
No Man’s Sky zmierza na następną generację, darmowa aktualizacja dla obecnych użytkowników [WIDEO]
![No Man’s Sky zmierza na następną generację, darmowa aktualizacja dla obecnych użytkowników [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/98e6d9e9-b265-4f48-99fb-f7f0728bcdab.jpeg)
Upadek i powstanie z prochów No Man’s Sky to temat na książkę (a przynajmniej rozdział w dziele o naszej branży). Małe, ambitne Hello Games padło ofiarą własnych obietnic, stając się jeszcze przed premierą swego tytułu gwiazdą sceny niezależnej. Skalę rozczarowania, gdy produkcja ujrzała wreszcie światło dzienne, trudno nawet opisać – większości zapowiadanych elementów po prostu w grze nie było, a całość, choć w gruncie rzeczy niezła, zdecydowanie różniła się od tego, co prezentowano jeszcze kilka miesięcy przed debiutem.
Twórcy nie porzucili jednak swojego dziecka i wydawali w pocie czoła aktualizację za aktualizację, czyniąc po kilku latach No Man’s Sky dokładnie takim tytułem, jakiego od początku oczekiwaliśmy. Niedawno udostępnione Origins było zresztą jednym z większych rozszerzeń, jakich doczekała się gra – a developerzy wcale nie planują zaprzestać dalszego rozwoju.
Produkcja zmierza teraz na następną generację i zamierza wykorzystać w pełni jej potencjał.
Przede wszystkim na PS5 i Xboksie Series X mamy spodziewać się obrazu w rozdzielczości 4K w 60 fps-ach (na Xboksie Series S do wyboru: 30 fps-ów w wysokiej rozdzielczości, 60 fps-ów w niższej), zwiększonej szczegółowości świata i większej liczby wyświetlanych obiektów. Rzecz jasna znacząco zostaną też skrócone czasy ładowania. Na PlayStation doczekamy się również poprawionego dźwięku oraz obsługi specjalnych funkcji kontrolera i PS VR. Być może istotniejsze są zmiany gamplayowe: multiplayer do aż 32 osób oraz możliwość wspólnej budowy ogromnych kolonii.

No Man’s Sky na nowej generacji będzie darmowe dla obecnych użytkowników wersji konsolowych już w dniu premiery konsol (10 i 19 listopada). Bawić się będziemy mogli także w graczami z innych platform, a nasze postępy przeniosą się z nami na nowy sprzęt. Co ważne, powyższe zmiany znajdziemy również w edycji pecetowej.

Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “No Man’s Sky zmierza na następną generację, darmowa aktualizacja dla obecnych użytkowników [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Multi do 32 osób? Brzmi ciekawie – jak to wygląda teraz? Jest sens grać w to dla co-opa?
@Uplink: Nie wiem czy warto dla co-opa… Wiem jedno… w singlu mam ok. 360 godzin za sobą i jeszcze wiele przede mną. Obecnie jest to moim zdaniem jeden z najlepszych sandboxów w historii elektronicznej rozrywki. Trzeba tylko sobie uświadomić, że nie jest to gra akcji i fabuła (choć takowa istnieje) nie gra pierwszej roli. Tutaj cele trzeba sobie samemu ustalać. Jeśli przyjmiemy to do wiadomości, to gra oferuję ogrom zawartości.
Dla tych co zamierzają grać. Ja zaznaczę, że twórcy gry dużo pozmieniali po premierze, ale to też powoduje, że widać szwy. Np. cześć odkryć technologicznych w fabrykach nie ma sensu, bo np. nie istnieją już przedmioty do których się odwoływały, bo zastąpiły je inne, lub też są dostępne od początku. Podobnie gracz może zmarnować mnóstwo dysków na odblokowanie schowków które wszystkie odblokuje we wczesnym queście budowania bazy.
Inny przykład to 3 osobne zestawy klocków budowania bazy(w sumie od drobnych do praktycznie całych pomieszczeń) które nie chcą się ze sobą łączyć, albo np. da się połączyć zestaw B do A, ale już A do B nie. Oczywiście jak ktoś zapozna się z całym systemem budowania, poradnikami itp i zacznie wszystko w odpowiedniej kolejności to mu się to uda, ale z jakiegoś powodu twórcy uznali, że np. zestaw A to 0.932421132 szerokości zestawu B.
@mapoki: A zgłaszam im to ktoś. Jest szansa, że takie drobnostki poprawią w jakiejś aktualizacji?
*zgłaszał. Ach ten brak edycji
@Elof a dalej jest tak, że „odkrywasz” nową planetę, a szybko się okazuje, że na każdej jest mała stacja z kosmitą w środku? Plus pełno guardianów, którzy od razu się rzucają na ciebie jak trochę wungla pozyskasz z roślinek?
@silvver Wydaje mi się, że samych stacji z kosmitą jest mniej, ale z racji wielkości nadal są pewnie na każdej planecie. Mnie osobiście dobija to, że te 90% to planety ze zwierzętami i roślinnością. Co do guardianów to zależy od planety są takie gdzie jest ich mnóstwo i atakują od razu są takie gdzie ich praktycznie nie ma. Widać to w opisie planety.|@GrzeGie Aż tak się tym nie interesuje, ale z tego co wiem to gra jest cały czas aktualizowana.
@dzięki za info 🙂