rek
rek

Hellblade: Senua´s Sacrifice – Przegląd ocen

Hellblade: Senua´s Sacrifice – Przegląd ocen
Są szóstki, ale są też dziewiątki, co oznacza, że Ninja Theory stworzyło dzieło nietuzinkowe.

Mówiąc krótko, nowa gra twórców DmC: Devil May Cry i Heavenly Sworda spodobała się krytykom. No, przynajmniej większości z nich. W tej chwili wersja na PS4 legitymuje się metakrytykową średnią na poziomie 81% (z 21 tekstów), a choć jej pecetowa kuzynka została oceniona raptem 3 razy (stąd nie da się jeszcze wyciągnąć średniej), również jej noty są pozytywne.

Tradycyjnie zacznijmy od spojrzenia, jak tytuł oceniły branżowe portale:

  • GamesBeat – 95/100
  • Hobby Consolas – 91/100
  • Trusted Reviews – 4,5/5
  • God is a Geek – 9/10
  • IGN – 9/10
  • EGM – 8,5/10
  • GameSpot – 8/10
  • Game Informer – 8/10
  • SpazioGames – 7,5/10
  • Destructoid – 7,5/10
  • EveryEye.It – 6,5/10
  • Metro GameCentral – 6/10
  • Brendin Tyrrel (IGN) przyjął celtyckiego slashera wyjątkowo ciepło, z uznaniem wspomionając „imponującą” fabułę, narrację prowadzoną za pośrednictwem przemawiających wewnątrz głowy protagonistki głosów czy oprawę (zwłaszcza wersji na PS4 Pro, która hula w 60 klatkach na sekundę). Rzecz ponoć doskonale radzi sobie z oddaniem psychozy, halucynacji i urojeń, legitymuje się więcej niż przyzwoitym projektem poziomów, a zgrzytają jedynie kiepskie wprowadzenie i powtarzalne zagadki.

    Zdarzają się momenty, które wydają się wciśnięte na siłę, by przypomnieć nam, że obcujemy z grą wideo, ale troska i uwaga, jaką Ninja Theory włożyło w Senuę i jej historię, stworzyły coś niesamowitego. To gra, z którą każdy powinien się zmierzyć i jestem wdzięczny za możliwość przebywania w głowie bohaterki. Szkoda, że tak krótko.

    Tylko trochę mniej łaskawy był Joe Juba z Game Informera, który nie mógł się nachwalić zarówno psychodelicznych wartości produkcyjnych, jak i stylowych starć. Nie do końca spodobało mu się natomiast, że tytuł komunikuje odbiorcy, iż zbyt częsta śmierć będzie karana utratą zapisu stanu gry… nijak jednak nie tłumaczy, co znaczy „zbyt częsta śmierć”.

    Najbardziej na nowy tytuł twórców Heavenly Sword pomstował recenzent Metro GameCentral, który określili Hellblade’a mianem „być może najbardziej frustrującej gry, w jaką grał od lat”. Dostało się małej różnorodności wrogów, kiepskiemu wprowadzeniu w rozgrywkę (produkcja nijak nie tłumaczy nam, jak manewrować protagonistką) i nieinteresującym zagadkom środowiskowym. Doceniono natomiast grafikę, system walki (ponoć jednak prostszy niż ten sprezentowany w DmC) i próbę wplecenia w historię bardzo poważnej tematyki (aczkolwiek rzekomo w sposób bardzo zachowawczy i niespójny).

    Mamy nadzieję, że gra okaże się sukcesem Ninja Theory, bo to, co już zrobili dotychczas, było niesamowite. Nie możemy jednak powiedzieć, by cieszyło nas cokolwiek poza walką.


    Naszą obszerną recenzję przeczytacie w nadchodzącym CDA 10/2017. Przedsmak tego, co napisze, CormaC zaserwował dzisiaj na swoim fanpage’u na FB:

    rek

    18 odpowiedzi do “Hellblade: Senua´s Sacrifice – Przegląd ocen”

    1. Są „szóstki”, ale są też „dziewiątki”…

    2. Gra jest spolszczona?

    3. Nie wiedziałem że umiejętność korzystania z wyszukiwarki internetowej jest tak ciężka do zdobycia, specjalnie dla ciebie użyłem swoich umiejętności. Gra ma polskie napisy.

