rek
rek

CI Games przyznaje, że Sniper 3 był zbyt ambitny, i rezygnuje z gier wysokobudżetowych

CI Games przyznaje, że Sniper 3 był zbyt ambitny, i rezygnuje z gier wysokobudżetowych
"Włożyliśmy zbyt wiele wysiłku, próbując dogonić inne gry AAA w kwestii walorów produkcyjnych i złożoności. To był wielki błąd".

Sniper: Ghost Warrior 3 trafił na rynek w kiepskim stanie: czas wczytywania poziomów potrafił sięgnąć na konsolach nawet 5 minut, grę trapiły liczne bugi, a na dokładkę nie otrzymaliśmy obiecanego trybu wieloosobowego. Wielokrotnie przekładana premiera nie była najlepszym znakiem, ale mało kto spodziewał się chyba aż tak chłodnego przyjęcia, które niekorzystnie odbiło się na kondycji finansowej firmy. (W pewnym momencie kurs akcji spadł o ponad 40%, a rykoszetem oberwały i inne notowane na GPW spółki z branży gier, m.in. CD Projekt, Bloober Team czy The Farm 51 Group). Oliwy do ognia dolało zamieszanie wokół rzekomego czarnego PR-u wymierzonego w grę. Przypomnijmy słowa Marka Tymińskiego:

Z zaufanego źródła mam informację o działaniach czarnego PR-u w stosunku do naszej spółki. Trwa to już od pewnego czasu (…) w tym momencie nie mówimy już o spontanicznym „hejtowaniu”, tylko zorganizowanej działalności hejterskiej.

Niedawno CI Games wystosowało jednak oświadczenie prasowe, w którym przyznaje, że część decyzji podjętych przy projektowaniu Snipera 3 była błędna.

Kiedy zaczęliśmy pracę nad SGW3, zdecydowaliśmy się na relatywnie dużą skalę i otwarty świat. Teraz wiemy, że było to zbyt ambitne podejście, zważywszy na to, co mogliśmy dostarczyć w sensownym czasie. Źle to sobie wyliczyliśmy w kontekście rozmiaru naszej ekipy i pierwotnego terminarza prac. Umieszczenie naszej gry w kategorii AAA odsunęło nas od tego, co mogliśmy zrobić świetnie. Zamiast tego włożyliśmy zbyt wiele wysiłku, próbując dogonić inne gry AAA w kwestii walorów produkcyjnych i złożoności. To był wielki błąd.

Jednocześnie firma ujawnia część planów na przyszłość. Najważniejsza decyzja to rezygnacja z produkcji gier wysokobudżetowych:

Rynek gier AAA zostaje zdominowany przez coraz droższe produkcje z bardzo wysokimi wydatkami na marketing. Produkcje plasujące się w niższym segmencie pod względem wysokości środków zaangażowanych w ich produkcję, odznaczające się wysoką jakością, mają wysoki potencjał sprzedażowy, jeśli posiadają odpowiednią jakość i wpisują się w rynkowe trendy.

Pierwszą jaskółką tych zmian będzie niezapowiedziany shooter taktyczny.

Planujemy stworzyć świetną strzelankę taktyczną, gdzie będziemy mogli skupimy się na ekscytującej rozgrywce, kluczowych mechanizmach i złożonych misjach bez pułapek związanych z umieszczenia akcji w dużym otwartym świecie. Chcemy, by gra była jeszcze bardziej taktyczna niż SGW3, i wierzę, że ostatnie trzy lata położyły wspaniały fundament, na którym możemy zbudować nasz następny tytuł.

Studio podtrzymuje obietnicę łatania Snipera 3 i pracuje nad drugą częścią Lords of the Fallen.

rek

45 odpowiedzi do “CI Games przyznaje, że Sniper 3 był zbyt ambitny, i rezygnuje z gier wysokobudżetowych”

  1. Jednocześnie rezygnuje z

  2. TygrysekC2H5OH 27 czerwca 2017 o 10:51

    Trzymam kciuki 🙂 powodzenia CI Games 🙂

  3. Zbyt Dużo wysiłku???? Chyba zbyt mało.

  4. Czyli co? Więcej gier AAA nie będzie? 🙁

  5. Redzi udowodnili, że da się zrobić porządną grę.

  6. „Planujemy stworzyć świetną strzelankę taktyczną” hehe, ale smieszki 😀 , mowilem od poczatku ze ta gra to bedzie kolejna kaszanka zbyt duzo razy dalem im sie oszukac, spojrzmy prawdziw w oczy to sa amatorzy.

