
Cyberpunk 2077: Redzi krytykują zachowanie zarządu CD Projektu

Jak już wiadomo, Cyberpunk 2077 został wycofany z oferty PlayStation Store. Sony podjęło taką decyzję, bo konsolowe wersje gry nie reprezentują odpowiedniej jakości. Choć Redzi już pracują nad kolejnymi poprawkami, to naprawdę trudno stwierdzić, kiedy warszawskiemu studiu uda się wyeliminować liczne niedoróbki oraz poprawić optymalizację. Co ciekawe, developerzy, podczas wewnętrznej sesji Q&A, oskarżyli zarząd CD Projektu o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji. Skrytykowano też pracę w nadgodzinach.
Jason Schreier, dziennikarz agencji prasowej Bloomberg, opisuje całe wydarzenie w następujący sposób:
Spotkanie odbyło się przed szokującym ogłoszeniem korporacji Sony, że wycofuje Cyberpunka 2077 z PlayStation Store i zaoferuje pełny zwrot pieniędzy każdemu klientowi, który o to poprosi. Podczas spotkania dyrektorzy CD Projekt powiedzieli, że doszli do porozumienia z Sony, ale nie podali szczegółów. (…) Jeden z pracowników zapytał przedstawicieli zarządu, dlaczego w styczniu powiedzieli że gra jest „kompletna i grywalna”, podczas gdy to nieprawda, na co zarząd odpowiedział, że weźmie na siebie odpowiedzialność. Inny programista zapytał, czy włodarze CD Projektu uważają, że tworzenie gry podejmującej tematykę wyzysku korporacyjnego, jednocześnie oczekując, że pracownicy studia developerskiego będą pracować w nadgodzinach, jest hipokryzją. Odpowiedź była niejasna i wymijająca. (…) Kilku obecnych i byłych programistów, którzy pracowali przy Cyberpunku 2077, powiedziało to samo: terminy zakończenia prac nad grą, wyznaczane przez zarząd, były zawsze nierealne. Dla wielu deweloperów było jasne, że potrzebują więcej czasu.
Warto przypomnieć, że CD Projekt zamierza wypłacić pełne premie twórcom Cyberpunka 2077. Zarząd firmy wziął na siebie odpowiedzialność za jakość premierowego buildu gry. Według nieoficjalnych informacji (pochodzą z notatki, którą wysłano do pracowników sklepów GameStop), w najbliższy poniedziałek otrzymamy kolejny zestaw istotnych poprawek do omawianego tytułu. Łatka ma podobno rozwiać „obawy klientów dotyczące Cyberpunka 2077”.
Jeśli jednak nie chcemy czekać na kolejne patche, wtedy warto skorzystać z pełnej refundacji. Zwrot pudełkowych egzemplarzy gry wspiera sam CD Projekt (do 21 grudnia)*. Sony natomiast zwróci nam koszt zakupu cyfrowych kopii Cyberpunka 2077 w wersji na PS4. Użytkownicy sklepu Microsoftu również mogą wnioskować o refundację:
Cyberpunk 2077: Aby zapewnić każdemu graczowi doświadczenie, jakiego oczekuje na konsoli Xbox, rozszerzymy naszą dotychczasową politykę zwrotów, aby oferować pełne zwroty pieniędzy każdemu, kto kupił cyfrową wersję gry Cyberpunk 2077 w Microsoft Store, aż do odwołania.
Cyberpunk 2077: To ensure that every player can get the experience they expect on Xbox, we will be expanding our existing refund policy to offer full refunds to anyone who purchased Cyberpunk 2077 digitally from the Microsoft Store, until further notice. https://t.co/04TcniwVzy— Xbox Support (@XboxSupport) December 18, 2020
W ramach ciekawostki: amerykański Best Buy oferuje swoim klientom pełną refundację nawet wtedy, gdy ci zwrócą używane egzemplarze Cyberpunka 2077.
