
Cyberpunk 2077: Gra trafiła już do niektórych klientów, CD Projekt przypomina o zakazie streamowania [AKTUALIZACJA]
![Cyberpunk 2077: Gra trafiła już do niektórych klientów, CD Projekt przypomina o zakazie streamowania [AKTUALIZACJA]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/ca4bc522-8715-4d79-bacb-75010b336f4b.jpeg)
Mamy to! …a przynajmniej mają to niektórzy szczęśliwcy. Do premiery kilkukrotnie przekładanego Cyberpunka został równo tydzień, ale sama gra do tłoczni została wysłana już dwa miesiące temu. Pudełka z grą trafiły do magazynów już w listopadzie i od tamtej chwili ryzyko natrafienia na spoilery w sieci wzrastało w tempie wykładniczym, choć CD Projekt na bieżąco starał się usuwać nieautoryzowane materiały.
Teraz jednak będzie ich tylko przybywać. Część graczy informuje bowiem, że niektóre sklepy nieco się pośpieszyły i już zaczęły wysyłkę edycji kolekcjonerskich do klientów. Dzięki jednemu użytkownikowi Reddita wiemy, że na premierę (przynajmniej w wersji na PS4) – ściągnąć będziemy musieli aż 56 GB.
W związku z tym, iż niektórzy mają już okazję przemierzać Night City, CD Projekt wydał stosowny komunikat. Jak informuje firma, wszystkie streamy i wideo publikowane przed premierą będą w miarę możliwości studia kasowane.
Here’s what you need to know about creating your #Cyberpunk2077 video content before the release: pic.twitter.com/QBCCxAX0E2
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 2, 2020
Cyberpunk 2077 ukaże się 10 grudnia na PC, PS4, Xboksie One, PS5 i Xboksie Series X/S.
[AKTUALIZACJA]
Pracownik CD Projektu, Fabian Mario Döhla, skomentował tweeta (zresztą już skasowanego) o patchu ważącym ponad 50 GB. Jak poinformował developer, premierowa aktualizacja jeszcze nie powstała, więc nie mogła zostać udostępniona do pobrania.
Korrekt. Ist kein Patch, den gibt es noch nicht.
— Fabian Mario Döhla (@fabiandoehla) December 2, 2020

Czytaj dalej
56 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Gra trafiła już do niektórych klientów, CD Projekt przypomina o zakazie streamowania [AKTUALIZACJA]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Patch na premierę waży (przynajmniej na PS4) aż 56 GB.
Spodziewałem się dużego patcha, ale 56GB? Ja pierniczę. Chyba poczekam na GOTY.
To nie jest patch – info potwierdzone przez Fabiana Mario Döhlę z CDPR.
Serio 50GB?! Tyle grę opóźniali, to mogli jeszcze dać kilka dni więcej i puścić do tłoczni obraz CD już z poprawkami. Na co ma człowiek kupować gry pudełkowe jak i tak jest zmuszony do ściągania gigantycznych updates?
Eh, trochę mi ulżyło, ale mimo wszystko mam po uszy tych ogromnych updates. Kupuję grę na płytce po to żeby nie ściągać jej godzinami z netu. Jakoś japońskie produkcje mogą być na płytce i nie mieć na start patchy, tylko można jednak od razu wypuścić grę jak należy, zamiast tłoczyć ver beta i dalej jeszcze pracować na tym co jest nie dokończone do dnia premiery. Potem wrzuca się taką płytkę do konsoli, 1GB instalowany z CD i 100 GB ściągane z netu (prawdziwy case z Halo Master Chief Collection).
Systemy na konsolach też muszą zacząć używać diffów do aktualizacji. Obecnie chyba jeśli zmieniło sie kilka bajtów w dużym pliku to jest ściągany cały duży plik. Dlatego te updates są tak wielkie, a przecież mapki, muzyka czy tekstury zazwyczaj się nie zmieniają. Podczas gdy można by wygenerować po stronie serwera diff z samymi zmianami, ten (zapewne mały) plik ściągnąć i zaaplikować go na systemie gracza. Tak, trzeba by trzymać na serwerze diffy pomiędzy wszystkimi wypuszczonymi wersjami, coś za coś.
