
Observer: Testy wydajności wersji PC

O ciepłym przyjęciu gry przez recenzentów pisaliśmy w tym newsie, testy wydajności przeprowadził natomiast serwis GameGPU. Wnioski są jak najbardziej pozytywne, w każdym razie o ile nie zamierzasz grać na monitorze 4K. Do tego jednak jeszcze wrócimy, zaczniemy natomiast od Full HD (uwaga: poniższe wykresy pokazaują wydajność kart graficznych w połączeniu z czterordzeniowym procesorem Intel Core i7-6700 i 32 GB RAM-u):
Jak widać, do grania w najwyższych detalach w rozdzielczości Full HD i przy konsolowych 30 fps-ach wystarczy niemal dowolna w miarę nowa karta graficzna. Jeśli jednak chcesz cieszyć się 60 klatkami, potrzebujesz Radeona RX 470 bądź GeForce’a GTX 970 – przy czym ten ostatni osiąga średnio 74 fps-y, a Radeon – 66.
Zwiększenie rozdzielczości do QHD (2560 x 1440) znacząco zwiększa również wymagania sprzętowe. Do 30 klatek niezbędny jest już GeForce GTX 960 4 GB lub Radeon RX 380X, a do 60 fps-ów GeForce GTX 980 Ti lub GTX 1070:
Na koniec jeszcze testy w 4K:
Problemy z wyciśnięciem 60 fps-ów ma nawet najmocniejsza obecnie karta, GeForce GTX 1080 Ti, który średnio uzyskuje na maksymalnych detalach 47 klatek. Jeśli jednak wystarczy ci 30 fps-ów, to grać w 4K można również na GF GTX 980 Ti oraz GTX 1070.
Oczywiście karta graficzna to tylko połowa sukcesu. Za liczbę klatek odpowiada także procesor, choć akurat w przypadku Observera wygląda na to, że do 30 fps-ów wystarczy dowolny CPU, natomiast do 60 – dowolny procesor Intela (choć lepiej, by miał więcej niż dwa rdzenie, inaczej minimalna liczba klatek na sekundę spadnie poniżej 60) lub dowolny układ AMD serii Ryzen (lub FX-9590):

Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Observer: Testy wydajności wersji PC”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Może się komuś przyda: https:gamesrepublic.com/steam/observer-pc-digital-cd-key