Best Buy is allowing returns of opened Cyberpunk 2077 copies until Dec 21st https://t.co/Iug4GsHFmT pic.twitter.com/F3Fr1bxg3K— Wario64 (@Wario64) December 18, 2020
*– [Aktualizacja]: CD Projekt twierdzi, że zapewni graczom zwrot pieniędzy „z własnej kieszeni, jeśli będzie to konieczne”. Oto treść najnowszego oświadczenia:
Właśnie zaczęliśmy kontaktować się z osobami, które wysłały nam wiadomość z potwierdzeniem odbioru. Wysyłamy e-maile falami, więc nie martwcie się, jeśli nie otrzymacie odpowiedzi od razu. Jednocześnie chcielibyśmy, abyście wiedzieli, że naszym zamiarem jest to, aby każdy właściciel kopii fizycznej lub cyfrowej kupionej w sprzedaży detalicznej, który posiada ważny dowód zakupu (i wysłał nam e-mail na adres helpmerefund@cdprojektred.com w podanym terminie), otrzymał zwrot pieniędzy. W razie potrzeby zrobimy to z własnej kieszeni. Jeśli nie możesz uzyskać refundacji w sklepie, w którym zakupiłeś egzemplarz Cyberpunka 2077, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poczty e-mail do 21 grudnia. Jest to jednorazowa inicjatywa, dlatego zapewnimy dalsze wsparcie dopiero po zamknięciu okresu składania wniosków o zwrot pieniędzy. W przypadku wersji cyfrowych postępuj zgodnie z procedurą zwrotu kosztów na każdej poszczególnej platformie.
Update on Retail Refunds https://t.co/7hAHo19jfa pic.twitter.com/nFMbhvokvl— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 18, 2020

Czytaj dalej
57 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Redzi krytykują zachowanie zarządu CD Projektu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No to fajnie się tam bawią :))
@Drogba |https:www.cdaction.pl/news-62683/devotion-po-protestach-chinskich-uzytkownikow-gog-odwoluje-premiere-gry-na-swojej-platformie.html
@Drogba a sprawdzałeś stronę wczoraj o 8:59? Czy tylko tak sączysz jad dla zasady, bo internet mówi że trzeba cisnąć chiny i podążasz za tłumem jak owieczka?
Drogba nie imię czytać, nie oczekujcie za dużo
@Drogba Znaczy jakby mamusia lubiła papierosy, to też byś lubił papierosy, jakby nadużywała alkoholu, też byś nadużywał alkoholu, jakby głosowała na konkretną partię, też byś głosował? Przecież poglądy tego typu nie muszą pokrywać się z poglądami rodziców, to samo upodobania. Jak mama lubi czerwone ciuchy, to wcale nie znaczy że też musisz. Chyba że to było wpajane od dziecka – komuchy złe, a jak powiesz inaczej to po łbie dostaniesz. Pewnie nie masz nawet pojęcia o temacie (choć sam też ich nie bronię).
Przykra ta cała sprawa. Mówią że leżącego się nie kopie, ale nie mogłem się powstrzymać : |https:imgur.com/ynaD5CF
@tommy50 – Wez moze sobie odpuść internet, chociaz na jakis czas, moze ci sie lepiej w główce zrobi.
Ale na PC dobrze chodzi? XD zamówiłen na PC w pudełku. Będzie przynajmniej fajna pamiątka 😉 a Wy macie już swoje memiczne pudełko? 😛
To uczucie kiedy rasistów z BLM wspierali bardziej niż własną grę… tragedia.
szkoda jedynie tych devów najnizszego szczebla, ktorzy musieli i beda crunchowac przez dlugie miesiace zamiast pracować w spokoju, bo zarząd zrobil paskudny skok na kase. Zgaduje, ze po polataniu gry CDPR czekają kolejne czystki – oni jak widać się nie uczą na błędach ani innych korpo, ani swoich.
Nie zdziwie sie, jak za kilka lat sytuacja sie powtórzy – z firmy odejdzie polowa/większość devow, zatrudnia amatorów i juniorów po czym narzucając im chore warunki i tempo pracy efektem roboty bedzie niedopracowany babol – tym razem w przypadku multiplayera w świecie cyberpunka
@Drogba wyssałeś też branie na tacy tego co ci podadzą, zamiast sprawdzić, czy to co chcesz powiedzieć jakkolwiek się pokrywa z prawdą. Następnym razem poświęć pół minuty na sprawdzenie, czy to co chcesz napisać ma odzwierciedlenie w rzeczywistości, zaoszczędzisz sobie upokorzenia.|@tommy50 tak tak, a anonymous powstrzymują świat od zapaści cywilizacyjnej siejąc postrach pośród możnowładców tego świata, tak jak LordPoland mówi, zostaw internet na jakiś czas bo źle na ciebie wpływa.
