
Rainbow Six Siege: Spore zmiany w rozgrywce, gameplay z Epidemii [WIDEO]
![Rainbow Six Siege: Spore zmiany w rozgrywce, gameplay z Epidemii [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/748d7c73-cade-4d01-8f00-2b3ee7c42166.jpeg)
W trakcie panelu odbywającego się podczas Six Invitational Ubisoft zdradził plany związane z przyszłością Rainbow Six Siege. Usłyszeliśmy, że gra będzie otrzymywać wsparcie przez najbliższe 10 lat i docelowo pojawi się w niej przeszło 100 operatorów. Pełnoprawna kontynuacja nie jest planowana.
W niedalekiej przyszłości na serwerach zawita wzorowana na LoL-u i spółce możliwość banowania wybranych operatorów. Każda drużyna będzie mogła wykluczyć ze starcia na danej mapie po jedynym atakującym i obrońcy. Szykują się także poprawki w konstrukcji map, a na pierwszy ogień pójdą Clubhouse i Hereford. Pierwsza doczeka się między innymi większej liczby dróg do arsenału, druga zostanie poddana generalnemu remontowi i przeniesie się trzydzieści lat w przeszłość. Wraz z początkiem sezonu trzeciego wszelkie dodatki do broni (celowniki, tłumiki itd.) zostaną odblokowane dla wszystkich graczy, co ułatwi zabawę nowicjuszom i nie będzie ich więcej stawiać przed koniecznością wyboru pomiędzy ulepszeniem pukawki a zakupem nowego operatora.
Na koniec rzućcie okiem na materiały z nadchodzącego wydarzenia Epidemia.

Czytaj dalej
41 odpowiedzi do “Rainbow Six Siege: Spore zmiany w rozgrywce, gameplay z Epidemii [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ubisoft nie planuje kontynuacji.
call of duty zombies, napierdalanka bez celowa
Wydarzenia ? czyli co to bedzie DLC ?
Po trzech latach widzę gra przechodzi kryzys tożsamości, wahając się pomiędzy zabugowanym, quasi-taktycznym shooterem z upierdliwymi gadżetami w roli głównej a n-tą z rzędu strzelanką dla mas. Dzisiaj zamiast kupować to coś wolałbym już wydać te 40 ojro na cokolwiek innego. Nie wspominając już o corocznych Season Passach, przez które Ubisoft stara się doić dodatkową kasę z ludzi.
@Victarion|Nie, zwykły patch dodający nowy tryb na pewien okres czasu.|@Ogoorek1|Przecież tam nie ma żadnej zawartości zablokowanej za paywallem. Season Pass daje Ci tylko szybszy dostęp do operatorów, a oni chcą to wszystko jeszcze bardziej ułatwić.
100 operatorów czyli nie jako potwierdzili że do gry zawita broń laserowa bo nie wiem co o ich chcą poddawać. Zbyt duża liczba operatorów jest równie (jeśli nie bardziej) szkodliwa niż i ich niedobór. Zaczynali z takim pseudo realistyczny shooterem a skończą z pseudo taktyczną wersja CoDa z laserami.
@Scorpix „The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes.” 🙂
@Ogoorek1|Ty w to w ogóle grałeś ostatnio? Przecież nowych operatorów odblokowuje się po prostu grając i zbierając punkty, a ponieważ broń będzie dostępna dla wszystkich to ogólnie będzie łatwiej. To nie Battlefront 2, gdzie trzeba farmić base content.|@saborcat|Broni laserowej na 100% nie będzie, aczkolwiek wszystko zależy od balansu tych operatorów. Jak będzie to zobaczymy za kilka lat.
@ Ogoorek1|Twoje oskarżenia są kompletnie bezpodstawne, bo Ubisoft w kwestii kolejnych rozszerzeń R6 podchodzi do graczy w sposób tak uczciwy jak to tylko jest możliwe, przynajmniej w porównaniu do obecnie obowiązujących korporacyjnych standardów. I choć oczywiście nie wynika to z chęci pokazania ludzkiego oblicza firmy, a konieczności wymuszonej fatalnym debiutem produkcji, to jednak fakty są takie, że ten model płatności po prostu się sprawdza i chętnie widziałbym go np. w nowych Battlefieldach.
