rek
rek

Halo: Microsoft zgadza się na fanowski projekt

Halo: Microsoft zgadza się na fanowski projekt
W efekcie w multiplayerowe Halo pograją także pecetowcy. Take-Two, Nintendo, Electronic Arts – proszę patrzeć i się uczyć.

Co mają wspólnego Red Dead Redemption V, Battlefront 3, Project AM2R i Pokémon Prism? Wszystkie zostały skasowane przez wzgląd na roszczenia wydawców (choć Battlefront 3, zarzuciwszy związki z marką Star Wars i zmieniwszy tytuł na Galaxy in Turmoil, rozwija się nadal). Zarówno Take-Two, Electronic Arts, jak i Nintendo, nie chciały, by fani dopisywali kolejne linijki do ich popularnych serii.

Wygląda jednak na to, że Microsoft ma zgoła inne nastawienie. Poznajcie Installation 101, fanowski projekt, którego celem jest umożliwienie pecetowcom multiplayerowych rozgrywek w uniwersum Halo.

Postulat jest zasadny, bo reprezentanci Microsoftu wprost oświadczyli, że Halo 5: Guardians nie pojawi się na komputerach osobistych, a pecetowcy dotychczas musieli się zadowolić okrojonym multi w ramach Halo 5: Forge oraz edytorem (które w dodatku mogą uruchomić jedynie właściciele Windowsów 10).

Installation 01 chce odtworzyć (na Unity 5) klimat rozgrywek z drugiej i trzeciej części serii. Developerzy tworzą cały projekt od podstaw, nie korzystając z użytych w oryginalnej serii assetów. Mimo to istniało realne zagrożenie, że prawnicy Microsoftu na jakimś etapie zażądają skasowania tytułu.

Nic takiego się jednak nie stało. Przeciwnie, przedstawiciele 343 Industries odezwali się do młodych twórców za pośrednictwem Skype’a i udzielili projektowi błogosławieństwa. Jak czytamy na oficjalnej stronie Installation 01:

W rozmowie zostaliśmy zapewnieni, że nad Installation 01 nie wisi groźba procesu tak długo, jak pozostanie projektem niekomercyjnym i będziemy stosować się do Wytycznych Wykorzystywania Zawartości z Gier Microsoftu.

Przedstawiciele zespołu zapewnili, że nie zamierzają przyjmować dotacji ani w żaden sposób komercjalizować przedsięwzięcia (np. sprzedając dodatkową zawartość albo gadżety związane z powstającą produkcją). Przyznali również, że w 343 Industries ich prace spotkały się z uznaniem. 

rek

5 odpowiedzi do “Halo: Microsoft zgadza się na fanowski projekt”

  1. MS ostatnio usilnie próbuję grać tego dobrego… i bardzo dobrze. Oby tylko nie zmienił swojej polityki w przypadku ewentualnego odzyskania silnej pozycji na rynku konsol ;dSam precedens dobrze wróży na przyszłość, bo inni wydawcy mniej chętnie będą blokowali fanowskie projekty, obawiając się trafienia do worka „firm mniej przyjaznych niż inne”.

  2. Oby się ta polityka nagle nie zmieniła. Póki co idzie to w dobrym kierunku.

  3. Sporemaniak1 1 lipca 2017 o 16:10

    Ciekawe kiedy się rozmyślą…

  4. Literówka: Poznajcie Installation 101 – powinno być 01 zamiast 101

  5. To, że 343 Industries udzieliło im zgody nic nie znaczy, to microsoft jest wydawcą i posiada prawa do marki, biorąc pod uwagę, że komunikacja w takich firmach to dramat (mimo że to ich studio) nie zdziwiłbym się gdyby ten koleś co dał im zielone światło był jakimś grafikiem od siedmiu boleści zajmującym się teksturami trawy, który w tej chwili dostaje niezły opierdziel

Dodaj komentarz