  7. To oni w ogóle jakieś AAA tytuł wypuścili? Bo chyba te zabugowane gnioty typu Lords of the Fallen czy Sniper nazwać nie można

  8. Koolek akurat Lords of the fallen by niezly w sowim gatunku moze nie AAA ale aaB xD

  9. No i super, śmierć generycznym tytułom AAA jak SGW3 😀

  10. Lords of the Fallen był niezłu nawet Deck13 Surge’a zrobiło na wzór LotF, taka sama mechanika rozgrywki. Obie gry super i wciągające

  11. Lords of the fallen był dobry, ale jak zobaczyłem, że po zgonie mam jeszcze raz te same pionki wyrzynać to podziękowałem. Na tym ma polegać trud gry, że 50 razy ten sam poziom napieprzać?

  12. Przykro mi że to powiem ale muszę. Co wy pierdzielicie? Przecież nie zrobiliście jeszcze żadnej gry AAA!

  13. Lepiej późno niż wcale? Na nisko budżetówkach tez można się wybić jeżeli są dobre.

  14. 1. Termin AAA to nic pozytywnego, świadczy tylko o skali produktu (osoby pracujące przy grze, budżet)|2. Obu grą (LotF i SGW3) daleko do gier AAA, obie były cienkie (LotF słaby, SGW3 dno)|3. Popieram idee zajęcia się mniejszymi produkcjami

  15. @eindhoven Grales w gry podobne do Dark Souls czy byla to (Lords of the Fallen) twoja pierwsza gra tego typu?

  16. Za wysokie progi niestety.Po kilku większych niezłych grach(seria Sniper,Alien Rage,Lords of the Fallen)powrót do niskobudzetówek pokroju Terrorist Takedown czy Code of Honor.Widocznie bardziej sie im opłaca robic tansze crapy.

  17. Czesc|AAA to tytuly z wysokobodzetowe,Indyki to gry niskobudzetowe natomiast jak okresla sie produkcje ze sredniej polki ?? AA (double A)??

  18. powodzenia, niech tylko dobrze nastepnym razem obliczą siły na zamiary chodz powiem ze sniper az taki tragiczny nie jest

  19. @Artur777 @eindhoven – Wy obudziliście po jakimś wieloletnim śnie?

  20. @Damian – indyki to nie są gry niskobudżetowe, ale te robione przez niezależnych twórców/studia

  21. @eindhoven Właśnie te odradzanie przeciwników, odzyskiwanie xp utraconego po zgonie, dobieranie taktyki do każdego przeciwnika jak i bossów, skalowanie umiejętności posługiwania się bronią oraz odczucie ciężkości zbroi i broni czyni tę grę wyjątkową i wymagającą. |PS CD-Action dodajcie edycję komentarzy i wybór sortowania komentarzy

  22. @devalion Co sugerujesz? Bo nie wiem co cię ugryzło

  23. @Damian77777 tak, średni segment gier, określa się mianem „AA”

  24. lub po prostu B

  25. Trud gry powinien polegać na walce i tak dalej. Nie rozumiem gdy trud gry opiera się na recyklingu. Trudny czy arcytrudny przeciwnik, pokonany powinien być klepnięty i już.

  26. @Artur777 – napisałeś „Lords of the Fallen był niezłu nawet Deck13 Surge’a zrobiło na wzór LotF, taka sama mechanika rozgrywki” co mnie rozbawiło, bo to Deck13 faktycznie zrobiło Lords of the Fallen i sami mówili, że ich następna gra (Surge) będzie w podobnym stylu.

  27. @greedosk Polecasz jako pierwsze przejsc Lord of the Fallen bo jest łatwiejsza i przystępniejsza od Dark Souls czy gorsza jakosciowo?

  28. @GeDo – Lords of the Fallen jest zdecydowanie łatwiejsze (choć nie łatwe) w porówaniu do Dark Souls, lepiej właśnie zacząć od LotF. Jak tu sobie nie poradzisz to o Dark Souls lepiej zapomnieć. LotF przeszedłem, Dark Souls nie dałem rady.