Ogółem byłem w szoku jak mi powiedziano że gra zadebiutuje na wszystkim w tym samym czasie…. a potem jeszcze usłyszałem że w grudniu a nie w 2021
Wydaje mi się że po sukcesie Wieśka 3 zarząd obrósł w piórka i zaczął kozaczyć. Do tego presja otoczenia po przekładaniu premier. Podejrzewam że programiści z dołu naciskali aby przełożyć bo gran ie jest gotowa tłum z góry naciskał bo kolejna obsówa i hejt i zdecydowali jak zdecydowali. Szkoda bo gra na PC naprawdę fajna-jeżeli trzymasz się wątku głównego-jeżeli zaczynasz robić zadania poboczne, zaczynasz zauważać niedopracowania. Mi tam gra się dobrze staram się dawkować i trzymać równowagę, ale rozumiem
hejt
hejt. Mogło być wybitnie a wyszło no cóż, sami widzicie.
@Pompeusz Tak, na PC chodzi dobrze, tylko zdarzają się glicze. Tak samo na Xbox Series X S.
@Pompeusz dobrze chodzi ale ma wysokie wymagania, więc bądź na to gotowy. Prawdę mówiąc wygląda świetnie nawet na niskich ustawieniach. Od czasu do czasu trafi się jakiś bug.
o ktoś był szybszy 😛
Tak to jest jak do tworzenia gry wpie…la się zarząd. Wówczas sentymenty nie grają roli. Liczy się hajs, hajs i jeszcze raz hajs. I szczerze, pomimo sympatii jaką darzę CD Projekt, mam nadzieję, że wyjdzie im bokiem takie podejście do tematu. Niech słono dostaną po kieszeni i to może nauczy ich tego, że nie wydaje się tytułu z takim potencjałem tak niedopracowanego (zwłaszcza na wszystkie wiodące platformy jednocześnie). I tak jak to ujął programista. Gra o wyzysku korporacyjnym… HIPOKRYZJA.
Nie wiem Panowie i Panie, na temat wersji na konsole się nie wypowiadam, gram na PC, spędziłem w grze już ponad 100 godzin i bawię się rewelacyjnie. Owszem, są śmieszne błędy, ale nie jest to nic co psuło by zabawę, przynajmniej mi. Polecam orać I wyrobić sobie zdanie samemu.
ograć* 🙂 @CDA – możliwość edycji komentarzy kiedy?
Smuci mnie tylko to, że jak widziałem fragmenty, gra jest spoko. Questy na poziomie redów. Tylko te wszystkie technikalia.
Nie pamiętam kiedy ostatnio jakieś studio zaliczyło tak szybki upadek wizerunkowy. To nawet Blizzard musiał latami pracować sobie na niechęć jaką jest dzisiaj darzony.
Jaką nauczkę możemy z tego wyciągnąć drodzy państwo? A no taką, że nie warto opierać PR, czy marketingu na kłamstwach, manipulacjach i celowych niedomówieniach 🙂 (komentarz wylądował nie pod docelowym artykułem, więc przeklejam)
@Deadwing No czy ja wiem, takie afery są popularne w grach. Monolith i sklep w Cieniu Wojny, albo przekręt z DLC ku pamięci zmarłego dewelopera. Rocksteady i afery z Arkham Knight / oficjalne stanowisko że „nie będą patchować Arkham Origins tylko robić DLC”. Zapowiedź Diablo Immortal. Tutaj pewnie ludzi to bardziej boli, bo to CDPRed. Ludziom brakuje czasów, kiedy Blizzard, Infinity Ward, Dice czy Valve to były „fajne ekipy”, i wpadka w-miarę-czystych* Redów się przez to potęguje. Fantazja ginie w bólach.
Wielka szkoda ze idioci z zarzadu zniszczyli developerow studia bo inaczej tego nie moge napisac. Gra jest wedlug mnie majstersztykiem gram na PC, ale wymagala troche czasu na doszlifowanie. Wiemy juz dlaczego sa takie sytuacje ze gry posiadaja bledy itp. Zarzady spiesza sie ze sprzedaza i licza zysk a developerzy nic nie moga zrobic i zmuszeni sa wydac niedokonczona gre. Naprawde smutno mi z tego powodu ze studio ktore slynelo z ambitnych gier zostalo tak potraktowane a renoma poszla w swiat.