@CyberKiller40|No pecetowców ten nasz CD Projekt trochę wystawił do wiatru, bo w pudełkach płyt z grą nie znajdziemy i w związku z tym niektórzy z nas zagrają najwcześniej np. dopiero 12 grudnia. Szczerze mówiąc, to akurat po Cedepie spodziewałem się uszanowania niepisanej tradycji fizycznych wydań w Polsce, ale jest jak jest. Najlepiej będą mieć ci, którzy sięgną dopiero po wersje na PS5/nowe Xboksy, choć tego czekania to też nie zazdroszczę.
@Shaddon Płytki DVD mają zbyt małą pojemność (z 8-10 płytek na cyberpunka) a Blue Ray (2-4 płytki na cyberpunka) jest za mało popularny. Ale jak dla mnie nie ma na co narzekać bo Cyberpunk pewnie będzie mieć preload jak przy Wiedźminie 3. Zakładając preload 2 dni przed premierą, trzeba by było mieć internet wolniejszy niż 0.5 MB/s żeby się nie wyrobić na premiere.
@zielonyfenix Nie każdy sobie pozwala na trzymanie PC włączonego 24/7 tylko po to by ściągać jakąś grę i w między czasie zabierać domownikom całe łącze. Także jeśli faktycznie wydanie PC nie zawiera płyt, to jestem wielce zniesmaczony. Oznacza to, że przy moim kalecznym transferze zagram najwcześniej 2-3 dni po zakupie gry…
@CyberKiller40 – Ty zdajesz sobie sprawę z tego, że CDPR nie ma tych wszystkich pudełek w biurze, a samo „dodanie płyty” nie polega na dorzuceniu krążka do opakowania? To są miliony płyt do ogarnięcia w masowych tłoczniach, do zapakowania, zafoliowania i rozesłania po całym świecie z wyprzedzeniem na tyle dużym, żeby zdążyć? To nie jest wypalenie 15 płyt na lapku, tylko gigantyczne przedsięwzięcie logistyczne xD
@Mathius|Nie zawiera, to potwierdzona informacja.|@zielonyfenix|Wiesz, GTA V zostało wydane na 7 płytach DVD, więc jednak da się to ogarnąć. Nie jestem zadowolony z takiej sytuacji, ale też nie mam innego wyjścia jak się z nią pogodzić. Na pewno jest to dla mnie kolejny argument na korzyść konsol – tak długo jak wydawcy nie wycofają się z BlueRay.
kiedy recenzja ?
to nie jest żaden patch, widać te profeske w waszej redakcji, sie nie dziwie że, a no nie wazne i tak tu już nie wchodzę tyle co kiedyś
W zasadzie na jakiej podstawie jest ogłoszony ten zakaz streamowania. Żaden z klientów nie podpisał NDA, nikt nie podpisał embargo – zapłaciłeś za produkt więc jesteś wiązany jedynie umową cywilno-prawną ze sprzedawcą + EULĄ, która nie specyfikuje „daty użycia”. Dziwne czasy.
@muidus recenzje chyba są na 2 dni przed premierą
To nie patch, tylko instalator, który się „pobiera” z płyty.
@Mathius|@Shaddon|Rozumiem wasz żal, ale świat się zmienia. Ja już nie pamiętam kiedy ostatni raz używałem płyty DVD. Tak jak odeszło się kiedyś od płyt CD, tak teraz odchodzi się od DVD, a gdyby nie konsole to i blu-ray by pewnie zniknął. Większość ludzi ma dostęp do szybkiego internetu i widać bardziej opłaca się stracić kilku klientów którzy nie będą mogli gry ściągnąć, niż wydać pieniądze na fizyczne kopie gry. Nie mówiąc o tym, że na wersjach elektronicznych producenci zarabiają znacznie więcej.
