rek
rek

Cyberpunk 2077: Kolejna porcja poprawek

Cyberpunk 2077: Kolejna porcja poprawek
Wersje konsolowe gry otrzymały naprawdę dużą aktualizację.

Aktualizacja 1.1 właśnie pojawiła się na PC (waży 6,7 GB) i konsolach (tutaj niemal 17 GB do pobrania). Studio CD Projekt Red popracowało przede wszystkim nad lepszą wydajnością Cyberpunka 2077. Najnowsze poprawki dotyczą również efektów wizualnych, interfejsu użytkownika oraz zadań fabularnych.

Ponoć udało się usprawnić wykorzystanie pamięci w różnych systemach wewnątrz gry: postaci, interakcji, nawigacji, roślinności, efektów laserowych, minimapy, urządzeń, sztucznej inteligencji, ruchu ulicznego, obrażeń środowiskowych i innych. Ma to się przełożyć na lepszą stabilność gry na wszystkich platformach.

Naprawiono także błąd odpowiedzialny za zbyt duże zapisy gry. Co warte podkreślenia, nowa poprawka zmniejsza tylko rozmiar istniejących plików zapisu. A zatem save’y, które uległy uszkodzeniu jeszcze przed wprowadzeniem aktualizacji 1.06, nie zostaną naprawione.

Przypomnę, że aktualizacja 1.1 została wpisana w nowy plan rozwoju Cyberpunka 2077. Rodzimy developer skupia się obecnie na eliminacji różnorakich błędów:

Będziemy kontynuować prace nad stabilnością w aktualizacji 1.2 oraz kolejnych łatkach. Jednocześnie będziemy dalej naprawiać błędy, na które natrafiacie oraz słuchać waszych opinii jak poprawić ogólne wrażenia z gry.

Patch 1.1 is out on PC, consoles and Stadia!In this update, which lays the groundwork for the upcoming patches, we focused on various stability improvements and bugfixes. List of changes: https://t.co/NlSEKjsax7 pic.twitter.com/WjLcD0SaZk— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) January 22, 2021

rek

51 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Kolejna porcja poprawek”

  1. I nadal przy każdym włączeniu gry muszę wybierać opcje aby wyświetlało napisy. Gram Ang + napisy PL. I jakoś nie zapisuje ustawień na stałe. Chyba że tak to ma wyglądać.

  2. no troche grindu przed nimi, a reczej troche duzo. Jedyne co mnie przyciagnie ponownie do gry i do samego rozpatrzenia kupienia czegokolwiek od CDPR jest wycieta\pocieta zawartosc i ile tak naprawde wroci do gry. Powodzenia I guess

  3. Czekam na goty za rok, dwa.

  4. Poczekam na Goty lub do 2077 ^^

  5. Patch na GOG Galaxy jak zwykle waży tyle co cała gra. Kompromitacja.

  6. Gram na PS5 i powiem tak – z uwagi na to, ze nie wolno tu przeklinac, zycze deweloperom, ktorzy przylozyli reke do tej optymalizacji, zeby nie znalezli wiecej pracy w zawodzie. Ta „optymalizacja” to downgrade grafiki i to znaczny. Przechodnie spawnuja sie na moich oczach z jakas 30x wieksza czestotliwoscia, tekstury sie doczytuja non stop przed twarza, masa artefaktow wywala sie. Billboardy doczytuja sie mega powoli, ogolnie nie widze naprawy niczego, co by nie dzialalo wczesniej, gg cdr

  7. @lett4l|Oczywiście jak zawsze zawsze winni są szeregowi pracownicy jak coś pójdzie nie tak|Przecież to widać poza masą błędów (na PC mam ich nieco mniej ale wciąż się zdarzają całkiem regularnie), gra jest niesamowicie pocięta. Gdyby developerzy mogli decydować o wydaniu gry to w życiu nie wypuścili by swojego produktu w takim stanie. I to nie jest przypadek w stylu „niedoświadczeni developerzy przecenili swoje możliwości” – każdy się spodziewał że tak duża gra będzie tworzona jeszcze przez lata

  8. Czemu mi sie jakoś zdublowała ta gra??? Zobaczyłem że coś mi zapchało dysk po próbie pobrania patcha, usunąłem cp i nagle przybyło 130gb+ wtf?

  9. Jedyne co mi przeszkadza w tej grze to poziom trudności… czekam z niecierpliwościa na ng+

  10. Najwazniejszego wciaz nie naprawiaja – czyli niedzialajacych modow ubran i broni oraz niedzialajacych skilli :/

  11. @mustang1x1 a co, wg Ciebie to zarząd pisze kod gry? Zapomniałeś też, że PS5 ma 16GB ramu i szybki dysk ssd a mimo to gra problemy z doczytywaniem tekstur?

