
Valve zatrudniło twórców Kerbal Space Program

Za wczesnodostępny hit (97% pozytywnych recenzji, metakrytyczna średnia na poziomie 88, ponad 1,7 mln sprzedanych egzemplarzy!), który ostatecznie ukazał się 27 kwietnia 2015, odpowiadał niewielki zespół o jakże twórczej nazwie Squad. Wygląda jednak na to, że twórcy Half-Life’a czy Portala połakomili się na odnoszących sukcesy developerów.
Meksykanie znaleźli zatrudnienie w nowej firmie przeszło pół roku temu. Jak powiedział podczas podcastu Game Dev Unchained projektant środowiska pracujący wcześniej dla giganta z Bellevue, niejaki Roger Lundeen:
[Valve] wciąż podkupuje ekipy modderów. Na przykład zespół, który odpowiada za Kerbal Space [Program] – wydaje mi się, że stało się to pięć, może sześć miesięcy temu. Dali pracę całej ekipie.
Lundeen nie powinien tytułować ekipy Squad „modderami” (wszak mówimy o zupełnie autorskim tytule), ale ekipa PCGamesN otrzymała od niego (jak i od przedstawiciela Valve) potwierdzenie, że faktycznie mowa o autorach KSP. Pamiętajmy zresztą, że pod koniec 2016 roku oficjalnie podano do wiadomości, że kluczowi projektanci tytułu opuścili byłego pracodawcę. Czym zajmują się twórcy Kerbal Space Program, powinniśmy dowiedzieć się wkrótce. Przynajmniej według przedstawiciela Valve.
Przypomnijmy, że w CDA 07/2015 nad grą pochylił się Krigore, który w swojej recenzji (zakończonej oceną 8+) chwalił liczbę elementów, z pomocą których da się konstruować wehikuły, scenariusze powstałe we współpracy z NASA, przyjemną komplikację rozgrywki oraz prężną społeczność. Jak konstatował:
To jedna z tych niezależnych perełek, gdzie pomysł i grywalność liczą się przede wszystkim, spychając technologiczne wodotryski na ostatni plan. Popatrzcie na wymagania sprzętowe – ta gra zajmuje śmieszne ilości miejsca i podejrzewam, że będzie działać nawet na komputerze, który dławi się pasjansem. Dajcie jej szansę – nie zawiedziecie się!

Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Valve zatrudniło twórców Kerbal Space Program”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Chodźcie do nas. Nie wiemy jak się robi gry, bo dawno nie zrobiliśmy żadnej.” Nie wiem dlaczego, ale tak reaguję na każdą informację o tym, że Valve kogoś zatrudniło.
Podobno pracują nad kilkoma projektami, a zatrudnianie pracowników nastawia optymistycznie. Więc można się czegoś niedługo spodziewać.
Ano Gaben wspominał na AMA że nawet coś singlowego robią. Cieszę się za gości ze Squad i czekam na efekty.
Valve zbiera ludzi, bo pewnie przygotowują coś naprawdę dużego, złożonego i dającego się zagrać. Ale na razie trzeba czekać.
A czy przypadkiem Valve nie ma czegoś ogłosić na tegorocznych Steam Dev Days? Z tego co pamiętam to ktoś tak mówił, ale mogę się mylić.
A po co im to skoro już w sumie od kilku lat nie tworzą gier?
ekipa kerbali to powinna nad kerbalami pracowac bo niektore aspekty dopiero mody poprawiaja (gra jest swietna ale za droga ale mam nadzieje na pelniaka w cda kiedys)