rek
rek

[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Twierdza

[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Twierdza
Parafrazując wuja Zappę: jeżeli nie możemy być dobrzy, to przynajmniej możemy być tani. Twierdza to jedyny zamek, który umożliwia wykup swej najlepszej jednostki już w pierwszym tygodniu. Niech was jednak nie zwiodą architektoniczne czary-mary, jeśli macie ochotę rzucać zaklęcia, to sorry, ale trafiliście pod zły adres.

Nie ma się co zastanawiać, pierwsze cztery dni należy spożytkować na poszukiwania kamieni oraz kombinację: rada miasta-wilczy wybieg-gniazdo na urwisku-siedlisko behemotów (jeśli znajdziecie ciut więcej kruszcu, da radę wkomponować w powyższy schemat jeszcze wieżę orków). Ponieważ taki ciąg dość mocno uderza po kieszeni i nieco spowalnia potencjalny przyrost jednostek, w kolejnym rzucie można bawić się we wznoszenie kapitolu oraz zamku. Kuźnia zapewnia niezbyt użyteczny wóz z amunicją, natomiast niegłupim jest rozbudować ją o duży warsztat, gdzie, jak człowiek, wyposażymy się w balistę. Za przysłowiowe orzeszki (1000 sztuk złota) polecam postawić sale walhalii (+ 1 do współczynniku ataku dla bohatera). Swoją drogą wcale nie żartowałem we wstępie z tym „złym adresem” –do gildii magów możemy dobudować raptem dwa piętra.

Czasem zresztą nie ma potrzeby łożyć nawet na nie. Pierwsza z klas bohaterów, barbarzyńca, ma tylko 5% szans na to, że podczas awansu wylosuje zwiększające czarnoksięski potencjał moc lub wiedzę, ciut lepiej (?) jest z magiem bitewnym (25%). Na czele grywalnego peletonu plasują się Crag Hagg, rozpoczynający przygodę z zaawansowanym atakiem (i wynikłą ze specjalizacji premią do tegóż), jego czarodziejska odpowiedniczka, Gundula oraz niejaki Dessa (logistyka, a zatem większy zasięg ruchu na mapie świata, to zawsze świetny wybór). W pierwszych starciach dobrze sprawdza się Terek, którego taktyka pozwala rozstawiać podopiecznych przed bitwą, a dostępne z księgi czarów przyspieszenie nieco osładza ich mizerną szybkość. Wszystkich, bez wyjątku, należy doskonalić przede wszystkim w kierunku ofensywy.

homm3_twierdza2_176vn.jpg
homm3_twierdza2

Wspomniane już behemoty nie przynoszą garnizonowi wstydu (a w wariancie starożytnym można być z nich wręcz dumnym, bo też obniżają obronę przeciwnika o 80% i niemal podwajają swoje punkty życia). O dziwo szóstopoziomowe cyklopy wykupić trudniej (wymagają aż 20 kryształów) i – będąc szczerym – nie jest to rewelacyjna jednostka. In plus trzeba policzyć, że jednoocy – dzięki zdolności niszczenia murów – ułatwiają zdobywanie wrogich zamków. Swoją drogą to jeden z tych oddziałów, których NAPRAWDĘ nie opłaca się ulepszać, bo jedynie zwiększa to koszta werbunku, a i sam budynek do tanich nienależy.

Pewne awanse poczynić jednak warto. Wilczy jeździec to średniak, ale po rozwinięciu na wilczego rycerza dysponuje najwyższym współczynnikiem ataku wśród drugostopniowców, a w dodatku uderza dwa razy na turę (i szkoda tylko, że broni się niezbyt umiejętnie). Ogr stanowi klasę sama w sobie, zaś szaman uważany jest przez wielu za najlepszą jednostkę czwartego poziomu (zyskuje – względem bazowej wersji – 20 punktów życia i możliwość wspierania sojuszników żadzą krwi na zaawansowanym poziomie).

Pomimo niezłych statystyk pozostałych oddziałów i stosunkowo niewielkich kosztów ich rekrutacji, trzeba jasno powiedzieć, że wychowankowie Twierdzy są dość powolni, tylko jeden z nich potrafi latać, a obaj łucznicy szczególnie nie zachwycają. Nawet pomimo przywar to jednak groźna frakcja, którą prowadzi się do zwycięstwa bardzo przyjemnie.

 

Jednym zdaniem: Walcz, głupia, walcz i nie przejmuj się zawartością księgi czarów.

rek

25 odpowiedzi do “[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Twierdza”

  1. Craig hack? Crag Hack!!!!!|Co łączy Shrek’a i Heroes 3? ogry kochają Palisady!|Starożytne Behemoty wsparte zaklęciem Slayer/Pogromca to prawdziwi tępiciele wszystkich innych jednostek 7dmego poziomu.

