi dało się ominąć niemal pół gry (teraz jest to możliwe tylko w niespatchowanej wersji na konsole, bo na pc steam ściąga od razu poprawioną). I szczerze mówiąc wolę „czyste” speedruny niż takie jak powyżej, choć niczego nie ujmuję

  19. HarryCallahan 28 marca 2015 o 09:55

    twórcy, bo żeby wykorzystać te wszystkie błędy trzeba spędzić przy grze naprawdę wiele czasu i wykazać się niezłą kreatywnością.

  20. Fun fact: 18 minut i 53 sekundy to również dokładny czas potrzebny na normalne przejście The Order 1886.

  21. Z tymi bugami to bzdura, a nie przejście gry. Szkoda życia na oglądanie czegoś takiego.

  22. Problem czasem w tym, kiedy uznać że coś jest błędem gry a co już nie, przykładowo na Source Engine można zrobić takiego BH że rozwijamy prędkość 100 km/h, w UT 2004 spadając z ogromnej wysokości możemy pod sam koniec odbić się od ściany i zostanie nam około 10HP. Najgorsze błędy to błędy gry (świata) np. dziura w texturach gdzie wypadamy poza mapę czy niewidzialne ściany za które jak wejdziemy to nie możemy wrócić. Trudno zrobić SpeedRun nie korzystając z błędów, bo ktoś użyje błędu i przejdzie szybciej.

  23. @HarryCallahan|A ja uważam, że speedrun na błędach jest większym osiągnięciem. Jest to sztuka, która kiedyś może się już nie udać z powodu licznych patchy, a do tego wiedzieć w którym miejscu dany błąd wykorzystać… Geniusz. 🙂

  24. A problemem nie jest po prostu uznawać speedruny na błędach za osobną kategorię.

  25. Zwykły buger zero szacunku do klasyka dla mnie to nie jest rekord.

Dodaj komentarz