
Northgard: Wikingowie wpadną z wizytą w przyszłym miesiącu [WIDEO]
![Northgard: Wikingowie wpadną z wizytą w przyszłym miesiącu [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/ebdb11cd-fbb9-4fda-a6a5-e38ffda897af.jpeg)
Na początek kilka słów wyjaśnienia dla tych, którzy nie mieli okazji przeczytać zapowiedzi z CDA 05/2017. Northgard to gra strategiczna osadzona w świecie inspirowanym mitologią nordycką. Jej najbardziej charakterystyczną cechą jest podzielnie mapy na kilka dzielnic, w ramach których można wznieść jedynie określoną liczbę budynków (chatek drwali, browarów i tak dalej), co wymuszą ciągłą ekspansję i nie pozwala osiadać na laurach. Ostateczne zwycięstwo można odnieść na szereg sposobów, na przykład dominując w handlu, zdobywając specjalne błogosławieństwa lub po prostu odsyłając wszystkich wrogów do Valhalli.
Shiro Games ogłosiło, że produkcja wyjdzie ze wczesnego dostępu 7 marca 2018. Premierze towarzyszyć będzie debiut składającej się z 11 misji kampanii dla jednego gracza. Opowie ona historię Riga, którego zadaniem będzie pomszczenie śmierci ojca.

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Northgard: Wikingowie wpadną z wizytą w przyszłym miesiącu [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czy na sali są miłośnicy strategii?
Dzielnice to coś w stylu nowe Settlers. Szkoda, że nie pomyśleli żeby zrobić jak STARE Settlers (3 lub 4) wtedy ja bym to brał. Na tym filmiku nie pokazano nic takiego niezwykłego, przyciągającego. Jakieś potyczki ze (słabym, co widzę) AI i nic więcej…
Wypróbowałem jak tylko wyszła pierwsza grywalna wersja, coś koło roku temu i niestety gra jest zbyt prosta i mało ciekawa. Brak replajabilitywności to największa wada gier strategicznych. Jeżeli to zmienili od tego czasu to super, a jeśli nie to sukcesu nie wróżę.
„replajabilitywności”… Tia.
Smok zieje ogniem, łeb mu chodzi, a strumień ognia swój początek ma gdzieś w powietrzu. Niby pierdoła, a kłuje w oczy. A jeśli producentom się nie chciało zrobić tak ewidentnego efektu porządnie na poczet trailera, to nie wróżę sukcesu.
Strategiczna gra o wikingach, opierająca się na ciągłej ekspansji, to była Saga: Rage of the Vikings: 7 różnych ras, magia i jej rodzaje, podział poddanych na płeć i role z tym związane, dyplomacja oraz rozbudowana gospodarka, rozwój „technologiczny”, to była strategia o wikingach, to tutaj to nawet w pobliżu nie staje (chociaż, fakt faktem, jak na dzisiejsze standardy, to Saga była i jest dość hardcorowa).
Mam od kilku miesięcy. Pogram kilka godzin. Gra nie wciąga. Brak jej czegoś, może bardziej rozbudowanej ekonomi, może lepszego systemu walki? Jest zbyt prosta i monotonna. Gra do której nie chce się wracać. 4/10 q skali warcraft3
@Gavriel6|SAGA to gra genialna i nowatorska nawet dzisiaj. Szkoda, ze nie zyskala takiego rozglosu, jaki powinna – dzieki za przypomnienie, btw!
@Gavriel6 próbowałem sobie odpalić ostatnio SAGĘ na w10, ale nie działała tak jak powinna ;/
@Morsaek Replajabilitywność to słówko stworzonoe przeze mnie na określenie możliwości wielokrotnego grania w daną grę, bez odczuwania znużenia. Bardzo ważna rzecz przy rtsach.
Mi się to bardzo kojarzy z serią Cultures. Muszę zagrać koniecznie :d
Gra była prosta, a limit bundyków na daną strefę mocno irytujący.. do tego mocna losowość – jak trafiłeś, że miałeś dwie strefy ze zwierzyną obok startowej to byłeś ustawiony do końca gry mając mocne fory
Liczę na solidną recenzję w kolejnym CDA! :))