
Ubisoft zmienił właśnie swoje słynne logo

Żegnaj, charakterystyczny niebieski ślimaku. Kojarzony chyba przez wszystkich graczy symbol Ubisoftu towarzyszył każdej grze francuskiej firmy od 2003 roku – nadszedł jednak czas na zmianę. Uzasadnienie tej decyzji Ubi przedstawiło na swoim oficjalnym blogu, ilustrując ewolucję logo na przestrzeni lat poniższą grafiką:
Wszystko zaczęło się w 1986 roku, kiedy Ubisoft dystrybuował gry na terenie Francji (i ze względu na ducha epoki lubował się w stylizacjach kojarzących się z Blood Dragonem). Pierwsza zmiana loga nastąpiła w 1995 roku, wraz z narodzinami Raymana – tęcza miała sygnalizować, że Ubi oprócz działalności wydawniczej zajmie się też tworzeniem własnych dzieł, a jednocześnie wpasowywać się w image firmy przyjaznej całej rodzinie. W 2003 roku Francuzi zakupili studio Red Storm i rozpoczęli prace nad tytułami sygnowanymi nazwiskiem Toma Clancy’ego, więc postanowili uderzyć w dojrzalsze tony. Najnowsze logo jest minimalistyczne i jednobarwne, co ma podkreślać „artyzm” światów Ubi. Charakterystyczny zawijas i literka „O” celowo mają zaś przypominać kształt narysowany ludzką ręką, by podkreślić „entuzjazm, ciekawość i grain de folie, czyli ludzkie cechy, z których znany jest Ubisoft”.
Nowe logo ma już podczas tegorocznych targów E3 ozdabiać każdą grę Ubisoftu.

Czytaj dalej
63 odpowiedzi do “Ubisoft zmienił właśnie swoje słynne logo”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mania na minimalizm tak bardzo ssie :/
tru, tru
I jeszcze czarno-białe. Czyżby refleksja nad obecnym stanem Ubi ?
Ale za to zaoszczędzą 0,5 centa za każdym razem kiedy trzeba będzie logo gdzieś wydrukować.
Najnowsze logo jest minimalistyczne i jednobarwne, co ma podkreślać „artyzm” światów Ubi. Charakterystyczny zawijas i literka O celowo mają zaś przypominać kształt narysowany ludzką ręką, by podkreślić „entuzjazm, ciekawość i grain de folie, czyli ludzkie cechy, z których znany jest Ubisoft.Ten fragment dosłownie zrobił mi dzień.
http:img5.shmbk.pl/rimgspr/25730951_pad_253_200_dla-domu-dekoracje-dekor-scienny-menu-still-dekoracja-kolo-czarne.jpg Następne logo będzie wyglądać tak.
Za ładne to ono nie jest, wygląda jakby ktoś je wyciął w paincie ;P
To niech jeszcze naprawią For Honor i R6…
Jak samej firmy szacunkiem zbytnim nie darzę tak ich logo było naprawdę ładne i zapadajace w pamięć. Mogli zmienić napis i kolorki. Brzydkie to to.
logo powinno miec maks 3 kolory (nizsze ceny druku wiec dla takiego giganta pokroju intela to setki tysiecy usd uszczednosci)ciekawe ceny gíer w gore a oszczedzaja?
still ubishit
Brzydkie to. Ciekawe swoją drogą ile kasy dostał za takie coś gościu, który to zaprojektował, pewnie nie mało.
Pewnych rzeczy nie przypudrujesz…
Też mogę im machnąć logo, zrobię za połowę ceny poprzedniego.
Uzasadnienie – money 😀
Co…….. nowe jest brzydkie jak cholera. :
G**no firma – g**no logo
Ciekawe jakie jest uzasadnienie nowego loga
To w końcu jest białe czy czarne? To na grafice jest ok, ale to czarne wygląda biednie no i ta czcionka :/
Stare już nie najlepiej się kojarzy trzeba z nim zerwać po cichu i bez rozgłosu 🙂
Mam nadzieję, że to zwiastuje rychły koniec firmy. Ech, marzenia…
Wygląda jak coś, co znudzony lekcją matematyki nastolatek bazgrze czarnym długopisem na marginesie zeszytu.