  12. Nie, ale to zarząd decyduje kiedy tą grę wypuścić i w jakim stanie. Jeżeli praca nad produktem nie idzie tak jak planowano, to jest problem wyższego szczebla – i to na nich ciąży odpowiedzialność. Może zatrudnili zbyt dużą ilość niedoświadczonych developerów, bo ci lepsi mieli dosyć pracy w takich warunkach i odeszli. Ale to jest niedopatrzenie zarządu dlaczego tacy ludzie się dostali do takiego projektu.

  13. @Dziad ciężko to nazwać poziomem trudności. Jak przełączysz na Trudny jesteś na dwa strzały, jak na Najtrudniejszy na jeden strzał (niezależnie czy to pizda npc czy boss). I na tym kur… koniec. Zero balansu nic. Niestety poziomy trudności tutaj to żart. Zrobisz sobie assasyna netrunnera i idziesz jak przez masło w temperaturze pokojowej i pilnujesz tylko żeby Cię nie trafili. Szkoda gadać.

  14. @steelin poprzez GOG Galaxy pobiera łatkę ważąca zaledwie 1,1 GB.

  15. @rob3rt to czemu jak anulowałem aktualizacje, to magicznie przybyło mi znowu 60GB?

  16. @mustang1x1 to wylacznie wina devow, że zaimplementowali funkcjonalność która downgrade’uje grafikę, jest w tym absolutnie 0 winy kadry. Ja wiem, że ludzie zarabiający dużo pieniędzy zawsze wszystkiemu są winni, ale po to idziesz do pracy, żeby robić ja jak należy a to nie jest błąd, to nie bug, to celowe rozwiązanie problemu po najmniejszej linii oporu, więc to jest tylko i wyłącznie wina deva ktory to pisał. Zrobił nieudolnie coś, co jest nie do pomyślenia i argument o słabym sprzęcie jest żartem przy rdr

  17. W ogóle cała ta retoryka, że devi są niczemu nie winni jest absurdem. Ok, zarząd ponosi duża część winy, ale większość tego co widzę grając to nie bugi, tylko funkcjonalności zaimplementowane na 5%, żeby było i „może potem się poprawi jak będzie czas”. No i ok, czasu brakło, ale nie zmienia to faktu, że rzeczy typu możliwość wyjścia za mapę nie mają związku z czasem tylko tym, że ktoś coś słabo zrobił. Tak samo ai, ono jest, po prostu jest mega ubogie i wynika to z robienia wszystkiego”żeby tylko było”

  18. w końcu ktoś gada z sensem lett4l.

  19. @lett4l|Nie wiem czy wiesz jak wygląda proces tworzenia oprogramowania w dużych firmach, ale poza developerami jest jeszcze masa innych zespołów. To nie jest gra indie którą tworzy kilka osób. Developerzy nie mogą implementować tego co im się żywnie podoba, muszą to robić zgodnie z dostarczoną specyfikacją. Następnie praca takiego developera powinna zostać zweryfikowana przez innych programistów oraz architekta odpowiedzialnego za daną część systemu, później zweryfikowana podczas testów przez dział QA

  20. Jeżeli programista zrobił zadanie na odwal, prędzej czy później to wyjdzie. Jeżeli testerzy czy inni programiści będą przymykać na to oko – wtedy jakoś produktu zacznie spadać – i tutaj powinien zareagować zarząd.

  21. Sami eksperci piszący komentarze 🙂 Ciekawe ilu z Was napisało jakąkolwiek aplikację, bądź pracowało w dużej korporacji tworzącej oprogramowanie… 🙂

  22. Ehh, sorry, ja wiem że w internecie każdy jest anonimowy, więc jak najbardziej macie prawo żeby nie wierzyć że ludzie są kim za kogo się podają, w sumie nawet warto stosować tą zasadę dla bezpieczeństwa. Tak, ja piszę oprogramowanie oraz zajmuję się wdrożeniami software’u (devops) w naprawdę dużej firmie i dość sporym projekcie, chociaż równie dobrze mogłem sobie to wszystko wymyśleć.

