rek
rek

Cyberpunk 2077: Preordery wystarczyły, by zwróciły się koszty produkcji i marketingu gry

Cyberpunk 2077: Preordery wystarczyły, by zwróciły się koszty produkcji i marketingu gry
Tytuł trafił nawet do Forzy Horizon.

Takiej premiery nie było od lat, przynajmniej w naszym kraju. Cyberpunk jest wszędzie i nic w tym dziwnego – na nowy tytuł Redów czekali w równym stopniu gracze, co inwestorzy, a o produkcji słyszały przecież także osoby zupełnie się naszą branżą nieinteresujące.

Przy tak absurdalnie ogromnym zainteresowaniu (ponad milion grających w jednym momencie na Steamie) nie dziwi, że CD Projekt ma powody do zadowolenia. Już wczoraj informowano o 8 milionach sprzedanych preorderów (co pokrywa się zresztą z szacunkami niektórych analityków) i 50 milionach dolarów przychodu na samym Steamie na dwa tygodnie przed debiutem.

Łącznej sumy pochodzącej ze wszystkich zamówień przedpremierowych co prawda nie poznaliśmy, ale firma poinformowała dziś, że pozwoliła ona pokryć całkowite koszta produkcji Cyberpunka i wydatki poniesione na jego promocję.

Szacowana wartość należności licencyjnych Spółki z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry Cyberpunk 2077 we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę: całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów marketingu i promocji gry ponoszonych przez Spółkę – zarówno dotychczasowych jak i planowanych do końca 2020 roku.

CD Projekt raczej więc nie narzeka, nawet pomimo gwałtowanego spadku ceny akcji (w tej chwili poniżej 328 zl, co jest wynikiem niższym o ponad 135 zł w porównaniu z rekordem z poniedziałku).

Odchodząc od kwestii finansowych – podczas wczorajszego The Game Awards 2020 zaprezentowano efekt współpracy Cyberpunka i Forzy Horizon 4:

rek

52 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Preordery wystarczyły, by zwróciły się koszty produkcji i marketingu gry”

  1. niech tylko Larian nie zepsuje Baldur’s Gate III

  2. Gra niestety cierpi na dużo niedoróbek i błędów. Optymalizacja to porażka, grając na rekomendowanych przed Redów sprzęcie w mieście będziemy mieli spadki poniżej 30fps, a średnia ilość to 40~. Miasto pełne chodzących kukiełek z którymi nie można wejść w interakcje. Dialogi bardzo ubogie, opierające się tylko na rozmowie o queście. Bug, crushe i glicze. Człowiek narzeka na opóźnienia, ale wydają za szybko i wychodzi taki potworek trochę.

  3. Dużo jest też takich scenek, które myślisz oho! queścik albo zadanko albo po prostu coś z lore, typu kłótnia, policja stoi na zwłokami, ktoś coś chce ale jak podchodzisz to nagle się okazuje, że nic więcej tam się nie dzieję i żadnej interakcji nie ma. Taki trueman show trochę. strasznie szybko przez to iluzja tego, że świat żyje pryska. Początek też słaby, zero zarysowania kim się jest itp, ot po prostu np masz auto, jesteś nomadem bum wątek główny. Liczyłem na coś jak z Dragon Age:O

  4. Miałem czekać aż gra będzie w normalnej cenie czyli 120zł, ale chyba się skuszę. Jakoś czuje upgrade sprzętu w kościach. Co prawda mój G980 nie jest zły ale chyba czas na lepszy monitor…

  5. Gram na win 10 rtx 2060 super 16 gb ramu procek i7-4771 3.50 ghz|Wszystko na high/ ultra, rtx włączony 0 ścin płynne 60 klatek. po 12 godzinach nie widziałem jeszcze żadnego buga. Jeden glicz, w szafce jakiś item się telepał. A sama gra, historia, dialogi KOZAK !! Imersja zajebista.

  6. Ehh szkoda bo jak dziecko czekałem przez 7 lat na tą grę, a na razie jest takie 7/10. Dużo błędów, nps bez życia, dodatkowo 2-3 sekundy zanim się załadują niekotre postacie, często nawet nie otwierają buzi, latające obiekty, beznadziejne AI, okropna policja, bardzo dużo uciętego kontentu, słaby system jazdy, potworne bindowanie klawiatury, zawalony interface ciągłymi komunikatami. Mimo wszystko fajnie się gra, ciekawe questy i fabuła, ale grze brakuje potwornie życia i czegoś z RPG (z resztą sami przestali

  7. Reklamować jako RPG.

  8. Najbardziej polecam recenzje skill up’a

  9. @Hagan|Ostatnio Dael wspominał, że bugi miały nikły wpływ na ostateczną ocenę, więc strzelam, że 9+.