@Ogoorek1 |Pytanie tylko czy byłby sens wydawania nowych operatorów, którzy niczym się nie wyróżniają oprócz wyglądu. Podstawą były gadżety i okej, na początku były całkowicie normalne i znośne. Sęk w tym, że pomysły mogą się zwyczajnie skończyć i wtedy sięga się po takie „cuda”. Jakkolwiek R6 moim zdaniem o wiele bardziej bliżej będzie takiemu LoLowi niż CoDzie czy CS’owi
@Sajin Na LoLa nie wydajesz 160zł na starcie. Nie mam najmniejszego problemu z grami F2P, które posiadają taki system, przecież twórcy w takim przypadku muszą w jakiś sposób znaleźć źródło zysku. Nie mówiąc już o chociażby takim Warframe, gdzie bawić się możesz nie wydając nigdy ani grosza. Płacąc za strzelankę pełną kwotę oczekuję pełnego contentu do zdobycia w racjonalnym czasie. Jasne, możecie wybudować ogromniastego timewalla, nie ma problemu.
Tylko nie namawiajcie wtedy do wydawania niemalże równowartości samej gry na kilka postaci. Nie twierdzę, że Ubisoft tutaj jest jedynym winnym. Jednak ze swoimi grami za 60€ plus 40€ za season passa z zawartością wyciętą z podstawki, która od początku powinna znaleźć się w tak drogiej grze, niczym nie ustępują takiemu EA. Jasne, newsy o darmowych dodatkach do broni są pozytywne, nie mam wątpliwości. Jednak cały czas pozostaje niesmak chociażby po planach podwyższenia ceny R6S do 60€.
R6 jest akurat mało zabugowany, szczególnie biorąc pod uwagę stopień skomplikowania map i różnorodnych możliwości operatorów. A grindować trzeba jedynie w starter edition.
@Ogoorek1|Podaj DLC, które zostało wycięte z podstawki w jakiejkolwiek gry UBI z ostatnich 5 lat.
@Scorpix Chcesz przykładu? Pre-orderowe dodatki przy okazji premiery WD2 były ściąganie na dysk tak czy inaczej, odblokowywane były aktualizacją ważącą 1MB. Nie wspominając o niespełna 30 skórkach i 2 plus-minus godzinnych DLC wyciętych tylko dlatego, aby mozna było część z nich (!) sprzedać w paczce za cenę gry. The Division – mizerne DLC, które siedzą sobie na dysku do momentu zapłacenia 60zł sztuka.
@Ogoorek1|Może nie zauważyłeś, ale KAŻDA gra ściąga pliki do DLC, kiedy wyjdą. Dopiero po kupnie DLC można z nich korzystać, ale te pliki są, niezależnie czy to Watch_Dogs, XCOM2 czy Wiedźmin 3. Po kupnie dociągane są pliki aktywacyjne i masz DLC.|O które DLC Ci chodzi, bo fabuła podstawowa była pełna i zakończona. W takim South Park czy Asasynie w DLC dochodzą wątki poboczne, a nie wycięte kawałki gry.|Division to gra ONLINE i każdy musi mieć tą samą wersję. To samo masz z WoW czy Diablo 3.
otwierdzam przedmówców! Kiedyś była to fajna gra, mało chiterów, bo droga, i kilku podstawowych operatorów. Kupiłem sezon pasy na 2 lata, ale jak patrzyłem w którym kierunku to idzie, to ostatni rok żałowałem. Napisałem do UBI, żeby stworzyli tryb gry z operatorami podstawowymi zawartymi na początku gry, Teraz to już zaczyna robić się połączenie Call of Duty, Diablo, oraz nie wiem czego!Te beznadziejne widzenie przez ściany, bomby na gumę do żucia, telefony, czemu nie poszli w realizm….?
Tak, bo Jäger z botem który niszczy wszystkie granaty, Doc ze strzykawką która leczy umierających do pełnych sił i Pulse widzący przez ściany byli bardzo realistyczni.
