
Hitman 3 poprawi jakość grafiki poprzedniczek… i zmniejszy ich objętość

Trzeci Hitman pozostaje największą premierą stycznia* i całkiem dobrym pomysłem na udane rozpoczęcie roku. Do premiery pozostało już tylko kilkanaście dni, dlatego szum wokół gry zaczyna z wolna narastać. Po prezentacji intro agent 47 pożegnał 2020 pięciominutowym gameplayem. To właśnie przy okazji jego publikacji twórcy podzielili się interesującymi nowinkami.
W dyskusji na forum ResetEra jeden z developerów komentował zmiany, jakie wprowadzono w silniku Hitmana.
Zaktualizowaliśmy engine, dodając Screen Space Reflection. Co najlepsze, jest to wstecznie kompatybilne z dwiema poprzednimi grami z trylogii, a wiele powierzchni zostało zaktualizowanych. Muszę przyznać, że efekt jest całkiem oszałamiający! […] Na przykład podłoga na wybiegu podczas pokazu mody w Paryżu w pełni odbija modele i resztę pomieszczenia, dzięki czemu cały scenariusz wygląda o wiele bardziej imponująco.
Największym zaskoczeniem jest jednak co innego:
Myślę, że wszyscy ucieszycie się z tego, iż udało nam się znacznie zmniejszyć rozmiar gry. Wszystkie trzy części z całą zawartością zajmą około 100 GB.
Jak przyznał, redukcja objętości jest po części efektem pozbycia się podziału na odcinki w przypadku pierwszej odsłony.
Największe sukcesy osiągnęliśmy dzięki zarządzaniu danymi i strukturom plików oraz sposobowi dostarczenia gry, abyśmy mogli usunąć zduplikowane dane. Używamy również nowszej i lepszej kompresji tekstur – to też pomaga.
Według informacji podanych na Steamie w tym momencie same „jedynka” i „dwójka” zajmują łącznie ponad 100 GB.
Hitman 3 ukaże się 20 stycznia na pecetach, PS4, PS5, Xboksie One i Xboksie Series X/S.
*Fani horrorów mogą się nie zgodzić, ale The Medium jest zdecydowanie mniej rozpoznawalne niż seria IO Interactive.

Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Hitman 3 poprawi jakość grafiki poprzedniczek… i zmniejszy ich objętość”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Cuda,
ja tam tego bonda bym zobaczyl
Nastąpiło zjawisko, o którym chyba nigdy nie słyszeli twórcy Call of Duty.
Jeśli te gry dzielą assety, to to żadna magia.BTW „abyśmy mogli usunąć zduplikowane dane.”|O tak, której gry bym nie pruł, zawsze jest tam cała masa zduplikowanych danych. Zupełnie jakby twórcy nie liczyli się objętością naszych dysków…
Jestem pozytywnie zaskoczy aby każde studio brało przykład z IO Interactive, jak się napiszę dobre algorytmy to gra może chodzić płynnie mimo kompresji @arisa321 kolejne odsłony Call of Duty się wydaje byle szybciej i po kosztach najgorsze jest to, że jelenie wciąż dają się golić płacą wysoką cenę za grę, która jest zacofana technologiczne => Call of Duty Black Ops Cold War.
Shaede ja te 3 gry traktuje jako jedna. Mają ten sam silnik, te same postaci, i ciągnie dalej fabułę world of assassination. Dla mnie to jedna gra tylko z dziwnym trybem wydawniczym. Zostało im chyba to po złym Squarenix z ich trybie wydawniczym pierwszej części.
Mi tego tłumaczyć nie musisz, ja cię rozumiem i podzielam twoje zdanie. Mówię że im zostało to po Square wydawanie jednej gry w częściach. Większych bo większych, ale jednak częściach :p. Wiem że square już ich nie wydaje. Twoja ulubiona mapa? Moja Paryż i Sapienza. A z drugiej dżungla i zamek. Brakuje mi trochę lokacji z contracts takich mrocznych jak ten klub sadomaso w rzeźni 🙂
@Sheade A muzyka? Na co grze kilka identycznych kopii tego samego utworu?
Czy cuda? Wszystkie 3 części to właściwie ta sama gra, więc jak się je zbierze razem to pewne systemy trzeba umieścić tylko raz zamiast trzy razy osobno.