  10. shrbr,|Pamiętam jak pytałeś, czy na Twoim sprzęcie da się sensownie pograć w CP2077. Cieszę się, że wszystko hula jak trzeba. Miłej zabawy 🙂

  11. teksty gorszę niż od patryka vegi z głosami aktorów przed mutacją

  12. Najlepiej o skali sukcesu medialnego CP2077 mówi fakt, że po wpisaniu literki C w wyszukiwarce, Google wyżej pozycjonuje Cyberpunka niż Coronavirusa.

  13. @Muidus|Już, już, nie denerwuj się.

  14. Na Meta tylko jeden punkt dzieli CP od prawdziwej katastrofy. Ciekawe jak będą wyglądać oceny graczy. Ja spodziewam się masy zer. Oby to nie opóźniło W4 za bardzo.

  15. @w1ntermu7e, nie zgadzam sie z ani jednym słowem, Ai daje rade (towarzyszy i wrogów), od 5h grania żadnego buga (moze raz Jackie wszedł w sciane), system ajzdy jest dość zabawny – satysfakcjonujący bo można choć odrobine ćwiczyć

  16. @Wizardius Daję radę, ale po paru godzinach robisz go jak chcesz, (mój przykład, hakujesz kamerkę, 6 npc na nią patrzy w grupce, podchodzisz po kolei i ich ogłuszasz, dosłownie 2m od kolegi, a oni komentują „słyszałeś coś?” „znowu te pieprzone maszyny się psują”. Inny przykład „boss” nie pamiętam imienia, z misją od flatheada, 3 podejścia 3 razy wszedł w filar i się gliczował. Tak jak to hed powiedział AI w cp2077 to rekord jeżeli chodzi o nakręcenie licze na glicze.

  17. @Draagnipur W dzisiejszym świecie oceny recenzentów są nic nie ważne jeśli kasa się zgadza,a jak widać już się zgadza. A oceny od graczy masz już na Steamie 77% pozytywnych i rośnie.

  18. @Xellar|Własnie bałem si,ę tym bardziej po pierwszych recenzjach, ale okazało się że niepotrzebnie :)|Dzięki bardzo i pozdrawiam 🙂

  19. @Xellar „Covid airborne” jest wyżej niż Cyberpunk ;P|A na poważnie, pewnie nauczyłeś przeglądarkę faworyzować C2077 i stąd taki wynik. U mnie wyżej jest nie tylko „covid airborne” ale i „contra anniversary collection”, oraz „chore”.

  20. Super, przynajmniej mają teraz budżet na dokończenie gry, bo to, w jakim ona została wydana nie przystoi chyba nawet Ubisoftowi. Silnik fizyki robi co chce, AI enpeców i policji nie istnieje, tak samo jak możliwość wizualnej kastomizacji postaci w trakcie gry (a przecież mówimy tutaj o uniwersum skupionym na stylu i ekspresji siebie – jak to sie ma do braku możliwości zmiany nawet fryzury?). Nie wspomnę już o tym, jak biednie wygląda kwestia modyfikowania ciała..

  21. .. bo przecież na zapowiedziach wyglądało to fantastycznie – każdy uznał, że bedzie potraktowany stosowną cutscenką a tu niespodzianka – poza questem mody pokroju nowych rąk kupujesz tak samo jak żarcie w sklepie. Model jazdy samochodów to komedia – nadsterowność tutaj jest obecna w większości przypadków. Ponadto ilość wyciętych ficzerów, które zostały obiecane czy nawet pokazane na gameplayach smuci niezmiernie. Ta gra powinna zostać w produkcji przez następne pół roku.

  22. Poza tym balans broni absolutnie nie istnieje (na hardzie nie ma co myśleć o zabiciu kogokolwiek nie strzelając w głowę), a ekonomia w grze (zdobywane ilości kasy i surowców a ceny nowych zabawek) zmusza wręcz do korzystania z bugów, żeby się nie znudzić brakiem nowych możliwości.

  23. Brawa dla nich. Marketing mają świetny.

  24. @Xellar na pewno byłeś zalogowany na swoje konto googlajac literę C. Wejdz po prostu na Google Trends, porównaj obie frazy i zobaczysz, że Cyberpunk nie ma nawet 1% tego co koronawirus.

