
XCOM 2: War of the Chosen – Zwiastun premierowy i pierwsze recenzje [WIDEO]
![XCOM 2: War of the Chosen – Zwiastun premierowy i pierwsze recenzje [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/81bd6578-f27b-45c3-8732-fccaec544e63.jpeg)
Obszerny dodatek do XCOM-a 2 jest już dostępny w sprzedaży, więc nie mogło obyć się bez okolicznościowego zwiastuna.
W sieci od jakiegoś czasu pojawiają się recenzje, które sugerują, że mamy do czynienia z naprawdę udaną produkcją. Średnia ocen dla wersji PC wynosi w tej chwili 88%. Poniżej znajdziecie garść wybranych opinii.
Najbardziej optymistyczny przedstawiciel Attack of Fanboy skwitował, że:
War of the Chosen to niewiarygodnie pociągający powód, by powrócić do XCOM-a 2. Dodaje zarówno strategicznej głębi, jak i nowej zawartości. Każdy, komu podobał się XCOM 2, z całą pewnością będzie się dobrze bawił z tym świetnym dodatkiem.
Game Informer podkreśla obfitość nowych elementów:
War of the Chosen zawiera tak wiele nowej zawartości, że niemalże mógłby być nazywany XCOM-em 3. Każda misja serwuje nowego wroga, typ zadania lub otoczenia, co pozwala grze zachować świeżość przez dziesiątki godzin. Mnogość przeplatających się systemów War of the Chosen może przytłoczyć nowicjuszy, ale strategiczni nerdzi, którzy zechcą w mistrzowskim stopniu opanować wszelkie niuanse, otrzymają jedną z najlepszych strategicznych gier ostatnich lat. Nie wiem, jak Firaxis mogłoby zrobić bardziej złożoną, a jednocześnie satysfakcjonującą grę strategiczną, ale nie mogę się doczekać, aż tego spróbują.
IGN jest znacznie mniej wylewny, ale również docenia nowe dzieło Firaxis:
War of the Chosen to obfity i głęboki dodatek do XCOM-a 2, poprawiający zróżnicowanie celów misji, opcje taktyczne, zagrożenia i aktywności na mapie strategicznej.
PCGamesN chwali z kolei nadanie indywidualności poszczególnym żołnierzom i wrogom:
Nowy dodatek do XCOM-a 2 czyni żołnierzy ludźmi i zmienia kosmitów w osobowości. Zajmuje się indywidualnościami. Tylko dlatego, byś dotkliwie odczuł stratę więzi i nienawidził przeciwników bardziej osobiście.
Naszą opinię na temat War of the Chosen znajdziecie w CDA 11/2017.

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “XCOM 2: War of the Chosen – Zwiastun premierowy i pierwsze recenzje [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Polowanie na ufoki czas zacząć.
Właśnie ogrywam. Jeśli masz XCOM2, to twoim obowiązkiem dowódco jest kupienie i zainstalowanie tego dodatku, który czyni bardzo dobrą grę, tytułem genialnym.|Ten dodatek jest niczym Enemy Within, ale tak z 10 razy lepszym.|PS: Jest promocja i można kupić teraz WotC za 120 zł. Więcej szczegółów na Łowcach gier.
Wszelkie mody szlag trafił. WSZYSTKIE. Po kiego diabła im teraz workshop, jak takie numery odstawiają?
@XanderMorhaime To normalne gdy wchodzi duża aktualizacja. Trzeba zrobić update moda. Wow ma z tym do czynienia co patch.
@Xander|Moderzy piszą, że już pracują nad aktualizacją, ale tego można się było spodziewać. To nie jest zwykłe DLC, ale dodatek, który swoją zawartością dorównuje dodatkom do Wiedźmina.
Właśnie ściągam. Dalej są miss przy celności 99% xD ??
Zamówiłem na długo przed premierą, okazyjnie, za niecałe 90 zł. Dałbym pewnie i dwa razy tyle, bo to dodatek czyniący ze znakomitej gry jeszcze lepszą – i to pod niemal każdym względem. Do dziś nie rozumiem tej „siódemki” dla podstawki w recenzji CD-Action.
@Shaddon|Podstawkę targały różne problemy techniczne, a do tego recenzentowi mogły się nie spodobać czasówki.|Obecnie można sobie ustawić dwa razy dłuższe limity i parę innych ciekawych rzeczy. Dodatkowo niemal wszystkie glitche i długie ekrany wczytywania zostały zlikwidowane. Gdy grałem w podstawkę misja potrafiła wczytywać się nawet 30 sekund, a teraz… 3 sekundy i do boju.|Gra jest teraz o wiele bardziej skomplikowana. Doszło sporo różnych mechanik, takich jak frakcje czy zmęczenie żołnierzy. 9+/10
Nie daję 10, bo mojego długo edytowanego klona Big Bossa zabił mój żołnierz przejęty przez Sectoida.|Oczywiście wciąż pudłują. Tak bywa, choć czasem potrafi to nieźle wkurzyć.
@Scorpix|Tak jest chyba z każdą grą Firaxis i tak naprawdę dopiero z dodatkiem i patchami stają się świetnymi grami. Podobnie było z poprzednim XCOM-em i Cywilizacjami 😉
@xcver|Może i tak, ale jednak oba XCOMY bez trudu bronią się same. Firaxis udało się rzadka rzecz: przenieśli klasyczną grę w nowoczesność unikając przy tym pułapki źle pojętej nostalgii. InXile mogłoby się od nich wiele nauczyć.
@Shaddon|No stare UFO przestawało być wymagające jak opracowałeś blaster launchera
@emeleski99|Racja. Pamiętam, jak podczas ataku na Cidonię wziąłem 3 żołnierzy z tym blasterem. Nie było co zbierać z ich bazy. Reszta tylko ich pilnowała przed Chrysalidami. W Terror też był podobny, ale bardziej użyteczny okazywał się Mind Control, bo większość jednostek wroga miała bardzo dobrą broń i była podatna na psionikę.|W XCOM 2 na szczęście już tak łatwo nie jest :)|Ciekawe o czym będzie XCOM3. Może spróbują z obcymi z innego wymiaru jak w Apocalypse.