rek
rek

Divinity: Original Sin II – Polacy dostaną lokalizację 

Divinity: Original Sin II – Polacy dostaną lokalizację 
Jak jednak uczy nas św. Augustyn – droga do świętości wymaga czasu.

Bestseller (mamy na to twarde dane!) studia Larian objawił się na Steamie we wrześniu zeszłego roku, jednak podobnie jak część pierwsza zadebiutował bez polskiej wersji językowej. Niemal natychmiast znalazła się grupa, która zapowiedziała amatorską lokalizację (ta stanowiła niemałe wyzwanie, bo w grę zaszyto ponad milion słów!).

Przez długie miesiące postępy stały pod znakiem zapytania, aktualizacje facebookowego profilu projektu były rzadkie, a zespół uchylał się przed podaniem terminów. Wygląda zresztą na to, że prace zostały właśnie zarzucone… ale tylko dlatego, że tłumacze hobbyści otrzymali od odpowiedzialnego za grę studia maila, którym nie omieszkali się zresztą pochwalić:

Wydamy polską wersję DOS 2, ale nie wiemy jeszcze, kiedy to się stanie. W międzyczasie możecie używać swoich tłumaczeń, jeśli chcecie. 


Otwartym pozostaje na razie pytanie, czy przekładu doczekają się także zapowiedziane niedawno wersje konsolowe.

rek

6 odpowiedzi do “Divinity: Original Sin II – Polacy dostaną lokalizację ”

  1. Jak jednak uczy nas św. Augustyn – droga do świętości wymaga czasu.

  2. Mam nadzieję, że to nie zmyłka mająca na celu zastopowanie fanowskiego tłumaczenia

  3. Dzięki, już przeszedłem. Gra świetna, ale nie wyobrażam sobie, by mógł się nią cieszyć ktoś, kto nie opanował angielskiego w naprawdę zaawansowanym stopniu. Ogrom tekstu i dialogów sam w sobie potrafi onieśmielić, a trzeba zaznaczyć, że postaci bardzo często używają chociażby brytyjskiego slangu.

  4. @Shaddon,|Jednak na co ja chciałbym zwrócić uwagę, to fakt udzwiękowienia WSZYSTKICH dialogów + GENIALNY lektor. Teraz ponownie gram w Pillars of Eternity, żeby złapać klimat przed dwójką i PoE przy D:OS2 przentuje się w tym konkretnym aspekcie jak biedny kuzyn.

  5. @Xellar|To prawda, udźwiękowienie dialogów robi ogromne wrażenie i aż chciałoby się, by inni producenci brali w tej kwestii przykład z Lariana. Inna sprawa, że w tej grze generalnie wszystko prezentuje niezwykle wysoki poziom. Pozostaje mi mieć nadzieję, że Deadfire będzie dla Pillarsów tym, czym Divinity 2 dla swej poprzedniczki.

  6. CzlowiekKukurydza 13 kwietnia 2018 o 17:43

    Czyli, warto było czekać.

Dodaj komentarz