Wy płaczecie, że pobieranie trwa 2 dni, a ja mam limit transferu i odnowi się 25.03, z tego powodu rezygnuję z kupowania na premierę 😀
Zaprzeczyli temu |https:twitter.com/lucaslu_ckli/status/1334231267030790144
@CyberKiller40 @USM @Mathius najlepsi hahaha
@Kokapofy|Świat się zmienia, ale prędkość internetu w niektórych jego częściach ewidentnie za tymi zmianami nie nadąża. I wiesz, gdyby to była tylko kwestia zostawienia komputera włączonego przez kilkanaście-kilkadziesiąt godzin celem pobrania gry, to jeszcze nie byłby to aż taki problem, ale jednocześnie uniemożliwiam w tym czasie innym domownikom korzystanie z Sieci. No nic, jakoś to będzie.
@USM, napisali 'kindly ask”, to nie rozkaz a prośba. Inna sprawa ciekawe jak to wygląda z prawnego punktu zdejmowanie wideo przed premierą
O co ten płacz ? przecież 50 „giga” to się ściąga średnio w godzinę lub dwie.
Tak jak już napisali niżej, to nie jest patch.
56 GB?!O słodki ch… moj miesięczny limit to 100GB.
Wy macie limity na kablu? Czy wszyscy mają mobilny a potem narzekają?
Myślisz, że jakbym mógł mieć światło/miedź to decydowalbym się na to padło po LTE?
Na szczęście ja limitów nie mam, ale za to mam inny problem. Teraz ściągam Red Deada, 112GB i zajmie mi to ponad dwa dni, a światłowód mam 10m od domu, tylko się podłączyć nie mogę i muszę z kabla zasysać.
Mnie rozwala jedno, dlaczego duże firmy nie mogą po prostu wprowadzić jakiejś takiej blokady na płycie, żeby nie można było uruchomić danej gry? W dniu premiery trzeba by było dociągnąć jakiś brakujący plik i wtedy by poszło. Czy to jest jakiś wielki kłopot? A tak mają jak mają, powypuszczali grę w świat i zdziwieni że ludzie się tym chwalą.
@Mr.D Miałem ten sam problem, długo próbowałem się podłączyć, w końcu z UPC udało się dogadać, że własnym sumptem opłacę przyłącze. Bardzo dobra decyzja.
dlatego właśnie tak szczerze nienawidzę gier w wersjach TYLKO cyfrowych. Niby mam neta 600 Mbit/s więc powinno dobijać do 72 MB/s ale tak nie jest. Wczoraj ściągałem mortal kombat 11. Te 95,8 gigabajtów które gra zajmuje ściągało tak żałosnym transferem (często spadało do 3-4 MB/s) że trwało to ponad 5 godzin.|Wyobrażacie sobie co by było gdyby gra zajmowała tyle co ARK survival evolved z dodatkami czyli 256 GB?|Akurat ARK-a instalowałem dość dawno temu i akurat miałem w miarę dobry transfer… Ale ostatnio
mam na steamie takie transfery że ręce opadają. Najlepsze jest to że w umowie na tego neta mam gwarantowany minimalny transfer 150 Mbit (czyli 18 MB/s) a jakoś często na steamie mam dużo mniej…
@USM @vlladzio Embargo przed premierą obowiązuje każdego a zwłaszcza streamerów i youtuberów.|Nawet jak ktoś dostaje grę przed premierą to nic nie podpisuje. |Tak było zawsze wiec nie rozumiem zdziwienia.
Współczuje tym, co maja wolny internet, ale co poradzić? tak zrobili i trzeba sie z tym pogodzić.|Ja od paru lat w kompie nawet napędu DVD nie mam. |Szybciej ściągnę grę niż miałbym przekładać 7 płyt tym bardziej jak jedna z płyt okaże sie uszkodzona.