Ile twórca dostał w łape? 🙂
To uczucie kiedy nawet logo musi zaliczyć DOWNGRADE xD xD XD
@DETHKARZ Hahahahahaha!!! :D:D:D Prawda…
Dowalili teraz… Przynajmniej pierwsze logo było kozackie.
Nowe logo jakie jest, takie jest, z uwagi na bieżący trend dążący do minimalizacji przekazu logotypem. Tylko Coca Cola się nie zmienia, zwróćcie uwagę. Każdego dnia spotykamy się z tysiącami przekazów marketingowych, umysł zapamiętuje z tego jakiś odsetek. Łatwiej zapamiętać kontur jednokolorowy. Kolejnym etapem będzie zapewne pozostawienie samego „celownika”, bez nazwy firmy. Tylko czy w branży gier, nie tak konsumpcyjnej, jak wafelków czy napojów, ma to sens?
Może i ma sens. Nie sądzę, by takie decyzje były podejmowane przez management nieroztropnie. Możliwe też, że ktoś nowy chciał wykazać się kreatywnością. Na forum oceniamy UBI poprzez ilość wieszanych na ich produktach psów, jednak jest to firma sprzedająca taki sam produkt, jak baton Mars, kawa Jacobs, klapki Kubota ;P to, że nie lubimy batonów, lub nie cenimy Kuboty nie oznacza, że dana firma nie ma dla siebie miejsca na rynku. Do konsumentów należy decyzja- brać czy nie brać.
Co więcej, w dobie jutuberów testujących gry (aż dziw, że nie wyparli oni czasopism!!!:P), przed zakupem można produkt rozpoznać wszerz i wzdłuż. Nie ma drugich takich produktów jak gry komputerowe. Dosłownie widzisz, co kupujesz (jeśli nie robisz tego w preorderze). W żadnej innej dziedzinie (pomyśl!!!!) nie ma takiej możliwości uczestniczenia w doświadczeniach związanych z konsumpcją produktu (może poza piraconymi płytami audio, choć nie jestem audiofilem i nie odróżnię czystości dźwięków z mp3 od bluray)
Dobrze, że w przeciwieństwie do logo chociaż dobre gry potrafią robić.
Chyba tylko Japończycy nie idą w minimalizm (Perdona 5!).
No…teraz to dopiero firma będzie kojarzyć mi się z g*wnem xDDD
Jak w burdelu nie idzie to się zmienia ku@%y nie firanki, także moim zdaniem zmiana logo nie pomoże.
No i fajnie.
@Arturzyn, powiedz że miał być to troll.
Ehhh by się wzięli za serwery na nie
Nie, to nie był troll. |Ubi naprawdę robi dobre gry i szczerze nie wiem, czemu ludzie hejtują tę firmę.
@Arturzyn|Bo kiedyś robili gry jednak lepsze. Z Charakterem. Obecnie, jeśli się nie obudzą to skończą jako firma, która wypluwa co roku odcinki swojego tasiemca. Nowy AC oraz Far Cry 5 pokaże czy są jakieś zmiany (oprócz loga)
coś czuję, że ubisoft niedług znów zmieni logo 😉 (if you know what i mean)|https:vignette2.wikia.nocookie.net/logopedia/images/1/15/Vivendi_Games.png/revision/latest?cb=20121215202229
@Arturzyn |Mam takie samo zdanie, gry są dobre, niektóre nawet bardzo, inne mają problemy ale stale naprawiają swoje gry. Samo logo wporzo, w ostatnich grach logo i tak było stylizowane w zależności od gry
Z tym minimalizmem to już duża przesada. Chyba szybko wrócą do poprzedniego logo.
I po jaka cholere zmienili ?
Teraz pewnie będzie wysyp DLC dodających do gier stare, „pełniejsze” logo 😉
Teraz pewnie będzie wysyp DLC zapewniających stare, „pełniejsze” logo 😉
Oby z tą zmiana i ich wydawane gry polepszyły swoją jakość 😉
Moim zdaniem brak koloru symbolizuje wyciętą zawartość przed premierą gier.