  23. @mustang1x1 jestem modelarzem w banku, oczywiście że napisałem „aplikacje” (modele scoringowe trenuje się w pythonjw lub r i sam proces rozwoju modelu jest zbliżony do budowy softu, nie mówiąc o tym że taki model dwployuje się zazwyczaj na jakąś usługę, nie istnieje on sam dla siebie). I wiesz co? Dalej większość winy za bugi ponosi deweloper w tym wypadku, jakieś 70%. Jak integrujesz jakiś komponent z resztą aplikacji, to się mogą pojawić błędy, nawet w małej aplikacji. Ale to nie są błędy w integracji

  24. Jeśli próbujesz wysiąść z pojazdu i zatrzymuje aż się w miejscu, to argument o wymaganiach jest absurdalny, developer to nie idiota, nie implementuje tego co mu ktoś w jirze wrzuci, tylko dostaje zarys tego jak coś ma działać, nigdy nie widziałem wymagań które by w choćby 3/4 wyczerpywały problem, bo wymagania tak jak i kod pływają. Więc jeśli ktoś się zasłania wymaganiami to znaczy, że dostał niepełna dokumentację i nic z tym nie zrobił, co też jest wina dewelopera, bo jego praca nie może się ograniczać

  25. ja piernicze jaki widze jak ktoś pisze że ktoś programuje na odwal…. lol to tak nie działa. to tak jakbyś mówił że ktoś gada na odwal po angielsku. zresztą to nie jest program napisany przez jednego programistę. Tu ewidentnie zabrakło czasu. Błędy mamy bo gra nie została odpowiednio przetestowana i tyle. Za szybko… wersje xbox one i ps4 powinny wyjść razem z ps5 i series; nie było by wtedy tylu problemów. Tutaj tylko chciwość… Ci u góry nie chcieli więcej dokładać czekali na przychody.

  26. Do wyskrobania wydmuszki i mówienia – ok, moja robota skończona. Poza tym kolezko architekt na pewno nie robi code review ani testów 🙂 a co do testerów, to zgłoszenie błędu deweloperowi nie oznacza, że ten błąd zostanie rozwiązany, sam milion razy widziałem sytuację typu „odrzucam zgłoszenie – w dokumencie designu nie było o tym ani słowa” i elo, a potem na sprint review jest „mamy zero otwartych zgłoszeń, odrzuciliśmy za to całą masę”. Faktycznie, developerzy jak zwykle niewinni, to wina wszystkich innych

  27. to nie jest problem tylko polskiego it….to jest norma w biznesie obiecuje się klientowi gruszki na wierzbie w nierealnych terminach wszystko żeby wygrać przetarg zacząć zarabiać – tak to jest w biznesie

  28. lett4l to jest kwestia jaki u nich model jest przyjęty…. zresztą to że jeden zespół robi tak to inny robi inaczej w firmie gdzie jest ekipa na 500 osób wątpię żeby był tylko jeden zespół programistów.|Programiści to nic innego jak małpy. Maszynki do klepania kodu. To testy w zasadzie zajmują najwięcej. |Zresztą tworzenie gry to nie jest umowa z kimś na taki produkt. Jakaś dokumentacja…co ty…. gra to ziemniak, gorący ziemniak

  29. zresztą sama gra jest zbyt złożona żeby można było określi to jest błąd programistów bo tu niema tylko problemów z silnikiem… jest tu multum problemów z mechaniką i oskryptowaniem, z algorytmami si, z modelami i bitmapami z zapisywaniem stanów; praktycznie z każdym podsystemem. Brak testów na środowisku docelowym to tylko wierzchołek. |Grasz na ps5 nie dziw się że działa jak działa skoro grasz w wersje ps4 z którą na podstawowej wersji jest tyle problemów.

  30. na chwilę obecną patrząc po tym co się dzieje z zewnątrz to wygląda to na zasadzie….Isengard atakuje każdy kto jest w stanie dźwignąć miecz do broni. Rozwój produktu wstrzymano cała siła przerobowa firmy szuka i łata błędy nie ważne czy jesteś muzykiem i czy grafikiem, skrypciarzem, programistą silnika… z doświadczenia wiem frondent? backuend? jak się produkt pali to jest jeden pies.

  31. v1.1 gog waży 1.5 gb

  32. ściągnąłem 16 gb na ps4. włączyłem. save na pustyni nie w mieście. znalazłem bandytów. zaczęli biec pod górkę i strzelać do mnie, wszystko ok do momentu kiedy zaczęli biec z górki. zaliczyła im się lewitacja, ich ciała też leżały w powietrzu. po tym wylaczylem grę. probowalem jeszcze rozkladac przedmioty w plecaku, za kazdym razem to trwalo po 10 lub 15 sekund z jednym przedmiotem, jesli masz ich 100 albo i więcej to do usranej smierci bedziesz to rozkładał. kamera z zewnątrz samochodu dalej się zmienia

  33. po kilku sekundach. i to wszystko po graniu może z 20 minut. Jeśli tak ma wyglądać naprawa tej gry to żałuję że jej nie zwróciłem jak miałem szansę. takiego gówna to już dawno nie widziałem. pal licho fpsy, nie wiem czy crashe co 30 minut naprawili. cyberpunk early acess za 260 zł.

