rek
rek

Far Cry 5: Tak tworzono wirtualną Montanę [WIDEO]

Far Cry 5: Tak tworzono wirtualną Montanę [WIDEO]
Słowo klucz – fotogrametria. 

Tworząc nowego Far Cry’a, developerzy po raz pierwszy w historii serii użyli technologii, o której pisaliśmy w CDA 09/2017, polegającej na odtwarzaniu obiektów na podstawie zdjęć wykonanych specjalistycznym sprzętem. W przypadku gier technika wykorzystywana jest do wiernego odwzorowywania postaci, a także rzeczywistych terenów. I tak wyglądało to w przypadku wycinka Montany w najnowszym Far Cry’u:

Obiekty takie jak drzewa czy budynki, a nawet ludzie, są fotografowane pod wieloma kątami, a następnie skanowane, by na ich podstawie stworzyć realistyczne obiekty 3D.

– zdradził Isaac Papismado, grafik pracujący przy nadchodzącej grze Ubisoftu. Jego słowa potwierdził producent Philippe Fournier:

Kiedy Richard, zajmujący się odzworowaniem środowiska gry, wrócił [z Montany] i zeskanował obraz brzozy wraz z wyciętymi na korze inicjałami, stwierdziliśmy zgodnie „to niesamowite!”. Oto poziom detali, jakiego możecie spodziewać się po niektórych obiektach.

Ekipa Ubisoftu zajęła się również odzworowaniem klimatu Montany, w efekcie nie mogło więc zabraknąć charaktertystycznej dla tych terenów aktywności – łowienia ryb. Developerzy chwalą się, że poświęcono temu aspektowi sporo czasu i jest on czymś więcej niż prostą minigierką. 

Far Cry 5 zadebiutuje na PC, PS4 i XBO 27 lutego 2018 roku. Pod TYM LINKIEM możecie zobaczyć, jak gra prezentuje się w rozdzielczości 4K.

rek

16 odpowiedzi do “Far Cry 5: Tak tworzono wirtualną Montanę [WIDEO]”

  1. Jak ja sie nie moge doczekać 😀

  2. Jak już gadamy o jakości grafiki, to średnio to to wygląda. Strasznie wysoki kontrast, tekstury nie powalają ogólnie graficznie nie ma postępu. Od pewnego czasu grafika jest na tym samym poziomie, tylko wymagania rosną.

  3. @czorcik696: ja na ten przykład widzę co innego z tego filmiku, że grafika dużo lepsza niż w poprzednich FarCryach ale to się okaże po premierze 🙂

  4. Misula…Moontaanaaaaa !!!

  5. @czorcik696 Masz racje, ale ide o zaklad ze w grze bedzie to wygladac swietnie i tam zobaczymy roznice.

  6. Pierwszy Far Cry na którego czekam od czasów trójki. Mam nadzieję że dadzą radę fabularnie, jest potencjał na coś mocnego, kontrowersyjnego, w końcu ma być wyraźnie zarysowany wątek religijny. A będzie świetnie jeśli główny zły pobije swoją osobą kultowego już Vaasa, choć nie wiem czy w ogóle wykonalne ale może chociaż mu dorówna. Bo jeżeli chodzi o gameplay, nie mam obaw, stare pomysły które się sprawdzały, motywy z MGS V (towarzysze), kilka nowinek. Za to oby zabrakło mikropłatności ;D

  7. @rupecz Vaasa już pobiła Frau Engel. Tak wiem że to inna gra ale to ona tera dzierży tytuł najbardziej poje…..anego złego.

  8. Ciekaw jestem czy po WD 2 i Origins nowemu FC udzieli sie tendencja do wzrostu jakosci tworow Ubisoftu… Co do komentarzy w kwestii grafiki. Na trailerze wyglada to imo slicznie i lepiej niz poprzednie czesci. Jednak pamietam gameplaye sprzed paru miesiecy, gdy tak ladnie zdecydowanie nie bylo ( a bez zmian). Ciekawe czy podkrecili grafe, czy trailer :>

  9. Jestem ciekawy, jak na tę fotogrametrię i idącą za nią wysoką jakością tekstur zareaguję pierwotne|wersje konsol (PS4 pro i Scorpio pewnie dadzą radę). I nie chcę tu jątrzyć, tylko ubolewam nad faktem|słabego dostosowania konsol NEW GEN sprzed 2 lat do bieżących możliwości PC.|Ok, czuję, że trochę zamieszałem w kotle 😛 Nie mam nic przeciw konsolom. Nie umiem grać na padach.|Nie mam kompletnie czasu na granie zresztą, tylko sobie piszę tutaj 😉

  10. Pytanie jaki będzie LOD na PC bo ostatnio to dramat

  11. @rupecz Vaas kultowy? Co najwyżej przeciętny. Pagan Min już prezentował się o niebo lepiej. Szkoda tylko, że tak mało było go w FC4, bo miał potencjał.

  12. co ostatnio większość gier ma z tym doczytywaniem tekstur na oczach, ehh AC Origins też, i tu na filmiku widać

  13. Far Cry skończył się na jedynce. Twórcy strzelili sobie w stopę nie dając w kolejnych częściach potwory/mutanty/whatever. Stał się kolejnym nijakim FPSem. Z CD Action zainstalowałem wychwalaną trzecią część, która miała być najlepsza w serii i… wow, ale to było średnie. Cały Ubisoft.

  14. @deanambrose Byc moze nie grales w imo nudna i powtarzalna Dwojke. Dla tych co grali przesiadka na Trojke byla propozycja formuly rozgrywki pod chyba kazdym wzgledem lepsza od poprzedniczki. Cos jak AC II po pilotazowej Jedynce – niby to samo, ale bardziej roznorodnie i lepiej. Dlatego wlasnie wiele osob dalej wymienia AC II i FC 3 jako najlepsze czesci serii. Dla mnie FC 4 miecie taka Trojke – zwracam uwage na zdecydowanie bardziej roznorodny gameplay, wieksza liczbe rodzajow aktywnosci, fauny i.t.p.

  15. Ja bym się wstrzymał jeszcze z zachwytami. Coś czuję, że grę czeka spory downgrade, żeby konsole mogły to udźwignąć

  16. @bartekwis1984 Pewnie konsole nie ogarniają takich szczegółów to zrobili jak widać.

Dodaj komentarz