rek
rek

Final Fantasy XV: Windows Edition – Reżyser przestrzega przed modami z golizną [WIDEO]

Final Fantasy XV: Windows Edition – Reżyser przestrzega przed modami z golizną [WIDEO]
A pecetowy port klatkuje... na razie?

Być może sprawa Was ominęła, ale w związku z Gamescomem duet Nvidia & Square Enix ogłosił powstanie pecetowego portu Final Fantasy XV, mającego zaoferować 4K, poprawione cieniowanie, realistyczną symulację włosów i dodatkowe postprocesy. Oraz integrację ze Warsztatem Steama, co spędza niektórym sen z powiek.

Reżyser tytułu, Hajime Tabata, przestrzega, że jeśli pojawią się modyfikacje, które będą miały na celu rozebranie bohaterów, nieszczególnie się to studiu spodoba. Developer zaznaczył, że choć decyzja należy do wierchuszki Square Enix, to jeżeli „sprawy zajdą za daleko”, wpłynie to na modowalność kolejnych odsłon. Poczujcie się ostrzeżeni.

Z innej beczki: uczestnicy targów PAX West mogli zobaczyć pecetową edycję w akcji. Wnioski? Chyba pośpieszono się z prezentacją. W grze nie znalazło się miejsce dla ustawień graficznych, interfejs nadal jest dostosowany do konsol, a obłożenie klawiszy pozostawia wiele do życzenia (Tab odpowiada za bieganie? Serio?!). Co jednak najgorsze – choć swego czasu Tabata buńczucznie twierdził, iż „pecetowa wersja pokona konsolowe ograniczenia„, nie wprowadzono żadnych dodatkowych graficznych wodotrysków (rzecz uruchomiono w 1080p), a animacja (zwłaszcza podczas walki) cierpiała na odczuwalne spadki płynności.

Premiera już na początku przyszłego roku. Nadmieńmy, że Piętnastka pomału toruje też sobie drogę na Switcha.

rek

33 odpowiedzi do “Final Fantasy XV: Windows Edition – Reżyser przestrzega przed modami z golizną [WIDEO]”

  1. wielki0fan0gier 4 września 2017 o 11:14

    Magia gier komputerowych polega na tym, że to ja decyduję, kto jakie ubranie w grze nosi. A że dziewczyny w FF 15 są urodziwe… ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  2. Ujęcie kobiety w artykule, ułożenie jej ubrania mówi mi, że to sami twórcy proszą wręcz, żeby moderzy poszli dalej. Jak się daje takie ciuchy swoim postaciom, a potem grozi paluszkiem że to jest „be-be”, to przykro mi, oni są hipokrytami.

  3. I tak będą, i tak będą, wielkie mi halo.

  4. Nieważne ile różnych zakazów, blokad, gróźb, próśb czy błagań by nie wystosowano – i tak nikt nie powstrzyma fanów przed tworzeniem modów do rozbierania bohaterów, a bohaterek to już w ogóle.

  5. Największą mam nadzieję że te zapowiedziane 170GB to będzie opcjonalny zestaw tekstur i efektów hi-res. Pewnie i tak nie pójdzie na max na moim PC więc po co mi one? 😛

  6. „Nadmieńmy, że Piętnastka pomału toruje też sobie drogę na Switcha.” hmmm.. dobre w jakim wy świecie żyjecie ? Mała analogia z inną grą SE przeniesioną na switcha z ps4 DQH2, PS4 (60 fps, next genowa geometria) = swicth (30 fps, geometria poprzedniej generacji z ps3). Teraz stosujemy analogię dla ffXV. PS4 (30 fps, next genowa geometria) = switch (15 fps, żadna geometria gdyż nie ma wersji na ps3). Switch dostanie mobile wersja albo FFXHD lub FFXIIHD. Nie ma szans na ffXV na switch ze względów technicznych.

  7. Pecetowe porty Finali nie cieszą się dobrą renomą, powinni się postarać i zmienić tę tradycję.

  8. Uwielbiam tę hipokryzję ze strony twórców xD|Damy wam modele babek, którym cycki prawie wyskakują z ubrań ale jak tylko spróbujecie czegoś więcej, to odbierzemy wam to wszystko.