Porównanie do LoLa dotyczyło gameplayu, a nie polityki cenowo-wydawniczej. Za parę lat operatorów będzie multum i trzeba będzie uczyć się ich kontr i kombinacji. Za podstawkę w przecenach, które są wyjątkowo często można kupić za około 50pln co w sumie nie jest takim dużym wydatkiem. Cały content jest dostępny, tylko wymaga odblokowania. Ja osobiście mam odblokowaną większość operatorów, ale gram tylko de facto kilkoma. Zresztą gdyby odblokować wszystkich teraz to nim dojdą kolejni operatorzy to $ już bdzie
@Netto: |- boty niszczące granaty istnieją od bardzo dawna |- słyszałeś o adrenalinie? *strzyk* i kilka-kilkanaście godzin jesteś nabuzowany i nie czujesz bólu|- czujniki bicia serca też istnieją, tylko póki co są za duże aby dało się je sensownie zamontować na broń.
kupiłem starter edition(brak problemów z odblokowaniem wszystkich operatorów) za jakieś 15euro gra mi się świetnie, większa ilość operatorów cieszy i budzi obawy o ich jakość, jednak najbardziej mnie martwi system banowania co tylko przedłuży przygotowania do gry i nie chcę tego badziewia jak w LoLu.
Wsparcie przez 10 lat? A ja tu sobie jeszcze wczoraj myślałem, że poczekam na kontynuację i wtedy ją kupię 😛 Chyba jednak trzeba będzie zainwestować w tę grę, bo darmowe weekendy są baaardzo zachęcające.
O tak… już sobie wyobrażam to ’10-letnie wsparcie’ jak już od jakiegoś czasu im się kończą pomysły na operatorów i dają jakieś kupy pokroju typa z WH przez 3 sekundy albo innego, który widzi ślady po butach i na ich podstawie określa miejsce, gdzie jesteś z dokładnością do milimetra.
@Axel93|Gram w R6 od momentu wyjścia i oceniam zmiany na plus, dobre podejście do modelu mikrotransakcji, różnorodność operatorów którzy się kontrują też jest fajnym pomysłem. Wydaje mi się że trochę przesadzasz, albo za mało w R6 pograłeś.
Jak zawsze polacy narzekają, a graczy przybywa i przybywa, mistrzostwa oglądało ~150k , gdzie w tamtym roku było z ~30k.
Gram od bety i mogę w z pełnym przekonaniem powiedzieć że ta gra zdycha, głównie przez wydawcę, który nie wie czy chce ją otworzyć dla nowych graczy i przerobić w R6: Call of Duty czy bardziej iść w stronę taktycznych starć które zadowolą weteranów ale odrzucą casualowych graczy. To 10 lat wsparcia wywołuje u mnie już tylko politowanie, nie jestem w stanie uwierzyć że w takim tempie naprawiania błędów (których nawiasem mówiąc jest multum) i wprowadzania niezbędnych zmian ta gra przetrwa do 2020. Amen.
@michnaj|https:steamdb.info/app/359550/graphs ?
@kacperos111: ale co mnie jakieś liczby interesują? Idąc Twoim tokiem myślenia to PUBG jest najlepszą grą świata. Gram od wyjścia Capitao, skończyłem 2 tygodnie przed wyjściem pierwszej polki, nabiłem około 120 godzin i nie wmówisz mi, że ta gra się stacza. O ile przesłuchanie Caviery ma jakiś logiczny sens (bo jeśli dasz szczegółowe info to w pewnym sensie masz przez pare sekund WH na tej osobie, które sobie ułożysz w głowie)… tak typ od śladów butów, WH i podnoszenia gdziekolwiek jesteś jest idiotyzmem.
@WhiteMike: mikrotranzakcje są wciśnięte na siłę, strasznie drogie i bez sensu. Płacenie za 'elite kostium’, którego nie widzisz i niewiele się różni… no brawo. O Season Passie to nawet nie wspominam, bo jest to najgorsza rzecz w grach jaką widziałem… toż to już SP do CoD się dużo bardziej opłaca. Za postacie, które można odblokować tak o (jedna na ok. 50-60 godzin gry) i zrobienie każdej z nich zajęło zapewne 30min każą sobie płacić w sztabkach złota. cdn.
cd. Jedyna fajna rzecz to te skiny z kolekcji kamieni szlachetnych. 4 euro to nie taki majątek a broń wygląda baaardzo ładnie.
Jezu jaki spam, ale nie można edytować komentarzy, poprawiam pierwszy comment: |”Gram od wyjścia Capitao, skończyłem 2 tygodnie przed wyjściem pierwszej polki, nabiłem około 120 godzin i nie wmówisz mi, że ta gra się nie stacza.”