Dobrze, że podali jak należy widzieć to logo, bo ni cholery bym na to nie wpadł. xD A logo samo w sobie wygląda paskudnie, nie żeby miało to jakiekolwiek znaczenie. Pewnie kolory do niego trzeba będzie dokupić osobno w jakimś DLC.
Pierwszego loga nie pamiętam (ale jest ładne, przypomina mi trochę styl Hotline Miami), drugie kojarzy mi się z dobrymi grami (np. Raymanem 2), trzecie z serią AC/odgrzewanymi kotletami, a czwarte już teraz z czymś paskudnym. ;P
http:img1.joyreactor.cc/pics/post/ubisoft-%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BF-%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BF%D1%8B-%D0%BF%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0-3875743.jpeg
Aktualnie logo bardzo pasuje do profilu tej firmy, która poprzez ten minimalistyczny styl nowej odsłony jej loga, wyraża jej pełną charakterystykę, którą można by opisać w jednym, krótkim słowie: Downgrade. Wyśmienicie, brawo, brrrrraawooo.
Najmilej wspominam logo nr.2
Ale ten Ubisoft to jest… Minimalistyczny taki.|http:i.imgur.com/T4rYutM.gif
„entuzjazm, ciekawość i grain de folie, czyli ludzkie cechy, z których znany jest Ubisoft” |https:i.makeagif.com/media/10-31-2015/jsHZ4n.gif
@SerwusX: Wiele firm produkuje jakieś pretensjonalne bzdury, żeby pelikanom… przepraszam, cenionym konsumentom, wyjaśnić symbolikę swojego logo. Pamiętam, jak kiedyś tłumaczyłem tekst dla Samsunga, w którym symbolika każdego logo opisana była dwoma stronami maszynopisu. Wszystko miało znaczenie: proporcje liter, kolory, liczba gwiazdek w starym logo, brak poprzeczki w literze A itp.. Po skończeniu zlecenia czułem się brudny od tego durnego korpobełkotu.
@greedosk: Tak, a jeżeli grałeś w grę kilkadziesiąt godzin, skończyłeś ją i do tego jeszcze zdobyłeś wszystkie osiągnięcia i jeszcze masz czelność ją krytykować, to zawsze ktoś na ciebie wsiądzie z pytaniem, dlaczego grałeś w to tyle czasu, skoro ci się w ogóle gra nie podobała. Niektórym po prostu nie sposób dogodzić.
Kazdy z ich logotypow swietnie pasowal do czasow, w ktorych powstal. Najnowszy jest imo w porownaniu z poprzednim(i) zwyczajnie do dupy. Jednak to tak bardzo nieistotna sprawa… Oby Ubi zmiana znaku towarowego symbolicznie zasygnalizowalo odejscie od masowego produkowania zwyczajnie dobrych, ale takich samych gier.
No ale po co?
@Poganin|No ba. Znowu patrzę na to logo, nie pamiętam ni w ząb, co Ubisoft o nim napisał, a jest tak samo brzydkie, jak było. 🙂
Czy tylko ja jestem zwolennikiem tego logo? Jeśli UBI nie pogrąży asasyna i far cry’a , będzie to wyznacznik nowej i wielkiej (oby) ery…
Oczywiście od loga nie zależy czy kupię czy nie ich następną grę(a szczerze powiedziawszy kilkanaście lat temu byłem zdecydowanie bardziej skłonny do zakupu gier od nich), ale logo wygląda jak kupa. I nie mówię tego w przenośni, tylko dosłownie. Wygląda jak psia kupa z „lotu ptaka”. Poprzednie niby było w miarę podobne, ale kto widział niebieską kupę? Wydaje mi się, że źle zrobili, kolor jednak przyciąga wzrok, nie mówiąc o tym, że to nowe jest po prostu brzydkie i tyle
https:vignette2.wikia.nocookie.net/logopedia/images/1/15/Vivendi_Games.png/revision/latest?cb=20121215202229
Nie to, o to mi chodziło: https:kwejk.pl/obrazek/2970575/ubishi.html
casy sie szybko zmieniaja.