rek
rek
25.01.2021
Często komentowane 26 Komentarze

Tencent kupuje większość udziałów w studiu odpowiedzialnym za Don’t Starve

Tencent kupuje większość udziałów w studiu odpowiedzialnym za Don’t Starve
Klei Entertainment deklaruje, że zachowa pełną autonomię twórczą.

Kanadyjskie Klei Entertainment pozostaje jednym z ważniejszych producentów gier niezależnych, jacy zyskali sławę w poprzedniej dekadzie. Studio kojarzymy przede wszystkim z popularnym i stale rozwijanym Don’t Starve, ale na swoim koncie ma także przecież zupełnie odmienne Oxygen Not Included czy znajdujące się obecnie we wczesnym dostępie Griftlands. Pomimo sporych sukcesów firma od dawna chciała podjąć współpracę z większym wydawcą. Spółka, którą ostatecznie wybrano, niekoniecznie przypadła jednak do gustu fanom.

Jamie Cheng, jeden z założycieli Klei, poinformował graczy, że studio weszło w skład nieustannie rosnącego imperium Tencenta. Chiński gigant stał się tym samym posiadaczem większości udziałów w firmie, choć – jak deklarują developerzy – niczego to w jej działaniu nie zmieni.

W ramach tej umowy Klei zachowuje pełną autonomię twórczą i operacyjną we wszystkich aspektach działalności studia, w tym projektach, zatrudnieniu itd. Dojdzie do kilku nudnych zmian w księgowości, do których będziemy musieli się dostosować. Poza tym będę nadal prowadził studio jak poprzednio, bez zmian personalnych, projektowych lub związanych z innymi operacjami.

Cheng czuł się też w obowiązku wyjaśnić, dlaczego wybór padł akurat na tę spółkę:

Przyjrzeliśmy się wielu różnym firmom i przez lata współpracowaliśmy z wieloma wydawcami czy dystrybutorami. Naszym zdaniem Tencent jako jedyny pozwoli nam zachować poziom kontroli nad naszymi projektami, którego wymagamy. Współpracujemy z firmą Tencent od lat i nawet w momentach, w których się nie zgadzaliśmy, zawsze byli chętni do wspólnego poszukiwania najlepszego rozwiązanie dla wszystkich zaangażowanych i ustępowali nam w sprawach, w których czuliśmy się mocni.

Jak również przyznał, decyzja zaowocuje lepszym wsparciem dla użytkowników gier Klei w Chinach, którzy stanowią „dużą część bazy graczy studia”.

rek

26 odpowiedzi do “Tencent kupuje większość udziałów w studiu odpowiedzialnym za Don’t Starve”

  1. Klei Entertainment deklaruje, że ma jednak pozostać niezależne.

  2. Kolejne studio sprzedało dusze za garść miedziaków (pewnie suma w liczona w milionach ale nie o to chodzi).

  3. Dobry w …uj. Tak jak z Rocket League.

  4. Ciekawe czy zachowaliby autonomie jak by zrobili grę o pluszowy misiu lubiącym miód xD

  5. Na tym polega rynkowa supremacja: powolne uzależnianie całego świata od swojego kapitału w każdej gałęzi „biznesu” i zachęcanie do współpracy poprzez obietnicę bajecznych zarob.. To jest rozwoju i wsparcia firmy. A potem człowiek ani się spostrzeże, a robi to, co mu główna firma każe, a jak się spróbuję postawić, to zaraz won ze spółki, zakaz wstępu do drugiego, największego rynku na świecie i możliwy ostracyzm biznesowy.

  6. Fajnie opisałeś Disney.

  7. @Garviel6: *drugiego co do wielkości. Nie powielajmy tej kalki językowej z angielskiego.

  8. Another one bites the dust.

  9. frodoBagins16 25 stycznia 2021 o 13:49

    „Don’t starve in China” – szykuję się gra, która poziomem trudności zmiażdży Dark Soulsy.

  10. MagickStalker 25 stycznia 2021 o 14:39

    a WHO deklarowało, że COVID nie jest zaraźliwy :-^)

  11. Widzę że wszyscy nie pamiętają że do Tecent należy np GGG czyli firma co robi Path of Exile. Ojejku jej, nic przez te lata złego z PoE się nie stało, no ale nie pasuje to do retoryki że China bad.