  9. @Rickerto – To prawda ale cieszą się na tyle dużym zainteresowaniem że szybko znajdują się moderzy tworzący naprawdę niesamowite fixy. Mam nadzieję że SE zdecyduje się na porty kingdom hearts z ps4 na pc, tej jedynej wersji oprócz emulatora dającej pełne 60 klatek (ale przy ffxhd się nie chciało przerobić gry na wyższy framerejt)

  10. Fixy fixami, ale jeśli to fani mają poprawiać pracę samych twórców (robiąc lepszą robotę od nich) to, jakby to ująć, proporcje nakładu pracy są zachwiane. Tak jak w przeszłości z kuriozalnymi błędami portów z esc i alt + f4 i naprawami fanów.

  11. Oni chyba nie znają internautów. Im bardziej się czegoś zakazuje, tym większe prawdopodobieństwo, że taki mod powstanie.|Co do FF XV, to „tylko” dobra gra, której dałbym 7+/10. Fanom może się spodobać, ale na pewno będą mocno rozczarowani, że tylko tyle dostali po tych wielu latach produkcji.|BTW: Ssquare Enix, już w tym roku wydał jeden port – Nier: Automata. Ciekawe, czy wyciągną wnioski (Denuvo i tak będzie na 100%).

  12. Ale się ludzie uczepili tych 170GB. To były wymagania dla 4K, tekstury w tej rozdzielczości zajmują o wiele więcej miejsca niż w starym dobrym FHD, w którym będzie grało 99% graczy.

  13. @johan|Problem jest taki że oni mogą nie dać możliwości wyboru tekstur do pobrania i każdy będzie musiał pobrać i trzymać tekstury dla 4k, nawet jak będzie grał na minimalnych w 720p. Najlepsze wyjście to byłoby coś takiego jak w Fallout 4 – podstawowa gra posiada podstawowe tekstury a lepsze są w formie darmowego DLC.

  14. @johan|Nie każdy ma łączę +10 Mbit, więc gra o takim rozmiarze będzie ściągać się takim osobom kilka dni.

  15. @Rickerto – No jasne ale też oddaj devowi co jego, przecież a.) stworzył grę b.) sportował na kompa. To nie jest takie licha robot a fakt że moderom zajmuje zlokalizowanie błędu i jego naprawa 30 minut nie znaczy że robi lepszą robotę tylko że lepiej zna wymagania gracza PC-owego i wie co i jak ma być i co przestawić w istniejącym przecież już produkcie. Rzadko kiedy robią coś sami najczęściej grzebią i przestawiają tak aby pracowało według komputerowych standardów w gotowej grze. I bez tego grę ukończysz.

  16. @kamil999666|Dev stworzył grę i sportował, aby mógł zarobić więcej pieniędzy. |Obowiązkiem twórców jest, aby port działał idealnie w 60 klatkach na sekundę bez dropów i crashy. Moderzy nie są od tego, aby naprawiać grę, jak to było w przypadku Nier: Automata na PC.|BTW: Co do Nier, to Square Enix kompletnie nie przejęło się krytyką. Pomimo wielu prób kontaktu z wydawcą tego portu, nikt nie odpowiedział. Zobaczymy, jak to będzie z FF XV, ale obawiam się, że sytuacja może się powtórzyć.

  17. @Scorpix „Obowiązkiem twórców jest, aby port działał idealnie w 60 klatkach na sekundę bez dropów i crashy”|Dziwne, bo na ps4 dalej FFXV nie chodzi płynnie. Dlatego na dobry port PC też nie ma co liczyć.

  18. „Obowiązkiem twórców jest, aby port działał idealnie w 60 klatkach na sekundę bez dropów i crashy” zdajesz sobie sprawę że z tysiąca różnych i skomplikowanych powodów o których publicznie wiadomo i nie czasami się nie da, a gra pasująca do tego opisu nie istnieje.