Gra jest naprawde rewelacyjna , po ponad 100h nadal sie swietnie bawie robiac aktualnie drugie podejscie.|Oprawa audiowizualna tej gry miazdzy czache, gram w 1440p na ultra z RT i powiem wam ze jest to pierwsza gra w ktorej nie umiem obojetnie przejsc obok nie robiac co chwile screenshota.|Jest duzo glitchy graficznych to prawda ale nie natrafilem na nic co by mi przeszkodzilo w kontynuowaniu rozgrywki, jak dla mnie gra roku 2020 na PC oczywiscie bo wersja na konsole wola o pomste do nieba…
To jednak gra się nie zwróciła
@robin81. Nie no zwróciła się, ale nie w sensie w jakim UDZIAŁOWCY CD Projekt by sobie tego życzyli. Sony zwraca za grę i Microsoft też. Więc zwrotów mają na potęgę ;D
Choć bawię się świetnie, zauważam że rzeczywiście w pewnych nielicznych miejscach gra to „drewno”. Trochę psuje mi radość brak tłumów w lokacjach, w których byłoby to wskazane, to samo z ruchem ulicznym. Sygnalizacja świetlna działa jakoś dziwnie – niby kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem światło zmienia się na czerwone, a parę sekund później, gdy dojeżdżam do skrzyżowania jest już znowu zielone. Niby nic, a trochę psuje wczuwkę. No i NPCe są czasem wyjątkowo głupi.
@Uniks|Grafika jest ulotna i za parę tygodni/miesięcy/lat będziesz robić screenshoty gdzieś indziej.|To, co zostaje, to gameplay, mechanika, atmosfera (która nie wynika z grafiki), fabuła, dialogi, wybory, lokacje, questy, etc.
Światowe media niezwiązane z gejmingiem wszędzie mówią o wtopie cedepów – przez sarkastyczne komentarze na BBC, przez państwową telewizję w Finlandii po Australię. I niestety swoim skokiem na przedświąteczną kaskę sobie zasłużyli na takie negatywne traktowanie. Brawo, CDPR, daleko zajdziecie podążając tą ścieżką – wprost do szuflady z resztą znienawidzonych przez większość devów.
sie obudzili
> Gra jest majstersztykiem na PC XD|> 2/3 bugów nie związanych z grafiką/ wyświetlaniem pochodzi z wersji na PC|Polacy to jednak naród głupi. Tyle grzmi o wstaniu z kolan, a tymczasem wystarczy nasypać pierwsze lepsze gówno do miski i wracają na cztery łapy aby się nażreć kiczem. Nawet dadzą głos i podziękują panu za „pyszny” posiłek.
@Janek500|Serio? A tyle się naobiecywali |https:www.cdaction.pl/news-55163/cyberpunk-2077-nie-mniej-dopracowany-niz-red-dead-redemptionii.html|BTW Cyberpunk to bodajże jedyna gra, o której słysze poza sferami growymi. Eg rodzina, zupełnie niezainteresowana grami, pyta czy to ogrywam. Oby nie dali mi tego pod choinkę!
@Kordianbolszewik a tam głupi, po prostu mamy teraz własną Bethesde
@sytrus2007 jak majstersztykiem na PC bez doszlifowania? Jak AI to nie „szlify”. Wpisz w google „GTA 5 vs cyberpunk” albo watch?t=773&v=vjF9GgrY9c0&feature=youtu.be >the most believable city in any open world game to date. Albo to watch?v=7houicaKQjQ&t=20s |Po prostu gra potrzebowała co najmniej rok jeszcze produkcji
@silvver Tylko, że Bethesda jest powszechnie nienawidzona, a CDPR ma własny kult. Rozwalają mnie debile, którzy twierdzą, że CDPR jest indie firmą i nie umieją robić FPsów, więc wszystko trzeba im wybaczyć i dać im 10/10 za starania XD Albo, że CP to nie jest gra na konsole starej generacji, więc konsolowcy są sami sobie winni mimo, że pierwsze trailery a pozniej wypowiedzi tworców obiecały grywalność.
@Kordianbolszewik no właśnie, CDPR było ulubieńcem graczy. Przez to też mieli ogromny kredyt zaufania, który stracili na własne życzenie. I do tego np. pozwy akcjonariuszy się szykują. Wg Gazety Prawnej z 8mln predorderów aż 41% było na konsole starej generacji, wycofanie gry ze sklepu Sony to duży cios
@jackBronson, nie wiem czy grałeś w cyberpunka, ale akurat te wszystkie rzeczy które wymieinłeś są świetnie zrobione w tej grze. Grając widzę ile pracy zostało włożone w ten tytuł, to szafostwo spierdzieliło wydając go przedwcześnie.
Czyli sprawdza się stara korporacyjna prawda… że największą krzywdę produktowi zawsze wyrządza menagement.
