rek
rek
19.10.2020
Często komentowane 16 Komentarze

NBA 2K21 zmusza graczy do obejrzenia reklamy Oculusa [WIDEO]

NBA 2K21 zmusza graczy do obejrzenia reklamy Oculusa [WIDEO]
Niebezpieczny precedens?

Reklamy w grach niechętnie tolerujemy nawet w darmowych grach mobilnych, a co dopiero w produkcjach AAA, za które płacimy pełną cenę. Ich temat jednak stale powraca, szczególnie w przypadku tytułów sportowych. W nich można np. porozmieszczać stosowne banery wokół boiska i utrzymywać przy tym, że jest to jedynie element mający zwiększać immersję oraz realizm.

Czasem jednak twórcy pójdą za daleko, co wywołuje protesty graczy. Tak stało się w przypadku EA UFC 4, kiedy to wydawca zdecydował się usunąć – notabene dodane kilka tygodni po premierze – reklamy. Kto wie, czy podobnie nie będzie musiało zareagować 2K, ponieważ reakcja fanów na ostatnie posunięcie firmy jest daleka od pozytywnej.

W ostatnich dniach gracze NBA 2K21 zaczęli informować na forach, że w produkcji pojawiły się filmy promujące nowego Oculusa Questa. Spot wyświetla się przed jednym z odcinków MyTEAM Season 2 (wirtualnego show w samym tytule) i… nie da się go przewinąć. 

Portal Stevivor potwierdza, że sytuacja dotyczy wszystkich platform, na których ukazała się gra. Oczywiście nie jest to bardzo uciążliwa sytuacja (to w końcu tylko 20 sekund), ale trudno nie odnieść wrażenia, że Take-Two wraz z 2K próbują wybadać, na co gracze im jeszcze pozwolą. W sytuacji, gdy za wersję na nową generację zapłacimy 70 dolarów, takie działania wyglądają jednak nieprzesadnie korzystnie.

rek

16 odpowiedzi do “NBA 2K21 zmusza graczy do obejrzenia reklamy Oculusa [WIDEO]”

  1. ludzie powinni się spodziewać takich praktyk kupując jakiekolwiek odgrzewane w nieskończoność kotlety, szczególnie te od 2K

  2. Cena 350 zł, gra wypakowana reklamami i niemal zmuszająca do mikropłatności albo nieefektywnego farmienia. Do tego reklamy, których nie da się pominąć. A ludzie i tak będą to kupować…

  3. Za grę nowej generacji amerykanie zapłacą 70 dolarów, w europie 80 euro, czyli niewiele poniżej 100 dolarów (dokładnie to 94 dolary)

  4. Za mało im kasy z mikro to to teraz w ten sposób próbują wycisnąć więcej kasy. A ludzie nadal kupują ich gry.

  5. Te licencje na NBA aż tak drogie są? NBA Live umarło znów, a w odsłonie NBA Live 19 nie było takich reklam 😛 Może faktycznie NBA krzyczy jakieś niebotyczne sumy za licencje :/

  6. Gry sportowe to największe żerowisko korporacji, więc takie akcje nie powinny nas dziwić. Ba, jestem przekonany, że EA przy najbliżej okazji już zupełnie otwarcie zacznie wpychać reklamy do wszystkich swoich „sportówek”, pomimo niekoniecznie ciepłego przyjęcia testów takiego rozwiązania w najnowszym UFC.

  7. Jak zobaczylem trailer NBA 2k21 i zobaczylem jak bezczelnie tworcy podchodza do graczy (doslownie traktuja ich jak klientow kasyna) to nie potrafie pojac jak niektorzy gracze toleruja takie zagrywki i placa za taki produkt zezwalajac na tego typu akcje i bez sensu finansujac takich developerow… Do piekla z tym

  8. Jak dla mnie na propsie. Kazda osoba kupujaca tytuly tego typu zasluguje by byc jebana jak najmocniej sie da.

  9. A, i spoko, za 5 lat beda bronili reklam w grach tak jak teraz bronia mikrotransakcji w grach.

  10. To samo 2k które pierwsze wyszło z inicjatywą podwyżki gier ponad 350 zł, które wprowadziło kasyno za prawdziwe pieniądze do tak drogiej gry, wprowadza jeszcze obowiązek oglądania reklam? Co następne? Płatne savey trybu kariery czy wymagane żetony na mecze online? Zgadzam się z @LordPoland, jeśli ktoś nadal to wspiera i kupuje, zasługuje by być jeba**m bardziej niż Stonoga jest przez pewną partię…

  11. Dla mnie zupełnie nie ma problemu, bo ja i tak nigdy tego nie kupię. Jak kupującym to przeszkadza to nikt nie każe im na siłę posiadać tej gry.

  12. Wydaje mi sie, ze juz od paru lat 2K flirtuje z takim modelem. Sam bylem swiadkiem, jak podczas ladowania reklamowali mi jakies auto czy inny szmelc.

  13. Wiele lat temu już wiedziałem, że tak będzie. Dlatego też nigdy nie kupiłem i nie kupię ich gier. (Wcale nie dlatego, że nie jestem targetem. WCALE). Po prostu jestem jasnowidzem.

  14. To i tak jest odtwarzane podczas ekranu ładowania więc w czym problem?

  15. Fanboye i tak pokornie przyjmą tego k… w d… i dalej będą kupować to badziewie co roku.

  16. @d3xt3r3k – Moze dlatego ze ekran ładowania bedzie przynajmniej 5 krotnie dluzszy?

Dodaj komentarz