  2. Mój ulubiony zamek Behemoty i ptaki gromu rządzą 😉 |nie powinno być Crag Hack?

  3. >przysłowiowe orzeszki|_|Konia z rzędem temu, kto mi powie jakie jest przysłowie o orzeszkach…

  4. Brakuje tylko Nergala :>

  5. >craig hagg|http:weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/10/how-do-you-do-fellow-kids.jpg

  6. @Xysiu|stawiam orzechy przeciw diamentom?

  7. @otacon, Xysiu – chodzi pewno o angielskie „working for peanuts”, co sprawia wrażenie że ten artykuł albo jest miernym tłumaczeniem, albo autor zwyczajnie nie potrawi zbytnio into polska języka

  8. Jak byłem mały to zawsze patrzyłem na Behemoty i widziałem po prostu kupę g*wna a w wersji Starożytnej – kupę g*wna która już trochę leży i wyschła oraz poszarzała @@@Kontroluj swoj jezyk – smg @@@

  9. Mój ulubiony zamek. Kiedy grałem przeciwko bratu uzgodniliśmy, że nie wolno brać Zamku (bo jakoś tak zawsze wygrywał) więc ja brałem Twierdzę ew. Lochy (które z tego powodu też „zbanowaliśmy”) a on Inferno ew. Fortecę.

  10. twierdza ma 3 poziomową gildie magów 😛

  11. @kruzd – do czego nawiązujesz ? Jest napisane, że „dobudować 2 piętra” Czyli podstawka + 2.

  12. Całkiem sympatyczny zamek, nawet nieźle mi się nim gra mimo jego paru wad

  13. Do bohaterów dodałbym jeszcze Gurnissona z balistą. Mój kumpel zawsze go brał i na wyższych poziomach balista siała niezłe spustoszenie.

  14. @KafarPL: Dla mnie z kolei wyglądają jakby miały (_!_) na plecach 😉 |@Papkin: Też lubię South Park ale z tym Craigiem to faktycznie poleciałeś trochę ;P|A co do samego zamku to jak dla mnie minimalnie tylko lepszy od bagien których szczerze nie cierpię. Przydatny IMO jedynie gdy mamy kulę przeciwstawienia.

  15. Cenię przede wszystkim za klimat. (ten temat przewodni)

  16. @ZAGGI – deadline za pasem, roboty kupa (z przewagą kupy), miejże zrozumienie 🙂 Ale zmieniam, bo faktycznie trochę obciach.

  17. Starozytny Behemot plus Ogrzy szaman, i jego żadza krwi, rzucona 2-3 krotnie na behemota, powoduje ze ten w sile np 15 zjada analogiczne jednostki w sile 25. Jedno z najlepszych kombo w grze. Cyklopy sa dobre, ale drogie, roki tez sa super ale do wykanczania tylnych szeregow. Uruki takie sobie wilczzy jezdziec dobry.

  18. W zamku też można mieć anioła w pierwszym tygodniu…

  19. @PiotrP no na 80% pewnie tak 😀

  20. Fajne te opisy miast. Te z dodatków też będą czy jednak nie (bo do HD dodatków ponoć nie ma). Bo czekam na mojego ulubieńca – Cytadelę. 🙂

  21. Twierdzę, że to najfajniejszy zamek w grze.

  22. Bardzo fajny zamek. Moja taktyka to ptaki gromu (szczególnie na początku) + ogry szamani. Masz +50 ogrów – jesteś praktycznie nie do ruszenia

  23. Aa, no i gobliny są bardzo przydatne. Nwm czemu ale SI skupia na nich całą swoją uwagę 🙂

  24. Jak dla mnie średniak ,cyklopy mają dobrą umiejętność ,jednak jak atakujemy zamki lepiej ich podzielić na kilka oddziałów (3-4) i wtedy razem z behemotami i ogrami wymiatają. Lubiłem zawsze tutaj grać jak mi się chciało w rozgrywce trochę pokombinować ,jakiś człek z taktyką przyśpieszeniem czy bless’em i skillem ataku oraz odporności i magowie swoją mądrość i czarki mogą sobie wsadzić. Jednak ,jako że tak jak inferno tutaj to my mamy atakować ,to do obrony jet tu kiepskawo. A roki + piorunek jest niemal NAJ

  25. Nie wspomnieliście o bardzo ważnej rzeczy – Twierdza ma najdoskonalszy, najpiękniejszy, najbardziej epicki motyw muzyczny z całej gry, a nawet z całej serii HoM&M

Dodaj komentarz