
Fortnite: Stało się! Gra zarabia więcej od PUBG-a

PlayerUnknown’s Battlegrounds cieszy się ogromną popularnością wśród graczy, co udowadniają cotygodniowe zestawienia bestsellerów na Steamie. Już do połowy lutego wersja pecetowa rozeszła się w nakładzie 30 milionów egzemplarzy. Według raportu analityków z SuperData na przestrzeni poprzedniego miesiąca PUBG zarobił 103 miliony dolarów. Warto przypomnieć, że cały zeszły rok zamykano z przychodem (wygenerowanym tylko przez wersję PC) na poziomie 714 milionów dolarów.
Wynik naprawdę imponujący, ale wcale nie najlepszy, bo oto PUBG po raz pierwszy przegrał z największym konkurentem, Fortnite’em. Dzieło Epic Games zamknęło poprzedni miesiąc z przychodem na poziomie 126 milionów dolarów. SuperData wskazuje także na fakt, że Fortnite w ostatnim czasie bije rekordy popularności na Twitchu. W końcowych dniach lutego streamy związane z tym tytułem oglądało 14 milionów unikalnych widzów (dla PUBG-a było to 8,7 mln). Niedawno Ninja i muzyk Drake streamowali Fortnite’a dla 635 tysięcy widzów.
Co w tym przypadku istotne, PlayerUnknown’s Battlegrounds jest wyceniane na 30 dolarów (rodzimy gracz zapłaci nieco ponad 70 złotych), natomiast Fortnite Battle Royale jest dostępny jako free-to-play (źródło dochodu to przedmioty kosmetyczne). Warto też pamiętać, że Epic Games wydało swój tytuł na obu wiodących konsolach. PUBG nie zadebiutował na PS4 – swoją drogą, wersja na XBO ma na swoim koncie pierwsze sukcesy.
Wydaje się, że Fortnite powoli staje się liderem wśród produkcji oferujących rozgrywkę w wariancie battle royale. Gra dobrze radzi sobie również na platformach mobilnych. Posiadacze urządzeń z systemem iOS po otrzymaniu specjalnego zaproszenia mogą testować przenośną wersję Fortnite’a. Ta tylko w ciągu pierwszych 72 godzin dostępności wygenerowała ponad 1,5 miliona dolarów przychodu (ze sprzedaży przedmiotów kosmetycznych). Wynik finansowy zapewne będzie rósł w zastraszającym tempie, szczególnie po premierze na Androidzie, na którą poczekamy jeszcze kilka miesięcy.

Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Fortnite: Stało się! Gra zarabia więcej od PUBG-a”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Woooohooooo! No i ?
Free to Play z wyłącznie kosmetycznymi fanaberiami do zakupienia, w dodatku na tyle kolorowe i humorystyczne, że wdzianka są od garnituru po pluszowe misie. Zawsze cieszy kiedy taki model zadziała. Mam tylko nadzieję że pod fasadą to nie jest jakieś monstrum, bo fajnie prowadzona i aktualizowana gra, gdzie artyści tylko to się prześcigają w tworzeniu pokręconych i ładnych upiększajek, a społeczność nie tylko sobie gra ale i ma ubaw z filmikami, streamami i tym podobnym – to jest właśnie dobre granie.
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koniec swiata. Ide do schronu.
Znaczy, że… ah, miliony much i ten tego? A, to nic ważnego, do widzenia.
W ciągu miesiąca za 126 milionów dolarów gracze kupili tylko zabawne „duperele”? |Można by ciekawą pracę doktorancką z socjologii napisać 😉 I pewnie jeszcze kilka z innych dziedzin nauki.|Ciekawe.
Podejrzewam, że wlicza się tez karnet bojowy premium, który daje premię do doświadczenia i dodatkowe wyzwania. I chyba też pare kosmetycznych pierdułek