Shunex w dzisiejszych czasach to powodzenia w ogóle kupić obudowę ze slotem na napęd. Fizyczne nośniki umarły, trzymają się tylko pendraki a i to głównie w IT
Zakładając, że faktycznie tyle by wynosił rozmiar pliku to przy mojej prędkości ściągania byłyby to około 4 godziny. Dla mnie jak najbardziej do przeżycia, ale współczuje osobom, które mają niższe transfery
@vlladzio – napisali „kindly ask” a w następnym zdaniu, tak jak zauważyłeś, poinformowali że będą zdejmowali z netu takie nagrania. Zastanawiam się na jakiej podstawie. @Shunex – to tak nie działa, że ktoś dyktuje Ci swoje warunki i musisz go słuchać. Od tego są umowy i prawa. Nie każdego obowiązuje embargo, tylko tych, którzy je podpisali. Jeśli istnieje zapis w EULA dot. wykorzystania przed releasem, to ok, jeśli natomiast „zdejmujemy filmy bo nie chcemy ich w sieci”, to jest to nadużycie.
(1/2)Wielu z Was w komentarzach wypowiada się tak, jakbyście chcieli uniemoliwić grę „tym którzy już mają grę”. Kombinujecie jak powinny działać zabezpieczenia. Podejrzewam, że jesteście jeszcze b. młodzi i nie widzicie, że posłuszeństwo wobec roszczeń korporacji, to nie jest nic co przyniesie Wam coś dobrego. Wydajecie swoje pieniądze, na produkt – jesteście konsumentem i nie interesuje Was plan marketingowy sprzedającego. Kupując produkt, skutecznie skonwertowaliście z „zainteresowanego” w „kupującego”.
(2/2) Nie powinniście w tym momencie czuć zobowiązań wobec sprzedawcy. Od tego momentu to sprzedawca powinien dbać o to, żebyście byli zadowoleni. Wypowiedź REDów jest w zasadzie bezczelna – wzięliśmy od Ciebie pieniądze, a teraz ograniczymy Ci możliwość rozporządzania Twoim zakupem, na dodatek naślemy na Ciebie ludzi, którzy zrobią Ci kłopoty. Dziwna strategia i dziwny sposób traktowania klientów..
Nagrania z rozgrywki będą ściągać na podstawie embarga, które trwa do 9 grudnia. Rozporządzać sobie można, tylko publikowanie treści tegoż zakupu ma być ograniczone. Równie dobrze można powiedzieć, że jeśli już zapłaciłem – złożyłem preorder, to nie powinien mnie interesować wielki napis „PREMIERA 10 GRUDNIA” na stronie sklepu, tylko mam prawo wejść Panu CDProjektowi do mieszkania, stanąć nad nim i kategorycznie zażądać mojego egzemplarza gry.
Ważne info dla posiadaczy słabych łącz: CD Projekt umożliwi preload Cyberpunka już 7 grudnia! I jak tu nie szanować takiej firmy?
Ludzie dajcie sobie luz. Zostało jeszcze 7 dni. A to, że ktoś już gra świadczy o tym, ze premiera już nie zostanie przeniesiona, jak to ludzie się o to martwili. Na miejscu CDP też dodał bym zapis w EULA zobowiązujący do niepublikowania treści z gry przed jej oficjalnym release bez zgody CDP. Jest to standardowe podejście i raczej jest w pozytywnym tonie. Cieszcie się jeśli możecie grać, a nie jak inni wydawcy zabezpieczają się przed tym za pomocą DRM, który co do minuty nie pozwoli odpalić gry.
@Janek500 – czyli uważasz, że obowiązuje Cię embargo? Dobre wieści – nie obowiązuje Cię, bo niczego nie podpisywałeś. Embargo to nic innego jak umowa, umowa ma strony. Jedną stroną umowy jest CDP a drugą np CDA, albo inne serwisy o grach. Pomyśl czy świat miałby sens, gdyby obowiązywała Cię każda decyzja, którą podejmuje dowolna firma na świecie, w szczególności gdy ta decyzja byłaby dla Ciebie krzywdząca. Właśnie to próbuję przekazać – CDP nieelegancko straszy a niektórzy mu przyklaskują i jest to straszne
@USM Najwyraźniej nie wiesz jak działa prawo na świecie.|A wiesz że np YT albo twitch obowiązuje embargo? i odpowiadają za treści na ich serwisach? |Wiec CDP może napisać np do YT i muszą zablokować treści 😉 |Ktoś kto ma już grę może sobie spokojnie grać, ale nie może publikować swojej gry to logiczne.