    4. @JANEKzPAKOWNI Nie wiem, o którym fragmencie mowa, ale najpewniej musisz znaleźć w otoczeniu runę, która wyryta jest na bramie.

    5. kusi mnie, żeby kupić, bo lubię slashery @CormaC polecasz? I czy gra się w to podobnie do np Bayonetty, czy Darksiders lub Killer is Dead?

    6. @Sosna564 Przede wszystkim slashera jest w tym niewiele. Walki jest dosyć mało, bo nie o walkę w tej grze chodzi. Jeśli więc nastawiasz się na dzikie fikoły jak w DMC czy Bayonetcie, to bardzo się rozczarujesz. System walki jest bardzo prosty, a jej feeling zupełnie inny niż w grach, które wymieniłeś. Zresztą poszukaj gameplayu z Hellblade’a z walką.

    7. W sumie zapowiedzi mówiły, że to będzie dość nietuzinkowy slasher, więc nie wiedziałem, czego oczekiwać, dlatego spytałem. Co do systemu walki, hmmm jeśli nie ma dzikich fikołów jak w Bayonetcie, czy DMC do tego jest w miarę do ogarnięcia w kilka godzin, to jak dla mnie jest jak najbardziej ok. A z tym wymienianiem tytułów bardziej mi chodziło, o to, czy będzie to doświadczenie porównywalne z czymś, co już znam, czy coś zupełnie innego

    8. A jeśli chodzi o sam system walki to lubię zarówno gry z dość skomplikowanym systemem walki pełnym kombosów wywijańców i częstych zmian broni, jak w Bayonetcie, gry z nietypowym systemem walki jak np. Remember Me oraz z dość prostym systemem walki, więc nie ma tu reguły

    9. @Sosna564|Polecam Ci recenzję gry zrobioną przez ACG. Jest tam bardzo przystępnie wyjaśnione i ukazane wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat gry przed zakupem.

    10. No…wypowiedź CormaC’a mocno przekonująca i intrygująca. Zdecydowanie chcę to sprawdzić!

    11. @Scorpix: ACG. Przystępne recenzje. Wybierz jedno. Tego człowieka tak ponoszą środki stylistyczne, że powinien być raperem, a nie recenzentem. Zamiast powiedzieć coś w zwięzły, zrozumiały sposób, to ucieka się do homeryckich porównań. Ja rzadko mam problem ze zrozumieniem, co native speaker mówi, ale próby nadążenia za retoryką Karaka mnie przerastają. 😀

    12. wstepnie jestem bardzo podjarany ta gra – jesli dobrze szukam, to zostala ona wydana wylacznie cyfrowo, prawda i moge ja kupic na PS Store tylko (w wypadku PS4)?

    13. Antimasterplan 8 sierpnia 2017 o 16:25

      @Poganin|Przyznam rację – Recenzent zdecydowanie nie dla wszystkich, a już z pewnością nie dla ludzi, którzy oczekują krótkich, jasnych, czasami wręcz suchych/twardych informacji; zwięzłego przekazu. Praktycznie wszystko u Karaka jest „ubrane” w porównania, metafory, symbole, mniej lub bardziej trafiony humor, itp., i wszystko to z szybkością x1,5 lub x2.0 😉 Tak czy inaczej ja bardzo lubię recenzje ACG, i tak jak Scorpix, również polecam 🙂

    14. Puhuhu, zaraz ściągnę i będę grał jak szalony. Tyle dev diary za nami, zostało zwieńczenie, czyli partycypacja fabuły. Pozdrawiam wszystkich.

    15. +Antimasterplan się zgadzam Hellblade: Senua´s Sacrifice raczej gra dla każdego nie jest, śledziłem produkcje od początku i im więcej widziałem materiałów z gry to tym mniej mi się podobało.

    16. tak jak zalecaja podlczas odpalania gry polecam grac na sluchawkach, mega klimat

    17. Zero informacji o tym że Hellblade otrzymało od jakże oświeconego i wyznaczającego standardy Jima Sterlinga 1 na 10.

    18. @Somi88 – na swoim kanale powiedział, że jego uczciwsza ocena to 7/10

    Dodaj komentarz