
Valkyria Chronicles 4 chwali się projektem poziomów [WIDEO]
![Valkyria Chronicles 4 chwali się projektem poziomów [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/cc7a3709-7e64-4985-a0c2-07c0ff971ef4.jpeg)
Przyprószone śniegiem ulice, lodowce, piaszczyste pola bitew, kompleksy badawcze, kaniony, równiny i plątaniny miejskich uliczek. Sega podzieliła się z nami materiałem, w którym prezentuje lokacje goszczące akcję czwartej odsłony taktycznego cyklu.
„Czwórka” ma odpowiedzieć na niedostatki spin-offa Valkyria Revolution i stanowić powrót do korzeni. Potyczki wciąż będą miksować elementy strategii, rolpleja i shootera (dobrze znany system BLiTZ), a choć weźmie w nich udział nowa klasa postaci (grenadier), będą bazować na formule wypracowanej na okoliczność oryginalnej trylogii. Fabuła ma się rozgrywać w czasach pierwszej odsłony, ale skupić się na zupełnie nowych postaciach (kilkoro znajomków powróci… tyle że w formie DLC). Powrót do źródeł będzie się dało także usłyszeć w słuchawkach (partytury ponownie rozpisze Hitoshi Sakimoto, kompozytor pierwszego VC).
Gra wybiera się na PS4, Switcha i XBO. Data jej zachodniej premiery nie jest znana, lecz w Japonii edycja na konsolę Sony ukaże się już 21 marca.

Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Valkyria Chronicles 4 chwali się projektem poziomów [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Obligatory „Chcę to na PC” comment
SEGA potwierdziła już datę zachodniego wydania (jesień 2018). Grałem już w japońskie demo i mogę już powiedzieć ,ze pod względem gameplay’u będzie to najlepsza część serii. Właściwie jest to ulepszona jedynka + parę sprawdzonych patentów z poprzednich części. Z VC2 przeniesiono m.in.: transportowiec APC, warunki pogodowe, misje poboczne, wybór maskowania i emblematów dla czołgu. Natomiast z VC3 zaczerpnięto następujące elementy: akcesoria, ulepszony system morale, skill pointy (SP)…
… czołg ma ograniczoną ilość amunicji przeciwpancernej, ale za to akcja kosztuje 1CP (zamiast 2CP, jak w jedynce). Mapy jeszcze ponoć mają być większe. Martwi mnie jedynie balans klas, zwiadowcy ciągle wydają sie OP (te headshoty z daleka), nowa klasa grenadier wydaje się być dla nich kontrą, ale ze względu na nikła celność interception fire nie są tak skuteczni jak Gunner w VC3 (za brak tej klasy w VC4 stawiam wielki minus – Gunner był idealną kontrą na scout rushing), lancerzy są natomiat useless …
… ze względu na nowe combo inżynier + 1CP czołg, więc po co ich używać? Mam nadzieję ,że w póżniejszych etapach jakoś ich wzmocnią. Cieszy natomiast buff na mobilność dla schocktrooperów, oraz zwiększenie użyteczności snajperów (karabiny przeciwpancerne i automatyczne z VC2-3 ponoć mają się pojawić w późniejszej fazie gry) i inżynierów (mogą wskrzeszać padłe jednostki już od samego początku gry, podobnie jak medyk z VC2). No i misje nie polegają już tylko w większości na zajmowaniu punków przeciwnika.