  19. Oj tam, oj tam. Pamiętam jak Cross biadolił przed premierą że gra jest na poziomie ps2, a ja kupiłem na premierę, bawiłem się prze-zacnie, 120 godzin do platyny. Trochę grindu nikomu jeszcze nie zaszkodziło. Czuję bardzo miłe skojarzenia słuchając muzyki bitewnej z gameplayu powyżej, a to dla mnie najlepsza miara. Bardzo dużo pozytywnych skojarzeń i dobrej zabawy, a nie jestem jakimś specjalnym fanem FF, oprócz FF7, najlepszej gry ever. FFXV 85/100

  20. @nietrol akurat Cross na wszystko narzeka jakoś

  21. @Scorpix|Wróć do rzeczywistości.

  22. @2real4games i kamil999666|Beta Destiny 2 jakoś działała mi cały czas w okolicach 60 klatek na sekundę, więc jak się chce to można.|Niestety, rzeczywistość w przypadku FFXV będzie wyglądać tak:|- zero kontaktu ze SE|- Denuvo|- mocne spadki klatek|- patche wychodzić będą z opóźnieniem w stosunku do tych na konsole.|@nietrol|Dla mnie FFXV miał sporego pecha. Wyszedł w podobnym terminie co Persona 5, która moim zdaniem przewyższa nowego Finala pod każdym względem. Jeśli masz PS4 musisz zagrać w Personę.

  23. Te straszne mody z golizną O_o…

  24. @Scorpix|Widzę wróżbita się znalazł, wspominanie o Destiny jest dla mnie śmieszne, ta gra wcale nie jest takim dobrym portem jak wszystkim się wydaje, osobiście miałem z nią bardzo dużo problemów z którymi Bungie nie pomogło (nawet na tickety nie odpowiedzieli), przed aktualizacją gra crashowała mi co 20 minut a po niej nie mogłem ustawić rozdzielczości wyższej niż 900p. Wbrew pozorom Square square wydaje nie najgorsze porty.

  25. @LiOx No i dobrze, że jasno określili zasady. W nexusie dla skyrima, fallouta, a nawet wieśka trzeba się było przekopać przez morze cycków, zanim się znalazło jakiegoś nowego ciekawego moda. Zresztą większość jarających się takimi modami nie powinna grać w takie gry, bo jest za młoda, albo sama ma cycki…

  26. @Scorpix|”Dla mnie FFXV miał sporego pecha. Wyszedł w podobnym terminie co Persona 5, która moim zdaniem przewyższa nowego Finala pod każdym względem. Jeśli masz PS4 musisz zagrać w Personę.”lol? FFXV wyszło 29 listopada a P5 4 kwietnia. To jest „podobny termin”?

  27. Żadnych nude modów? To się da załatwić, tylko poczekajcie co scena SFM zrobi…

  28. Póki co data premiery to „wczesny 2018”. Mają jeszcze co najmniej ze 4 miesiące, nie ma się co martwić o pc port.

  29. @czorcik696 Nexus akurat domyślnie ustawia filtr „non-adult”, dla niezalogowanych użytkowników. Będąc zalogowanym zdaje się, że też, do czasu aż nie zgodzisz się w pop-upie na pokazywanie treści dla dorosłych. I można tą zgodę odwołać w swoich preferencjach. Albo jednym klikiem je jednorazowo odfiltrować na liście modów. Naprawdę nie wiem jak można bardziej ułatwić życie ludziom nie chcącym przekopywać się przez cycki w modach.

  30. czyli co? ze jak mam cycki to sama nie moge ich ogladac? lol zes sie popisal yntelygencjom

  31. @CamCygi|”Ujęcie kobiety w artykule, ułożenie jej ubrania mówi mi, że to sami twórcy proszą wręcz, żeby moderzy poszli dalej”| |(O_0)?| |Ty masz może na imię Ahmed?| |Skisłem xD

  32. @Scorpix|Nie zrozumiałeś. Osoby pracujące nad produkcją mają obowiązki według pracodawcy. Idealne działanie portu nie jest obowiązkiem.

  33. @Michalius filtruje także mody, w których występuje nagość, ale nagość uzasadniona, a nie chamski fanserwis. @pfiutek1 – Chodziło mi bardziej o męskie cycki…

Dodaj komentarz