A ja głupi usuwałem pre order, bo był z dostawą do domu aby zamówić ponownie i odebrać grę w dniu premiery w sklepie XD
Ciul tam, pod wpływem chwili kupiłem ;D Oby było warto. Ciekawe jak dostawa..
@USM Instalując oprogramowanie wyrażasz zgodę na EULA (end user license agreement), które w polskim prawie jest uważane za wzorzec umowny (nie mylić ze wzorem umowy!). Wzorzec jest kwalifikowanym oświadczeniem woli, więc jego postanowienia wiążą Cię w takim samym stopniu jak umowa (no, o tyle mniejszym, że wzorzec jest łatwiej podważyć w sądzie, bo konsument jest słabszą stroną stosunku prawnego). A EULA zazwyczaj zawiera ograniczenia związane z embargiem – właśnie na wypadek takiej wtopy.
@DaeL dzięki za merytoryczny głos w dyskusji. I właśnie tego nie byłem pewny – jeśli w EULI Cyberpunk’a jest ten zapis, to case closed. Sprawdzimy za tydzień
eula tutaj nie ma nic do gadania, bo to czy można rozpowszechniać fragmenty utworu definiuje prawo cytatu, a prawo cytatu mówi, że można, o ile utwór został za zgodą twórcy rozpowszechniony publicznie, tzn czy miał premierę. Nawet gdyby w euli nie było nic o embargu, to na ten moment nie można rozpowszechniać fragmentów utworu, no chyba że ktoś dostał na to zgodę.
@kumpel33333 – sam napisałeś „o ile utwór został za zgodą twórcy rozpowszechniony publicznie, tzn czy miał premierę”. Tak więc poinformuję Cię, że nie, nie miał. Premiera odbędzie się 10 grudnia i od tego dnia możesz do woli streamować.
Co do szybszego ściągania niż z płytki się odczyta – bluray jest znacznie szybszy od dvd, trzeba by mieć stabilny transfer szybszy niż 570 Mbps żeby go prześcignąć, co jeszcze może w łączach domowych się czasem zdarza, ale ograniczenie też jest po drugiej stronie – serwery często tak szybko nie serwują, bo są pod obciążeniem wielu ściągających. Również bluray potrafi pomieścić 128 GB danych + można grę skompresować, więc niemal każda dzisiejsza produkcja wejdzie.
@CyberKiller40 a kto ma bluray w pc? |najtańsze chodzą po 300 zł|To już lepiej jakby gry na pc sprzedawali na pendrive bo wejście usb każdy ma.
Tak jak panowie komentujący napisali, można sobie nagrywać, rozpowszechniać już tak średnio, jako że rozpowszechnianie odbywa się najczęściej poprzez kanały takie jak Youtube, z którymi to CDP już może wejść w dyskusję. I nie martwmy na zapas my, doświadczeni i oświeceni, postępowaniem młodych i nieświadomych użytkowników, co to nic o świecie nie wiedzą i dają się sterować, a najlepiej chodźmy toczyć bój o wolność i walkę z korporacjami gdzie indziej.
Wycieki są i nic już tego nie zmieni. Zeszłej nocy ktoś puścił stream z kreatorem postaci i słabo to wygląda. CDPRowi sprawa zaszkodzi. Ogólnie po 2018 z koncepcją CBP coś się zepsuło, co ludziom się wtedy podobało, np. design V https:i.4cdn.org/v/1607063324267.jpg dynamiczne zmiany kamery (ujęcie z windy z boku przechodzące płynnie w fpp) czy głupia piosenka chippin in, zmieniono. To całe Refused ogólnie jest bezpłciowe, a wybrali ich zapewne dlatego, że sam Badowski określał się jako ich wielki fan.
Poczekam jeszcze z rok-półtora na edycję GOTY, tak jak z Wieśkiem. Taniej i wszystko połatane, tak jak powinno 🙂
@zszywacz|Przeczytaj jeszcze raz uważnie i ze zrozumieniem wiadomość kolegi, do której się odniosłeś. Bo właśnie dokładnie to kolega niżej napisał tylko Ty nie zrozumiałeś sensu jego wypowiedzi.