  25. @wizadrus daje radę? AI samochodów działa tak że jedzie jedna trasa i jak ja zablokujesz to samochody Cię nie wyprzedza. Wrogowie nie reagują na lecące granaty. Osoby 'w oparach’ po tym jak zabijesz członków gangu dalej siedzą wystraszone bez żadnej interakcji. Policja pojawia się znikąd. Po prostu spawnuje się za Tobą (pisze komentarz w temacie odradzania jak nagle w budynku znikąd się pojawiły dodatkowe odziały

  26. @jackBronson Chyba nie użyłem słowa „nikły”. A jeśli to, to odrobinę przesadziłem. Więc się lekko poprawię. Piszemy o bugach w recenzji (głównie w charakterze ciekawostki, bo przez pierwsze dwa dni wersja CP2077 w jaką graliśmy była 10 razy bardziej zabugowana od tego, co dostali gracze). Ale ze względu na to, że widzieliśmy na żywo, jak większość tych bugów jest szybko usuwana, ostatecznie miały pewien wpływ na ocenę (bo nie można tego pominąć), ale wpływ ten był raczej niewielki.

  27. Patrząc na recenzję użytkowników, to zastanawiam się czy może być gorzej. Naprawdę muszę kupić tego CP, żeby samemu wyrobić opinię 🙂 Trzeba wspomóc CPR, bo jeszcze nie zrobią nowego Wieśka. Średnia 2 dla PS4…

  28. 1/2 Ludzie, gra jest tak rozbudowana, że nie da się uniknąć błędów inaczej premiera musiałaby zostać o kolejne miesiące przesunięta albo trzeba byłoby zmusić pracowników do pracy 18/24 godziny a każdy kto ma pojęcie o realiach tworzenia gier i w ogóle jest człowiekiem na co dzień pracującym powinien być świadom, że Cyberpunku należy zrecenzować za kilka tygodni, może miesięcy.

  29. EastClintwood 12 grudnia 2020 o 09:24

    Ale czekajcie, przecież według przepowiedni wieszczów tragedii Cyberpunk miał na steamie zejść po dniu poniżej 70% ocen na mieszane a póki co jest 79% i rośnie. Oczywiście pomija to PS4 i Xone bo tam to serio jest bubel i nie powinno nawet wyjść na te konsole.

  30. 2/2 Nikt nie widzi, że powoli jest to standardem w grach wysokobudżetowych tak rozbudowanych i nie ma co się dziwić obecnemu stanowi, wystarczy poczekać a gra będzie wyglądać tak jak zapowiedziano a downgrade zostanie zastąpiony modami graficznymi tak jak w przypadku Wiedźmina 3 ale i wielu innych gier AAA. Zalecam spokój i cierpliwość, bo każdy z nas za kilka tygodni, może miesięcy (bo są też inne gry) zagra prędzej czy później z bananem na twarzy.

  31. @EastClintwood Redzi mają dobrą renomę, pozytywne recenzje sypią się za sam fakt, że gra wyszła. Nie można tutaj mówić, że problemy są tylko na PS4 i XBoX, na PC tak jak ludzię piszą postami poniżej też jest słabo, od AI, po optymalizacje, i cale technikalia. Bugi i glicze są nagminne. Edytor o którym było tyle mowy naprawdę ubogi. Z Drugiej strony sam Vi jest bardzo liniowy, mało dialogów, nie można sobie zrobić „swojego” Vi jeżeli chodzi o charakter, bo dialogów jest bardzo, bardzo mało.

  32. Co do ocen, gdyby coś takiego zrobiła np Bethesda to zaraz wylały by się wiadra pomyj na twórców, Redzie mają trochę na + u graczy także nie ma jakiś głośniejszych ataków na nich ale obiektywnie gra jest słaba i w sumie mało co ją ratuje.

  33. @edward ale ludzie czym więcej grają tym mniej patrzą na bugi, a więcej na to ile w tej grze nie zrobiono. Postaw samochód na ulicy i zobacz co się stanie. W GTA SA było normalne AI które potrafili Cię o trąbić i wyminąć. Tutaj wszyscy stoją bo zablokowałeś ścieżkę, którą samochody mają wyznaczoną. System policji jest nieprzemyślany, bo pojawianie się jednostek za Twoimi plecami tak też jest kiepską rzeczą. Więc tu nie chodzi o same bugi, tylko o to ile rzeczy zostało potraktowane po macoszemu

