rek
rek
31.03.2018
1 Komentarze

Sprzedaż tradycyjnych gier na PC rośnie, przychód z free-to-play spada

Sprzedaż tradycyjnych gier na PC rośnie, przychód z free-to-play spada
Nie należy jednak wyciągać daleko idących wniosków, bowiem dane dotyczą tylko lutego.

Od dłuższego czasu jesteśmy świadkami rosnącej roli mikropłatności, ale najnowszy raport SuperData może wlać w serca ich przeciwników ociupinkę nadziei. W porównaniu z zeszłym rokiem w lutym przychód z tradycyjnej dystrybucji wzrósł w przypadku PC o 33%, a w przypadku konsol – o 34%. Jednocześnie rynek gier casualowych skurczył się o 1%, abonentowych o 8%, a free-to-play o 4% (dwie ostatnie wartości dotyczą PC). Odwrotnie wygląda to na konsolach. Tam, głównie dzięki sukcesowi Fortnite’a, segment free-to-play wzrósł aż o 359%. Cały rynek gier był zaś wart w lutym 9,1 miliarda dolarów, czyli o 6% więcej niż przed rokiem.

W USA dystrybucja cyfrowa zyskała 21%, w równej mierze dzięki sprzedaży tradycyjnych gier i zyskom z tytułów free-to-play. Jeśli chodzi o przychody z dystrybucji cyfrowej na całym świecie, listy najlepiej zarabiających tytułów prezentują się następująco:


(Kliknij, aby powiększyć)

Jeśli zastanawiają Was miejsca od 2. do 4. w przypadku PC, są one wynikiem szalonej popularności tych tytułów w Chinach i Korei Południowej. 

SuperData postanowiło poświęcić parę słów kilku wybranym tytułom:

  • Overwatch zdołał przeciwstawić się rosnącej popularności battle royale głównie dzięki regularnym dostawom przedmiotów kosmetycznych. W styczniu pojawiły się skórki dla Overwatch League, zaś w lutym – związane z chińskim Nowym Rokiem.
  • Fortnite zarobił na dodatkowej zawartości najwięcej ze wszystkich gier konsolowych z wyjątkiem Call of Duty: WWII. Miesięcznie gra w niego więcej osób niż w Grand Theft Auto V.
  • Monster Hunter: World nadal radzi sobie bardzo dobrze, w dużej mierze dzięki świetnym recenzjom.
  • PUBG sprzedał się w ponad 2,5 miliona cyfrowych kopii. Popyt na PC kurczy się drugi miesiąc z rzędu, ale stabilny wzrost popularności edycji na XBO pozwolił utrzymać dobre wyniki.
  • Jeśli chodzi o gry mobilne, wartość rynku wzrosła o 4%. SuperData zwraca szczególną uwagę na QQ Speed, które notuje jeden z najszybszych wzrostów w historii. Gra trafiła na rynek w styczniu 2018, ale zdążyła już zgromadzić wokół siebie „dziesiątki milionów graczy”.

    rek

    Jedna odpowiedź do “Sprzedaż tradycyjnych gier na PC rośnie, przychód z free-to-play spada”

    1. Nie należy jednak otwierać szampana, bowiem dane dotyczą tylko lutego. Na konsolac

    Dodaj komentarz