@Axel93|No to według ciebie się stacza, bo własnie liczby mówią co innego i pokazują, że ludziom brak realizmu nie przeszkadza(w tym mi, a gram od premiery) , wręcz przeciwnie tylko przyciąga to graczy. Siege od samego początku miał być taktycznym shooterem (ba, cała akcja w grze to symulacja, dlatego operatorzy „zabijają” się na wzajem, a nie walczą przeciwko terrorystom), a nie symulatorem walki. Chcesz większego realizmu polecam Escape from Tarkov.
Ale liczby to tylko puste liczby. Co z tego, że przyjdzie 5000 noobów skoro odejdzie 200 weteranów? CoD ma ogromne 'liczby’ a gra nie ma praktycznie żadnego szacunku u nikogo od czasów premiery Ghosts. To samo powoli zaczyna się dziać tutaj. Dodają gadżety z kosmosu, które przyciągną dzieci lubiące świecidełka a odchodzą ci, dzięki którym ta gra wgle stała się popularna. Sam nawet cegiełkę dołożyłem bo na początku grało się w to jak w CSGO ale 100x lepiej… teraz to się powoli robi CS z gadżetami z CoD.
@kacperos111Chyba źle mnie zrozumiałeś. Rosnąca popularność nie jest dla mnie świadectwem tego że gra staje się lepsza. To że otwiera się na nową krew i stara się być bardziej przystępne wcale nie musi jej wyjść na dobre. W takim stosunku przyrostu graczy do poprawy jakości i dodawaniu contentu długo nie uciągnie. Odnoszę wrażenie że agresywne ataki na portfel klienta nie może się skończyć za dobrze (mimo iż wierni fani wypruwają sobie na forach żyły żeby tylko obronić Ubisoft przed jakąkolwiek krytyką).
Ja dla odmiany byłem zawiedziony R6S od premiery – połączenie moby z pseudo taktycznym shooterem. Gra ma zupełny kompleks tożsamości i nie powinna nazywać się Rainbow Six, i mieć Pegi 12, bo tajiego klienta szuka Ubi. Ci którzy grali w poprzednie odałony wiedzą o czym mówie. Ale spokojnie, nie wszystko stracone, kiedy R6S już zdechnie, powinniśmy do tego czasu dostać Ready or Not, który jest bardziej jak R6, bez R6 w nazwie.
Ps. Ilość błędów podczas pisania na telefonie potrafi być przerażająca
Nie MOBA a Hero Shooter.
To kategoryzowanie po coś jest. A konkretnie po to żeby ktoś po zagraniu w Squad, Arme czy Escape from Tarkov nie oczekiwał od R6S bycia taktycznym shooterem którym nie jest, a jest Hero Shooterem, czyli FPSową odmianą moby, tak jak Overwatch, tyle że cierpi na kompleks tożsamości o którym wspominałem i próbuje udawać tactical shootera. I nie ma się o co obruszać, jak widać jest dużo ludzi którym taki styl gry się podoba.
Cytując: „Hero shooters are a variation of multiplayer first- or third-person arena-based shooters, where players, split among two or more teams, select from pre-designed „hero” characters that each possess unique attributes, skills, weapons, and other activated abilitie. Hero shooters strongly encourage teamwork between players on a team, guiding players to select effective combinations of hero characters and coordinate the use of hero abilities during a match.”
A cytując czym są shootery taktyczne: ” The emphasis is on realistic modeling of weapons, and power-ups are often more limited than in other action games. This restrains the individual heroism seen in other shooter games, and thus tactics become more important” Gdzie jest faza planowania taktycznego w R6S, tak jak w większości gier R6? Ah, nie ma, zamiast tego mamy inspirowane mobami banowanie bohaterów, bo to hero shooter. Nikt nie twierdzi że to złe, ja osobiście jednak chce R6 a nie Mobe z karabinami.
@Sheade: jest, tylko o tym nie wiesz. MarioKart i GranTurismo też wrzucisz do jednego worka? No przecież w obydwu grach się ścigamy. Rainbow Six na początku miał ambicje na bycie dobrym 'Tactical Shooterem’… teraz zrobili z tego 'Hero Shootera’ z domieszką 'taktyki’.