  34. jak wy to robicie, że macie crashe? Gra to bugfest, owszem. Ale u mnie jest jedną z nielicznych która nie zaliczyła ani jednego crasha po 100 godzinach gry, czego nie można powiedzieć nawet o D;OS 2. Jak musiałem wgrywać save, to tylko przez jakieś klinowanie się w ścianie albo bug z chwyceniem typa z ukrycia.

  35. Grzybu111 jakby dysk miał wpływ na ilość fps… na stabilność klatkarzu tak. bordelans (minimum 1 GB vramu) to zupełnie inna gra. jeśli masz w 1050 3GB+ vramu baw się setingsami za wiele nie wyciśniesz bo nie obsługujesz dlss do tego modele 50 nigdy nie były przeznaczone dla graczy raczej pod multimedia (dało się grać ale już w 2016 demonem nie był). W teorii powinno ci się udać dobić do 30fps.|ps ja mam 16 wątków i 32 GB ramu najszybszy dysk samsunga i gier pc poza lol’em nie dotykam….nie z 550:)

  36. @Eglab, jak odpalę z GOGa to mam crashe nawet na creditsach. |Bez Galaxy crashe są tylko trochę rzadsze. Czasem od razu, czasem po paru minutach.|Patch nic nie poprawił w tej dziedzinie.

  37. @krax no właśnie to mnie szokuje najbardziej – jak można na ps5 dawać klientowi wersję z ps4. Każdy kto choć odrobinę się zna na programowaniu wie co to jest rozbranchowienie jakiegoś kodu, dało się po prostu zrobić kilka branchy z różnymi wersjami, np dla ps5 nie pushowac zmian z downgrade grafiki itp. nie rozumiem kompletnie tego, co oni zrobili. Tak, to racja że taka gra jest złożonym programem i pewnie łatwo tam o fakapy, natomiast wydaje mi się że przy takim rozpier… Jaki jest, wine ponosi każdy tam

  38. Z resztą w ogóle polscy programiści mają niesamowite kłopoty z krytyka, czego dowodzą niezliczone memy typu „top 20 odpowiedzi deva dlaczego jego kod nie działa”, to jest niesamowite, że ludzie ich bronią, jakby taki developer potrzebował tej obrony. A tak kończąc już to szkoda, że tak wyszło z cp2077 bo nowego deus exa to chyba zobaczymy jak sami sobie go napiszemy, a szkoda bo klimatostatnich 2 części był dla mnie dużo lepszy niż cp2077 (gameplay nie ma co porównywać, bo to zupełnie różne gry)

  39. https:www.wykop.pl/artykul/5916735/potezny-downgrade-grafiki-w-cyberpunk-2077-i-inne-problemy-wraz-z-nowym-patchem/

  40. WiewiorCwanaik 24 stycznia 2021 o 18:21

    Kolego lett4l, przypomnij wszystkim ile giertypu AAA stworzyłeś i na jakie platformy?

  41. @Wiewior, 0, bo nie tworzę gier jak już wspomniałem, tylko soft dla banków (a raczej jego element składowy). Nie ma to jednak znaczenia, cykl produkcyjny każdego oprogramowania jest taki sam, stack technologiczny też, metodologia typu scrum też, ludzie też, problemy też. W związku z tym w przeciwieństwie do Ciebie wiem, co mówię, bo ja podałem argumenty, Ty nie podałeś nic, tylko zapewne zaraz wylecisz z teoriami które nawet nie są Twoje, tylko je gdzieś przeczytałeś i powtarzasz bez zrozumienia tematu

  42. slow clap mode for lett4l

  43. Chwila… to trzeba być programistą by oceniać jakość oprogramowania? Mnie jako konsumenta mało obchodzą tajniki tworzenia samolotów, a jednak gdy latam to oczekuję, że dolecę w całości a w trakcie lotu konstruktorzy nie będą naprawiać niedoróbek fabrycznych i doczepiać taśmą klejącą brakujących elementów korpusu. I nie machnę ręką na brak szumnie zapowiadanego w reklamach szampana, kawioru i foteli obitych skórą cielaków…

