
Dirt 4: Porównanie wyglądu wersji konsolowych (XBO, PS4 i PS4 Pro) i PC [WIDEO]
![Dirt 4: Porównanie wyglądu wersji konsolowych (XBO, PS4 i PS4 Pro) i PC [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/2c10a846-3577-41a6-921f-0ce076dc24d2.jpeg)
Według porównania przygotowanego przez Digital Foundry bardzo dużo zależy od konsoli oraz wybranego trybu gry:
Na początek rozdzielczości: silnik graficzny potrafi ją dynamicznie zmieniać, więc w momentach, gdy na ekranie dzieje się więcej, liczba pikseli może spadać. Do ilu? Na XBO standardem jest 900p, na PS4 natomiast 1080p. A co z reklamowanym jako maszyna do 4K PS4 Pro? W tym przypadku również mamy do czynienia z 1080p, nawet jeśli konsola zostanie podłączona do telewizora 4K. Mimo tej samej rozdzielczości co na PS4 Dirt 4 na Pro wygląda jednak lepiej, bo mocniejsze GPU pozwoliło włączyć dodatkowe efekty, jak choćby lepsze wygładzanie krawędzi. Do tego dochodzą również mniejsze (a w zasadzie nieistniejące) problemy z utrzymaniem płynności.
To, czy się pojawią, zależy jednak o wybranego trybu gry. Najbardziej dopracowane są tradycyjne wyścigi, które na wszystkich trzech konsolach bez większych problemów te 60 klatek trzymają. Na XBO oraz PS4 od czasu do czasu gubi się wprawdzie klatka obrazu lub dwie, ale nie wpływa to na odczuwalną płynność rozgrywki. Na PS4 Pro problemów nie ma zaś wcale.
Znacznie gorzej jest w pozostałych trybach rozgrywki. Niby Dirt 4 to gra przede wszystkim dla fanów rajdów, ale jeśli najdzie cię ochota na rallycross, to… nie na XBO. Konsola Microsoftu ma bowiem wyraźne problemy z utrzymaniem 60 fps-ów, co przekłada się na widoczne spadki płynności i utrudnione sterowanie. Na PS4 jest lepiej, ale obecnie jedynie na PS4 Pro wszystkie tryby są równie grywalne. Najmocniejsza z obecnych konsol też wprawdzie w rallycrossie klatki gubi, ale na tyle rzadko, że nie wpływa to na przyjemność z grania.
Na koniec jeszcze porównanie do wersji pecetowej. Według Digital Foundry wygląda ona najlepiej, co powinno oznaczać, że na niższych detalach, odpowiadających temu, co jest na konsolach (bo o tym, jakie problemy robi na ultra, pisaliśmy w tym newsie), z utrzymaniem 60 fps-ów nie powinno być w Full HD problemów nawet na kartach pokroju GeForce’a GTX 960/1050 Ti. Nie mówiąc już o Radeonach, które w ostatnim Dircie radzą sobie znacznie lepiej niż porównywalne cenowo karty Nvidii (w obu przypadkach warto jednak ściągnąć najnowsze patche, bo AMD chwali się wzrostem wydajności o 30%!).

Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Dirt 4: Porównanie wyglądu wersji konsolowych (XBO, PS4 i PS4 Pro) i PC [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Gram od premiery.Próbowałem wszystkich trybów.Pisałem pod innym newsem o tym że na gtx1050ti 60kl trzymają tylko ustawienia średnie.Wszystko ponad te ustawienia jest dla mnie niegrywalne.Nie mam monitora ze zmiennym odświeżaniem więc 60kl muszę mieć.Muszę jednak przyznać że ustawienia średnie wyglądają bardzo ładnie.
Fajnie byłoby już grać, ale dystrybutor dał d$y i wysłał moją zamówioną już jako pre-order dobry miesiąc temu kopię rano w dniu premiery. I w punkcie odbioru prawdopodobnie będzie dopiero w poniedziałek. Chyba ostatni raz zamówiłem jakiś pre-order. Zwłaszcza w tamtym sklepie.
Postępujący downgrade systemu zniszczeń. Wypadki i fizyka w grach Codemasters wyglądają coraz gorzej.
+brylas1973 Codemaster nie przykłada się do optymalizacji było widoczne w Dirt Rally i tak same jest w Dirt 4, ciekawe jak jest wewnętrzna rozdzielczość o ile większość kart graficznych może sobie poradzić z rozdzielczością 1080p czy 1440p ale 4k może wykończyć wydajność jeśli gra źle wykryje kartę graficzną.