  34. I też żeby nie było, to gra mi się podoba, ale strasznie brakuje jej jakiejś głębi w kilku aspektach. Od bzdetów typu brak chodzenia, przebierania przy zachowaniu statów, modyfikacjk postaci w trakcie gry, aż po dobry a nie ślizgający model jazdy i kartonowe samochody, lepsze AI, lepszej optymalizacji. Szkoda ze redzi nie poczekali jeszcze, no ale gracze i tak już wysyłali groźby że zabija rodzinę więc…

  35. @Darku22|”Obiektywnie”, to ty nie do końca wiesz, o czym piszesz. „Gdyby Bethesda coś takiego zrobiła”? Kolego, Skyrim ma średnią ocen 94 i status produkcji kultowej, choć w dniu premiery był wręcz absurdalnie zabugowany – do tego stopnia, że pomimo wielkiej ekscytacji musiałem wstrzymać się z grą na kilka tygodni. Zaznaczę, gdybyś i tego nie wiedział, że Skyrim jest grą bez porównania mniej złożoną od Cyberpunka, a sama Bethesda miała znacznie większe doświadczenie niż Redzi teraz.

  36. @down bo ludzie zapominają ze pomimo że gry często mają bugi są po prostu słabe albo przeciętne i że ludzie nie jeżdżą po nich tylko za to że są jakieś błędy. Nie wiem po co powielać ten 'argument’ zwłaszcza że Cp2077 ma obecnie jedne z najniższych wyników na metacritic od graczy (oczywiście można sobie to wsadzić wiadomo gdzie, bo jakoś tych recenzji jest kosmiczna, no ale wiemy o co chodzi)

  37. Zostawię to tutaj https:www.youtube.com/watch?v=g_pN2C86R5Y|Pytane: na co komu ręce na ekranie, skoro interakcje działają ja czasów DeusEx?| |BTW Pier******* o konieczności oceniania gier, gdy już je naprawią, jeśli naprawią, litościwie przemilczę.

  38. Mnie gra chodzi super na 1080 ale mam coś takiego, że haha, jestem w mieście i przez obiekty prześwitują palmy z oddali xD|Identyczny efekt był na pustyni na początku (ścieżka nomad). Migotanie oddalonych palm (są czarno białe).|A może ktoś tak miał i wie jak to usunąć?|Dodam, że nie montowałem jeszcze tego patcha.

  39. Magia gry aż zapiera w piersi. https:www.youtube.com/watch?v=jSzczjS_q_8 Ja współczuje tym wszystkim pracownikom co siedzieli po 15 h dziennie w pracy przez kilka miesięcy, żeby tylko usłyszeć że wszystko co robili nie miało sensu. Jak gra jest tak fatalna i najgorszy syf to po co ją tworzyli.

  40. @Shaddon|W czym Cyberpunk jest tak bardzo złożony? Pytam z ciekawości.

  41. @DaeL|Dzięki za wyjaśnienie. Szczerze, to sam nie pamiętam, jakiego słowa użyłeś, ale za 3 dni się dowiemy, co tam wypisaliście.

  42. Ludzie chyba przez hype oczekiwali niewiadomo czego i teraz się czepiają. Sam mialem taki moment. Podczas gry chcialem zagadać z przechodniami i wiekszosc miala tylko jakies pojedyncze teksty i miałem takie meh co to ma byc. Aż w końcu zacząłem podróżować po mieście i ta skala, to jak to miasto wygląda jak prawdziwe, aż mnie przytloczylo. Pomyslalem wtedy, wow przeciez to jest przeogromne i mega żywe. Zdałem sobie sprawę że sam nakręciłem się i oczekiwałem nie wiadomo czego a przecież to jest tylko gra,

  43. Ktora ma udawać prawdziwy swiat a nie nim być. Troche mi się to miasto kojarzy z Omikron the Nomad Soul wtedy gdy pierwszy raz je odpaliłem też miałem takie Wow. Ale tu jest to mistrzostwo czuję się jak bym uczestniczyl w jakims filmie bo postacie i dialogi i hostoroa stoją na najwyzszym poziomie. A jezeli ktoś oczekuje że gra będzie jak życie, no to musi poczekać jeszcze z 50 lat jak nie więcej

  44. Mam swojego CP. W zasadzie to mnie bugi grzeją. W W3 grałem na premierę i nic nie widziałem. Afera z Andromedą jest dla mnie przesadzona. Bloodlines uważam za jedną z najlepszych gier. Zatem sprawdzę o co ten szum. O ile mój 980 uciągnie.