  44. @lett4l No i masz… Skusiłeś mnie, aby dołączyć do dyskusji! 🙂 Sam od 10 lat mam do czynienia z branżą IT i developmentem aplikacji (głównie pod e-commerce) i nie mogę nie zgodzić się z Twoimi argumentami. To jak czasami niektórzy devovie podchodzą do swojej pracy, jak podbijają estymacje czasowe, aby móc dorobić na nadgodzinach / innym projekcie… Eh… Po prostu ręce opadają. Do tego wielu ma syndrom, że jak napiszesz tylko o celu danego elementu aplikacji (zamiast stworzenia modelu BPMN 2.0)…

  45. …to zaprogramują byle jak i nawet nie dopytają o szczegóły / nie wyrażą wątpliwości. Jednocześnie spotkałem też wielu devód z ogromnym talentem i zapałem do programowania, że klęknijcie testerzy. 🙂 W tej branży są po prostu duże skrajności, bo programistów wciąż brakuje na rynku. Stąd zarobki idą w górę, a do branży dołącza wiele osób, które chcą wygodnie żyć i wyklepać trochę kodu i o 17 isc do domu. Innymi słowy dobry dev to na wagę złota i trzeba takiego doceniać. 🙂

  46. A co do CP2077, to jednak w mojej ocenie zawinił każdy po trochu – zapewne zabrakło trochę doświadczenia od strony programistów, ale i też pohamowania ambicji marketingu i rozwagi Zarządu. Branża gier wydaje mi się szczególnie wyrozumiała na bugi, jeśli ktoś wcześniej opisuje jak jest (weźcie sobie chociażby early access ze steama za przykład, gdzie ludzie płacą za beta i świetnie się bawią). Tymczasem w CP zabrakło szczerości, marketing rozdmuchał kampanie bardziej niż trzeba było…

  47. Np. reklamy na autobusach – serio? Do kogo to ma przemówić? CP2077 nie wydaje mi się grą dla laika, więc autobusowe medium trochę niedobrane pod źródło… Mniejsza. Grunt, że sprawę można było rozegrać inaczej… Wystarczyło wypuścić wersję PC w dniu premier, a konsolom dodać znaczek „Early Access” i jawnie informować, że udostępniamy grę już teraz, ale dobrej jakości spodziewajcie się w Q1 2021. Tymczasem do końca CDP mówił jaką to dopracowaną grę stworzyli… Wystarczyło trochę szczerości.

  48. Na koniec – CP2077 i tak kupiłem, aby wesprzeć CDP (chociaż jeszcze nie uruchomiłem, poczekam na patche). Uważam, że Redzi wykonali niesamowitą robotę przy Wiedźminie i mają u mnie kredyt zaufania. Zresztą z 3-cią częścią Wieśka też były problemy przy premierze (też były bugi uniemożliwiające ukończenie gry, których sam doświadczyłem – i to na PC). A jak się skończyło? Zamiast wieszać Psy, trzymajmy kciuki,aby ekipa z CDP wyciągnęła wnioski i dała nam Cyberpunk, na który załużyliśmy jako gracze. Amen. 🙂

  49. WiewiorCwanaik 27 stycznia 2021 o 19:55

    lett4l ja nie podałem żadnych argumentów bo się po prostu na tym nie znam i tyle. Wkurzają mnie natomiast jednostki twojego pokroju którzy wszystko wiedzą najlepiej i kropka. To ty tu wpychasz swoje teorie a nie ja. Byłeś w środku CDPR, widziałeś co się tam działo albo chociaż masz kogoś znajomego stamtąd kto ci opowiedział. Rżniesz tu strasznie gwiazdę programowania ale tak naprawdę to są tylko twoje domysły.

  50. WiewiorCwanaik 27 stycznia 2021 o 19:57

    na razie to zachowujesz się jak typowy Janusz ktory stoi z boku i rzuca komentarze typu: „Panie, ale oni to spier…li”, i stąd mój komentarz.

  51. WiewiorCwanaik 27 stycznia 2021 o 20:07

    tagime6941 oczywiście rolą konsumenta jest oceniać produkt. Odnosząc się do twojej przenośni z samolotami oczywiście mamy prawo wymagać bezpieczeństwa i wygody, ale chyba nie powiesz mi że po locie z turbulencjami idziesz do, dajmy na to, Airbusa i pouczasz ich jak konstruować samoloty żeby mniej trzęsło. Taki był sens mojej wypowiedzi.

Dodaj komentarz