Cyberdrama 2020
Za czasów PS2 nie miały miejsca takie wydarzenia, gry były wydawane praktycznie zawsze dopracowane. Na PC wychodziło kilka latek po kilka – kilkadziesiąt MB, które pobierało się z neta albo instalowało z CD /DVD dołączanych np. do CDA…
@KUBA86pl Bo gry ważyły po kilkaset MB. Już zapomniałeś w jakim stanie były Vampire: The Masquerade – Bloodlines albo Gothic 3?
@Iskier wszyscy zapominają i zapominają o grach na konsolach które niszczyły save-y czy nawet o takich że praktycznie nie były grywalne również przez bugi… Ludzie zapomnieli jak to bylo
@KUBA86pl Opowiadasz kompletne bzdury. Gry wychodziły zabugowane, a nieraz nawet kompletnie niegrywalne już za czasów NESa (a nawet wcześniej). Kiedyś po prostu nie było powszechnego internetu i informacja o niedoróbkach nie rozchodziła się tak masowo i zostawała w zamkniętym gronie osób. Dzisiaj, gry o których słyszy się jakie są niedorobione, w rzeczywistości są w dużo lepszym stanie niż można odnieść wrażenie, bo internetowy jazgot zakłamuje obraz.
@_SetH_,|Mądrego to i miło posłuchać.|Pewnie u niektórych „odpalił się” wzorzec: E, kiedyś to było…
@KUBA86pl tylko z własnego doświadczenia pamiętam, że dawniej częściej się zdarzało, że jakaś gra wywalała mi do pulpitu. Ja wolę jednak tak jak jest teraz. Łatanie idzie o wiele szybciej i nie trzeba czekać miesiącami. Pamiętam jak w 2003 roku miałem nowy komputer z Windowsem XP i chciałem zagrać w GTA 3. Była zupełnie nie grywalna i na dobrą sprawę do dzisiaj nie zagrałem bo gdy była już taka możliwość to wyszły nowe, o wiele lepsze odsłony i nie było sensu do niej wracać.
A tak w temacie Cyberpunka to najbardziej szkoda zwykłych pracowników, którzy zapierniczali przy grze a przez nierealne wymogi zarządu nie mogli dopracować końcowego produktu. Ktoś tam powinien dostać solidny łomot za taki brak profesjonalizmu.
Jest źle? Szukaj winnych :).
A co do konfliktu pracowników z zarządem, doszło ostatnio do spotkania, gdzie padło sporo przykrych słów. Okazję się, że problem crunchu w CD Projekt miał miejsce w 2015, gdy dopinano Wiedźmina 3. Ponadto miano pretensję, że zarząd kłamał na temat wersji na stare konsole i zatajeniu problemów z projektem.
Iskier nie jestem pewien czy to dobre przykłady bo te gry pociągnęły swoich twórców do grobu. Zresztą co innego jakaś średnia gra z półki o której wszyscy albo zapomną albo nikomu nie będzie chcialo się rozpisywać i czytać, a co innego gra na, którą patrzy cały świat. CDP zrobił agresywny marketing do produktu, który nie zasługiwał na to. Myślę, że wiedząc w jakim stanie gra wypada na konsolach poprzedniej generacji powinni wstrzymać się z wydawaniem ich na nie i dać w pozniejszym terminie
Bo ogólnie na PC można grać, te pomniejsze bugi nie niszczą w sumie jakoś mocno gry (chociaż w sumie ja grałem może dwie pierwsze godziny, osobiście wole poczekać aż grę naprawią). Myśle, że jakby gra pojawiła się tylko na pc i konsole nowej generacji z obietnicą rychłej premiery na stare to by lepiej na tym wszyli.
ps. trochę niefortunny dobór słów – niezasługiwał na to „w takim stanie na premiere”
@Arlekin Ja miałem mało problemów z grami na przełomie wieków, najczęściej problemy powodowały nieaktualne sterowniki karty graficznej oraz dźwiękowej.
@KUBA86pl u mnie to różnie bywało. Największym problemem było wspomniane GTA 3. Ale też jak inni pisali Gothic 3 (który tak na prawdę do dzisiaj potrafi chrupnąć na mocnym PC) czy Vampire The Masquarade. No i GTA 4 w momencie premiery na PC też było niemal nie grywalne bo takie miało wymagania. Nie wspominająć już o fatalnych portach na PC hitów konsolowych jak Devil May Cry 3 czy Resident Evil 4. No i niezmiennie gry z mocną grafiką potrafiły razić słabą optymalizacją jak np. Oblivion.