  45. Ja tam sobie spokojnie gram, robię na razie questy poboczne na średnich ustawieniach graficznych bo mam tylko 1060. Trochę bugów jest ale jakoś bardzo mi nie przeszkadzają, jak na razie tylko jeden sprawił że musiałem grę wczytywać. A co do samego stanu technicznego CP2077, moim zdaniem winny jest za długi crunch i robienie nadgodzin bo przemęczona ekipa popełnia małe błędy z których potem biorą się gliche i bugi. Pamiętacie Historie z Alien:CM gdzie Ai było zrąbane przez brak jednego znaku w kodzie.

  46. @Dan2510: zupdatuj sterowniki

  47. Fallschirmjager 12 grudnia 2020 o 16:46

    Spokojnie dokończę Assassin’s Creed Valhalla, potem może jeszcze przejdę wreszcie Control, o ile po godzinie mnie nie znudzi, poczytam komiksy, przy okazji dostanę załamanie nerwowego tu i ówdzie a potem sprawdzę tą grę jeszcze raz, bo się ostro na niej zawiodłem. NPCe ACV są lepsze niż tu, sposób chodzenia też, jazda konna oczywiście nieporównywalnie gorsza od RDR2 ale to właściwie jedyny większy mankament. Gra mnie wciągnęła i tam mamy więcej opcji dialogowych. Potem sprawdzę CP77, bo na razie to nie W3.

  48. Fallschirmjager 12 grudnia 2020 o 16:56

    Myślałem, że jak odpalę CP77 to mi szczena opadnie. Nie opadła. System tworzenia postaci uboższy niż w Skyrim, gdzie dowolnie można było kształtować np. nos, oczy, uszy, szczękę, policzki, twarz do tyłu albo bardziej do przodu, brwi, usta. Tu za to masz takie stworzone przez twórców wybory. Nawet Npce z gta IV byli żywsi, gadali do siebie, słuchali muzyki, mówili nawet po polsku (jesteś głupi?), to jak upadali, gdzie dostawali kulami. Może zbyt dużo od tej gry oczekiwaliśmy. Ech… GOTY to to nie będzie.

  49. @Fallschirmjager|A tymczasem na Steam: 1,015,903 osób w grze. Ja tam może i się nie znam, ale chyba nikt siłą przy komputerach tego miliona osób nie trzyma, prawda? I, żeby nie było, sam zatrzymałem się na etapie tworzenia postaci, bo nie mam szczególnego parcia na testowanie ewidentnie niedopracowanej gry, ale cieszę się, że brałem udział w tym całym okołopremierowym szale, bo coś takiego może już się nie powtórzyć. Swoją cegiełkę dołożyłem, zagram jak chłopaki podłatają co trzeba.

  50. @Shaddon ponad milion, bo tak jak ktoś powiedział: „najlepiej redom wyszedł marketing” a to podstawa do dobrej sprzedaży i ilości graczy. Masz mnóstwo hardcorowych gier, z mega dopracowaną mechaniką, settingami bildami itp, ale ze słabym marketingkiem które w ogóle się nie sprzedają, bo nie trafiają w mainstream. CP jest mega wypromowany, nieskomplikowany, przystępny dla każdego, są samochody, auta, strzelania gadki o robieniu sobie genitaliów.. prostota i marketing.. chleba i igrzysk wciąż żywe

  51. Darku22,|”CP jest mega wypromowany, nieskomplikowany, przystępny dla każdego” – dlaczego mam wrażenie, że robisz zarzut z czegoś, co nie jest wadą? Nie wydaje mi się, aby Redzi mieli amibicję robić z CP, pod kątem mechanik czy buildów, kolejny staroszkolny cRPG. Zresztą, biorąc pod uwagę ich dotychczasowe portfolio, to oni nie mają doświadczenia w takich grach. Ich Wiedźminy to były quasi-RPGi i ich siłą nie były skomplikowane mechaniki czy miliony buildó. Skąd zatem u Ciebie takie rozczarowanie?

  52. Dla mnie Cyberpunk od początku aż cuchnął grą z syndromem DNF, czyli „gra tak długo oczekiwana, że nawet gdyby była 10/10 to ludzie i tak będą narzekać, że miała być lepsza”. W sumie aż tak żle nie wyszło i pomimo bugów to wygląda całkiem nieżle na gameplayach. Moja kopia (na szczęście komputerowa) się już ściąga, więc niedługo sam zobaczę o co tyle szumu. Czekam na instalację i nowego GlitchMistrza u Quaza, bo widząc co się dzieje na PS4 to na pewno niedługo się pojawi.

Dodaj komentarz