
Projektant Cywilizacji IV tworzy własną grę

Mamy dobrą wiadomość dla fanów klasycznych strategii. Przedsięwzięcie znane pod roboczym tytułem 10 Crowns znalazło wydawcę. Szwedzkie Starbreeze zaopiekuje się projektem, który chce wpuścić nieco świeżego powietrza do gatunku 4X. Studio Mohawk Games pracuje dopiero nad odpowiednim prototypem, a według wstępnych założeń w niedalekiej przyszłości zagramy w turową strategię, która urzeknie nas rozmachem i pozwoli zbudować największą dynastię w dziejach świata.
10 Crowns bazuje przede wszystkim na doświadczeniu ludzi, którzy tworzyli kultową Cywilizację. Liderem Mohawk Games jest główny projektant „czwórki”, Soren Johnson. Do współpracy zaproszono też dyrektora artystycznego Cywilizacji V, Doriana Newcomba.
Tuż po podpisaniu odpowiedniej umowy Soren Johnson tak skomentował sytuację:
Wszyscy tutaj, w Mohawk, jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością współpracy ze Starbreeze nad 10 Crowns. Wracamy do naszych developerskich korzeni, by stworzyć klasyczną, historyczną strategię 4X. Grę z kilkoma ważnymi i radykalnymi innowacjami dla tego gatunku. Nie mogę doczekać się chwili, kiedy przekażę więcej informacji społeczności fanów gier strategicznych, którą chcę zaangażować jak najszybciej w proces twórczy.

Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Projektant Cywilizacji IV tworzy własną grę”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Co to 4x, tak rzadko używane określenie, że zapomniałem.
4X – gatunek strategicznych gier komputerowych, w których rozgrywka opiera się na czterech podstawowych celach: eXplore (eksploracja), eXpand (ekspansja), eXploit (eksploatacja) i eXterminate (eksterminacja) – by Wikipedia.
@gimemoa: http:lmgtfy.com/?q=4x
@gimemoa: -.-
Jeśli chodzi o dynastyczny aspekt ich produkcji to będą musieli zmierzyć się z obecnym królem w tej kwestii: Crusader Kings 2. Co nie powinno stanowić dla graczy problemu: zawsze świeże spojrzenie na dane zagadnienie i szansa na nowe pomysły wcielone w życie.