  12. MagickStalker 25 stycznia 2021 o 16:59

    @Azaraphiel bycie grą „f2p” która wymaga od każdego dłużej grającego gracza, by wydał kasę nie jest najlepszym przykładem (ale przyznaję, że mogłoby być gorzej)

  13. @Azaraphiel CD Action nie raportuje o każdej firmie przejętej przez chińczyków, w zeszłym roku Tencent w końcu przejął Digital Extremis, autorów Warframe-a. Każda firma przejęta przez Tencent traci swoją autonomię, a jej członkowie nie mogą być krytyczni w żaden sposób do jakiekolwiek sprawy, pokazującą Chiny w złym świetle. Jeżeli Tencent zechce wprowadzić mikrotransakcję, to to ZROBIĄ. A co do Poe, nikt nie sra się o mikrotransakcję, które nie są tylko kosmetyczne (stashe na walutę, surowce i

  14. w Poe, bo Poe to gra dla ludzi z zawansowanym autyzmem, którzy spędzają godziny, eksperymentując z buildami (jakby było coś poza lifestealem lol), starając się wyciągnąć te 5% więcej dpsa i farmią matsy, tylko po to, żeby móc progresować i farmić kolejne matsy, ku chwale wszechmocnego tukana. Tacy ludzie nie reagują ani nie protestują, a jak to robią, to tylko po to, żeby się czymś zająć pomiędzy content droughtem. Patrz WarThunder, Warframe, Diablo 3.

  15. Żegnaj Klei… już nie możecie mówić o Tybecie, niepodległym Taiwanie, czy wolnym Hong-Kongu i lepiej nie oglądajcie kubusia puchatka.

  16. @Gavriel6 wziąłbym cię chociaż trochę na poważnie jakbyś nie obrażał innych, a tak to nie mamy o czym rozmawiać. |@MagicStalker PoE jest grą f2p i nie ma mechanik p2w. Jest to dobry przykład bo tak funkcjonuje od lat również po byciu przejętą przez tecent. Jeśli masz konkretny przykład negatywnego wpływu to podaj śmiało.

  17. @Azaraphiel OOOF Ale zapiekło dupsko, aż czuć swąd bekonu, należysz do tych biedaków, co to farmią exalted orby po kilka godzin dziennie? 🙂 Widzisz, jesteś świetnym przykładem tych memów „left cant bantz /mem”, bo za każdym razem, jak ktoś Was zdabuje, to używacie tej samej śpiewki o „byciu dorosłym” i „obrażaniu innych” – lol, typie, jesteś na stronie o grach wideo, dzwonił Garrus, chce z powrotem swój kij.

  18. RIP najlepsze studio

  19. MagickStalker 26 stycznia 2021 o 06:10

    @Azaraphiel Jak nie zrozumiałeś – PoE od początku było „dostosowane do czinkowego rynku” w swoim modelu płatnościowym, więc oczywiście, że dużej zmiany nie było. Ale poczekaj aż przypadkiem wystawią raporty o graczach i oddzielą Tajwan/Tybet od „”””main czajna””””, a Twoja kochana gra zniknie jakby nigdy nie istniała.

  20. @MagicStalker czyli nie podałeś negatywnego wpływu. Dziękuję, to tyle. Dodatkowo nie ma żadnego powodu dla ktorego PoE miało by zniknąć. A taki offtop, PoE nie jest moja ulubioną grą, próbowałem grać ale to nie dla mnie. Jest po prostu dobrym przykładem braku złego wpływu tecentu.

  21. RIP|Bullcrap z „pełną autonomią twórczą” słyszeliśmy już tyle razy, gdy duże firmy kupowały studia. Musiałem przetrzeć oczy patrząc na komentarze. Istnieją jeszcze ignoranci, którzy wierzą w książkowo dobrane słowa, płynące z ust działu marketingu i relacji publicznych.Patrząc na historyczne dane, możemy oczekiwać kiczowatych eventów z okazji Chińskiego Nowego Roku, gier z mikropłątnościami, zaawansowanej telemetrii danych grających i filtrów na czacie, które likwidują wiadomości godzące w CCP.

  22. MagickStalker 26 stycznia 2021 o 12:35

    @Vimess ale tacy „ludzie” jak Azaraphiel będą im jeszcze klaskać

  23. @MagicStalker proszę, mów za siebie.

  24. Swoją drogą to zabawne jak podawanie faktów i proszenie o to samo jest przez niektórych odbierane.

  25. @Grzybu111 No ja również preferuję D3. Ja tam fanem wandalizmu w żadnej formie akurat nie jestem 😉 Propsy za avatara z Dorohedoro.

  26. LagTheKiller 1 lutego 2021 o 18:55

    Jak deklarują gracze: w nic nie wierzymy.

Dodaj komentarz