
Bandai Namco chce postawić na gry pecetowe

Bandai Namco, zdaniem wiceprezesa ds. marketingu europejskiego oddziału firmy, Hervé Hoerdta, „to przedsiębiorstwo skupiające się na rynku japońskim i z większością gier wywodzących się z Japonii”. Chcąc się powiększać, Namco nie ma wyboru – musi postawić na nowe pomysły, nowe platformy i nowe rynki, przede wszystkim europejski.
Japońskie firmy tworzą głównie na Nintendo Switcha i PlayStation, ale my coraz mocniej stawiamy na Xboksa i PC. Chcemy ponadto, by gracze mogli cieszyć się grami w pełni zlokalizowanymi, stąd tłumaczymy nasze pozycje na języki takie jak polski, rosyjski czy arabski.
Celem firmy jest stworzenie nowych marek, bardziej zachodnich niż Naruto czy Dragon Ball. Jako przykłady takiego działania Hoerdt podał Little Nightmares czy polskie Get Even. Bandai Namco ma przy tym stawiać na jakość, nie ilość, wypuszczając w ciągu najbliższych pięciu lat trzy do pięciu tytułów skrojonych pod zachodniego odbiorcę.
Otwarcie się na rynki europejskie oznacza również nawiązanie partnerstwa z lokalnymi producentami, którzy dobrze rozumieją potrzeby graczy ze Starego Kontynentu. Pierwszą jaskółką jest niedawne rozpoczęcie przez Namco współpracy z francuskim studiem Dontnod Entertainment (twórcami Life Is Strange), mającej zaowocować nową marką. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Bandai Namco chce postawić na gry pecetowe”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jeszcze gdyby polskim wydawcą (i tłumaczem) gier Bandai nie była Cenega, to już w ogóle byłoby pięknie.
Pewnie dostrzegają, że rynek PC budzi się z letargu. Coraz więcej wydawców to dostrzega, co widać po ostatnich ruchach.
@HandlarzzRusi Polski dystrybutor nigdy nie weźmie na siebie całości kosztów lokalizacyjnych, dlatego takie gry jak Nier: Automata, czy Persona 5 nie dostały tłumaczenia. Wydawca zdaje sobie sprawę z potencjału rynku i na tej podstawie ustala czy przygotowywać lokalizację, czy nie. Aczkolwiek dobra sprzedaż Automaty (nawet w PL) może dawać SE do myślenia.
Szanuję za to jakie ceny dali w złotówkach
Ale i tak nie będzie SRW na PC.
Skoro o grach mowa, to może warto napisać artykuł o tej grze: https:venturebeat.com/2017/11/14/scum-the-survival-sandbox-that-simulates-the-whole-human-body/ | Bo warto promować bardzo dobre produkty? A ta gra zapowiada się kosmicznie rewelacyjnie.
@kicu Persona po polsku nigdy sie nie pojawi, byłby to straszny młyn. Ze wzgledu na specyfikę japońskiego juz tlumaczenie angielskie czasem brzmi śmiesznie, a polskie raczej byłoby robione jap->ang->pol, co byłoby z perspektywy odbiorcy bardzo trudne do przetrawienia
Trochę późno Namco zauważyło jak dobrze można na Steam zarobić, wystarczyło wcześniej podejrzeć sprzedaż gier Capcom czy Konami 🙂 w każdy razie jakby wydawali swoje klasyczne tytuły w HD z chęcią ogram ponownie 😛
Wystarczy że dadzą klona PUBG albo jakieś MMO.
Jest i PEEPer ze swoją krucjatą, niezmiennie zabawną. 🙂 Zobaczymy jak tam sprzedaż Battlefronta 2 na konsolach. No chyba, że chcesz iść w zaparte i udawać, że konsolowcy grę kupią dla tej zrobionej na odwal popierdółki nazwanej szumnie kampanią 🙂
Biorąc pod uwagę jakość ich portów specjalnie w to nie wierzę. Ba, ich gry nawet na konsolach mają ciągle nienaprawione problemy
Po ostatniej wpadce z przekrętami w mobilce Dokkan Battle jakoś musieli podnieść ceny akcji i poprawić nadszarpnięty PR.
Ojej.Czyżby EA nie było takie prawe i niewinne na jakie się maluje?Jestem w szoku 🙂