
Baldur’s Gate III: Kilka słów o tworzeniu postaci. Lista ras i klas we wczesnym dostępie

Nieznośnie dłuży nam się czas do pojawienia się na rynku trzeciego Baldur’s Gate, a i tak nie będzie to przecież koniec czekania – przygodę zaczniemy przecież we wczesnym dostępie. „Premierę” przekładano już dwa razy, ale wszystko wskazuje na to, że jutrzejszego debiutu już nic nie zakłóci.
Na ostatniej prostej Larian zafundował nam możliwość przyjrzenia się tworzeniu własnych bohaterów. W skrócie: podczas tego procesu wybierzemy rasę, ew. podrasę, przeszłość, klasę, a w niektórych wypadkach także podklasę i wyznawane bóstwo. Prócz tego tradycyjnie rozdamy punkty pomiędzy 6 współczynników charakteryzujących naszą postać (siła, inteligencja etc.), a także takie umiejętności jak oszustwo czy akrobatyka.
Studio podzieliło się listą dostępnych na początku wczesnego dostępu ras (pozwoliłem sobie zostawić angielskie nazwy). W nawiasie znajdują się podrasy:
Gdyby ktoś zastanawiał się, jak wyglądają Tieflingowie (aka Diablęta):
Co do klas, otrzymaliśmy krótką listę (każda z co najmniej dwoma podklasami):
Oczywiście określimy także wygląd naszej postaci. Larian chwali się zeskanowaniem twarzy 40 osób, na podstawie których stworzono już 150 unikatowych głów dla różnych ras – a będzie ich jeszcze więcej. Wybierzemy także głos, fryzurę czy brodę, kolor oczu (ze wskazaniem, które są kanoniczne dla danej rasy – ale nikt nas do niczego nie zmusi), tatuaże lub makijaż. Fani role-playowania narzekać więc raczej nie powinni.
Baldur’s Gate III we wczesnym dostępie ukaże się 6 października (już jutro!) na GOG-u i Steamie.

Czytaj dalej
39 odpowiedzi do “Baldur’s Gate III: Kilka słów o tworzeniu postaci. Lista ras i klas we wczesnym dostępie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leśne efy jakie to piękne
Ale ładne te postacie 😮 Gdyby w WoWie można było takie robić…
Ale Fronczewskiego i tak nie będzie 🙁
Człowiek, niski człowiek, zielony człowiek, niebieski człowiek, człowiek z rogami
Jak to „nie będzie Fronczewskiego”? To skąd w ogóle jako gracze mamy wiedzieć, co należy zrobić przed wyruszeniem w drogę?
To można stworzyć rasę Githyanki?! Zajebiście:)
jakie to piękne, dejta mnie to póki nie jestem żonaty
Ta elfica na miniaturze newsa mi przypomina któtąś aktorkę…hmmm… mam! 🙂 Dziewczyna z serialu True Blood 🙂
https:www.imdb.com/name/nm2832695/?ref_=tt_cl_t10
I jeszcze przypomina jedną kobitę haha…z serialu Vikings
Okej, a kiedy ma być premiera właściwa?
Dan2510,|Nie ma jeszcze konkretnej daty. Mówi sié, ze posiedzi minimum rok w EA.
Ale się ludziska naoglądają tych swoich wspaniałych tworów…w rzucie izo 😉
@zadymek|Radze zobaczyć najpierw gameplay’e a potem komentować.
@zadymek, w nowych baldurach będzie masę zbliżeń na postacie, zapewne będzie więcej momentów do obejrzenia postaci niż s taki cyberpunku czy the elder scrollach.
@zadymek Co nie ? Nie to co w Cyberpunku.
Hmm…praktycznie w ogóle nie oglądam materiałów, żeby niczego sobie nie spojlerować, ale teraz to sobie zadaję pytanie: gdzie u licha jest Paladyn ? Czyżby podklasa wojownika (lub kleryka (?)
@antimasterplan|Dojdzie później, early access ma tylko 6 klas, nie wszystkie 12 :p|Analogicznie podklasy, większość klas ma dostępne trzy podklasy (EA zapewnia tylko dwie na klase).|Planowane mają być dwie dla barda, sorca, rangera i druida, siedem dla kleryka, osiem dla wizarda
@TheFrediPL Zakładając, że jest to RPeG, a RPeGi to 90% rzeź „w widoku głównym”, nadal czuję się uprawniony do nabijania się z waszych zachwytów ;)BTW|@Co wy tak z tym Cyberpunkiem wyskakujecie? Ma coś do spawy, czy jak? Z tego co słyszałem ten cały Cyberpunk ma być w FPP. Osobiście nie wiem jak postawienie izometryka obok gry z widokiem z oczu postaci poprawia wizerunek tego pierwszego, jak coś to sugeruje desperację rozmówcy…
Baldur’s co zostawcie tego trupa w spokoju tylko CP
Dan2510 Xellar….. Sven mówił że w early accessie gra będzie około roku, co oznacza że może być trochę dłużej a może trochę krócej.
