
Far Cry 5: Tak tworzono wirtualną Montanę [WIDEO]
![Far Cry 5: Tak tworzono wirtualną Montanę [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/5b56c624-9318-40eb-9bbd-842f7004b1a9.jpeg)
Tworząc nowego Far Cry’a, developerzy po raz pierwszy w historii serii użyli technologii, o której pisaliśmy w CDA 09/2017, polegającej na odtwarzaniu obiektów na podstawie zdjęć wykonanych specjalistycznym sprzętem. W przypadku gier technika wykorzystywana jest do wiernego odwzorowywania postaci, a także rzeczywistych terenów. I tak wyglądało to w przypadku wycinka Montany w najnowszym Far Cry’u:
Obiekty takie jak drzewa czy budynki, a nawet ludzie, są fotografowane pod wieloma kątami, a następnie skanowane, by na ich podstawie stworzyć realistyczne obiekty 3D.
– zdradził Isaac Papismado, grafik pracujący przy nadchodzącej grze Ubisoftu. Jego słowa potwierdził producent Philippe Fournier:
Kiedy Richard, zajmujący się odzworowaniem środowiska gry, wrócił [z Montany] i zeskanował obraz brzozy wraz z wyciętymi na korze inicjałami, stwierdziliśmy zgodnie „to niesamowite!”. Oto poziom detali, jakiego możecie spodziewać się po niektórych obiektach.
Ekipa Ubisoftu zajęła się również odzworowaniem klimatu Montany, w efekcie nie mogło więc zabraknąć charaktertystycznej dla tych terenów aktywności – łowienia ryb. Developerzy chwalą się, że poświęcono temu aspektowi sporo czasu i jest on czymś więcej niż prostą minigierką.
Far Cry 5 zadebiutuje na PC, PS4 i XBO 27 lutego 2018 roku. Pod TYM LINKIEM możecie zobaczyć, jak gra prezentuje się w rozdzielczości 4K.

Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Far Cry 5: Tak tworzono wirtualną Montanę [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jak ja sie nie moge doczekać 😀
Jak już gadamy o jakości grafiki, to średnio to to wygląda. Strasznie wysoki kontrast, tekstury nie powalają ogólnie graficznie nie ma postępu. Od pewnego czasu grafika jest na tym samym poziomie, tylko wymagania rosną.
@czorcik696: ja na ten przykład widzę co innego z tego filmiku, że grafika dużo lepsza niż w poprzednich FarCryach ale to się okaże po premierze 🙂
Misula…Moontaanaaaaa !!!
@czorcik696 Masz racje, ale ide o zaklad ze w grze bedzie to wygladac swietnie i tam zobaczymy roznice.
Pierwszy Far Cry na którego czekam od czasów trójki. Mam nadzieję że dadzą radę fabularnie, jest potencjał na coś mocnego, kontrowersyjnego, w końcu ma być wyraźnie zarysowany wątek religijny. A będzie świetnie jeśli główny zły pobije swoją osobą kultowego już Vaasa, choć nie wiem czy w ogóle wykonalne ale może chociaż mu dorówna. Bo jeżeli chodzi o gameplay, nie mam obaw, stare pomysły które się sprawdzały, motywy z MGS V (towarzysze), kilka nowinek. Za to oby zabrakło mikropłatności ;D
@rupecz Vaasa już pobiła Frau Engel. Tak wiem że to inna gra ale to ona tera dzierży tytuł najbardziej poje…..anego złego.
Ciekaw jestem czy po WD 2 i Origins nowemu FC udzieli sie tendencja do wzrostu jakosci tworow Ubisoftu… Co do komentarzy w kwestii grafiki. Na trailerze wyglada to imo slicznie i lepiej niz poprzednie czesci. Jednak pamietam gameplaye sprzed paru miesiecy, gdy tak ladnie zdecydowanie nie bylo ( a bez zmian). Ciekawe czy podkrecili grafe, czy trailer :>
Jestem ciekawy, jak na tę fotogrametrię i idącą za nią wysoką jakością tekstur zareaguję pierwotne|wersje konsol (PS4 pro i Scorpio pewnie dadzą radę). I nie chcę tu jątrzyć, tylko ubolewam nad faktem|słabego dostosowania konsol NEW GEN sprzed 2 lat do bieżących możliwości PC.|Ok, czuję, że trochę zamieszałem w kotle 😛 Nie mam nic przeciw konsolom. Nie umiem grać na padach.|Nie mam kompletnie czasu na granie zresztą, tylko sobie piszę tutaj 😉
Pytanie jaki będzie LOD na PC bo ostatnio to dramat
@rupecz Vaas kultowy? Co najwyżej przeciętny. Pagan Min już prezentował się o niebo lepiej. Szkoda tylko, że tak mało było go w FC4, bo miał potencjał.
co ostatnio większość gier ma z tym doczytywaniem tekstur na oczach, ehh AC Origins też, i tu na filmiku widać
Far Cry skończył się na jedynce. Twórcy strzelili sobie w stopę nie dając w kolejnych częściach potwory/mutanty/whatever. Stał się kolejnym nijakim FPSem. Z CD Action zainstalowałem wychwalaną trzecią część, która miała być najlepsza w serii i… wow, ale to było średnie. Cały Ubisoft.
@deanambrose Byc moze nie grales w imo nudna i powtarzalna Dwojke. Dla tych co grali przesiadka na Trojke byla propozycja formuly rozgrywki pod chyba kazdym wzgledem lepsza od poprzedniczki. Cos jak AC II po pilotazowej Jedynce – niby to samo, ale bardziej roznorodnie i lepiej. Dlatego wlasnie wiele osob dalej wymienia AC II i FC 3 jako najlepsze czesci serii. Dla mnie FC 4 miecie taka Trojke – zwracam uwage na zdecydowanie bardziej roznorodny gameplay, wieksza liczbe rodzajow aktywnosci, fauny i.t.p.
Ja bym się wstrzymał jeszcze z zachwytami. Coś czuję, że grę czeka spory downgrade, żeby konsole mogły to udźwignąć
@bartekwis1984 Pewnie konsole nie ogarniają takich szczegółów to zrobili jak widać.