  29. A ja bym im proponował dopracować ale tak rzetelnie gry który wydawali kiedyś. Code of Honor: Francuska Legia Cudzoziemska grałem i pomimo wielu wad wiadomo, szkoda, że skończyła się tak szybko. Chodzi mi, że jakby dać lżejszą konwencje jak w Serius Sam, ale właśnie takie rożne klimaty, duże mapy i wielki arsenał, takie gry były by dobrymi grami odstresowującymi 🙂 Chrome Engine 4 lub Unreal 3 i Panowie z CI Games do pracy 🙂

  30. „gdzie będziemy mogli skupimy się” – chyba „skupić”…

  31. No ale to chyba oznacza, że oni na prawdę mieli zbyt ambitne plany – w sieci głównie czyta człowiek o nagonce na tego ostatniego Snipera, a PODOBNO w CD-A dostał on ósemkę (no chyba, że mnie zrobiono w bambuko). No to jak taką ocenę dostaje tak ganiany produkt, to chyba jakby im się udał wedle planów, to może i by był yo pierwszy tytuł, który by dostał 11/10 :O

  32. Już przy drugiej części było widać że nie mają szans

  33. @devalion chodzilo mi o to, że Deck13 samodzielnie zrobili Surge bez CI Games, które przy Lorda od the Fallen pomagało Deck13, przy czym ulepszyli ciut mechanikę w Surge. Dla mnie Darł Souls, a bynajmniej 1 ma bardzo słabą grafikę co mnie odrzuca i dziwny oraz nudny początek. W DS strasznie koli mnie w oczy poruszanie się bohatera, który chodzi jak pacynka na sznurkach 😛

  34. cdaction kiedy dodacie edycję komentarzy i ich sortowanie!!!

  35. Zachciało im się gry poziomu AAA ale mentalnością nadal byli na poziomie tych swoich budżetówek, no i wyszło co wyszło. Zamiast „levelować” na wyższy poziom i wydać dopracowaną grę raz na 2-3 lata to wolą wydawać kilka byle jakich gier w ciągu roku.

  36. Trzeba było fajne, ładnie oskryptowane huby porobić z coopem i by było OK a o czymś większym pomyśleć dopiero gdyby na poziomie pomiędzy średnim a wysokim budżetem im bardzo dobrze szło. Tak samo robił CDP – czuli się bardzo pewnie po W2 a i tak z Wiesławem 3 mieli poważne problemy i na styk udało im się dobrze wyjść.

  37. @Artur777 – Bynajmniej =/= przynajmniej!

  38. Tommy50 napewno bym kupił ale koniecznie muszą oprawic optymalizacje, gdyby to było robione na UE4 to bym siedział cicho ale na Cryengine i takie problemy…

  39. Przestańcie jechać po CI. Ja tam uwielbiam pierwszego Snipera i bardzo przyjemnie wspominam drugiego. Nie grałem w 3, ale pewnie zagram. A co do ich ambicji do ligi AAA, to już dawno wszystko zostało powiedziane. Ja tam nie mam nic przeciwko ich twórczości budżetowej.Co więcej bardzo sobie cenię niektóre ich produkcje,np. Enemy Front.Dodatkowo wolę postawić na całościowe produkcje z pewną 6-7/10 z możliwością pozytywnego zaskoczenia, niż na te AAA, których 1/3 lub 1/4 kupujemy z pudełkiem, a resztę w DLCach

  40. Gdyby zostali przy założeniach z pierwszego Snipera to prawdopodobnie trzecia odsłona dziś miała by średnią ocenę 8 i przy nakładzie pracy, czasu i pieniędzy jak na grę AA.

  41. Snipera 3 kupi pewnie masa ludzi, ale nie za cenę premierową. Tym bardziej Snipera 3 połatanego.

  42. Sprawdze Snipera. Nie gralem w zadna czesc. Ale faktycznie po przeczytaniu o kiepskim stanie technicznym nie mam pospiechu i pewnie kupie go dopiero, gdy juz na pewno bedzie w pelni polatany.

  43. To jest ciekawe:0 Mogą zbankrutować lub odbić się od dna. Czy masowa produkcja budżetówek pomoże? Gier AAA jest multum i tanieją bardzo szybko! Abonamenty również zmniejszają cenę. Kto dziś kupi niedoróbki? Co jakiś czas wydawcy za darmochę dają coś wielkiego, a free weekendy dopełniają dzieła. CI Games mogą popłynąć:( Ratunkiem będzie coś innowacyjnego i odkrywczego.

  44. Posłuchajcie recek z kanału Worth A Buy na temat Ghost Warrior i Sniper Elite… Wyraźnie widać że nie bez powodu gameplayowo bardziej mu się podoba Ghost.|Ghost po dobrym złatkowaniu będzie dobrym tytułem dla fanów snajperowania, choć oczywiście w dużej mierze też dzięki temu, że po prostu brakuje solidnej konkurencji xD

  45. Wracamy do crapów 😛

Dodaj komentarz