@zadymek|Rzut izometryczny będzie podczas walki i eksploracji, a podczas rozmów (których będzie od groma), będzie zbliżenie na postacie. Czyli generalnie będzie bardzo wiele okazji/czasu aby się napatrzeć na swoją postać.
Hmm… a druid, paladyn i co najważniejsze mnich?
Celdur,|Spokojnie, dojdą później, najpewniej na premierę.
Uff…
@zadymek, cyberpunk ma coś z tym wspólnego, a konkretnej tworzenie postaci które ponoć jest tak dobre, a jakoś wtedy nikt nie mówił że po co jak to FPP.
@ Xellar|Mam nadzieję, że zbliżenia kamery możemy spodziewać się podczas KAŻDEGO dialogu, a nie jedynie w wybranych przypadkach? Bodaj największe rozczarowanie związane z Wasteland 3 przeżyłem, gdy okazało się, że zapowiadane „kinowe dialogi” w całej grze da się zliczyć dosłownie na palcach jednej ręki. IMO to już wręcz obowiązkowy element współczesnego RPG, mający wielki wpływ na immersję i przywiązanie do postaci.
@TheFrediPL|Jeśli CD Projekt poradził sobie z implementacją ray tracingu, to takie pytanie okaże się bezzasadne.
@zadymek- jeżeli dla ciebie RPG to „Rucznyj/Rakietnyj Protivtankij Granat'”, to nie chcę wiedzieć, jak grywasz w RTS-y czy inne strategie. A co do CP…, to tam będzie można, hmmm, wzorem Spore, nadać dowolny kształt swym drugorzędnym cechom płciowym, co powoduje u niektórych osobników już obecnie nadmierny wylew testosteronu (a może i nie tylko) na klawiaturę. No cóż, wyobrażają sobie, że będą w NET-ie chromowane cycuszki swymi przyrodzeniami smyrać, a tymczasem spotkają tylko stado jednakowych „jajarzy”
PS- i na wszelkie zarzuty o moralność rodem z pani Dulskiej odpowiadam- też tak robiłem, mając lat naście (czyli grając nie w Spore, ale np. w City Simulator albo Transport Tycoon), ale nie chwaliłem się tym na prawo i lewo, a nawet wprost przeciwnie, wolałem spuścić zasłonę milczenia na owe rzeźby terenu
@TheFrediPL|1. Serio? Nie chce mi się wierzyć, że nawet redaktor od newsa nie zadał takiego pytania. Gdzie idziesz branżo…|2. Ale nawet jeśli: no sorry, nie interesowałem się, to przegapiłem i nic nie powiedziałem. OK, teraz powiem 😉 Na co w grze FPP kreator postaci?
Patrząc na listę ras to połowy nie znam :p
@zadymekAle o czym ty w ogóle mówisz? Narzekasz, że ludzie zobaczą swoje postaci z rzutu izometrycznego, ale nie zadałeś sobie nawet podstawowego trudu, żeby obejrzeć jakikolwiek materiał z gry? Więc przestań siać dezinformację kiedy po prostu nie znasz się na temacie. Dla twojej wiadomości, wszystkie dialogi w grze będą prowadzone w sposób jak np. w Wiedźminie, gdzie kamera z tej perspektywy skacze między twoją postacią, a twoim rozmówcą. A w każdej chwili kamerę możesz ustawić za plecami bohatera.
Wygląda ładnie, ale zobaczymy jak to będzie w praktyce.
Czyli pierdyliard możliwości personalizacji twarzy do gry w żucie izometrycznym ale brak opcji personalizacji anatomii? Brzmi rozsądnie. Równie rozsądnie jak używanie nazwy baldura dla gry która nie ma ze serią BG niczego wspólnego.
@Zdzisiu Grałeś że wiesz że nie ma nic wspólnego ? Może daj deweloperom szansę i poczekaj aż wypuszczą grę. A co do personalizacji, wiele gier RPG w rzucie izometrycznym nie miało rozwiniętej customizacji i jakoś w imersji to nie przeszkadzało.
Dlaczego mam komuś dawać szansę? Widzę że już na tym etapie kuleją dwie podstawowe rzeczy. Gameplay bez aktywnej płazy i historia która się klei z założeniami oryginalnego BG. Gołym okiem widać że jest to jechanie na legendarnej marce oferując zupełnie inną grę – obrzydliwa praktyka która jest profanacją dla zysku.
@Zdzisiu Mnie też wnerwia ta puaza, jak dla mnie to już będzie zupełnie co innego. Co do fabuły to na za dużo się nie interesowałem. W grę pewnie i tak zagram(choć zobaczę jeszcze oceny), ale czy będę traktował to jako Baldura? Nie mam pojęcia.
@Zdzisiu już tą grę ocenił i ma o niej wyrobioną opinię. Nie próbujcie go przekonać, bo nawet gdyby okazała się ona mesjaszem gejmingu, to on i tak dobrego słowa o niej nie powie.